kosteg
Zarejestrowani-
Postów
91 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E46 320d 05'; F31 320d 14'
-
Lokalizacja
Wrocław
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia kosteg
-
Otwieranie się do końca szyby kierowcy po otwarciu drzwi.
kosteg odpowiedział(a) na KrzychuGolona temat w E46
Zdaje się, jest to wsiadanie komfortowe dla coupe/cabrio. Zwane tak albo easy entry. Nie jestem pewien a nie mam gm5 pod ręką ale albo to będzie: einstiegshilfe Albo coś tu: Function door lock entry help FERNBEDIENUNG_1 entry help FERNBEDIENUNG_2 entry help FERNBEDIENUNG_3 entry help FERNBEDIENUNG_4 entry-level help -
Co znaczy na kilku kreskach? Temperature ustawiasz w stopniach - od 16 do 32. Kreski pokazują obroty wentylatora które komp dopasowuje sam.
-
Pomacaj węże do narzewnicy. Czy są ciepłe jak pozostałe w aucie. Jeśli wejściowy będzie gorący a wyjściowy letni a w aucie zimno to nagrzewnica zabita. Jak wejście i wyjście zimne to np elektrozawór bądź dodatkowa elektryczna pompka bo chyba w tym silniku też jest.
-
zrób test przelewowy
-
Czym innym jest mechanika/elektryka a czym innym możliwosć zakodowania. Zdaje się, że nie przeczytałeś całości tego co napisałem albo nie wyraziłem się wystarczająco jasno: W przypadku lamp europejskich masz taki sam układ poziomujący lampę (silniczki) w xenonie i w halogenie. Kwestia czy korygujesz pokrętłem czy robi to "scalak" na podstawie odczytu z czujników na wahaczach. Masz jednak rację w kwestii: Gdyż w f3x lamp usa nie widziałem na oczy i to co napisałem oparłem na doświadczeniach z lampami ze starszych bmw gdzie nie było np żarówek świateł pozycyjnych (czy nawet miejsca na nie i wiazki) ale reszta lampy w usa (oczywiście pomijając wiązkę czyli samo lustro) była taka sama. Tu zagalopowałem się wychodząc z założenia, że nic w tej kwestii zmienić się nie mogło. A jednak skoro piszesz, że nawet z silników zrezygnowali to zmian jest wiele. Przepraszam To już było oczywiste. Skupiłem się wyłącznie na: Co ze względów przytoczonych wcześniej wydało mi się bzdurą...
-
Bez przesady... wszystkie lampy w bmw mają silniki regulacji takie same. Bez znaczenia czy masz poziomowanie czy nie. I wszystkim tak samo steruje komputer - różnica jest w tym, ze masz czujniki na wahaczach i komp na ich podstawie reguluje wysokość lamp a w wersji manualnej masz pokrętło i korektę wprowadzasz sam. Nic nie stoi na przeszkodzie aby xenon korygować pokrętłem a lampy manualne autopoziomować. Z punktu widzenia elektryki/mechaniki za tym stojącej to to samo w lampie. skoro włącznik kupiłeś wyąłcznie dla przycisku to wyciągnij przycisk z nowego i zamontuj w starym i tyle. Jeśli dobrze pamiętam na płytce w środku wsio jak trzeba jest. Oczywiście kodowanie potrzebne. To nie przełącznik ma czujnik. Czujnik jest przy szybie przedniej. Przełącznik z trybem A z założenia współpracuje z czujnikiem zmierzchu i na tej podstawie zapalają się światła dzienne/mijania.
-
To nadal mogą być wtryski - to jak kopci kwestią jest temperatury. Jedną zimę przejeździłem zupełnie bez sterownika i nawet przy wyjeździe na narty i mocno ujemnych temp dawał radę (choć faktycznie po odpaleniu trochę kopcił na biało). Jak masz sumę uwalonego sterownika oraz wtryski to możesz mieć przejaskrawione rezultaty.
-
Dwie opcje - dostać "zaproszenie" albo być wiarygodnym (wówczas na dole pojawia się komunikat, że jesteś trusted i możesz działać). Jak masz vpn to możesz po różnych krajach skakać - mi ze względu na specyfikę pracy będąc za odrą udało się aktywować profil gdy Broder o newtis raz pierwszy wspomniał. Newtis jest lustrem tis i newtis jest nadal darmowy.
