Skocz do zawartości

pilot1

Zarejestrowani
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 520i v24 1992
    E39 530d 2001
  • Lokalizacja
    kraków/sosnowiec

Osiągnięcia pilot1

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. pilot1

    Płukanie silnika

    Lepkość w 100°C w 10W-60 jest stosunkowo wysoka i przy "normalnej" jeździe będzie powodował straty mocy na tarcie hydrodynamicze (http://www.tribologia.org/ptt/try/tr07.htm rys 7.1 jest dla tarcia w łożysku ślizgowym, ale zasada jest identyczna dla układu tłok-cylinder obrazek 7.1 patrz max z prawej strony), a tym samym generowanie nadmiernego ciepła. Najlepiej znajdować się tam, gdzie współczynnik tarcia jest najmniejszy, dlatego producent zaleca oleje o określonych lepkościach, jak zalejesz silnik 5W-40, to masz łatwy rozruch silnika zimą i dobrą lepkość po rozgrzaniu. 10W-60 ma sens stosować na wyścigach, itp. Jeśli ktoś ma max nieszczelny układ cylindry - pierścienie 10W-60 trochę doszczelni te luzy.
  2. zapomniałbym: tankuję diesel v-power i co 3 tankowania stosuję dodatek stp formuła do czyszczenia wtryskiwaczy diesla
  3. dokładam dane: 530d po lifcie (2001) e39 touring dane z 2,5 lat: zima miasto, korki (Kraków) max 8,7 L/100km średnio 7,4 L/100km (tankuję przeciętnie 65L po 880km) min (wakacje) 6,4L/100km PS nie jeżdżę, jak taksówkarz, ale czasami bardzo dynamicznie. Silnik bierze 100ml oleju/rok. Stosuję ceramizer.
  4. usuwałem wodę namaczając ręcznik, a później go wykręcałem, potem wsuwałem do otworów mocujących pipetę plastikową i usuwałem wodę pracowicie po 3ml :? można też użyć gruszki do lewatywy z odpowiednio długą rurką :lol:
  5. dzięki do uszczelnienia użyłem co prawda silikonu do szyb, przeźroczystego, ale od miesiąca mam spokój jednak przyczyna tkwiła w drzwiach P
  6. dzięki za link, genialne: wyjąłem światełko z bagażnika, podłączyłem ładowarkę minus do brązowego, plus do czerwonobiałego, po 5 minutach akumulator się podładował i... otworzyłem DZIĘKI
  7. Witam padł mi akumulator a mam tylko zamek centralny, nie mogę otworzyć auta "z kluczyka", bo nie mam sprawnych zamków (poprzednik powyłamywał), przez bagażnik też nie wejdę (jedyny działający zamek). czy ktoś wie, jak podnieść przednią klapę, żeby wpiąć się z ładowarką? czy raczej prosić o przysługę "faceta ze złotym łańcuchem"? czy "cegła i szybka"? będę wdzięczny za sugestie P
  8. pilot1

    common rail uszlachetniacze

    to by potwierdzało, że akceleratory spalania z oleju do dwusuwów pozwalają na dopalenie sadzy i CO i dlatego nie ma co sie osadzać na DPF. P
  9. pilot1

