Skocz do zawartości

kosteg

Zarejestrowani
  • Postów

    87
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 05'; F31 320d 14'
  • Lokalizacja
    Wrocław

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia kosteg

  1. Czym innym jest mechanika/elektryka a czym innym możliwosć zakodowania. Zdaje się, że nie przeczytałeś całości tego co napisałem albo nie wyraziłem się wystarczająco jasno: W przypadku lamp europejskich masz taki sam układ poziomujący lampę (silniczki) w xenonie i w halogenie. Kwestia czy korygujesz pokrętłem czy robi to "scalak" na podstawie odczytu z czujników na wahaczach. Masz jednak rację w kwestii: Gdyż w f3x lamp usa nie widziałem na oczy i to co napisałem oparłem na doświadczeniach z lampami ze starszych bmw gdzie nie było np żarówek świateł pozycyjnych (czy nawet miejsca na nie i wiazki) ale reszta lampy w usa (oczywiście pomijając wiązkę czyli samo lustro) była taka sama. Tu zagalopowałem się wychodząc z założenia, że nic w tej kwestii zmienić się nie mogło. A jednak skoro piszesz, że nawet z silników zrezygnowali to zmian jest wiele. Przepraszam To już było oczywiste. Skupiłem się wyłącznie na: Co ze względów przytoczonych wcześniej wydało mi się bzdurą...
  2. Bez przesady... wszystkie lampy w bmw mają silniki regulacji takie same. Bez znaczenia czy masz poziomowanie czy nie. I wszystkim tak samo steruje komputer - różnica jest w tym, ze masz czujniki na wahaczach i komp na ich podstawie reguluje wysokość lamp a w wersji manualnej masz pokrętło i korektę wprowadzasz sam. Nic nie stoi na przeszkodzie aby xenon korygować pokrętłem a lampy manualne autopoziomować. Z punktu widzenia elektryki/mechaniki za tym stojącej to to samo w lampie. skoro włącznik kupiłeś wyąłcznie dla przycisku to wyciągnij przycisk z nowego i zamontuj w starym i tyle. Jeśli dobrze pamiętam na płytce w środku wsio jak trzeba jest. Oczywiście kodowanie potrzebne. To nie przełącznik ma czujnik. Czujnik jest przy szybie przedniej. Przełącznik z trybem A z założenia współpracuje z czujnikiem zmierzchu i na tej podstawie zapalają się światła dzienne/mijania.
  3. To nadal mogą być wtryski - to jak kopci kwestią jest temperatury. Jedną zimę przejeździłem zupełnie bez sterownika i nawet przy wyjeździe na narty i mocno ujemnych temp dawał radę (choć faktycznie po odpaleniu trochę kopcił na biało). Jak masz sumę uwalonego sterownika oraz wtryski to możesz mieć przejaskrawione rezultaty.
  4. Dwie opcje - dostać "zaproszenie" albo być wiarygodnym (wówczas na dole pojawia się komunikat, że jesteś trusted i możesz działać). Jak masz vpn to możesz po różnych krajach skakać - mi ze względu na specyfikę pracy będąc za odrą udało się aktywować profil gdy Broder o newtis raz pierwszy wspomniał. Newtis jest lustrem tis i newtis jest nadal darmowy.
