Witam wszystkich swoim pierwszym postem nareszcie na forum BMW i przedstawiam auto, którym spełniłem swoje motoryzacyjne marzenia😊
1. Miało być BMW i jest😎
2. Miało być RWD i jest😎😎
3. Miało być rodzinne kombi mieszczące tyłem 2 dziecięce foteliki i jest 5ka touring, moim zdaniem najlepszej generacji😊
4. Miał być ciemny lakier i jest dość niespotykany granat, który w zależności od natężenia światła stosunkowo mocno zmienia swój odcień😎
5. Miały być fajne fotele i są skórzane komforty👍
6. Miało być dobre audio i jest (HIFI)👍
7. Miały być możliwie dobre światła i są topowe adaptive led😎
8. Miała być możliwie mała średnica zawracania i są 4 koła skrętne z progresywnym wspomaganiem.
9. Miało być standardowe zawieszenie i jest - zależało mi na każdym cm prześwitu, co łączyło się też z brakiem Mpakietu, którego brak moim zdaniem w tym konkretnym modelu wyszedł na dobre szczególnie z tyłu, gdzie zderzak jest cały w jednym kolorze, a końcówki wydechu w czarnym połysku.
Z pozostałych ciekawostek/dodatków:
- wersją Sportline z czarnymi dodatkami
- sportowa skrzynia biegów z łopatkami
- nietypowy kolor wnętrza - zarówno skóra jak i dolne plastiki są granatowe
- chowany hak holowniczy (liczę, że kiedyś przyda się do przewozu rowerów)
- aktywny tempomat z pełnym asystenetm jazdy i aktywną ochroną
- kamery 360stopni z automatycznym parkowaniem
- nawigacja professional
- cyfrowe zegary
- itp.
Beemką zrobiłem do tej pory ok 10tys. km i cały czas sprawia mi taką samą radość jak w dniu odebrania kluczyków😊
Auto kupiłem jako używane (przez 1 właściciela) z moim zdaniem rozsądnym przebiegiem 89tys km (2019r). W środku został przeprowadzony pełen detailing oraz impregnacja skóry, na zewnątrz polerka i zabezpieczenie lakieru. Do tego zainstalowanie paru dodatków jak czarny grill, czy projektory znaczka BMW zamiast lampek w drzwiach. Do auta dokupiłem też 2 letnią gwarancję.
Odnośnie silnika B47D na tym forum zostało już chyba powiedziane wszystko i aż za dużo😉 od siebie dodam, że jest to wersja z Belgii, więc miała opcję wyposażenia "redukcji mocy" do 163KM, która została zdjęta podczas pierwszego mojego swerisu olejowego😉 W spalaniu różnicy nie zauważyłem, natomiast auto teraz tak nie słabnie na wyższych obrotach.
Na zimę założyłem 4 runflaty Goodyear'a na oryginalne felgi, a na lato czeka już komplet nowych pięknych alusi homologowanych pod G31 (i przystosowanych do opon runflat) oraz "antyspinnerowe" dekielki BMW😉. Planuję też zakupić opony Michelin Pilot Sport 4 runflat, chociaż zauważyłem, że w Polsce dużą popularnością cieszą się Goodyear'y eagle f1 assymetric 3🤔 Tutaj przy okazji moje Pytanie - Waszym zdaniem które runflaty będą cichsze i bardziej komfortowe (miękkie)?
Z dotychczasowych przygód do tej pory przytrafiła nam się kuna, która nadgryzła wiązkę od czujnika NOX. Po długich negocjacjach z ASO wymieniłem czujkę na nową za "jedyne" 3tys zł (tak, wtedy jeszcze nie wiedziałem, że mogę pokryć to z ubezpieczenia AC...)😉
Ale się rozpisałem 😁 Szerokości i przyczepności😎👍