    common rail uszlachetniacze

    z tego, co pisze Yamaha fan, dodatek 2T do ON jest zalecany podczas testów DIN (przeczytałem pobieżnie), więc istnieje kolejne potwierdzenie, że można go stosować. Oleje 2T składają się w przybliżeniu z ok 30% bazy olejowej (mineralnej lub syntetycznej), 5% dodatków uszlachetniających i 65% rozpuszczalnika. - Baza olejowa jest "nośnikiem" dodatków i zapewnia własności smarne, baza syntetyczna jest przeważnie na estrach posiadających ekstremalną smarność, - dodatki zawierają detergenty zmywające osady z komory spalania (ogólnie), polepszają własności przeciwzużyciowe, działają przeciwkorozyjnie, a co najważniejsze zawierają akceleratory spalania, dzięki czemu emisja dymu jest bardzo niska, co jest ważne w przypadku zastosowania do ON, - rozpuszczalnik ułatwia mieszanie z paliwem, ale nie jest to oczywiście rozpuszczalnik typu aceton. Ważne jest by nie wlewać do ON oleju 2T przeznaczonego do silników zaburtowych motorówek, jest on przeznaczony do pracy w niższych temperaturach. Przy najbliższym tankowaniu zamierzam użyć dodatku oleju 2T, ale z pewnością wybiorę półsyntetyk lub syntetyk w miarę nowoczesny o wysokiej klasie jakościowej JASO o niskiej zawartości popiołu siarczanowego, może nawet do gokartów? czy ktoś może podesłać link jak samemu za pomocą laptopa podłączyć się pod komputer i sprawdzić np. korekcje wtrysków? z góry dzięki P
  10. ok a jeśli to rozszczelniona mata, to czym ją kleić? jakimś klejem, bitumicznym, silikonem? P
  11. dzięki, prawdę mówiąc mam wrażenie, że woda przedostaje się od spodu, ponieważ pod drzwiami jest sucho ale sprawdzę
  12. pilot1

    common rail uszlachetniacze

    pracowałem ładnych parę lat jako doradca w serwisie olejowym i zawsze uczono mnie, żeby nie stosować dodatków do oleju. Przypuszczam, że firma działała idiotoodpornie, tzn, 95% kierowców ma blade pojęcie o klasach jakości, funkcji olejów, itp i lepiej dla nich zmienić olej, niż coś domieszać, to poza tym dobrze wpłynie na sprzedaż, a pewnie nie wiedzieli, że Polacy potrafiom i umiom? tak na serio, to też mnie korci, żeby przeczyścić wtryski, ale jako chemik potrzebuję porady mechanika: co może uszkodzić wtryski? - czy niewłaściwej lepkości paliwo (przy gigantycznych ciśnieniach zbyt duża lepkość powoduje za duży wzrost temperatury podczas wtrysku, a zbyt niska lepkość nie zapewnia smarowania - smarowania czego)? - zbyt duże/niskie własności myjące paliwa (odpowiednio: wymyte osady zanieczyszczają przestrzeń spalania - laki, osady / zapychanie wtrysków)? - zanieczyszczenia w paliwie (oczywiste)? jeśli możliwe proszę o odpowiedź świadomego pracownika serwisu, jeśli coś przeoczyłem, proszę o uzupełnienie. zdaję sobie sprawę z tego, że mój wpis wymaga domyślenia w niektórych miejscach i że mogę znaleźć odpowiedź w sieci, ale liczę na to, że ktoś dokładnie zbadał temat i może się podzielić kwintesencją, z góry dzięki
  13. cześć, parę razy przejechałem ostro przez kałuże i z tyłu prawa strona u pasażera jest zalana, dywanik kompletnie mokry, kapie z niego. Drzwi raczej szczelne na 99%. Woda jakby wydobywa się z otworu mocującego dywanik, spod spodu. czy ktoś miał podobną usterkę? czy są tam jakieś uszczelki? jak się tam dostać? będę wdzięczny za pomysły, z góry dzięki!
  14. pilot1

    Małopolskie

    Ponawiam prośbę o namiar na dobry zakład gazowniczy w Krakowie, słyszałem, że w Tarnowie jest super zakład "Czakram", ale troszkę to daleko... P
  15. pilot1

    Małopolskie

    Stary a ja miałem pana Dominika z Mexola za papieża gazowego! Mam dokładnie taki sam problem w mojej 520iv24! napisz, jak było po 7 regulacji, bo mam zamiar tam wkrótce pojechać na 1 regulacje... Ponawiam zapytanie o naprawdę dobrego gaziarza w Krakowie! (czy na ul. Szczecińskiej?). P
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.