Skocz do zawartości

Radek528

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 528i Touring 1999, M52TU
  • Lokalizacja
    Wrocław

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Radek528

  1. Jestem bardzo zadowolony, bo po trudnych poszukiwaniach, udało mi się kupić za 40zł (nawet niezbyt zajechaną) klamkę w kolorze Orient Blau :-) Jak auto wróci od blacharza, to założę i w końcu będzie się dało normalnie wsiadać
  2. Blacharz wycenił naprawę progów i podłogi na 2900zł, podłoga nie jest w jakimś bardzo złym stanie, większy problem to progi. Auto kupiłem za 5000zł, więc doskonale wiedziałem, że kupuję samochód w złym stanie i trzeba będzie mu poświęcić sporo czasu i pieniędzy. Naprawa hamulców łącznie z wymianą wszystkich przewodów została wyceniona na około 1600zł, jak będzie zrobione to i progi z podłogą, auto będzie normalnie zdatne do użytkowania i powoli, powoli będę robił następne rzeczy, także być może nie przegram tej walki ;-) Patrzyłem na ceny 528i w lepszym stanie, jestem od nich dość daleko więc myślę, że ostatecznie raczej ich nie przebije za mocno z naprawami, a przynajmniej wszystkie naprawy będą zrobione i będę pewny tego czym jeżdżę. Blacharz co będzie go robił, ma dobrą opinie i sporo klientów, także nie martwię się raczej jakością wykonania jego pracy. Naprawy rdzy na nadwoziu spróbuję wykonać sam, a jeżeli nie, to odłożę je na później, byle przed zimą zdążyć. Nie jest to mój jedyny samochód, więc robię to bardziej hobbystycznie, jednak chciałbym z biegiem czasu doprowadzić go do dobrego stanu, zobaczymy jak to pójdzie :-)
  3. Podkleiłem to tym klejem Budfix i niestety przy upałach od gorąca klej puścił i znów to wisi wszystko, wytrzymało trzy tygodnie niecałe, spróbuję tego drugiego w takim razie.
  4. O widzisz, no to tego nie wiedziałem, niestety nie mam tej okrągłej wtyczki ;-)
  5. U mechanika sprawa wygląda tak, że podnieśli auto tylko na tyle, żeby zrobić hamulce, przód jak się okazało jest w porządku, tył do wymiany, plus regeneracja zacisków, bo był jeden zapieczony, żeby robić dalej, auto musi mieć zrobione progi, bo są w katastrofalnym stanie, w poniedziałek jedzie do blacharza, w przyszłym tygodniu będą nowe progi, a później dalsze działania mechanika, czyli wymiana przewodów hamulcowych i ogólne przejrzenie auta od spodu, jak już bez strachu będzie można pod nim stać ;-)
  6. Radek528

    E39 wymiana progow

    Okazało się, że ta wymiana progów czeka mnie już a nie w tym roku, bo jest gorzej niż to wyglądało na pierwszy rzut oka. Blacharz we Wrocławiu wycenił robociznę i progi na 2900zł. Jakby ktoś był ciekaw. :-)
  7. Jutro jedziemy robić hamulce, wymiana klocków, tarcze są w agonalnym stanie, przewody hamulcowe też już proszą o wymianę, obawiam się że zaciski też pójdą do wymiany, chyba, że wyglądają gorzej niż działają. Do tego mechanik ma ocenić ogólnie co jest do zrobienia na już, a co może poczekać. Podłączyłem auto do komputera, INPA pokazuje przerwy w zapłonie na 4 i 6 cylindrze, zbyt bogatą mieszankę na obydwu sondach i walniętą grzałkę termostatu. Jak auto wróci od mechanika, zamierzam wyczyścić przepływomierz i sprawdzić szczelność dolotu (chociaż ten wygląda na w miarę świeży więc raczej jest ok). Nie wiem dlaczego INPA może odczytać tylko silnik, przy próbie odczytania innych błędów, program nie potrafi się połączyć z komputerem w aucie. Więc na przykład nadal nie wiem, dlaczego abs raz jest, raz go nie ma ;-) Cóż, podobno nie ma nic droższego, niż tanie BMW :-D
  8. No to tak, ten klej co kupiłem, nie nadaje się do takiego plastiku, więc niech nikt nie próbuje bo szkoda kasy, praktycznie od razu zaczęło przeciekać i po chwili oderwało się całkiem, skleiłem to klejem montażowym Mamut, zasmarowałem grubo dookoła, lekko przecieka, ale trzyma dużo lepiej, na dojechanie do mechanika wystarczy, na szczęście zbiorniczek na zmianę już jest w drodze do paczkomatu, więc wymienię od razu po powrocie od mechanika. Myślałem nad zatkaniem tego wężyka, ale prawdę mówiąc nie wiem jakie dokładnie jest jego zadanie więc trochę się bałem to zrobić, szczególnie że płyn leci od razu po odpaleniu silnika, więc to jest do czegoś potrzebne ;-)
  9. Radek528