-
Jeśli twierdzisz, że modeo/fusion nie zablokuje kół... Tu trzeba całość rozbić na składowe. Nie - większe heble nie idą w parze z większymi tłoczkami. W standardzie masz zacisk "typu pięść" z jednym tłoczkiem. Po zmianie na bbk otrzymujesz zacisk z kilkoma małymi tłoczkami. To czy suma ich powierzchni jest większa od tłoczka w zacisku podstawowym zależy od przykładu na jakim bazujemy. Nie w każdym wypadku uzyskasz większą powierzchnię. Bez znaczenia jednak czy tak jest czy nie. Większa siła nadal niczego nie zmienia. Nie wiem co chcesz twierdzić poprzednim przykładem obrazka z usa ale gwarantuję Ci, że u nas każde auto oferowane w sprzedaży od powiedzmy 2000r (nie mam najmniejszej ochoty teraz gmerać kiedy jakie przepisy się pojawiały dokładnie) musi być w stanie zablokować koła. Z tego powodu abs stał się obowiązkowy. Więc bez znaczenia czy rośnie siła przykładania klocków - bardziej koła nie zablokujesz. Jak stoi tarcza w zacisku to stoi i tyle. Zmiana ilości tłoczków, miejsca ich przyłożenia (zacisk jednostronny/dwustronny) to zmiana rozkładu siły i właśnie równomierności rozgrzewania tarczy. Bo nie siła jest tu istotna a termika. To jak będzie rosła temperatura tarczy i jak szybko ona ją odda będzie powodowało jak będzie sobie z kolejnymi ostrymi hamowaniami radzić. Aby to wspomóc przecież te najbardziej sportowe zaciski mają np 8 tłoczków i kilka małych klocków w jednym zacisku. To co jeszcze się zmienia to tak jak pisałem - modulacja. To co się dzieje pomiędzy 0 a pełnym hamowaniem. Łatwiej jest dozować siłę. Uwielbiam dorabianie sobie teorii na siłę. Postaw to samo auto rozpędzone do tej samej prędkości na oponach o szerokości 100mm i na oponach o szerokości 250mm i zastanów się czemu na jednych blokujesz koła przy każdym dotknięciu hebla a na drugich nie - przecież energia kinetyczna będzie taka sama... Nie mam pojęcia jak hamujesz ale obawiam się, że nie potrafisz depnąć. Każdym swoim autem przy prędkości autostradowej i większej w sytuacjach mocno awaryjnych blokuje koła przy kopnięciu w pedał i abs pracuje aż do zatrzymania. Bzdura. Już to wielokrotnie było tłumaczone - hamujesz z abs (jak nie potrafisz zablokować kół to poproś kogoś silniejszego za kierownicę albo naucz się z całej siły deptać) i każdy zacisk jest w stanie zablokować koło, pracuje abs - bardziej zatrzymywać się nie da. Chcesz zmienić drogę hamowania to zmień opony - to ich gubienie trakcji powoduje, że zacisk może zablokować koło. Raz ostatni tu napiszę bo sensu to nie ma jeśli olewasz to co stanowi fizykę i wymyślasz swoją na nowo - większe heble pozwalają hamować skutecznie przy wielu kolejnych hamowaniach. Czyli są w stanie znieść więcej ciepła i lepiej je oddawać. Nie puchną. Natomiast przy pierwszym hamowaniu masz zawsze ten sam wynik. Podałem przykład audi - rs6 vs 3.0tdi i ceramika z rs6 potrzebuje dłuższej drogi hamowania niż set seryjny z 3.0... Bo ceramika wymaga rozgrzania i magia pojawia się właśnie w kolejnych hamowaniach. A gdzie ja twierdzę, że nie jest? W przeciwieństwie do całkiem sporej ilości osób zabierających tu głos wiem co dają większe heble. Ale czym innym jest świadomy wybór zestawu na którym mogę deptać i deptać bez faddingu a czym innym twierdzenie, że to skraca mi drogę hamowania. Pamiętaj również, że wątek tu wyraźnie rozbijał się o stwiedzenie jakoby nie było sensu kupowania opon premium gdyż świadomy kierowca nie potrzebuje tych dodatkowych metrów gdyż zachowuje odstęp i nie siedzi na tyłku, nie jeździ agresywnie i nie stanowi zagrożenia na drodze. A w takiej sytuacji nie mówimy o tym, że ktoś napiera długimi na autostradzie by zawalidrogi mu ustępowały, a przez to musi hamować co chwilę gdy kolejny maruder zajedzie mu drogę. Mowa o pojedynczej sytuacji awaryjnej gdy coś się stanie. A tu większe heble nic nie zdziałają więcej bo przy normalnej jeździe fabryczny układ się nie gotuje. Szczególnie w nadchodzącej porze roku 🙂
-
4B90, czyli rail pressure monitoring at engine start CZyli albo czujnik na listwie albo pompa. To, że słyszysz nic nie znaczy. Jak masz jak to do zrobienia diagnostyka (sprawdzić ciśnienie) i na wszelki test przelewowy wtryskiwaczy bo bywa, że podobnie się u ludzi dzieje.
-
A byłeś u lokalnego "tłumikarza"? Miewają na miejscu senowny wybór a w cenie masz montaż.
-
Nie znam wymagań odnośnie rynku amerykańskiego - także bez sesnu to porównanie. Muszę zatem pełną listę dać potencjalnych wyjątków? Bo nie mam też pojecia jak wyglądają wymagania w rosji, indiach i większości azjatyckich krajów... Ale chyba nie o tym była mowa Udowodnione zostało wielokrotnie w tym temacie, że czytanie losowe i cytowanie bez kontekstu jest standardem więc szkoda strzępić czegokolwiek. Niemniej, nic z tego co wymieniłeś nie padło z mojej strony a kolega odnośił się bezpośrednio do mnie. Także tego... Miałem ostatnio identyczną rozmowę (wiadomo, było święto gdzie pół rodziny się spotyka) i dowiedziałem się w odpowiedzi, że zdecydowanie lepsze są letnie przy -10, albo zimowe przy +15 od wielosezonu... Są sytuacje kiedy trzeba zawinąć się z pola bitwy bo jak widać powyżej nie ma opcji aby przekonać (czy nawet debatować na sensownym poziomie)
-
Jakiego kompa i skąd był brany odczyt temp? To chyba masz odpowiedź.
-
Które 2,0? m47 czy m47n?
-
newtis jest za free 🙂