Witam wszystkich, mam następujące pytania:
1. Czy w 30d produkcja 2024 są jakkolwiek zmienione chłodniczki EGR w stosunku do poprzednich, które były awaryjne? Czy należy się spodziewać, że również będzie z nimi problem w niedługim czasie ?
2. Czy ktoś ma doświadczenia z 40i MH 381KM 520 NM ? Chodzi o spalanie oraz odczucia względem 30d jeśli chodzi o moment obrotowy - proszę o opinie jedynie o wersje 40i LCI, tę mocniejszą wraz z MH. Czytałem wiele porównań jeśli chodzi o wersję pre LCI, nie ma sensu ich powielać.
3. Jak z rynkiem wtórnym na 30d vs 40i ? Rozmawiałem z kilkoma handlowcami używek u dealerów jak i niezależnymi salonami siedzącymi w BMW i zgodnie wszyscy mówili, że na rynku wtórnym zdecydowanie 30d, że znacznie trudniej sprzedać 40i - można domniemać, że gorsza wartość rezydualna po 5-7 latach.
4. Jak z awaryjnością 30d przy jeździe ~70% miasto, zakładając, że skracamy interwały do tych 10k km od nowości?
Za opinie o 40d czy M60i podziękuję, ponieważ nie są przy tej konfiguracji w ogóle rozważane. N63 to przecudowny silnik, ale rynek wtórny jest dość... trudny. 🫠
Auto będzie chodzić 70% miasto (W-wa), reszta długie trasy 300+ km, rocznie ok 15k km. Zamierzam je użytkować bardzo spokojnie, miałem już kilka mocny aut, w tym sportowych (911, Panamery, Merc G63, obecnie G30 550i) i poszukuję czegoś do spokojnej komfortowej jazdy. Auto obecnie to dla mnie przyrząd do połykania kilometrów, jak na użytkownika bmw to jeżdżę bardzo przepisowo i tak mi pasuje - muzyczka, podcast, relaks, spokój. Zależy mi na niezawodności (auto trzymam zazwyczaj 5-7 lat, rozliczam się ryczałtem dla grup zawodowych więc leasing dla mnie nieopłacalny), łatwej odsprzedaży oraz sensownym spalaniu. Obecnie już nie zależy mi na jakiejś szalonej dynamice.
Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi!