Skocz do zawartości

Kowal e-36

Zarejestrowani
  • Postów

    393
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 530dA M57N2
  • Lokalizacja
    Kielce

Osiągnięcia Kowal e-36

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

1

Reputacja

  1. Nie wyswietlal sie na ekranie blad DPF a ??
  2. Nalezy zastosowac pasek elastyczny oryginalny badz uznanego producenta. Paska nie da sie "naciagnac"
  3. Wypalał się DPF stąd ta temperatura. DPF jest zaraz za turbiną. Zgasiłeś silnik to przerwałeś proces wypalania i auto wróciło do normalnego trybu. Jak przerwiesz proces jeszcze kilka razy z rzędu DPF się zapcha. Gdy DPF się dopala auto zmienia biegi na wyższych obrotach i zmienia sterowanie silnikiem tak aby podnieść jego temperaturę zazwyczaj słychać wtedy także bardziej basowy dźwięk pracy silnika/wydechu. Gdy DPF się wypala nie powinno się gasić silnika tylko w miarę możliwości jechać ponad 60 km/h w manualu otrzymywać obroty ok 2 tyś obr (automat sam takie utrzymuje) i poczekać aż proces się zakończy.
  4. Jakiej firmy ta tuleja co montowałeś?? Bo ja z jednej strony załoźyłem oryginalna a z drugiej Lemfordera i nie było mowy abu został luz choćby pół mm. Wchodziły bardzo ciasno. Pomimo tego, źe je wczesniej bardzo mocno schłodziłem to wpracować je było dośc ciężko.
  5. Bez podnośnika będzie ciężko. Niektóre rury są na dole przy intercoolerze, żeby wszystko obejrzeć trzeba zdjąć osłonę silnika i szukać dokładnie a pęknięcie może być niewielkie. Podjedź do jakiegoś kumatego mechanika i niech posprawdza.
  6. Sprawdź układ dolotowy pod kątem ewentualnych nieszczelności. Przejrzyj wszystkie węże dokładnie czy nie pęknięte/przecięte i połączenia między nimi.
  7. Co to znaczy charakterystyczny dźwięk ?? nie ukrywam ,że mnie to zaciekawiło.
  8. Mysle ze problemem nie jest nowszy soft tylko soft modzony (spolszczony) sofy. Ja juz widzialem kilka aut po wgraniu "poprawionego" softu z polskim menu i w niemal kazdym byly takie czy inne problemy. Wgraj oryginalny soft BMW dedykowane do twojego samochodu i rocznika.
  9. Podswitlaja ja diody z podsufitki te przy lampce/ lusterku wstecznym
  10. Jak czesto i dlugo pompuje to sprezarka sie konczy. Wkoncu bedzie miala tak slaba wydajnosc ze nie napompuje i tyl opadnie na glebe. Wymien sprezarke na inna najlepiej z auta po lifcie wtedy poprawli pekajace wezyki ssace i problemy z nimi praktycznie nie wystepuja. W twojej pewnie pekl wezyk ssacy, znajac zycie pewnie toz przy samej pompie przez co zasysa powietrze z kurzem z pominieciem filtra i to ja zalatwilo.
  11. Jak otwiera i zamyka z pilota to bateria w kluczyku dobra. Problem jest z immo albo transponder w kluczyku niedomaga albo np antena przy stacyjce nie dziala prawidlowo. Kup (zamow) nowy kluczyk w ASO BMW jak problem ustapi to znaczy ze twoj kluczyk jest wadliwy. Jak problem nie ustapi to trzeba szukac problemu po stronie auta - zapasowy sprawny kluczyk i tak lepiej miec, wiec ja bym zaczol od zakupu nowego. Nowy kluczyk dostaniesz dociety i zakodowany do twojego immobilaizera bedzie sie dalo odrazu otworzyc manualnie i uruchomic auto trzeba go tylko dopisac do centralnego zamka zeby dzialalo otwieranie z pilota. Moga to zrobic w ASO albo sam mozesz poszukac intrukcji w internecie nak to zrobic.
  12. Nikt z fusów nie wywróży. Zaprowadź auto do dobrego mechanika/serwisu i niech sprawdza. Ostatnio w pracy miałem taki przypadek przy silniku VW 1,9tdi, klient przyjechał autem totalnie bez mocy i słychać było właśnie głośne fukanie kompresji z pod maski. Okazało się ,że krzywka na wałku rozrządu wytarła się tak mocno że nie domykała zaworu i kompresja uciekała przez to (kompresja słaba na 3 a na 4 cylindrze praktycznie brak). Po wymianie wałka rozrządu i szklanek auto jeździ dobrze. Wydawało by się ,że to nie mogło się stać nagle a jednak tak się stało bo tydzień wcześniej był na wymianę siłownika sprzęgła i silnik chodził zupełnie normalnie. U ciebie może być podobnie lub np. klapka kolektora dolotowego się urwała i wpadła w silnik i zrobiła spustoszenie. Daj znać jak zdiagnozujesz jestem ciekawy bo mam w aucie ten sam typ silnika.
  13. Tylko i wylacznie BERU lub OEM BMW ale to raczej tez Beru robi
  14. zdarza się, że uszkodzeniu ulega wtyczka przewodu zasilającego sterownik. Można to sprawdzić wypinając ją i zaglądając do niej jak jest stopiona to trzeba ją wymienić bo inaczej sterownik nie ma zasilania przez co brak z nim komunikacji i problem z odpalaniem bo świece nie grzeją
  15. Ten przewód konczy sie w nadkolu tam jest złaczka i one nie pękaja. Pęka wężyk za złączką który idzie do kompresora i pęka zazwyczaj tuż prz kompresorze. Jedno do drugiego ma sie nijak, można wymieniać ten wężyk z filtrem nawet co 2 dni ale po co - on nie pęka. Trzeba wymienić ten który idzie od kompresora do wspomnianej złączki. Można kupić w ASO nowy i poprawiony typ w materiałowym oplocie taki jak w autach po lifcie , w których problemy z kompresorami raczej nie występuja bo zastosowano lepszy Twoje "P.S" pozostawiam bez komentarza :duh:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.