Skocz do zawartości

i043W

Zarejestrowani
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G21 330ix

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia i043W

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Współtwórca Unikat
  • Miesiąc na forum
  • Reacting Well Unikat
  • Tydzień na forum
  • Dedicated Unikat

Najnowsze odznaki

5

Reputacja

  1. Napędowo chyba tylko dla elektryków, ale infotainment i ergonomia wnętrza to ogólnie. Ciekawe czy czasem tam teraz desperacko nie walczą z czasem zmieniając design nowej (spalinowej) 3ki po zmianie designera i negatywnym przyjęciu nowej 1ki i X3ki. To się nie koniecznie dla tych modeli odbije w sprzedaży, ale przy 3ce może być gorzej, bo pewnie klient bardziej konserwatywny niż odbiorca X3 czy 1.
  2. Na ile się orientowałem to takie i40 RWD po rabatach kupisz w tej samej cenie co 330ix z tym samym wyposażeniem. Na elektryki rabat jest większy. Ale zrezygnowałem bo 1. Utrata na wartości dużo większa teraz, a co dopiero za 4 lata jak Nue Klasse wejdzie. 2. Brak infrastruktury, poczekam aż będzie wyglądało to tak, że jadę bez planowania, poprostu bateria spada to 5-10% to jadę do najbliższej szybkiej ladowarki która działa i jest po drodze i na 90% będzie wolna (ładowanie przez 20 minut mi nie przeszkadza). Czyli tak jak spalinowym na stację, tylko czekam dłużej. 3. i4 jest szersze i dłuższe od 3ki i do garażu mi nie wiedzie, 3ka wchodzi na styk. Inne elektryki mi się nie podobają. Chociaż, gdyby Tesla miała kierunkowskazy i serwis dostępny w każdym mieście to być może by mnie tu na forum nie było. Auto jest tańsze o 60k+ od tak samo wyposażonego 330ix, które kupiłem. Jeszcze darowalem bo 3ka mi się wizualnie i komfortowo mega podoba. Ale jakby mi zależało na mocy osobiście nie kupiłbum 340i płacąc 100k więcej niż za Teslę. Machnął bym wtedy już ręką na te Teslowe dziwactwa.
  3. Trzeba mieć świadomość co się kupuje i czy jest to tego warte. Ja np jak miałem duży kredyt jeszcze na dom to nie myślałem o aucie premium, właśnie dlatego jak kolega wyżej napisał, auto byłoby nowe więcej warte niż połowa tego kredytu. BMW kupiłem bo mam kaprys, bo chciałem mieć dobrze wyglądające i wygodne auto. Sprawia mi przyjemność jeżdżenie samochodem i mam ogromną satysfakcję z siedzenia w nowym ładnym, cichym aucie. Do tego jestem mega zadowolony, że zdecydowałem się na 330i zamiast 320. Gdybym traktował auto jak rzecz czysto użyteczną, co jest jak najbardziej ok i bardziej rozsądne to bym kupił Corolle za 160k maks i jeździł (z gwarancją!) 10 lat. Ale tak samo na wakacje można jechać gdzieś w Polsce, do Hiszpani albo na Karaiby.
  4. I dlatego są tak tanie, uproszczona linia produkcyjna i łańcuch dostaw.
  5. Ja nie miałem na myśli wyciągania z działalności, tylko właśnie sprzedaż też z VAT, bo inaczej trudno będzie opchnąć. Po prostu zawsze leasing na firmę będzie tańszy i łatwiejszy niż leasing konsumencki. Jak rozpatrujeny leasing na ryczałcie vs gotówka to oczywiście przy obecnych stopach gotówka. Ale też lepiej na firmę, bo coś się VATu zbije. Chociaż przy leasingu zawsze można kasę niewydana od ręki na zakup wrzucić na jakąś dobrą lokatę lub zainwestować i strata będzie niewielka a płynność większąla. Indywidualne sprawy 😉
  6. Odliczysz trochę VATu. Auto 300k, netto okolo 250k. Czyli 50k VATu, dzielisz na pół bo użytek również prywatny. Masz extra 25k gotówki jak spłacisz leasing (i opłata wstępna jest efektywnie niższa). Przy sprzedaży po 4-5 latach tracisz połowę tego (ja zakładam, że auto po takim okresie sprzedam za połowę kwoty zakupu). Czyli 10k+ do przodu. Do tego odliczasz te 11.5% VATu od eksploatacji, czyli serwisy itd. Możesz też benzynę odliczać jak Ci się chce. Nie jest to to samo co wliczać w koszty, ale zawsze coś i w leasing wziąć, szczególnie w BMW FS to jest bardzo mało formalności. A potem na fakturę łatwiej auto sprzedać.
  7. W weekend pare godzin jechałem autostrada i auto niezmieniania samo pasa po muśnięciu kierunku. Ale jak daje kierunek i lekko ruszam kierownica, tak że auto zaczyna skręcać to jak już przekroczy o połowę linie to mogę kierownicę puścić i samo się ustawi na nowym pasie. Asystent na autostradzie działa dobrze, ale zawsze chce się więcej i gdyby zmieniał sam pas byłoby to fajne. Jadę tak że lewy łokieć mam oparty o boczki drzwi i tylko lewą ręką dotykam kierownicy, aż się prosi aby tylko kierunkowskaz lekko puknąć góra dół przy wyprzedzaniu. Auto w korku ruszało mi samo, nawet po paru minutach bez trzymania kierownicy. Ale w weekend przestało... I aby ruszyć musiałem naciskać SET. Nic nie zmieniałem ustawień, czy pozycji kierownicy i fotela. Zobaczę w tygodniu czy się naprawiło... Żadnych folii nie mam. I sam mam pytanie, czy jest opcja aby auto samo zmieniało ustawioną prędkość tempomatu po czytaniu że znaku/nawigacji, bez klikania SET? Wydawało mi się że tak się da, ale nie widzę opcji.
  8. i043W

