Skocz do zawartości

GrzegorzKo

Zarejestrowani
  • Postów

    265
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana GrzegorzKo w dniu 2 Października 2024

Użytkownicy przyznają GrzegorzKo punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW

Ostatnie wizyty

359 wyświetleń profilu

Osiągnięcia GrzegorzKo

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Miesiąc na forum
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Dedicated Unikat

Najnowsze odznaki

61

Reputacja

  1. No to być może zmienią coś. Ciekawy jestem czy to CAFE ma faktycznie taki wpływ na ceny. Bo były dwa obozy jeden: że ceny pójdą mocno do góry, drugi że to tylko taka nagonka napędzający ceny. Pewnie prawda jest jak zawsze po środku. News się mógł nie sprawdzić, natomiast oni w salonie mogą mieć nowe cenniki, a strona będzie aktualizowana z opóźnieniem. Zawsze i tak dają rabat oraz mają napisane gdzieś pewnie, że strona nie jest ofertą jak to wszędzie jest. Możliwe, że coś będzie aktualizowane w najbliższym czasie, a może nie ?
  2. Info niepotwierdzone z grupy leasingowej od tego całego Jakuba Kirzyńskiego. Od 16 stycznia mają być wprowadzone jakieś podwyżki.
  3. Zgadzam się z Tobą. Wydaje mi się poprostu, że celowo została nowa 5 wykastrowana z mocniejszych wersji silnikowych oraz części wyposażenia, które wcześniej było, aby po zwiększeniu gabarytów samochodu niebezpiecznie się nie zbliżyła do 7, gdzie są największe marże. Oczywiście nie rozpatruje tutaj prezesa, który będzie wożony. Natomiast ktoś kto samochodem lubi jeździć to G60 550i mogłoby zrobić robotę, będąc znacznie ciekawszym samochodem niż porównywalna cenowo 7 w dieslu. Oczywiście jak ktoś ma nieograniczony budżet to wybierze zapewne panamerę Turbo S, ale to już inna półka cenowa. A jeśli chodzi o prezesa, jeśli nie jest fanem marki to chyba jednak S'ka nie ma konkurencji tutaj jeśli chodzi o wygodę z tyłu.
  4. Wymiary są prawie jak powszednia 7. Mój zarzut bardziej dotyczy tego, że bardzo się rozjechała hierarchia. Różnica w wymiarach między obecną 3 a 5 jest bardzo duża. Brakuje czegoś pomiędzy, a 5 do miasta nie można powiedzieć że się nie nadaje, natomiast bez skrętnej tylnej osi może czasem być ciężko manewrować. Jako samochód na trasy na pewno taki rozstaw osi jest genialny, ale jako uniwersalne daily to trochę zbyt siódemkowa. Braki w konfigurowalnym wyposażeniu również utożsamiam z tym, że nie mogli dać za dużo aby się nie okazało, że klienci wolą wypasioną 5 niż 7.
  5. Po Krakowie jeździ już tych piątek trochę. Zdecydowanie częściej widuje G60 od nowej e klasy. Moim zdaniem problemy są dwa: bieda w silnikach + wymiary. Ten samochód nie powinien, aż tak bardzo urosnąć na długość. U nas w kraju bardzo zauważalne jest wybieranie samochodu ze względu na markę. Część klientów, z góry wybiera że np. chce czarne BMW czy Mercedesa, nie robiąc żadnego porównania do konkurencji. W Audi nie jest źle z silnikami: 2.0 TDI FWD, 2.0 TDI Quattro, 3,0 TDI diesel tutaj są aż trzy wersje dla allroada jest 230HP, potem 286HP oraz S'ka ma 344HP. Benzyny to 2.0 quattro 265HP, 3.0 340HP oraz RS6 z 4.0 + do tego są dwa plug in. Moim zdaniem problemem nie jest bieda z wyborem, ale trzy litrowe wersję w Polsce są absurdalnie drogie przez akcyzę. Sprawdziłem to w Niemczech dopłata do trzy litrowej benzyny w stosunku do dwu to 5800 euro. W Polsce jest to prawie 80000zł..... Wygląda tak, że w Niemczech S6, która ma dużo lepszą podstawę jeśli chodzi o wyposażenie kosztuje podobnie co bieda 3.0 w Polsce. Mercedes E klasa trochę lepsze ceny u nas, ale też prawie 40k zł względem cennika DE trzeba u nas dopłacić. Dla mnie 340i było pierwszy samochodem z większym silnikiem, ale co ciekawe katalogowo kosztuje aktualnie prawie tyle samo co w DE, pewnie przez to że jest klasyfikowana jako hybryda. Gdyby było droższe 40k ze względu na akcyzę to raczej bym odpuścił i wybrał wersję słabszą. Wydaje mi się, że akcyza ma duży wpływ na decyzję zakupową, spowodowało to że w przeszłości rzadko były wybierane większe silniki. Nie oszukujmy się koszty eksploatacyjne nie różnią się diametralnie, raczej jak ktoś wydaje +250k to nie patrzy na różnicę w spalaniu rzędu 2l na 100km, chyba że robisz rocznie bardzo duże przebiegi.
