Skocz do zawartości

tntos

Zarejestrowani
  • Postów

    124
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 525i
  • Lokalizacja
    b-stok

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tntos

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Nowa cena 24000.
  2. świeże ubezpieczenie i badanie techniczne
  3. Sprzedam BMW e61 525i Touring. Samochód bardzo zadbany, w świetnym stanie. Nietknięty tuningiem. Pieczołowicie je wyszukałem i osobiście sprowadziłem parę lat temu ze Szwecji. Historia auta została zweryfikowana przez bimmercheck. Szwedzki nr rejestracyjny mogę udostępnić zainteresowanemu. Auto dość dobrze wyposażone. Silnik i skrzynia pracują bez zarzutu. Wnętrze jest bardzo dobrze utrzymane. Dodatkowo zainstalowana w renomowanym warsztacie instalacja gazowa z dużą butlą. Auto szybkie, bardzo komfortowe, ekonomiczne. Wszystkie części wymieniane na czas na elementy renomowanych producentów. Nie wymaga żadnych inwestycji. Pod moją własnością w aucie nie były palone papierosy. Za poprzedniego właściciela także. Z autem są dwa komplety oryginalnych felg aluminiowych z markowymi oponami. Letnie 17 cali, zimowe 16 cali oraz odpinany hak westfalia. Dwa oryginalne kluczyki i zapasowy kluczyk plastikowy. Przebieg 322756. Cena 28000. Negocjacje osobiście. Telefon siedem dziewięć dwa sześć cztery dziewięć osiem pięć siedem. Poniżej pełne wyposażenie wg vinu: Colour tief-grün metallic Upholstery Leather "Dakota"/schwarz S785 White direction indicator lights S402 Panorama glass roof S428 Warning triangle and first aid kit S442 Drink holder S464 Ski bag S494 Seat heating driver/passenger S4AL Interior trim finishers Titanium dark S502 Headlight cleaning system S508 Park Distance Control (PDC) S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S540 Cruise control S548 Kilometre speedo S587 BMW LA wheel/double spoke 116 S205 Automatic transmission S216 Hydro steering-servotronic S235 Towing hitch, detachable S302 Alarm system S386 Roof railing S842 Cold-climate version S850 Dummy-SALAPA S851 Language version German S863 Dealer List Europe S877 Deletion Cross-over Operation S885 On-board literature, Swedish S896 Daytime driving lights S8SA Navigation access request,country-spec. S8SP Control unit COP S1CA Selection of COP-relevant vehicles S9AA Outer skin protection SB080 Battery 80 Ah, plant
  4. tntos