    G20 LCI2 2025

    W jakiś sposób aktywowałeś? Zmiana kodu CSC, czy jakoś inaczej, a jak tak to czy miało to wpływ na działanie innych apek? Brak DK+ to dla mnie kpina, chyba każdy inny model to już ma. X1 od 2 lat. Do tego jeszcze większa kpina, że na Samsungach w PL nie działa oficjalnie. Takie coś powinno być zabronione przez UE, to nie jest limit ani techniczny ani prawny (jak np domyślam się okrojony Driving Assistant Pro w PL). Ogólnie 3ka to (info)technicznie stare auto niestety, pomimo LCI2 z tego roku i dużych ekranów 🙁
  9. Parkując tak. Tylko popuszczam hamulec. A swoją drogą to włączyłem sobie "auto hamowanie" przy zbliżaniu do przeszkody i potem z garażu nie mogłem wyjechać przez wąski wjazd bo ciągle się aktywowało 😆
  10. Tylko one ma żywo wyglądają dużo lepiej. Jak pisałem wcześniej one nie są intensywnie czarne, ale są czarne, a nie szare jak na tym zdjęciu. Na zdjęciu jest kontrast spłaszczony lub cienie wyciągnięte.
  11. Nie rozumiem dlaczego nie mogę ustawić auto recznego po wyłączeniu silnika bez włączania autoholdu. Autoholdu jest dla mnie bezużyteczny, bo potem na światłach muszę naciskać gaz aby ruszyć i parkować z tym się nie da. W poprzednim aucie autohold włączał się tylko na wzniesieniach.
  12. i043W

    G20 LCI2 2025

    Bez. Zamówiłem G21 330ix pod koniec czerwca, termin "za około 3 miesiące", po kilku tygodniach potwierdzenie, że będzie na przełomie września/października, tak dokładnie było. W między czasie jeszcze miałem telefon z potwierdzeniem wyposażenia. Nie interesowałem się żadnymi statusami i vinem. Jeszcze na parę miesięcy przed zamówieniem jak się pytalem o terminy, to mówili mi, że normalnie do 3 miesięcy, maks 4, auta się sprawnie produkują. Jak sedan to dodatkowe 3 miesiące na transport. Ale i tak bardzo chcieli mi coś że stocka sprzedać 😆
  13. i043W

    G20 LCI2 2025

    Ja już odebrałem wyprodukowany w połowie wrzesnia
  14. Czarny Sensatec nie ma przeszyć niebieską nicią. Brzmi to śmiesznie, ale moim zdaniem ma duży wpływ na odbiór wnętrza, które z przeszyciami jest znacznie fajniejsze, przytulniejsze, specjalniejsze. W sensatecu boczki drzwi nie mają nici w ogóle, co wygląda dużo gorzej. Ja osobiście skórę odpuściłem bo: 1. Dopłata 7k 🤯 2. Trzeba się bujać z impregnacją 3. Siedzenia są twadsze, przynajmniej początkowo 4. Grzeje to się w lato, plecy mogą się kleić Wziąłem m pakietową pseudo alcantare. Wygląda i przytulnie i sportowo, jest solidna, ma fajne pszeszycia, siedzi się mega wygodnie. Mogła by być trochę bardziej hmm czarna, jest taka lekko jakby wypłowiało-czarna.
  15. Może kiedyś u nas będzie jakiś carwow itp. W teorii wysyłasz im ofertę, oni do salonów i wybierasz kto da najmniej. Czy tak to dobrze działa w praktyce nie wiem, może i tak te wstępne ofert trzeba potem negocjować. Ale idea fajna.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.