Skocz do zawartości

mystif

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 xdrive30i , G01, 245KM, 2024

Osiągnięcia mystif

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Miesiąc na forum
  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Dzięki, jeżeli chodzi o opony to jeszcze się namyślam, głównie jak zwykle chodzi o koszta. Za dużo tego naraz. 🙂 Jeżeli zaś chodzi o BRI - to @pulower dokładnie jak piszesz - z reguły się pewnie nie przydaje ale tu właśnie jak podałeś przykład - problemem jest, to że naprawy są drogie. Więc kwota 2 lat dodatkowej ochrony przy aucie za ponad 300k jest znikoma, generalnie pewnie bym się nie zastanawiał tylko po prostu najzwyczajniej kasowo boli akurat teraz. Ale to jest 5 lat użytkowania auta i na pewno 4 pojeżdżę nim - a jestem mega zadowolony, tym bardziej myślę, że komfort będzie mieć święty spokój. A z drugiej strony sam na własnej skórze doświadczyłem po kasacji poprzedniego auto jak ważne jest mieć wszelkie te dodatkowe rzeczy i porządne ubezpieczenia. Dzięki bardzo Panowie bo właśnie o konkrety mi chodziło, przykłady właśnie kwotowe, ile co później kosztuje w stosunku do kwoty BRI, tak samo do opon itp. żeby nie oszczędzać na takich rzeczach. A tu jednak są głosy, że owszem auto jest super, premium ale lubi się coś podziać w tym 3-4 roku użytkowania. p.s btw jestem mega zadowolony z 30i - i wbrew opiniom, że nie ciągnie z dołu, że słabo jeździ - jacyś dziennikarze dziwni i jakieś takie testowe jazdy, oczywiście każdy ma własne zdanie - szanuje - ale wg mnie jest tak że jak nauczysz auto jeżdzić tak jeździ... ja go pięknie szanowałem przez piewsze 2 5000 km, delikatnie, mam zmieniony olej po 1300 kmi Teraz Auto na comforcie chodzi jak burza piękne ze mną współgra i rozumie moją nogę. Na sport plus wogóle wyp.... więc ja nie wiem, jestem mega happy i dzwięk ma piękny i wogóle w m pakiecie full czarna wygląda petarda - no i niemiecka myśl inżynieryjna jednak daje poczucie zabawy, elegancji i dynamiki 😄wiadomo, że pewnie m 40i to kozak(nie było dostępnej a kupowałem od ręki co jest) , ale jeżdzę z rodziną, a samemu po mieści i poza nim wystarcza mi ta moc. i tak z taką mocą nie ma żartów 😉
  2. Hej, Dzięki piękne za jakieś info. @Kolorusek też właśnie o tym myślałem i są oferty na takie koła. Same opony to koszt około 6 500 brutto, Koła jak piszesz 19" na alle...nowe można kupić za ok 7-8 tys brutto. Dlatego rozważam co zrobić - same opony przekładka czy lepiej mieć mniejsze koła a mieć koła - tylko gdzieś sje muszę składować (odpowiednio w piwnicy ,lub znaleźć przechowalnie). Na pewno jak piszesz @PKort PO PIERWSZE to dokładnie musze jeszcze sprawdzić NAKLEJKĘ dla pewności, póki co bazowałem na wiedzy dealera bo oni po vin i obecnej feldze podesłali mi właśnie takie zimowe co mają być do mojego modelu (czyli te Pirelli Winter Sottozero ) a że cena jest dużo wyższa te same opony znalazłem nowe na sklepie z oponami za własnie ok 6500 brutto 2 na przód i 2 na tył. Wiem, że opony muszą mieć homologację, ale czy felgi też ? w sensie komplety kół 19" cali są w tych cenach 7-8 brutto np. 245/50R19 RUN FLAT * z homologacją ale o feldze nic nie pisze tyle że np. Mają homologację TUV i dedykowane do bmw (marka PLATIN włoska). ---------- A dopytam jeszcze Was jeżeli to nie problem - żeby nie zakładać