    E61 525i

    Długo nie pisałem, gdyż nie miałem zbyt wiele czasu na zajęcie się autem. Jeszcze wiosną wymieniłem uszczelki dekla zaworów razem ze śrubami, w tym tą urwaną. Dzięki czemu góra silnika jest sucha, a olej nie kapie na pompę wody i termostat. Wymieniłem także uszczelkę misy gdyż po stronie zanurzonej w oleju misa była cała zapocona. Przy okazji wymieniłem napinacz i pasek na nowe. W tym tygodniu jestem na ojcowskim, żona w delegacji i nie potrzebuję jednego auta więc mogłem zabrać się za porządki z instalacją gazową. W środę wieczorem 3,5h zajął mi demontaż kolektora i fazy lotnej. Po demontażu znalazłem luźną wiązkę bez wtyczki. Jak się okazało była to wiązka czujnika położenia wału. Natomiast w gnieździe czujnika znalazłem resztki wtyczki: Mam przekonanie graniczące z pewnością, że wtyczka uszkodzona została podczas poprzedniego demontażu kolektora przez gazowników. Tym bardziej, że ówczesny kierownik serwisu bardzo dociekał, czy nie mam problemów z uruchamianiem auta. Teraz wiem, że grał głupa. Wtyczkę mieli naprawić. Widać jak ją naprawili. :evil: :evil: :evil: :evil: Zamówiłem sobie nową wtyczkę w ASO. Wczoraj poskładałem elektrykę i kolektor. A dziś poskładałem fazę lotną i uruchomiłem auto. Na dzień dzisiejszy wygląda to tak: Wszystkie cele, które postawiłem; czyli zmniejszenie naprężeń na wężach, pozbycie się dwóch FFL na rzecz jednego, uporządkowanie wiązek, zluzowanie miejsca między silnikiem, a ścianą grodziową osiągnąłem.
  5. Czy któryś z Was zwrócił uwagę w jakich okolicznościach ubywa oleju? Czy płynnie, czy skokowo? Przy zużyciu litr/700-1000km samochód powinien praktycznie cały czas dymić, nie mówiąc już o praktycznym braku kompresji. Nie upatrywałbym zwiększonego zużycia oleju w silniku jako takim, a w odmie tym bardziej, że dokładnie ją przeanalizowałem i doszedłem do wniosku, że jej konstrukcja predestynuje do nadmiernej konsumpcji oleju, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy. Jakiś czas temu bimmer check na swoim fejsie pisał, że po jeździe próbnej silnik n52 wywalił błąd vanosów i zgasł. Wywalił błąd ponieważ vanosy straiciły ciśnienie oleju.
  6. Zamówiłem i odebrałem nową wtyczkę z ASO. I o ile na częściach za nowego właściciela doradcy są dużo bardziej pomocni, o tyle na serwisie dalej nie mają zielonego pojęcia, nawet o obsłudze klienta. :shock:
  7. Czy ktoś może wnikał czy sterownik silnika potrzebuje sygnału z czujnika tylko aby zsynchronizować zapłony i wtryski z wałem, czy cały czas? Generalnie raz na jakiś czas podczas jazdy samochód w losowych momentach poszarpywał, a przedwczoraj znalazłem połamaną wtyczkę czujnika.
  8. Dzięki. Tego schematu potrzebowałem. Wtyczka jest niestety nadłamana. :evil: Najgorzej, że jest symetryczna. :(.
  9. Wypięły mi się piny z wtyczki czujnika położenia wału (gazownicy pewnie wtyczkę rozwalili zdejmując kolektor, a potem złożyli na sztukę :/). Potrzebuję zdjęcia, opisu jak ułożone są przewody we wtyczce. Na forum nie znalazłem tak szczegółowej informacji, a na zagranicznych forach znalazłem dwie wykluczające się wersje.
  10. Zdecydowanie masz rację, że porównanie, mimo tej samej praktycznie mocy, jest bez sensu. Przekonałem się ontym na sobie.
  11. Nadrabiam trochę zaległości w wątkach. Fajny opis wymiany uszczelki misy. Też będę to robił razem z uszczelką dekla. Podczas ostatniej wymiany oleju i uszczelki czujnika zauważyłem, że zaczyna się pocić. Zrobię od razu dwie uszczelki. Nie chcę czekać aż silnik zaleje się cały olejem. Chyba taka jest wada magnezowego bloku. :( Szukając samochodu każdy 2,5 był zalany olejem albo z dołu, albo z góry, albo cały :? Odnośnie dynamiki to jest ona bardzo średnia. Trzeba mocno deptać gaz, żeby odczuwalnie przyśpieszać. Mam równolegle turbobenzynę o zbliżonej mocy i oduczyłem się wciskania gazu do dechy :D
  12. tntos

    E61 525i

    Byłem na pierwszym przeglądzie po 1000km. To co chciałem poprawili. Natomiast jeśli ktoś będzie planował montaż w firmowym warsztacie lpgtecha w Białymstoku niech trzy razy się zastanowi.
  13. tntos

    E61 525i

    To nie konkurs piękności. ;) Przede wszystkim ma działać.
  14. tntos

    520i problem z olejem?

    Albo odma.
  15. tntos

    E61 525i

    Parę zdjęć instalacji po montażu. Wizualnie szału nie ma. ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.