Skocz do zawartości

Mattador

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 M50

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Mattador

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Miesiąc na forum
  • Dedicated Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Reacting Well Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

11

Reputacja

  1. Odnośnie spalania. Ja jeszcze trybu efficient nie użyłem 🤦🏻‍♂️ https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/przetestowalem-najnowsze-bmw-x3-m50-xdrive-odczyt-z-komputera-mnie-rozjechal/lmj2nen?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=autoswiat-page-post
  2. „Pertyn Ględzi” o M50
  3. Ale jak oba postawisz obok siebie, to g01 wydaje się miniaturowe. G45 wizualnie jest masywne. Na papierze tego nie widać, kwestia innej stylistyki.
  4. Iconic Sound jest dość subtelny. Ogólnie w tym aucie nie ma problemu z głośnym wydechem. Na sporcie coś tam sobie gada nawet przy wyłączonym IS, ale dość delikatnie. Jak dla mnie mogłoby być bardziej agresywnie, lecz ja do amerykańskich v8 jestem przyzwyczajany, do których dodatkowo instalowałem głośniejsze wydechy. To auto jest zrobione pod codzienne użytkowanie. Wydech na pewno nikogo nie zmęczy nawet z włączonym IS. U mnie jest na stałe włączony. Jak wyłączyłem na autostradzie to było zbyt nudno. Co do klimy jest opcja ustawienia temperatury z tyłu, lecz jakby to się nie zapisywało. Co bym nie ustawił zawsze startuje z 22 stopniami. Prośba o sprawdzenie przez osoby, które odebrały już auto. O spalaniu nic nie powiem, bo póki co kompletnie tego nie kontrolowałem.
  5. U mnie dopiero 1300km na zegarze, głównie miasto plus dwie krótkie trasy. Silnik b58 rewelacja, bardzo dynamiczny, boost wystrzeliwuje auto jak z procy. Ktoś pytał czy nie jest zbyt narowisty i nadaje się do codziennej jazdy…? Takie pojęcie jak zbyt narowisty silnik nie istnieje, można jeździć dynamicznie lub ślamazarnie. To ty masz kontrolę nad własą nogą 🤣 a w dodatku dostajesz odpowiednie dla siebie tryby jazdy do wyboru. Jeden z nich (efficient) zmienia 400 konne auto w muła 🤣 Auto bardzo dobrze wyciszone i to sprawia, że nie czuć prędkości, i na to trzeba zwracać uwagę. Zawieszenie adaptacyjne na 21” kołach daje radę, systemy bezpieczeństwa nie są nachalne, Assisted drive intuicyjny i sprawuje się dobrze. Jakość materiałów trochę razi. Za dużo plastiku, zwłaszcza tego matowego, a ten plastik na tyłach przednich siedzeń to już gruba przesada. I co ciekawe najmniej z tej plastikozy rażą mnie klamki 😂 Tak na marginesie najbardziej rozczarował mnie stolik do systemu travel and comfort, to jakaś kpina i nie wierzę, że BMW sprzedaje takiego gniota. Z innej beczki, czy też tak macie, że po włączeniu silnika temperatura dla tylnych siedzeń jest zawsze ustawiona na 22 stopnie? Co bym nie ustawił w menu klimatyzacji zawsze są 22 stopnie na starcie, irytujące to!
  6. Przy leasingu sprawa się komplikuje jeśli chodzi o ochronę ustawową. Natomiast tak jak piszesz trzeba rozróżnić świadectwo homologacji pojazdu od „homologacji opon bmw”, która homologacją nie jest. A więc czym jest ta złowroga „homologacja opon BMW” i czym różni się od „homologacji pojazdu” tj. tej formalnoprawnej - urzędowej…? „Homologacja opon BMW” (oznaczenie * na oponach) oznacza jedynie, że dana opona została przetestowana przez BMW i jest przez tę markę rekomendowana. Jest to jednak jedynie propozycja, a nie nakaz - właściciel pojazdu może