Skocz do zawartości

ducat

Zarejestrowani
  • Postów

    509
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 520i 24V; E38 730iA; E30 318iC
  • Lokalizacja
    Skierniewice-Warszawa-Łódź-Kraków

Osiągnięcia ducat

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

0

Reputacja

  1. ducat

    e38 730d szarpnięcia skrzyni

    Podłączę się... Sytuacja jest następująca: Za każdym razem, gdy startuję z miejsca delikatnie nawet bez szarżowania - czuję lekkie, żeby nie powiedzieć płynne szarpnięcie, tak jakby na chwilę silnik odłączał się od układu napędowego.. Takie zjawisko występuje tylko w momencie ruszania. Dalej wszystko jest ok. Skrzynia ma przebieg 92 tys. km, po zakupie zostały wymienione wszystkie płyny, wraz z olejem w w automacie + filtr i uszczelka. Skrzynia jest zalana olejem zalecanym przez BMW. Pytanie: Co może być przyczyna tego szarpania przy ruszaniu - czy to możliwe, że np. poziom oleju jest za niski? (skrzynia pracuje bardzo dobrze, przyspiesza bez ślizgania, tryb sport działa jak należy) Poradźcie coś.. BMW 730iA (e38) Dzięki
  2. No wiem, ze jest kontrolka. Mam ją. Ale jak tutaj czytałem - mają ją tez koledzy, którzy nie mają alarmu.
  3. Servotronic jest, tego czegoś w podsufitce nie mam. Zaczyna się robić zagadkowo.
  4. ducat

    e38 automat- pytanie

    Może coś z linką nie tak. Rozumiem, że zwalniasz blokadę położenia dźwigni.. Może dźwignia nie odblokowuje się do końca. Zawsze można wejść pod spód i zobaczyć jak wygląda połączenie linki z wybierakiem.
  5. Czyli sygnał od alarmu mam - to się zgadza... więc.. czy możliwe jest, by fabryka wypuściła model z syrenką, ale bez modułu? Dziwne... Za schowkiem jest kilka przekaźników i kabli, ale nie chcę czegoś zepsuć. Dzięki Raiders :cool2:
  6. ducat

    Steptronik - czy to normalne?

