meggiel
Zarejestrowani-
Postów
141 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia meggiel
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
Witam. Kupiłem używany elektrozawór. Objawy identyczne jak w moim. Po włączeniu ogrzewania zawór się otwiera - po wyłączeniu ogrzewania zawór się zamyka. Kupioną część podłączyłem na włączonym silniku bez montowana go - identyczne oznaki - otwiera się jeśli włączę ogrzewanie - jeśli wyłączę nadmuch zamyka się. Wcale nie chodzi cyklicznie no chyba że zależy to jeszcze od czegoś innego np od jakiegoś czujnika temperatury cieczy???, temperatury silnika???. Nie wiem czy kupować kolejny używany czy też tak to ma być. Z racji długiego nagrzewania się silnika i walki z elektrozaworem wymieniłem już szczotki w pompce ponieważ początkowo się zacinała tzn. pracowała w momencie gdy ją delikatnie stuknąłem. Teraz jest OK pracuje za każdym razem a stare szczotki w zasadzie już ich nie było. Mam jeszcze pytanie - czy praca zaworu jest sterowana w zależności od temperatury cieczy??? - czy jeśli silnik ma temperaturę powiedzmy 70 stopni to ten zawór wówczas nie pracuje cyklicznie??? Czy pracuje cyklicznie tylko na zimnym silniku??? Miało by to sens w podgrzewaniu cieczy. Czy zawór powinien pracować cyklicznie - jeśłi tak to czy w momencie zamknięcia zaworu pompka powinna się wyłączyć - przecież wówczas nie ma gdzie tłoczyć?? obwód zamknięty. Czy jeśli np podgrzewacz wody byłby niesprawny to zawór będzie pracować wadliwie??? Pytam ponieważ jeśli kolejny raz mam kupić używkę za około 100,00zł, i znów ten sam problem że będzie albo cały czas otwarty lub zamknięty to może lepiej kupić w ASO za około 550,00zł i mieć pewność że działa prawidłowo. pozdrawiam meggiel. P.S. Czy wewnątrz zaworu powinna być ciecz??? tak gdyby te gumowe uszczelniacze nie trzymały - czy też tak ma być??? Jak sprawdzić podgrzewacz - przyznam że w momencie gdy wyłączę pompkę tzn. podgrzewacz staje się bardzo szybko gorący więc moim zdaniem działa - ale gdy włączę pompkę podgrzewacz stygnie tak jak gdyby nie nadążał podgrzewać płynu. Więc nadal podejrzewam zawór pytanie tylko jak wymusić na zaworze cykliczne otwieranie zamykanie skoro działa tzn zamyka się i otwiera w zależności od włączonego/wyłączonego ogrzewania. meggiel
-
Witam. Podepnę się pod temat. W moim przypadku elektrozawór przy włączonym ogrzewaniu jest ciągle otwarty. Po wyłączeniu ogrzewania zamyka się. Czy to tak powinno wyglądać czy tez faktycznie powinien cyklicznie się otwierać i zamykać. Czy jeśli daje oznaki życia tzn. na wyłączonym ogrzewaniu czuć że się zamyka i już nie otwiera a w momencie włączenia ogrzewania czuć że się otwiera i również nic więcej tzn. nie pracuje cyklicznie co kilka minut to czy to znaczy że jest popsuty? Czy wystarczy wymienić uszczelki gumowe w takim przypadku jako zestaw naprawczy, czy też mogę kupić jakikolwiek inny działający elektrozawór i przełożyć samą górę tzn cewkę. BMW e46 320D meggiel.
-
Dziękuję za porady i odpowiedzi. Amortyzatory już zamówiłem wczoraj i właśnie przed momentem przyszły SACHS wraz z odbojami. Czekam jeszcze na poduszki amortyzatorów. Pewnie koło soboty zrobię wymianę i dam znać czy pomogło - mam nadzieję, że tak. pozdrawiam meggiel P.S. Gdyby Ktoś z Was miał wymiary/dane techniczne E46 turing 2001-2005 proszę o zamieszczenie, tzn. chodzi o wymiary wysokości do nadkola od rantu felgi, czy tez osi felgi. Wymiar całości pojazdu mierzony od ziemi do dachu mam z książki.