  6. Wejdź sobie na superauto i ustaw parametry leasingu, potem wejdź na bank np. santander ma kalkulator. Różnica na całości leasingu po zsumowaniu to kilkanaście procent przy dłuższym leasingu. Przynajmniej tak było kiedyś jak szukałem samochodu i brokerzy mieli super rabaty, ale leasing często wszystko niszczył jak była tylko opcja od nich.
  7. No dobra Jacek, ale to 70 tysięcy to faktycznie jest taka różnica końcowa? Ty masz z tego co pamiętam RWD wersję, nie było wtedy 340i z RWD do porównania cenowego. Powinieneś również by być dokładnym porównać do 330i z xDrivem. Choć muszę przyznać, że faktycznie napisałeś, że chodzi o Twój przypadek, bo nie każdy potrzebuje 4 buty . Dodatkowo wziąłeś pod uwagę rabat? Przecież wyższa kwotą zakupubędzie dla wyższej wersji silnikowej, więc przy stałym rabacie procentowym masz kwoto większy upust, stąd różnica będzie mniejsza. Jak to faktycznie wyszło, aż 70k w cenie zakupu, to możesz powiedzieć, że trzeba dołożyć + 15-30k eksploatacja na przestrzeni lat + różnicą w cenie ubezpieczenia. To się robi prawie 100k.
  8. To sobie skonfiguruj sport indywidual.
  9. Zależy jak to rozważasz. Bo elektryk ma nadal wyższy koszt zakupu, pytanie czy lekkie oszczędności np. wobec diesla w koszcie eksploatacji się skompensują? Z panelami jest dużo bardziej prawdopodobne. A również trzeba brać pod uwagę, że u nas są bardzo wysokie koszty energii, a mogły by być wyższe gdyby nie mrożenie cen przez rząd. Zawodowo zajmuję budową obiektów energetycznych i niestety powiem Ci, że nasz kraj jest skrajnie narażony na zmiany cen surowców energetycznych, a linie przesyłowe te epoka kamienia łupanego. Im więcej będzie elektryków, tym energia będzie droższa aby kompensować popyt. Chyba, że coś zmienią inwestycjami natomiast to jest raczej zadanie na dekady nie jedną dekadę. No to co 25 kwh/na 100km *3000km = 750 kwh. W domu pewnie Ci średnio z opłatami wyjdzie ok. 0,85zł za kwh, może taniej jakieś taryfy nocne ale ciężko to policzyć to masz 637,5zł. Teraz diesel 3000 km * 6l / 100km = 180l * 1080zł. Wychodzi faktycznie 400zł różnicy, ale od paliwa jak jesteś przedsiębiorcą odliczysz vat + pit więc jest taniej. Cena za kwh jaką podałem to dla odbiorcy indywidualnego, a firmy płacą dużo więcej. Ostatnia sprawa to, że ty dużo jeździsz więc ta różnica jest na twoją korzyść. Jak ktoś robi 1000km miesięcznie to jest bieda biorąc pod uwagę koszt zakupu. Natomiast gdyby były panele pv na starej taryfie i tyle byś jeździł to jestem przekonany, że wyszłoby to rewelacyjne i tak szału nie ma moim zdaniem.
  10. Dwie pieczenie na jednym ogniu. Jeden rozumie satyrę i to go bawi, maxox jej nie rozumie i też go to bawi 😄 Biznesowa genialne.
  11. To jest normalne. Wysoka opłacalność elektryka jest generowana w specyficznych warunkach. Jeśli masz domek z instalacją PV, które wyprodukują Ci nadwyżki energii aby obsłużyć taki samochód (trzeba mieć umowę na starym systemie rozliczenia), dodatkowo użytkujesz go w taki sposób, że jeżdżąc normalnie bez wleczenia się za ciężarówką robisz codzienne podróże, zawsze wracając do domu aby się naładować, nie korzystając z zewnętrznych ładowarek to jest świetnie. Jak trzymasz taki samochód w ciepłym garażu czyli, w którym masz te kilkanaście C, wyjeżdżając wtedy nie masz wychłodzonej baterii więc straty układu i spadki zasięgu nie są drastyczne, tylko do przeżycia. Taki elektryk w takich warunkach, będzie naprawdę tani w eksploatacji, ponieważ ja np. jestem w stanie dołożyć za 10k panelę aby mieć energię tylko na cały rok używania takiego elektryka. Jak jeździsz tym w trasy płacisz wysokie opłaty na tych ładowarkach, dodatkowo marnujesz czas na ładowarkach, który też kosztuje bo mógłbyś wtedy coś zrobić to mija się to z celem. Sam uważam, że elektryki są świetnym zamiennikiem małych samochodów miejskich jak właściciel ma gdzie ładować, oraz dla ludzi którzy jak pisałem wyżej nie robią tras po kilkaset kilometrów często i codziennie się ładują. Ja teraz kupiłem spalinówkę na dłużej, ale jeśli elektryki faktycznie stanieją do poziomów samochodów spalinowych, a zasięg będzie realny +500km, aby takie autko pozwoliło mi skoczyć z domu do miasta, pojeździć tam w tygodniu ładując się doraźnie na jakiś tanich ładowarkach robiąc zakupy to faktycznie jako drugi samochód mógłbym kupić takie BMW i4. Natomiast dwóch elektryków nie chciałbym mieć.
