Ja szukając auta byłem na jeździe testowej M340i. Samochód naprawdę fajnie jeździ, nie brakuje mocy, jednym słowem wyścigówka. Spalanie po testowym weekendzie wyszło w okolicach 18/20l 😀. Ze względu że potrzebuje samochód na trasy i jednak patrzę też żeby był ekonomiczny zdecydowałem się zamówić M340d - bez jazdy testowej, bo nie było takiej na stanie. Do momentu odbioru auta zastanawiałem się czy samochód choć trochę będzie przypominał 40i i dawał taką radość z jazdy. Jakie było moje zdziwienie jak wyjechałem ze salonu! M340d w niczym nie odbiega od 40i, dla mnie jest nawet lepszy. Nie trzeba mieć buta w podłodze żeby się rozpędzać, moment robi swoje. Do setki robi takie same wartości, 100-200 według stopera minimalnie wolniej, ale to jest w ogóle nie zauważalne podczas normalnej jazdy. Chcesz mieć wyścigówke to włączasz na sport+ i bawisz się jak dziecko. Potrzebujesz jechać spokojnie i spalić mniej, wtedy EcoPro i auto pali 6l (ja ostatnio na trasie 700km spaliłem 5.7l, prędkości limit+20km/h, na autostradzie do 160km/h, parę razy ponad 200, pasy rozruchowe but w podłodze). Według mnie M340d to rewelacja, nie żałuje że sie na takie zdeczdowałem.
Aaaaa, może się ktoś zastanawia czy diesel jest dużo głośniejszy od benzyny. Według mnie jest bardzo porównywalny, czasami nawet cichszy. Spokojna jazda wygrywa benzyna, szybsza jazda wygrywa diesel bo kręci niżej.
Podsumowując - oba silniki są fenomenalne! Robisz krótkie trasy, miasto itd - 40i będzie dobrym wyborem. Jezdzisz więcej tras - warto wybrać 40d, odwdzięczy się spalaniem i momentem. Nie jestem w stanie powiedzieć który jest lepszy, oba samochody to wyścigówki i tak samo dają radość z jazdy 🙂