-
Felgi standard rozmiar opon 205/55/16. Nie wzbraniam się przed zmianą amortyzatorów, zastanawiam się dlaczego mechanik chce wymienić sprężyny zamiast amortyzatorów. W końcu powiedzmy ze auto ma 300,0 tys. km (tyle wskazuje licznik a od 105,0tys. jeżdżę nim ja) więc dla mnie normalnym jest zużycie, zastanawiam się tylko dlaczego mechanik nie chce wymieniać amortyzatorów tylko sprężyny. Mówi że oryginały i mają 63% więc żaden zamiennik nie będzie lepszy ale sprężyny z pewnością zmiękły. Więc dla mnie to niekonsekwencja skoro sprężyny zmiękły (nie przypominam sobie bym na co dzień przewoził jakieś duże ładunku oprócz własnych czterech liter i Żony z Dzieckiem) więc czemu sprężyny poszły a nie amortyzatory. Zwyczajnie zgłupiałem. Wychodzę z założenia że jeśli mam robić coś to raz a porządnie (są wyjątki z tej reguły :) ). Na szarpakach nie wykazało żadnych luzów więc przód w dalszym ciągu jest OK. Zostają więc amortyzatory. Swoją drogą powiedzcie gdzie szukać danych wyjściowych do wymiarów serii tzn. odległość nadkola od osi felgi czy tez rantu ile to powinno być fabrycznie. pozdrawiam meggiel
-
Cześć. Dziękuję za odpowiedzi. W moim przypadku odległość mierzona od rantu felgi na dole do nadkola to około: - lewy tył 565mm - prawy tył 565mm - lewy przód 585mm - prawy przód 580mm Tył jest niżej o około 2,0cm przy nieobciążonym samochodzie - czy to tak powinno wyglądać w serii? Sprężyny całe nie popękane, amortyzatory suche - przynajmniej tak mi się wydaje, naklejki oryginały. W odpowiedzi rothe46 podpowiada ze to mogą być gumy wahaczy przednich - jak to sprawdzić? Nadmieniam, że całe przednie zawieszenie z pominięciem kolumn McPhersona zostało wymienione jakieś - cholera czas mi zleciał ale to nie rok temu a jakieś 2-3 lata temu. Więc ponawiam jak sprawdzić te gumy - na przeglądzie oraz u znajomego mechanika nie zostały wykryte żadne luzy w przednim zawieszeniu. Może jakaś podpowiedź co do sposobu? Zaczynam jeszcze mieć podejrzenie co do maglownicy tzn pompy wspomagania raczej. Zaczyna się pocić przewód pod zbiornikiem pompy za kołem pasowym. Czy to może być przyczyna pływania i niestabilności, czy przy jakieś nieszczelności tych przewodów maglownica może głupieć i powiedzmy mieć luzy czy coś w tym stylu? Na samej maglownicy nie widać żadnego pocenia się, osłony gumowe są całe ogólnie jest czysta i sucha. Ostatnio przy zmianie kół na przodzie zauważyłem, że przy dokręcaniu łatwiej niż wcześniej dałem rade skręcić koła tzn. ciągnąć za przedłużkę klucza :) skręciłem koła powiedzmy w lewo - poszły obydwa oraz kierownica to normalne ale czy z taką łatwością powinna maglownica przepuścić olej. może to doszukiwanie się dziury w całym ale już nie mam pojęcia co zrobić z tym pływaniem auta. Nie chce wymieniać wszystkiego metoda na próbę jeśli nie to to wymienimy jeszcze to. Dzięki za wyrozumiałość jeśli Ktoś to przeczytał do końca. pozdrawiam meggiel.