  5. Jeśli twierdzisz, że modeo/fusion nie zablokuje kół... Tu trzeba całość rozbić na składowe. Nie - większe heble nie idą w parze z większymi tłoczkami. W standardzie masz zacisk "typu pięść" z jednym tłoczkiem. Po zmianie na bbk otrzymujesz zacisk z kilkoma małymi tłoczkami. To czy suma ich powierzchni jest większa od tłoczka w zacisku podstawowym zależy od przykładu na jakim bazujemy. Nie w każdym wypadku uzyskasz większą powierzchnię. Bez znaczenia jednak czy tak jest czy nie. Większa siła nadal niczego nie zmienia. Nie wiem co chcesz twierdzić poprzednim przykładem obrazka z usa ale gwarantuję Ci, że u nas każde auto oferowane w sprzedaży od powiedzmy 2000r (nie mam najmniejszej ochoty teraz gmerać kiedy jakie przepisy się pojawiały dokładnie) musi być w stanie zablokować koła. Z tego powodu abs stał się obowiązkowy. Więc bez znaczenia czy rośnie siła przykładania klocków - bardziej koła nie zablokujesz. Jak stoi tarcza w zacisku to stoi i tyle. Zmiana ilości tłoczków, miejsca ich przyłożenia (zacisk jednostronny/dwustronny) to zmiana rozkładu siły i właśnie równomierności rozgrzewania tarczy. Bo nie siła jest tu istotna a termika. To jak będzie rosła temperatura tarczy i jak szybko ona ją odda będzie powodowało jak będzie sobie z kolejnymi ostrymi hamowaniami radzić. Aby to wspomóc przecież te najbardziej sportowe zaciski mają np 8 tłoczków i kilka małych klocków w jednym zacisku. To co jeszcze się zmienia to tak jak pisałem - modulacja. To co się dzieje pomiędzy 0 a pełnym hamowaniem. Łatwiej jest dozować siłę. Uwielbiam dorabianie sobie teorii na siłę. Postaw to samo auto rozpędzone do tej samej prędkości na oponach o szerokości 100mm i na oponach o szerokości 250mm i zastanów się czemu na jednych blokujesz koła przy każdym dotknięciu hebla a na drugich nie - przecież energia kinetyczna będzie taka sama... Nie mam pojęcia jak hamujesz ale obawiam się, że nie potrafisz depnąć. Każdym swoim autem przy prędkości autostradowej i większej w sytuacjach mocno awaryjnych blokuje koła przy kopnięciu w pedał i abs pracuje aż do zatrzymania. Bzdura. Już to wielokrotnie było tłumaczone - hamujesz z abs (jak nie potrafisz zablokować kół to poproś kogoś silniejszego za kierownicę albo naucz się z całej siły deptać) i każdy zacisk jest w stanie zablokować koło, pracuje abs - bardziej zatrzymywać się nie da. Chcesz zmienić drogę hamowania to zmień opony - to ich gubienie trakcji powoduje, że zacisk może zablokować koło. Raz ostatni tu napiszę bo sensu to nie ma jeśli olewasz to co stanowi fizykę i wymyślasz swoją na nowo - większe heble pozwalają hamować skutecznie przy wielu kolejnych hamowaniach. Czyli są w stanie znieść więcej ciepła i lepiej je oddawać. Nie puchną. Natomiast przy pierwszym hamowaniu masz zawsze ten sam wynik. Podałem przykład audi - rs6 vs 3.0tdi i ceramika z rs6 potrzebuje dłuższej drogi hamowania niż set seryjny z 3.0... Bo ceramika wymaga rozgrzania i magia pojawia się właśnie w kolejnych hamowaniach. A gdzie ja twierdzę, że nie jest? W przeciwieństwie do całkiem sporej ilości osób zabierających tu głos wiem co dają większe heble. Ale czym innym jest świadomy wybór zestawu na którym mogę deptać i deptać bez faddingu a czym innym twierdzenie, że to skraca mi drogę hamowania. Pamiętaj również, że wątek tu wyraźnie rozbijał się o stwiedzenie jakoby nie było sensu kupowania opon premium gdyż świadomy kierowca nie potrzebuje tych dodatkowych metrów gdyż zachowuje odstęp i nie siedzi na tyłku, nie jeździ agresywnie i nie stanowi zagrożenia na drodze. A w takiej sytuacji nie mówimy o tym, że ktoś napiera długimi na autostradzie by zawalidrogi mu ustępowały, a przez to musi hamować co chwilę gdy kolejny maruder zajedzie mu drogę. Mowa o pojedynczej sytuacji awaryjnej gdy coś się stanie. A tu większe heble nic nie zdziałają więcej bo przy normalnej jeździe fabryczny układ się nie gotuje. Szczególnie w nadchodzącej porze roku 🙂
