Skocz do zawartości

tommy_vercetti

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW M550i xDrive G30

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tommy_vercetti

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Tydzień na forum
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Pierwszy temat Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. @Kingu to prawda 😅 szukałem czegoś podobnego, ale nie znalazłem dlatego będzie nowe + konfig typowo pod siebie
  2. @_holek zgadzam się z tym co napisałeś. Ze swojej strony tylko tłumaczyłem dlaczego doszukuję się jakichś różnic, wychodzi na to że wszystkie 3 wersje silnikowe są bardzo zbliżone osiągami, kosztami, wartością rezydualna, awaryjnością etc. 😅 generalnie bmw bardzo dobrze ułożyło cennik, bo nie ma jakichś mocnych wskazań na którąkolwiek wersję. X5M z kolei wygląda nieziemsko, spora różnica względem wszystkiego 'poniżej', włączając M60i.
  3. @_holek tak naprawdę to szukam jakiegoś argumentu za jednym lub drugim rozwiązaniem, bo wydają się bardzo, bardzo, bardzo zbliżone pod praktycznie każdym względem (od 30d/40i/40d) 🫠 masz rację, że te prognozy to w łeb strzelił finalnie, ale tak właśnie działa racjonalizacja - człowiek szuka jakichś argumentów, żeby samego siebie przekonać. Dlatego jeden powie 'TA BENZYNA W OGÓLE NIE JEDZIE', 'TEN DIESEL TO PUCHNIE' etc. itd. Prawda jest taka, że przy przebiegach do 20 tyś.km i uzytkowaniu ~7 lat to wszystkie te kwestie okazują się dość marginalne. Tak samo jak jakieś różnice w osiągach w zakresie 80-120 czy nawet 100-150... to są marginalne różnice, pewnie z 10% ludzi je wykorzystuje jeżdżąc bardzo dynamicznie non stop na sport. Przekonałem się o tym wynajmując często auta za granicą (jestem przynajmniej 1/4 roku za granicą w różnych miejscach), często nie są to jakieś demony prędkości jak np. ostatnio Ford Explorer 2023 R4 2.3 237 KM. Wiesz czego mi brakowało po zrobieniu paru tyś. mil ? Niczego. A i tak praktycznie cały czas lewy pas.
  4. @kamsoner mam podobne informacje, nadal diesel schodzi lepiej, bo cyt. "x5 najczęściej auto w trasy i ludzie patrzą na spalanie". Ja akurat robię małe przebiegi, ale jeśli już temat został rzucony to dzielę się tym co udało mi się dowiedzieć. Co do 40i to bardzo tanio wychodzą sztuki z USA więc to też ew. jakoś może wpłynąć na rynek wtórny.
  5. @BigCactus Dzięki wielkie, bardzo słuszne uwagi! Generalnie przyjmuję, że przy tym samym stylu jazdy i spokojnej jeździe to 40i spali gdzieś ok. 3l więcej, więc to nie jest jakaś porażająca różnica. Natomiast z rynkiem wtórnym jest ciężko, nie pojmuję tych kupujących totalnie... dla większości liczy się CENA, przebieg, stan, bardzo dobra opinia o B58 - wszystko wtórne. Nawet nie chodzi o cenę, ale czas sprzedaży - mogę być w błędzie, ale wydaje mi się, że te 5-7 letnie 40i będą dość wolno schodzić względem 30d/40d. Spodziewam się, że 40d będą ok. 10/15 tyś droższe od 40i/30d więc to będzie kusząca propozycja na rynku wtórnym.
  6. @nadel też myślałem o ciszy, ale zastanawiam się czy finalnie nie będzie ciszej w dieslu, bo nie trzeba go w ogóle kręcić przy wyprzedzaniu, włączaniu się do ruchu itd. Popraw mnie jeśli mam zły tok myslenia.