-
Witam. Ponawiam pytanie odnosnie plywajacego samochodu. Zastanawiam się czy wymieniac sprezyny z tyly. Czy Ktos z Was juz to robil bez pekniecai sprezyn? Tzn. czy wymienialiscie sprezyny jesli nei byly pekniete i jesli nie zalezalo Wam na obnizaniu auta? Czy sprezyny uelgaja zużyciu i czy faktyczie moga się zrobić miękkie z czasem i powodować pływanie samochodu? Jeśli powinienem wymienić srpęzyny to na jakie polecacie tzn jaką markę Bilstein B3 czy też SACHS czy moze cos innego. Sprzedawca strasznie zachwalał BILSTEINY B3 jako serie i twierdził ze co do tych spreżyn nie ma żadnych zastrzeżeń, zero zwrotów i reklamacji. Zastanawiam się nad wymianą tylnych amortyzatorów wraz z poduszkami i osłonami i niem wiem czy wymienić też sprężyny czy zwyczajnie te części sa powiedzmy dożywotnie pod warunkiem że nie będa popękane.. Z racji problemu i brakujących już sił do kontrowania podczas jazdy prosze o komentaż w sprawie. Meggiel
-
Cześć Odgrzeję stary temat - ale nie mam już siły. Objawy identyczne z objawami opisanymi w tym wątku. W moim przypadku wymieniłem przednie zawieszenie wraz z regeneracją maglownicy, bez amortyzatorów, wszytko było OK. Po około roku czasu zaczęło się pływanie samochodu i wrażenie takie jak gdyby auto zmiękło tzn w każdych zakrętach kładzie się dziwacznie. Po sprawdzeniu i zdiagnozowaniu ze na 100% tuleje tylnych wachaczy są wybite wymieniłem wszystkie tuleje tylnego zawieszenia 17 stuk podajże wraz z tulejami w sankach dyfra. Potwierdzam przedmówców co do diagnozy. Niby tuleje dobrze wygladaly poza tym w wachaczu a po rozebraniu okazało się że każda w zasadzie do wymiany wię nie było mi żal. Ostrzegam tylko że w sankach tuleje to wyższa szkoła prasowania :). Wszystko wymienione złożóne geometria i zbieznosć ustawiona. efekt taki że owszem czuć że auto bardziej zbite i wrażenie jakby biegi lżej wchodizły bardziej elastycznie nie ma też szarpania takiego dziwnego przy zmianie biegów. Niestety auto nadal pływa już nie tak bardzo jak dawniej ale pływa. Przedtem w zakrętach przy 50km/h zaświecała się kontrola trakcji teraz przy 80-100km/h. Auto nadal miekkie . Przy wymianie tyłu sprężyny OK całe amortyzatory suche zarówno przód jak i tyl. Na trzepakach wyszło ze maja przód 75% a tył 63% skuteczności. Auto ma około 300,0tys. przebiegu, Osobiście nim jeżdzę od 105,0 tys. i do amortyzatrów nie zagląałem. Po naklejkach widać zę oryginały. Gość w serwisie mówi zeby nie wymieniac i nie dotykać bo są suche i maja tyle procent skuteczności ze zaden zamiennik nie bęczie lepszy. Auto jak pływało tak pływa trochę mnieja le pływa. Nie wiem czy wymieniać amortyzatory czy nie. Skoro mechanik mówi ze nie ruszac opryginałów a w różncyh postach można przeczytać że te dane z trzepakó to sobie mozna ....... wsadzić a u mnie amortyzatory suche wię cjeszcze nie leją to może macie jesc ze jakiś pomysł. Mechanik wpadł na pomysł zeby sprężyny wymienić a amortyzatory na raize zostawić - no tego to już nie rozumiem wcale. Proszeo pomoc jesli to możłiwe. BMW E46 320D turing
-
Cześć. Dzięki uprzejmości i pomocy sprzedającego udało mi się uruchomić PASOFT na windowsie 10 x64. Wszystko się uruchamia i łączy z samochodem. Oczywiście mam całą litanie pytań do Was jako znawców tematu zmian czy też programowania poszczególnych rzeczy w samochodzie, ale na początek chciałbym zapytać o dwie rzeczy: 1. jak można nadpisać/zmienić rodzaj pojazdu w IKE oraz LCM. Musiałem niedawno wymienić LCM, kupiłem używany i po uruchomieniu PASOFTU zmieniłem nr VIN i stan licznika - kropka zgasła. SUPER. Niestety chciałbym zmienić jeszcze dane pojazdu w LCM tzn. w parametrach auta po sczytaniu danych PASOFT pokazuje na czerwono, że auto to 318D a powinno być 320D, a w pozycji IKE pokazuje limusine a powinno być turing. Proszę o porade czy to się da zmienić PASOFTEM? Czy nie powinno się to zmienić automatem jeśli zmieniłem VIN? Zwyczajnie chciałbym to dograć żeby było zgodne z moim samochodem czyli 320D turing. 2. Czy program PASOFT oprócz odczytu live data, nie pamiętam teraz w którym odczycie pokazuje tylko ilość obrotów na minutę. Chciałbym odczytać korektę wtrysków - czy jest to możliwe? Ogólnie to poszukuję instrukcji do PASOFTA takiej ogólnej ale nie jak zainstalować tylko jak używać poszczególne pozycję. Mam jeszcze pytanie czy to że w kupionym przeze mnie LCM z 318D są zakodowane światła dzienne jako 50% światła drogowe. Niestety są ustawione na stałe tzn. w 0 są zaświecone już po przekręceniu kluczyka- czy można to jakoś zmienić żeby w pozycji 0 było 0 tzn. nic nie świeci. Mam czujnik zmierzchu i faktycznie po przełączeniu na pozycję A świecą się 50% światła drogowe lub zmieniają się na krótkie w zależności od pogody i pory dnia. Denerwuje mnie jednak że nie mogę np odpalić samochodu beż zaświeconych świateł i zwyczajnie zagrzać auta bez świateł. pozdrawiam meggiel. P.S Co do tematu VIN i km po zmianie LCM służę pomocą w okolicach Krakowa i chętnie pomogę jeśli Ktoś będzie miał taką konieczność.