  6. 4B90, czyli rail pressure monitoring at engine start CZyli albo czujnik na listwie albo pompa. To, że słyszysz nic nie znaczy. Jak masz jak to do zrobienia diagnostyka (sprawdzić ciśnienie) i na wszelki test przelewowy wtryskiwaczy bo bywa, że podobnie się u ludzi dzieje.
  7. A byłeś u lokalnego "tłumikarza"? Miewają na miejscu senowny wybór a w cenie masz montaż.
  8. Nie znam wymagań odnośnie rynku amerykańskiego - także bez sesnu to porównanie. Muszę zatem pełną listę dać potencjalnych wyjątków? Bo nie mam też pojecia jak wyglądają wymagania w rosji, indiach i większości azjatyckich krajów... Ale chyba nie o tym była mowa Udowodnione zostało wielokrotnie w tym temacie, że czytanie losowe i cytowanie bez kontekstu jest standardem więc szkoda strzępić czegokolwiek. Niemniej, nic z tego co wymieniłeś nie padło z mojej strony a kolega odnośił się bezpośrednio do mnie. Także tego... Miałem ostatnio identyczną rozmowę (wiadomo, było święto gdzie pół rodziny się spotyka) i dowiedziałem się w odpowiedzi, że zdecydowanie lepsze są letnie przy -10, albo zimowe przy +15 od wielosezonu... Są sytuacje kiedy trzeba zawinąć się z pola bitwy bo jak widać powyżej nie ma opcji aby przekonać (czy nawet debatować na sensownym poziomie)
  9. Jakiego kompa i skąd był brany odczyt temp? To chyba masz odpowiedź.
  10. Które 2,0? m47 czy m47n?
  11. newtis jest za free 🙂
  12. Sprzedam zestaw kół zimowych z mojej e46. Koła poskładane jako zestaw samych przodów S68 (7.5") obutych w opony conti ts860 225/45/17 Felgi po regeneracji (kąpiel w kwasie, malowanie proszkowe) ze zmianą koloru na brąz w macie (nie pamiętam nazwy ale jak widać na zdjęciach jego odcień zależny jest od oświetlenia). Opony conti winter contact ts860 - opony zakupione jako nowe, przejeździły 2 sezony - z racji tego, że moja e46 była nieruchomością ubiegłej zimy jeden sezon tylko przewisiały nie widząc się z autem. Zestaw poza sezonem zawsze wiszący w suchym i chłodnym garażu. Całość skomponowana tak aby rotować kołami pomiędzy osiami stąd dość równomierne zużycie. Obecnie para ok 7mm i druga para 7.3mm Na felgach aluminiowe wentyle JR. Felgi od regeneracji woskowane przed każdym sezonem a opony traktowane dresingiem. Felgi już mam we wrocławiu (ze względu na ilość miejsca muszę się posiłkować garażem u rodziców na przetrzymywanie między sezonami) 2000pln i preferowany odbiór osobisty. Jak ktoś się uprze to pewnie kuriera da się załatwić ale nie mam w tej chwili pojęcia jak z kosztem wyjdzie.
  13. Jak na moje to nie ma jeszcze 24-2 a co dopiero 25-2
  14. Zdecydowanie czujnik może być winny jednak z ciekawości - jak oceniasz temp? Skąd odczytane te 90st?
  15. Opcje chyba tylko 2: - wyklepanie/wyprostowanie i wspawanie wzmocnień np od swagra - chyba na wszelki wzmoceninai wstawiłbym symetrycznie na obu - wycięcie całego mocowania i wstawienie innego z dawcy - zdecydowanie spora praca dla blacharza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.