    Wg mnie to normalne. Nie widzę powodów do obaw. Gdyby po włączniu P samochód toczył się jeszcze pół metra... to co innego, ale 1 cm... to niewielki ruch wału, a wał blokuje się mechanicznie. Zależnie od ukształtowania terenu ruszysz się do przodu lub do tyłu. Poza tym, panowie... o jakim ręcznym tutaj piszecie :lol:
  7. Okay, ale ona nawet nie mrugnie do mnie światłami. Nie zawracałbym Wam głowy, gdyby nie ta syrenka - klakson z tyłu. To dało mi do myślenia, ze może mam alarm, ale nie mam jakiegoś modułu sterującego tym. Powiedzcie mi gdzie się znajduje moduł od alarmu i co z tą syrenką - gdzie ona jest i jak hałasuje, czy moduluje, czy trąbi tak jak CODE w E34...
  8. No właśnie u mnie nie wyje przy funkcji CODE, poza tym mam ten klakson z tyłu.. , który trąbnął kilka razy, jak ruszałem bezpiecznik nr 55. Od czego jest ten klakson? Jeśli możesz, to napisz mi na PW co tam piszą w mądrej książce. Dzięki.
  9. W testach check control nie wyświetla mi informacji o alarmie, dioda na desce jest, miga, gdy rygluje się zamek. Wszystko wskazuje na to, że mam BMW bez alarmu. Jednak pojawiła się wątpliwość. Kiedy szperałem w bezpiecznikach w bagażniku, nr 55 wsadzony ponownie spowodował uruchomienie syrenki, która znajduje się gdzieś w okolicach prawego tylnego nadkola. Syrenka brzmi tak jak ta z e34 (klakson taki, kiedy działa zabezpieczenie CODE). Sprawdziłem funkcję CODE, odcina - ale nie wyje. Pytania w związku z tym, :arrow: Jak brzmi syrenka od fabrycznego alarmu w E38 (jest jakaś modulacja, czy klakson) ? :arrow: Czy jeśli mam tę syrenkę, a alarm się nie włącza - możliwe, że nie mam jedynie modułu alarmu? :arrow: Gdzie znajduje się moduł alarmu? :arrow: Czy ewentualne podpięcie modułu wystarczy, by aktywować alarm (skoro jest syrenka, to może faktycznie ktoś wyjął kiedyś ten moduł)? Z góry dzięki za odpowiedzi.
  10. Kupiłem używki od znajomego, który ma mnóstwo gratów do E38. :8) Moim zdaniem nie ma sensu patyczkować się z gamoniowatymi konsultantami w ASO. Mam złe doświadczenia z super ekstra wyglądającymi autoryzowanymi stacjami obsługi BMW. Tam pracują ludzie nie mający pojęcia o tych samochodach. Oni się znają tylko na bazach danych oraz potrafią obsługiwać program do fakturowania. :twisted: ASO omijam szerokim łukiem. Oryginalne części BMW kupuję w Warszawie przy Narbutta 5. Widać, że kobieta ma pojęcie - to taka mała dygresja Wracając do meritum... Cena 20 zł/szt. Jak chcesz, to dam Ci namiary. W razie czego pisz na PW. Na koniec wielkie dzięki dla kolegi TELEFAN :cool2: , który wyłożył mi dokładnie procedurę wyjmowania silnika wycieraczek. Dzięki Takim ludziom forum BMW-klub.pl żyje. Oby jak najdłużej.
  11. Spido, podaję numer przekaźników. Są dwa jednakowe. Jeden włącza wycieraczki, drugi steruje szybkością ich pracy. Siemens V23134-E59-X107 NR 61 36 1 388 911 U mnie padły oba. Po wymianie wszystko działa jak należy. Zdjęcia przkaźników poniżej. http://img84.imageshack.us/img84/7262/dsc07459resizedi2.th.jpg http://img84.imageshack.us/img84/632/dsc07460resizevm1.th.jpg http://img154.imageshack.us/img154/6885/dsc07461resizexo7.th.jpg
  12. To w takim razie jutro sprawdzę te przekaźniki, wymontuję z innej siódemki i zobaczymy :) Może te dwa fioletowe odpowiadają za pracę wycieraczek. Jeden steruje silniczkiem, a drugi dociskiem...(?) Jak nie zadziałają po podmiance, to stawiam na silniczek. Wie ktoś, jak się do niego dostać? Pewnie jakoś się dobiorę do niego, ale z czyjąś radą było by sprawniej.
  13. Wyjąłem DME i tak jak się spodziewałem, mam przekaźniki, ale nie takie jak na zdjęciach w angielskiej instrukcji powyżej Myślałem, że może nie ma przekaźnika, jednak wszystko wydaje się być w porządku. http://img374.imageshack.us/img374/3945/dsc07451resizeqw6.th.jpg http://img169.imageshack.us/img169/7924/dsc07456resizeju4.th.jpg Muszę w takim razie dobrać się do silnika wycieraczek - samochód stał jakiś czas, siilniki elektryczne nie lubią długich postojów. Nie wiem, jak się do tego zabrać, ale myślę, że trzeba zdjąć ten gumo-platik pod szybą i odkręcić cztery śruby -8-, które znajdują się w kanałach nawiewu. Dobrze kombinuję?
  14. Dziś zabieram się do tych wycieraczek. Sprawdzę numer u siebie i podam Ci.
  15. Ja dopiero w sobotę sprawdzę u siebie ten przekaźnik. Kompletnie nie rozumiem, dlaczego przekaźniki maskuje się sterownikami od silnika. :duh: Spido, daj znać, czy u Ciebie nastąpił jakiś przełom.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.