Skocz do zawartości

Brak_nazwy

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    brak

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Brak_nazwy

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Miesiąc na forum
  • Współtwórca Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum
  • Pierwszy post Unikat

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Bo nie ma dociągów i audio za 30 koła, bez tego to już Polak nie kupi, haha
  2. To samo napisałem, przeczytaj jeszcze raz. Natomiast dla nas, jako dla użytkowników ucha i mózgu te 3 db to ledwie słyszalny wzrost głośności. Zmiana głośności o 0,5 db jest praktycznie niesłyszalna.
  3. Krótka odpowiedź - głośniki, długa - system gra jako system i tego nie da się tak łatwo rozbić, ale generalnie w jakości brzmienia najważniejsze są - akustyka pomieszczenia (co jest słabe w samochodzie z definicji), potem głośniki, potem długo długo nic i dopiero jakość źródła (DAC) i wzmocnienie. Jak głośniki mają słabą efektywność to potrzebujesz dużo większej mocy wzmacniacza. Dwa razy większa moc wzmocnienia to przyrost głośności o raptem 3db. Dlatego takie porównanie 500W vs 1000 W jest mylące, ten drugi z tym samym zestawem głośników zagra ledwie słyszalnie głośniej, a nie dwa razy głośniej. Ale jak włożysz głośniki o wyższej efektywności, to przy tej samej mocy wzmacniacza może być dużo głośniej.
  4. Dzisiaj wzmocnienie jest tanie, wszystko chodzi na wzmacniaczach klasy D, które jakością doścignęły A/B, co było kiedyś nie do pomyślenia (a kontrolą basu je nawet prześcigają). Dlatego nie ma co porównywać cen samego wzmocnienia teraz i nawet 10 lat temu. Można kupić obecnie wzmacniacz stereo HiFi o mocy ponad 200 wat na kanał za 500 zł i to gra bardzo dobrze.
  5. Wydaje mi się, że te rabaty wynikają z CAFE, tj. przygotowali wyższe ceny już wyjściowo, żeby potem nie podnosić od nowego roku i mogą sobie rabatami to dyskretniej i elastyczniej modulować, patrząc na strukturę sprzedaży EV/PHEV/spalinowe w ciągu roku.
  6. z każdym niewchodzącym w wyższą akcyzę
  7. więcej niż 20% dawali na koniec poprzedniego kwartału, ale tylko na touring
  8. na g61 dostałem ponad 20% rabatu, różnica przy mocniej doposażonej wersji była spora w relacji do E klasy kombi, na którą do produkcji maks 11% oferowali
  9. za 250 E-klasy nie kupisz, tu konkurencją jest raczej A6 albo napakowany we wszystko Superb przy doposażeniu i po rabatach E-klasa mi wychodziła 60-90 tysięcy drożej w podobnej wersji w zależności od silnika
  10. tylko u nas dostajesz rabat 20% na ładne oczy i wychodzi to samo
  11. Mogę znaleźć 20 przypadków w drugą stronę. Zobacz jak wygląda wjazd "drzewa" do kabiny z boku w obecnej i poprzedniej generacji - w poprzedniej całe drzewo ląduje w kabinie, w obecnej prawie w ogóle nie narusza przestrzeni pasażerskiej. Konstrukcja samochodu jest dużo mocniejsza i sztywniejsza, nie mówiąc o poduszce dodatkowej między siedzeniami. I teraz napisz, że poprzednia była lepiej wykonana:
  12. to mi przypomina kawał o dwóch rosjanach co kupili ten sam krawat i jeden się z drugiego śmieje, że jest frajer bo mniej zapłacił i dumny, że sam kupił drożej
  13. W Europie zdecydowana większość sprzedaży to są silniki dwulitrowe, w Polsce z takim silnikiem z odklikanymi opcjami trudno jest przekroczyć istotnie 300 tysięcy przy obecnych rabatach. Do 600 nie ma bata żeby dojść (po rabacie), chyba że M5. Poza tym, jakbym miał wydać 600 to bym sobie kupił panamerę pewnie.
  14. Kwestia percepcji/estetyki, dla mnie G30 to jest taka tania, udawana elegancja nie wiadomo po co. Układ deski jak w 30-letnim samochodzie. A G61 to taki fajniejszy passat z torsenem, rodzinne kombi, które niczego nie udaje i zew. wyglądem batmobila i wew. sci-fi.
  15. To wszystko kwestia oczekiwań, doświadczeń. Ja kiedyś wpadłem w audioholizm (audiovoodoo), mam w domu zaadaptowany do odsłuchów salon, niezły sprzęt w cenie dobrego auta, wiedzę na temat akustyki ale też audiopsychiki. I powiem Ci, że te różnice w sprzęcie grającym między autami to są niuanse od pewnego poziomu. A czynnikiem ograniczającym nie są komponenty systemu czy jego zestrojenie tylko fizyka pomieszczenia (małe, dużo szyb, plastików, etc.)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.