  7. @Godlike Tak, totalnie nie chodzi mi o osiągi, to auto nie będzie tak wykorzystywane. Chcę znaleźć jakiś złoty środek pomiędzy osiągami/spalaniem/awaryjnością/rynkiem wtórnym, stąd powyższe pytania.
  8. @IronSzn ad 2) obecnie chyba ich pogięło z ceną 5 letniej gwarancji, przy moich przebiegach średnio widzę sens ~ 27 tyś katalogowo za 3 lata dłuższą gwarancję... co tam się ma zepsuć do 60 tyś, cały silnik ? 😅 ad 3) zgadza się, dla siebie, ale częścią posiadania auta jest potem jego sprzedaż... nie lubię się z tym bawić przez długi czas, trochę się naciąłem przy V8 - co drugi klient kręcił nosem, że może silnik awaryjny, że dużo pali, mimo że auto miało 60 tyś. nalotu i było w stanie idealnym wizualnie i mechanicznie, bo wyjątkowo dbam o auta. @Rufio ad 3) zawsze podchodzę elastycznie zależnie od klienta - albo fv albo umowa k-s z lepszą cenną (gdzieś pomiędzy netto, a brutto), bo po 5 latach można bez konsekwencji wycofać auto z działalności zależy od potrzeby. O dziwo swoje ostatnie mocne auto sprzedało się na umowę k-s, mimo że te auta wg. ludzi z branży samochodowej podobno w 95% sprzedają się na fv. Połowa dzwoniących to były osoby fizyczne, też mnie to zaskoczyło. Generalnie właśnie typowo pod siebie patrząc to zachęca mnie mocno 30d, bo: zasięg, mocniejszy moment obrotowy (przy dziadkowej jeździe częściej się przydaje, bo nie chce mi się już kręcić wysoko benzyn), niskie spalanie (nie jakoś specjalnie ważne, ale zawsze na plus). Znięcheca za to ew. awaryjność, szczególnie przy jeździe w mieście i historiami z egr...
  9. Witam wszystkich, mam następujące pytania: 1. Czy w 30d produkcja 2024 są jakkolwiek zmienione chłodniczki EGR w stosunku do poprzednich, które były awaryjne? Czy należy się spodziewać, że również będzie z nimi problem w niedługim czasie ? 2. Czy ktoś ma doświadczenia z 40i MH 381KM 520 NM ? Chodzi o spalanie oraz odczucia względem 30d jeśli chodzi o moment obrotowy - proszę o opinie jedynie o wersje 40i LCI, tę mocniejszą wraz z MH. Czytałem wiele porównań jeśli chodzi o wersję pre LCI, nie ma sensu ich powielać. 3. Jak z rynkiem wtórnym na 30d vs 40i ? Rozmawiałem z kilkoma handlowcami używek u dealerów jak i niezależnymi salonami siedzącymi w BMW i zgodnie wszyscy mówili, że na rynku wtórnym zdecydowanie 30d, że znacznie trudniej sprzedać 40i - można domniemać, że gorsza wartość rezydualna po 5-7 latach. 4. Jak z awaryjnością 30d przy jeździe ~70% miasto, zakładając, że skracamy interwały do tych 10k km od nowości? Za opinie o 40d czy M60i podziękuję, ponieważ nie są przy tej konfiguracji w ogóle rozważane. N63 to przecudowny silnik, ale rynek wtórny jest dość... trudny. 🫠 Auto będzie chodzić 70% miasto (W-wa), reszta długie trasy 300+ km, rocznie ok 15k km. Zamierzam je użytkować bardzo spokojnie, miałem już kilka mocny aut, w tym sportowych (911, Panamery, Merc G63, obecnie G30 550i) i poszukuję czegoś do spokojnej komfortowej jazdy. Auto obecnie to dla mnie przyrząd do połykania kilometrów, jak na użytkownika bmw to jeżdżę bardzo przepisowo i tak mi pasuje - muzyczka, podcast, relaks, spokój. Zależy mi na niezawodności (auto trzymam zazwyczaj 5-7 lat, rozliczam się ryczałtem dla grup zawodowych więc leasing dla mnie nieopłacalny), łatwej odsprzedaży oraz sensownym spalaniu. Obecnie już nie zależy mi na jakiejś szalonej dynamice. Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.