-
Czesc. Zakupiony pasoft uruchomilem na innym laptopie z xp. Poszlo bez problemu. Teraz tylko czekam nadrivery pod x64 i mam nadzieje ze trz bedzie dzialal. Prosze o przrslanie driverow na mojego maila od kkkamila.
-
Czesc. Dzieki za zainteresowanie na PW podalem mojego maila, wiec jeśli moglbys przeslac bylbym wdzięczny. pozdrawiam meggiel
-
Czesc. Dzieki za linka - lopatologiczne wytlumaczenie sprawy. Niestety program nie ruszył. Dzisiaj usunąłem całość z rejestru itd. Ponownie zainstalowałem program przy podpiętym interfejsie i przy połączeniu z autem. Niestety PaSoft sie nie uruchomił, tzn uruchomił się ale z czerwonym kwadracikiem pierwszym ze niby serowniki nie zainstalowane, na interfejsie zolta kontrolka sie swieci jedna. Na laptopie w urzadzeniach rozpoznane urządzenie BMW scannr v140. W menadżerze urządzeń na liście inne urządzenia rozpoznany BMW scanner z żółtym ostrzeżeniem brak sterowników. Próbuję aktualizować sterownik i wskazuje lokalizację tam gdzie zaintsalował się program lecz komunikat pojawia się że w wskazanej lokalizacji nie ma sterwnika dla urządzenia. Doczytałem już na forum, że inny Użytkownik miał problem z windows 7 64 i dociągnąłem plik ze sterownikami CDM20828.exe. Niestety nic to nie dało. Gdy otwieram program BMW scanner mam czerwone okienko a nie chce na siłę wklejać setrowników do lokalizacji BMW scannera. Klikam na podświetlony link w okienku programu otwiera się folder DRIVERS tam gdzie zainstalował się BMW scanner odpinam interfejsa i klikam continue wyświetla się błąd że nie można odnaleźć pliku ftd2k.ini. Prawdopodobnie muszę zrezygnować z zabawy z tym fejsem bo chyba nie ruszy to pod windows 10 x64. Mimo że na aukcji w opisie jest napisane ze działa na wszystkich wersjach windows. Cholera szkoda. Gdyby Ktoś z Was umiał rozwiązać ten problem będę wdzięczny. pozdrawiam meggiel
-
no i doczekac sie nie moglem wiec kupilem to http://allegro.pl/bmw-scanner-pasoft-1-4-0-usb-licznik-prog-diagnoza-i4987771748.html Wczoraj otrzyamlem przesylke chyba zainstalwoalem to poprawnie poniewaz po uruchomieniu na sucho tzn bez podpinania do auta jest zielona kontrolka odnosnie sterownikow oraz zolta ze nimby interfejs nie podpiety chociaz do usb podlaczony. Mam pytanie odnosnie polskiej instrukcji obslugi - niestety jeszcze nie mam odpowiedzi od sprzedajacego a w komplecie jakos tej instrukcji nie bylo, moze ktos z Was ma mozliwosc przeslania na PW odnosnie zmiany VIN oraz korekty przebiegu w module LCM ktory musialem wymienic na uzywany w moim samochodzie. Odnosnie smaego LCM - kupiony przeze mnie modul ma ten sam numer OEM, wsadzilem go do auta i faktycznie pojawila sie kropka z km ale okazalo sie ze w tym module aktywowana jest funkcja swiatel dziennych. Mam pytanie czy w poz 0 swiatla dzienne tez powinny sie swiecic? tzn sa tak ustawione jakby byly na sztywno zawsze wlaczone czy to na automatyce A czy tez na 0. W sumie to nie powinno mi to przeszkadzac bo w pozycji A zmieniaja sie na krotkie z chwila gdy zapada zmork itd, o to w sumie chodzilo ale cos za cos. Nie swieci mi lewy kierunkowskaz boczny ten w blotniku wiec pomyslalem ze moze w tym tkwi problem i moze ktos kto kodowal ten modul wlaczajac swiatla dzienne wylaczyl kierunkowskaz boczny lub wymuszajac ciagle swiecenie swiatel dziennych bez wzgledu na to czy LCM jest na 0 czy tez A spowodowal wylaczenie kierunkowskazu bocznego. pozdrawiam meggiel
