-
Postów
30 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E39 528i Touring 1999, M52TU
-
Lokalizacja
Wrocław
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Radek528
-
W m52tu jest przepustnica sterowana przez komputer, w sensie jest oczywiście linka od pedału, ale komputer decyduje o otwarciu przepustnicy, teraz widziałem film na youtube o regeneracji tego, tam jest potencjometr który może być zużyty, ogólnie to dość awaryjne urządzenie, bo skomplikowane za bardzo ;-) Nie gazowałem go już za bardzo jak widziałem, że nie chce na obroty wchodzić, co czuć to wibrowanie silnika, a takie drapanie jakby poczułem pod pedałem raz, kilka dni temu, jak mocniej przydusiłem i tak około 5000 obrotów coś dziwnego było pod nogą czuć na chwilę. Dziś nic nie rozbierałem, bo ciemno już, ale jutro chcę wyjąć całą przepustnicę i zobaczyć co tam się dzieje. Dla zainteresowanych dodam film z tej regeneracji, bardzo fajnie opisane wszystko.
-
Szukam i czytam i wychodzi na to, że najprawdopodobniej padła przepustnica albo ECU Co mnie zastanawia, to to, że nie zapalają się żadne kontrolki, ani check engine, ani nic innego, co by wskazywało na awarie.
-
Niestety dzisiaj padł całkiem Na jałowym biegu chodzi równo, normalnie, a jak dodaje gazu nie potrafi wyjść wyżej niż 2000 obrotów, silnik jakby się trzęsie, to jest dokładnie to co miałem na autostradzie, tylko tym razem zgaszenie i odpalenie nic nie daje. Check engine dalej się nie świeci, są trzy błędy od wczoraj, przetłumaczyłem z niemieckiego, wie ktoś co to w ogóle jest? 111 signal fahrerwunsch-geber potenziometer 2 - żądanie sterownika sygnału potencjometr nadajnika 2 (brak masy lub przerwa w obwodzie) 170 steuergeraet selbsttest, interner fehler - autotest jednostki sterującej, błąd wewnętrzny 172 signal fahrerwunsch-geber potenziometer 1 und 2 kurzschluss - zwarcie potencjometru 1 i 2 sterownika sygnału żądania czujnika Efekt jest taki, że auto jest uziemione na parkingu, da się ruszyć i pojeździć po parkingu, ale nie nadaje się do normalnej jazdy, dołączam filmik z obrotami. EDIT: Znalazłem inne tłumaczenie tych błędów, z angielskiego: - 170 Kontrola DME Unit-Self Test Failed / Autotest jednostki sterującej, błąd wewnętrzny - 173 Czujnik potencjometru pedału 1/2 Short Circuit / Sygnał zwarcia potencjometru 1 i 2 przepustnicy 20241028_133521.mp4
-
Swoją drogą widzę, że te kody błędów mi strona źle rozkodowała, bo błąd 123, to termostat, a nie żaden czujnik pedału gazu i przepustnicy..
-
Gumy dolotu, przynajmniej to co dobrze widać, wyglądają dobrze, poprzedni właściciel prawdopodobnie jakoś niedawno je wymieniał. Jutro po pracy spróbuję tam popsikać głębiej plakiem, zobaczę, jak obroty skoczą, to będzie wiadomo, że ciągnie z zewnątrz. W sumie nie pomyślałem, mogłem to od razu sprawdzić.
-
Jakby to miało pomóc, to mogę wrzucić krótkie filmiki z odczytów INPA, może ktoś coś zauważy.
-
Cześć, wczoraj podczas jazdy autostradą, miałem taką sytuację, że silnik stracił moc, mimo cały czas tak samo wciśniętego pedału gazu, auto zaczęło tracić prędkość, nie miało w ogóle siły jechać, tak jakby nagle ktoś mi doczepił przyczepę, nie zaświecił się się check engine, zjechałem na awaryjny, zatrzymałem się, po chwili chciałem ruszyć, ale silnik nie miał mocy, jakby się dusił i drgał, wyłączyłem silnik, już myślałem, że będzie laweta, ale po chwili odpaliłem, ruszyłem, zobaczyłem, że normalnie jedzie, pojechałem dalej, samochód przejechał jeszcze 80km bez żadnego problemu, dziś odpalił normalnie, silnik pracował normalnie. Podłączyłem dziś komputer, wyskoczyło sporo błędów (ku mojemu zaskoczeniu brak wypadania zapłonu), błędy rozkodowałem przy pomocy strony internetowej, ale niektóre kody są sprzeczne z tym co jest napisane w INPA po niemiecku. Ma ktoś pomysł, co właściwie się stało? Samochód jakieś 1000 kilometrów temu miał uszczelniany silnik, i wymieniany olej. 123 - Pozycja pedału gazu/przepustnicy, czujnik/przełącznik 1 - wejście wysokie Czujnik przepustnicy 110 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego 170 - Kontrola emisji czujnika tlenu 171 - Kontrola mieszanki (bank 1) - system zbyt ubogi 115 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego 53 - Czujnik tlenu, obwód ogrzewania (bank 1, przed kat.) - usterka 27 - Grzałka czujnika tlenu za kat. konw., bank 1 68 - ? 172 - Kontrola mieszanki (bank 1) - system zbyt bogaty 111 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego 1
-
Dałem to do zrobienia mechanikowi, bo spodziewałem się, że coś może być zapieczone, rzeczywiście było z tyłu. Obstawiam, że mechanik raczej je założył, jeżeli one w ogóle tam są. W weekend ściągnę tylne koła i sprawdzę co tam jest podłączone a co nie, dodatkowo jutro mi przyjdzie okrągła wtyczka do kompa, to może jakieś błędy z tym związane mi pokaże.