kolejnych tematów bo ten temat jest na forach ale też nie ma konkretów tylko ogólniki.... czy macie doświadczenie z BRI ? chce dokupić za 5400 dodatkowe 2 lata gwarancji - czy opłaca się to przy x3 30i - około 20 tyś rocznie będę robił może ciut więcej. Jeżdzę głównie długie dystanse weekendowe, lub wyjazdy do klientów polska i zagranica, w tygodniu mało bo pracuje z domowego biura. Ale kilka osób mówiło mi już,że w 3 4 roku użytkowania coś tam zawsze wyskoczy i warto mieć te Gwarancję rozszerzoną choćby o te +2 lata. Nie mam doświadczenia bo wcześniej jak pisałem nie brałem tego (opel > volvo xc40> teraz bmw x3 😉 nareszcie 🙂 ) auto jest droższe o ponad 100k niż poprzednie wiec ceny serwisu i części tez większe jak czytam po forum różne wątki. Jest nowe, przy tamtych nic się nie działo przez 5 lat 100k km przejechanych ale to też nie za dużo.... Generalnie mówią, że warto mieć BRI - jak to jest w bmw takim jak moje X3 - faktycznie wychodzą takie rzeczy i warto to mieć ? Ktoś z Was korzystał i wie, że to faktycznie działa ? kwota nie jest jakaś straszna ale zawsze to 5 koła mniej w budżecie 😄
  3. WItam, Mam 30i z sierpnia 2024. Auto nowe. Stoję przed dylematem zakupu opon zimowych - lub całych kół - po przeszukaniu forum jednak nie znalazłem jednoznacznej porady i rozwiązania problemu - a na pewno nie jestem jedyny z tym problemem. Mam dwa rozmiary różne na przód i tył : 20" aluminiowe obręcze M Double-spoke 699 Pirelli 595770 245/45R20 103 W XL 275/40R20 106 W XL Z tego co się już dowiedziałem i znalazłem mogę kupić jedynie: 2x Pirelli Winter Sottozero 3 r-f (245/45R20 103V) 2x Pirelli Winter Sottozero 3 r-f (275/40R20 106V) komplet jakoś trochę ponad 6000 zł PYTANIA: 1. czy kupić te opony ? - są dobre - z opinii na forum są różne wrażenia - od sztywnych, kartoflowych po wygodne. ? 2. czy ewentualnie lepiej kupić całe koła zimowe jedne rozmiar tył/przód np. 19". ale nieoryginalne bo - (bo oryginał ok 12 800 brutto komplet ? - chyba że muszą być oryginały ?, 3. czy ktoś ma doświadczenie z całymi kołami ale nie z salonu tylko np. znalazłem na słynnej stronie aukcyjnej: 7200 zł Bridgestone Blizzak LM-001 * RFT Rozmiar 19 Szerokość opony 245 Wysokość opony 50 Sezon Zimowy Indeks nośności 105V-925kg SPECYFIKACJA FELGI Rozmiar 19 Szerokość felgi 8,5 Rozstaw śrub 5x112 Odsadzenie(ET) 25 Numer seryjny 6883159 CZY taka felga musi mieć też homologację ? Najważniejsze pytanie: Co doradzacie - proszę pomóżcie podjąć decyzję - jestem świeży w świecie BMW: - nie mam garażu więc nie mam gdzie składować kół - piwnica w kamienicy - z drugiej strony te nieoryginały są droższe od samych opon ale o wiele tańsze od salonowych - może nie kombinować i kupić te opony 2 tył i 2 przód i po prostu przekładać ( w poprzednim aucie volvo xc40) przekładałem opony i nigdy nie myślałem o kołach. Tu się obawiam po prostu sam nie wiem czego, czy zniszczy się coś, felga itp... czy zainwestować w całe koła przez ten Xdrive itp.... 4. Jak to się ma do gwarancji ? Mam podstawową + chce dokupić teraz dodatkowe 2 lata - słyszałem że warto ? - faktycznie coś może zepsuć się w takim nowym aucie z końcówki produkcji - w 3 i 4 roku użytkowania ? W Volvo 5 lat był spokój... Ale już nic nie wiem, przeróżnie piszecie na forum... 🫣
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.