    E39 wymiana progow

    Odkopie stary temat, bo mnie to w tym roku czeka. Ile mniej więcej teraz będzie kosztowała wymiana progów w touringu? Wiadomo, że nikt mi dokładnej ceny nie poda, ale może ktoś robił niedawno i chociaż jakieś widełki cenowe mi poda. Progi zamierzam kupić sam, bo czasem pojawiają się na olx w cenie 400/500zł sztuka, czyli chyba rozsądnie. Chodzi mi o samą wymianę, bez lakierowania, samo wycięcie i wspawanie.
  10. Coś takiego kupiłem, facet w sklepie mówił, że powinno dać radę, jutro to spróbuję skleić, jak nie pójdzie to rzeczywiście może wtopię rurkę i wtedy tym osmaruje, grunt, żeby auto dało radę przejechać do mechanika 2km w mieście, później niech się dzieje co chce ;-)
  11. Zauważyłem dziś wyciek na zbiorniczku wyrównawczym płynu, okazało się, że część zaznaczona na zdjęciu jest pęknięta i odłamała się całkiem, czym można to skleić do czasu dostawy nowego zbiorniczka? Niestety najszybsza dostawa jest na środę, a ja we wtorek muszę odstawić auto na umówioną wizytę do mechanika. Jakiś klej? Żywica? Może ktoś to kleił i trzymało?
  12. Dostał opony letnie na ładniejszych felgach, od razu jak inne auto :-)
  13. Cześć, czym można podkleić odchodzący od słupków materiał, tak, żeby nie było plam i żeby to wyglądało dobrze? Jaki klej się do tego nadaje? Pewnie ze starości, albo od wilgoci zaczęło się w kilku miejscach odklejać i to bardzo szpeci wnętrze.
  14. Cześć, przedwczoraj kupiłem swoje pierwsze BMW, samochód wymaga wielu mniejszych lub większych napraw, ale bardzo się cieszę, bo e39 podobają mi się właściwie od zawsze, więc fajnie, że trafiła się taka możliwość. Auto nie było drogie, więc też nie należało się spodziewać, że będzie idealne. Jeżeli sprzedający mówił prawdę, auto było prawie 13 lat w jednych rękach. Jeśli chodzi o stan, to blacharsko jest średnio, bo poza pojedynczymi i niezbyt groźnymi ogniskami rdzy, do wymiany jest próg i tylna klapa (oświetlenie tablicy jest przyklejone taśmą, bo odgniło i wisi na kablach), w środku miejscami odkleja się materiał, szczególnie przy słupkach. Mechanicznie, silnik pracuje cicho i równo, nie wydaje niepokojących dźwięków, prowadzi się przyjemnie i pewnie. Niestety nie działa ABS i kontrola trakcji, świeci się kontrolka poduszek, pokazuje komunikat o sprawdzeniu poziomu płynu chłodzącego, ale płyn ma odpowiedni poziom, nie działa czujnik ciśnienia w oponach, klamka w drzwiach kierowcy jest odłamana, jedna tylna szyba się otwiera, ale nie zamyka, szyberdach się otwiera kawałek i zamyka, bo coś go blokuje, świeci się czujnik wymiany klocków, klapa bagażnika ma działające domykanie, ale niestety trzeba ją podpierać kijem, bo sama się nie utrzymuje otwarta, ktoś wymontował zmieniarkę cd z bagażnika i jeszcze trochę takich rzeczy jest ;-) Wszystkie szyby mają logo BMW, więc możliwe, że auto nie miało żadnego poważniejszego incydentu. Chciałbym doprowadzić to auto do jak najlepszego stanu, mam nadzieję, że starczy mi na to cierpliwości. W przyszłym tygodniu auto zobaczy mój mechanik i powie, czego jeszcze nie zauważyłem. Wyposażenie po VIN (nie ukrywam, że nie mam pojęcia czym są niektóre z tych elementów wyposażenia ;) ): Type Value VIN GR82533 Prod. Date 1998-12-14 Service History Check History Type 528I Series E39 (5 Series) Body Type Touring Steering - Engine M52/TU Displacement 0 Drive rwd Colour orient-blau Upholstery Leather Montana/basic equip/schwarz Editions and packages S339 Shadow-Line S710 M Sports steering wheel, multifunction Comfort and interior equipment S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S413 Luggage compartment net S441 Smoker package Service History Check History S464 Ski bag S473 Armrest front S481 Sports seat Multimedia S629 Car telephone (GSM) w card reader, front S665 Radio BMW Business RDS S672 CD changer for 6 CDs Service History Check History S690 Cassette holder S694 Provisions for BMW 6 CD changer Driver assistance and lightning S500 Headl.washer system/intensive cleaning S508 Park Distance Control (PDC) S520 Fog lights Service History Check History S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S540 Cruise control S548 Kilometre speedo S555 On-board computer V with remote control Wheels and drive S216 Hydro steering-servotronic S220 Self-levelling suspension S227 Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl. Service History Check History S291 BMW light alloy wheel, cross spoke 2 pce Environment and safety S302 Alarm system S358 Climate comfort windscreen S855 Language version, Italian Service History Check History S863 Dealer List Europe S877 Omission of non-combined operation S884 On-board literature Italian Individual equipment S773 Fine wood trim Other equipment S915 Dummy-SALAPA S928 Tyre control
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.