-
Radek528 obserwuje zawartość Hamulce zrobione, kontrolka świeci
-
Taki problem jest, że mimo wymiany klocków i ogólnego ogarnięcia hamulców (z tyłu były zapieczone), nadal straszy czerwona kontrolka zużycia klocków. Jak się domyślam, jest to usterka jakiegoś czujnika, który swoją drogą do szczęścia mi potrzebny nie jest. Da się to jakoś skasować, bez naprawiania czujników? Ewentualnie, czy ogarnięcie tych czujników, to jest jakiś duży/kosztowny problem? Nie wiem, albo jakoś to wyłączyć, cokolwiek. Byle oczywiście zaświeciło, jak faktycznie będzie awaria układu (nie mówię o zużyciu klocków, tylko jakimś wycieku, czy coś takiego)
-
Też mam błąd grzałki termostatu, to ma jakiś poważny wpływ na eksploatacje auta, czy można jeździć? Czytałem, że można tak jeździć, bo ta grzałka jest potrzebna tylko jak się mocno pałuje silnik, ale wolę zapytać
-
W piątek kupiłem BMW E39 528i Touring, 1998. :-)
Radek528 odpowiedział(a) na Radek528 temat w Galeria - nasze samochody
No wnętrze jest ładne, kierownica jest zajechana niestety, ale poza tym jest ładnie, nawet nie trzeszczy jakoś mocno Jeszcze trochę i będzie fajne, sprawne daily Po naprawie hamulców, nie zniknął błąd informujący o zużyciu klocków, więc mi świeci czerwona lampka, pewnie trzeba to jakoś skasować, albo czujniki są uszkodzone, ale tak to już zaczyna nabierać kształtu i wygląda na to, że auto nie było tak złe, jak myślałem, że jest, kiedy je kupowałem Zobaczymy, najgorsze już chyba za mną, a były momenty zwątpienia ;) -
W piątek kupiłem BMW E39 528i Touring, 1998. :-)
Radek528 odpowiedział(a) na Radek528 temat w Galeria - nasze samochody
Wrócił, została do zrobienia przekładnia kierownicza, bo cieknie i jest w ogólnie złym stanie, będzie raczej regeneracja, podobno z robocizną około 1200/1500zł zobaczymy, oraz abs/trakcja, raz jest, raz nie ma, i tu nie wiem ile to będzie kosztować, bo nie wiadomo, co będzie do zrobienia, a tak to poza pierdołami typu mechanizmy tylnych szyb, czy szyberdach, to auto jest ogarnięte :-) EDIT: Aaa, no i klapa bagażnika, ale to na koniec ;-) -
W piątek kupiłem BMW E39 528i Touring, 1998. :-)
Radek528 odpowiedział(a) na Radek528 temat w Galeria - nasze samochody
Progi zrobione, podłogi nie trzeba było robić, teraz mechanika, będzie doszczelnienie silnika, wymiana pompy wspomagania, wymiana wahaczy, to na teraz. A jeszcze niestety, i to finansowo zaboli, do zrobienia lub wymiany jest przekładnia kierownicza. A tak poza tym reszta wydaje się być ok. Pod koniec tygodnia, albo na początku przyszłego, auto powinno być gotowe do jazdy :-) -
W piątek kupiłem BMW E39 528i Touring, 1998. :-)
Radek528 odpowiedział(a) na Radek528 temat w Galeria - nasze samochody
Jestem bardzo zadowolony, bo po trudnych poszukiwaniach, udało mi się kupić za 40zł (nawet niezbyt zajechaną) klamkę w kolorze Orient Blau :-) Jak auto wróci od blacharza, to założę i w końcu będzie się dało normalnie wsiadać -
W piątek kupiłem BMW E39 528i Touring, 1998. :-)
Radek528 odpowiedział(a) na Radek528 temat w Galeria - nasze samochody
Blacharz wycenił naprawę progów i podłogi na 2900zł, podłoga nie jest w jakimś bardzo złym stanie, większy problem to progi. Auto kupiłem za 5000zł, więc doskonale wiedziałem, że kupuję samochód w złym stanie i trzeba będzie mu poświęcić sporo czasu i pieniędzy. Naprawa hamulców łącznie z wymianą wszystkich przewodów została wyceniona na około 1600zł, jak będzie zrobione to i progi z podłogą, auto będzie normalnie zdatne do użytkowania i powoli, powoli będę robił następne rzeczy, także być może nie przegram tej walki ;-) Patrzyłem na ceny 528i w lepszym stanie, jestem od nich dość daleko więc myślę, że ostatecznie raczej ich nie przebije za mocno z naprawami, a przynajmniej wszystkie naprawy będą zrobione i będę pewny tego czym jeżdżę. Blacharz co będzie go robił, ma dobrą opinie i sporo klientów, także nie martwię się raczej jakością wykonania jego pracy. Naprawy rdzy na nadwoziu spróbuję wykonać sam, a jeżeli nie, to odłożę je na później, byle przed zimą zdążyć. Nie jest to mój jedyny samochód, więc robię to bardziej hobbystycznie, jednak chciałbym z biegiem czasu doprowadzić go do dobrego stanu, zobaczymy jak to pójdzie :-)