-
Dzień Dobry. Sądze że mam już jasność całkowitą. Poczekam na koniec listopada aby może namierzyć jakos kkkkamil26 - użytkownika którego interfejs dużo osob zachwalalo a który poinformowal ze dopiero pod koniec listopada będzie skladal kolejne. Teraz to dopiero będę musial szukac po forum informacji co i jak z INPA :) :) :) dzięki i pozdrawiam meggiel
-
Dzien Dobry. Dzieki za odpowiedz. Poczytalme troche odnosnie tych interfejsow i mam jeszcze jedno pytanie. Skoro interfejs PASOFT nie jest kompatybilny z INPA to w takim razie co lepiej wybrac dla laika tzn. dla osoby ktora nie chce zmienic 95% oprogramowania samochodu. Ponoc zmiana VIN INPA tezs jest mozliwa w uzywanym LCM. Czy to prawda? Czy jesli bede chcial zobaczyc - odczytac bledy, ewentualnie uaktywnic swiatla dzienne, zmienic dlugosc funkcji follow me home itp. to czy pasoft jest wystarczajacy. Ponoc wersja 1.4 ma mozliwosc podgladu parametrow na zywo live data takich jak korekcja wtryskow itp. wiec raz jeszcze czy dla zwyklego czlowieka ktory chce uruchmic kilka funkcji jak wyzej i ewentualnie w przyszlosci cos dolozyc lub zmienic w istniejacym wyposazeniu to lepiej kupic interfejs do inpy czy do pasofta. dzieki, jezli namieszalem to przepraszam meggiel
-
Dzien Dobry. Chciałbym się dowiedzieć czy poradziłeś sobie z wymiana LCM. W moim przypadku e46 turing swieci mi się lampa przeciwmgielna w klapie bagażnika zamiast skrajne zarowki pozycyjne z tylu. Stopy dzialaja poprawnie tzn, zaswiecaja się wszystkie cztery zarowki wieksza moca a pozycyjne swieca tylko dwie na polowie mocy. Po srpawdzeniu kabli i wymianie zarowek znajomy podmienil modul swiatel i okazało się ze wszystko zaswiecilo się poprawnie wiec raczej to będzie popsuty modul. Znalazlem na allegro ten sam modul tzn z dokładnie tym samym nr seryjnym czyli 6919821 i wartościami HW i SW. Wyczytalem ze musze w jakiś sposób zakodować ten nowokupiony LCM tzn zmienić nr vin i dopisać przebieg. Szukajac znalzelm chyba analogiczny post i dlatego proszę o pomoc - podzielenie się informacjami czy zwykly laik taki jak ja da rade to zrobić tzn po zakupie interfejsu i np. INPA mogę to zrobić czy to jest wieksza magia i należy udac się z tym do kogos kompetentnego a przede wszystkim czay inpa czy tez inny program "pożyczony do testu" poradzi sobie z tym. Musze usunąć ta usterke ponieważ nie tylko jest to wkurzajace ale ostatnio (01.11) doczepila mi się policja do oświetlenia z tylu obylo się na powiedzmy zartach ale po co prowokować los, jak również zaczyna mi przygasać podświetlenie zegarow na chwile w trakcie jazdy i obawiam się ze to tez jest związane z wadliwym modulem swiatel. pozdrawiam meggiel