stosować inne opony, o ile spełniają one wymagane parametry (np. rozmiar, indeks prędkości, nośność). BMW nie jest organem administracyjnym ani instytucją wydającą certyfikaty w rozumieniu prawa, dlatego nie ma podstaw prawnych do narzucania stosowania opon z własną „homologacją”. Kluczowe są wyłącznie parametry techniczne opisane w homologacji pojazdu (rozmiar opon, indeksy itp.). BMW i inne marki zalecają „homologowane” przez siebie opony, bo jest to element strategii tych marek, gdzie pod pewnym pozorem dbania o parametry pojazdu (co oczywiście też ma miejsce), w praktyce jest to działanie głównie marketingowe, zachęcające do wyboru konkretnych producentów opon współpracujących z daną marką. Stosowanie innych opon niż „homologowane” (rekomendowane), jeśli spełniają one wszystkie wymagane parametry przewidziane urzędową, (formalnoprawną) homologacją POJAZDU, nie powinno powodować automatycznego wyłączenia gwarancji. Jedynie w przypadku udowodnienia związku między problemem a zastosowaniem „niehomologowanych” opon, producent może odmówić uznania gwarancji, w tym konkretnym zakresie. Tak więc podsumowując „Homologacja opon BMW” to termin marketingowy i techniczny, nie mający charakteru prawnego, co więcej nie stanowi on także wymogu formalnego umowy gwarancyjnej. Właściciel pojazdu ma pełne prawo stosować opony innych marek lub bez „homologacji”, pod warunkiem, że spełniają one wymogi techniczne opisane w homologacji POJAZDU, a zastosowanie opon zgodnych z parametrami technicznymi pojazdu nie narusza zasad użytkowania auta.
  7. Słowo klucz, BMW „zaleca” stosowanie opon z homologacją, lecz nie stawia formalnego wymogu. Dopiero połączenie dodatkowych czynników, które mogłyby mieć wpływ na usterkę tj. np. niewłaściwy rozmiar może skutkować utratą gwarancji. Opona to część eksploatacyjna samochodu podobnie jak olej. Jeśli użyjesz oleju, który nie jest zalecany przez producenta samochodu, lecz spełniającego wymagania techniczne nie naruszasz warunków gwarancji, a także śmiało możesz korzystać z ochrony ustawowej, poza tą umowną czyli gwarancyjną.
  8. Szanowny kolego, ja żyje ze sporów sądowych i akurat wiem na co ustawa pozwala i nie widzę potrzeby kontynuowania tego zagadnienia, bo się nie przekonamy.
  9. Poza gwarancją, która jest dobrowolna i można robić wyłączenia jest jeszcze 2 letnia ochrona ustawowa na szczęście.
  10. Dziękuje, nie nie było mnie w Krakowie. Nie zastanawiałem się nad tematem opon. Założem opony na felgi fabryczne. W rozmiarze także fabrycznym dla opon letnich. Jeśli mieliby mieć z tym problem to niech dają w pakiecie felgi i opony na obie pory roku 😉 A tak na marginesie brak homologacji nic nie przesądza, muszą jeszcze wykazać, że przyczyniło się to do usterki poprzez zaangażowanie biegłych sądowych. Życzę powodzenia w dowodzeniu… 🤣
  11. Haha to zakaz, który dotyczy obcych, postój tylko dla fotki żeby nie był, że tak źle ze mną 🤣 PS. Wiedziałem, że jak wrzucę akurat te fotki to będę musiał się tłumaczyć 😉 Dziękuję!
  12. Dziękuję, mat jest „chropowaty”, więc woda nie spływa jak należy, dlatego lada dzień jadę na nałożenie powłoki grafenowej lub innej pokrewnej niewybłyszczającej. A może ppf… zgłębiam temat. Jak macie jakieś sugestie chętnie przeczytam…
  13. Dzień dobry, moje pierwsze BMW i pierwszy wpis na forum. Cieszę się, że dołączyłem do grona użytkowników i sympatyków tej marki. Witam Was serdecznie. Rabat 16%.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.