  12. Gość, widziałem robi wygłuszenia więc mam nadzieje, że nie będzie skrzypieć 😄 No tak zrozumiałe jak jesteś z Trójmiasta. Napisałem też do innych ASO, są jakieś sensowne odpowiedzi: 80% odpisało - nie montujemy jak to pan ruszysz to na nie będzie gwarancji 10% odpisało - montujemy na Pana odpowiedzialność ceny od 1000-3000 brutto za montaż 10% odpisało w taki sposób: 1. Montaż kamerki w ASO to cena 1 800 zł brutto. Może pan zrobić to na własną rękę zgodnie z punktami technologicznymi tak by nie utracić gwarancji. -> czy ma ktoś pomysł czym są te punkty technologiczne? Napisałem również do tego dealera, z prośbą o rozwinięcie tematu zobaczymy. Może się zaraz ostatecznie rozwiąże. Choć wydaje mi się, że faktycznie bypass by dał radę. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia spowodowane montażem kamerki we własnym zakresie. 2. Jak najbardziej byłaby możliwość zamontowania wspomnianej przez Pana kamery. Montaż wygląda podobnie co w przypadku kamery Car Eye zatem koszt takiej usługi to 1500 zł. Czas potrzebny na montaż to około 3 godziny. Kamerę podłączamy pod instalację pojazdu zatem wymagane są przewody, które umożliwią podpięcie się w tryb parkingowy. Montaż tej kamery nie wpłynie na gwarancję pojazdu. Mam najtańszą ofertę montażu stosunkowo blisko 1000 brutto przez ASO. Do przemyślenia. Jak HK ostatecznie zamówiłem jako ostatnia opcja, najdłużej się nad tym zastanawiałem. Oglądałem testy na yt hk z serii 3 został oceniony przez recenzenta na B. Co ciekawe hk z i4 gdzie jest 17 głośników, zamiast 16 jak w 3er został oceniony jako wybitny lepiej niż ocenił Bowersa w X5😗. HiFi gra przyzwoicie duży problem na tylnych siedzeniach bo jest mało głośników, ten system basic polecam omijać to jest badziew. Wklejam jeszcze test z X3 bo z 3er nie widziałem, tam jest test tego hifi chyba jest to samo w 3er. Gośc jest z USA u nich base= nasze hifi Co do pakietu innowacji. To masz tam systemy asyst co można wykupić poza pakietem, które być może sam chcesz wykupić poza pakietem więc odejmij tą cenę, chyba że nie rozważasz. Płacisz za head up, kamery 360, ulepszoną nawigacje z rozrzoną rzeczywistością. Ja wziąłem wszystkie systemy bo to są dla mnie ważne do jazdy, pokonująć sporo kilometrów. Do M4 coupe, która bym jeździł tylko dla przyjemności bez tras bym tego pakietu chyba nie brał, do daily zdecydowanie. Zależy od potrzeb, cena wysoka, ale np. takie felgi 19 z oponami performance też prawie 10k kosztują, każdy ma inne potrzeby.
  13. Na necie widziałem montaż w M3 jak wyglądał. Trochę jest zabawy, ale tam się odkręca kilka śrubek zdejmując całe elementy. Jak coś mam właśnie magica w Krakowie co montuje zabezpieczania can + kamerki. Cena za taką usługę 650zł brutto na FV, czas trwania ok. 4 godziny, więc nie wiem ile zejdzie komuś kto pierwszy raz się będzie z tym bawił 😄
  14. Dla mnie jest to logiczne co napisałeś, zastanawiam się dlaczego nie mogę normalnie zapłacić w ASO za montaż i dziękuję 😕 Chyba, że ja mam jakieś dziwne te ASO? Jakbym miał montaż u nich, to bym miał w trąbce bo bym miał argument skoro ASO coś zamontowało, to jak może być to niezgodne z zasadami gwarancji... Ja nie chce tej kamerki BMW i nie zapłacę, bo tak pokazujesz producentowi sprzedaż się zgadza, to po co coś poprawiać, a ewidentnie powinni nad tym popracować.
  15. To mam tutaj takie pytanie: jaka marka motoryzacyjna posiada wbudowany/lub akcesoryjny wodeorejstrator, który chciałbyś zamontować? Mnie nie przeszkadza, że BMW nie posiada dobrej jakości wideorejestora OE. PROBLEM jest aby zamontować swój wybrany nawet przez ASO 😞
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.