Skocz do zawartości

GrzegorzKo

Zarejestrowani
  • Postów

    88
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana GrzegorzKo w dniu 9 Września

Użytkownicy przyznają GrzegorzKo punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Zamówione 340i touring

Ostatnie wizyty

131 wyświetleń profilu

Osiągnięcia GrzegorzKo

  1. Nadal mam status 105 😕 Czy ktoś jest również w tej sytuacji?
  2. To chyba najlepiej wchodzić ostro w zakręty oraz dynamicznie ruszać 😄
  3. Ja planuje zrobić folie full front ze względu na częste jazdy po autostradach. W każdym samochodzie uszkodzenia warstwy lakieru ograniczają się głównie do odprysków na przednim zderzaku, masce oraz czasem lusterkach, więc chciałbym zabezpieczyć te miejsca. Do tego folia w newralgiczne miejsca oraz na ekran, w wersji matowej nie palcującej się. Ceramiki u detailera robić raczej nie będę. Od lat kupuję roczną/dwuletnią powłokę ceramiczną do samodzielnego montażu, po umyciu samochodu. Co rok odnawiam we własnym zakresie i sprawdza się to całkiem nieźle pod względem jakości, a koszt znikomy. Tak samo nie korzystam z usług studia detailingowego. Czas jaki potrzebuje aby się tam umówić, zawieść samochód odebrać po prostu przeznaczam na mycie samochodu. A mając porządną pianownicę, myjkę ciśnieniową, odkurzacz parowy oraz masę kosmetyków można to zrobić bardzo sprawnie. Fakt że bardzo lubię bawić się w taki amatorski detailing, jest to dla mnie satysfakcjonujące:)
  4. Dostałem info od handlowca że pojawiły restrykcje i wskoczył samochod na status 105 ze 111, jednocześnie nie zmieniła się planowana data dostawy samochodu. Czy może być to spowodowane ta wakacyjna przerwa produkcyjna?
  5. Jakie można mieć problemy z gwarancją? Z tego co czytałem to trzeba zapewnić przy xDrive opony z homologacją BMW. Jeśli zakupi się felgi w OEM rozmiarze + opony z gwiazdką to jest czego się bać?
  6. Mnie się podobają jedynie te z 19 dostępnych obecnie w konfiguratorze. Bardzo ładna konfiguracja, sam myślałem nad czarnym kolorem, ale jednak szary będzie trochę bardziej praktyczny, niestety często jestem zmuszony wjeżdżać na budowy więc opylony samochód to standard.... Jak przy tych fotelach M jest z miejscem z tyłu u Ciebie? Na zdj widać dość masywną obudówkę zabierającą trochę przestrzeni pasażerom na tylnej kanapie.
  7. Chcą zrobić na odcinku węzeł Łagiewniki- węzeł Kurdwanów to jest bardzo krotki odcinek. Tam gdzie korkuje między węzłem Balice a węzłem Łagiewniki jest teraz ograniczenie 110 między godziną 6-18 dni pracujące... Codziennie godziny szczytu + piątek od nawet 12-19 obwodnica zawsze stoi. Czekamy, aż otworzą północną by ruch się rozłożył bo przez to korkuje nam Opolska w samym Krakowie.
  8. Bardziej chodziło mi o sytuacje: Jedziesz autostradą 150 nagle ktoś wyjeżdża jadać 70 na lewy pas masz hamowanie awaryjne (zdarza mi się co jakiś czas, jeszcze Ci ludzie nie widzą co się dzieje bo nie patrzą w lusterka). Sytuacja powszechna na A4 jedziesz i nagle korek dohamowanie ze 140 do 0 gdzie często odruchowo hamujesz mocniej niż zwykle by mieć zapas i zwolnić dużo wcześniej. To się kryło pod tym stwierdzeniem
  9. Napisałem należy jak kto jeździ i gdzie. Wiadomo jak jeździsz na Polskich S'kach takich prędkości nie osiągasz więc nie ma takich sytuacji. Natomiast przecież można pojechać do Niemiec na autostrady bez limitu prędkości, gdzie się jeździ legalnie szybciej. Wystarczy raz przegrzać tarczę i Ci się skrzywią... To nie kwestia zużycia długotrwałym eksploatowaniem. Wszystko też kwestia masy samochodu, danej tarczy etc. czynników jest wiele.
  10. Mam kolegę który mocno siedzi w temacie motoryzacji i kiedyś mi o tym opowiadał. Mniejsza tarcza zawsze gorzej znosi intesywne hamowanie przez co szybciej się nagrzewa. Przez wysokie temperatury może dojść do deformacji w postaci skrzywienia. Więc przy intesywnych dohamowaniach z dużych prędkości na autostradach (wiadomo jak jest na drogach szybkiego ruchu) się one przegrzewają. Nie daj boże zjedziesz z autostrady z przegrzanymi/gorącymi hamulcami spotykając jakąś większą kałuże po drodze, czy bezmyslenie pojedziesz odrazu umyć samochód (dlatego najlepiej myć zimny samochód) to drastycznie zwiększasz szanse na deformacje i nawet nie muszą byc ekstremalnie gorące. Efektem krzywych tarcz są wibracje na kierownicy podczas hamowania oraz układ hamulcowy zaczynają pracować mniej efektywnie. Wszystko zależy od tego jak kto jeździ oraz grzeje te hamulce. Jednak zawsze lepiej jest mieć większe tarcze bo: większą powierzchnia = efektywniejsze hamowanie = szybsze oddawanie ciepla przez tarcze oraz czesto większą żywotność tarczy przy tej samej grubości. Specjalista nie jestem tylko powtarzam słowa kolegi:) Jak coś to poprawcie
  11. Jeśli chodzi o zawias to temat rzeka. Ja dopłaciłem do adaptacyjnego oraz zostawiłem standardowe 18 z m pakietu. Docelowo chciałbym zostawić te 18 na zimę z oponami RF, a na lato kupić czarne 19 bez RF na pilotach sport. Zobaczę jak będzie z komfortem, wtedy będzie decyzja. Jak zależy Ci aby ciąć koszty to z tego co sam wyczytałem tu na forum zawias m + 18 bazowe na oponach bez runflat lub nawet 19 bez runflat dają bardzo dobre odczucia z jazdy przy niezłym komforcie. Zawias M przy 19 RF to beton według większości osób i lepiej wypada już M3 na 20 bez RF. Co do nagłośnienia sam stałem przed tym dylematem. Nikt tutaj rzetelnie nie doradzi. Sam dobrałem harmana, aby potem nie żałować. Jak nie jesteś audiofilem, a chcesz ciąć koszty to hifi wystarczy. Sam nie jestem, ale cenie sobie bardzo dobra jakość dźwięku słuchając tidala. Moim zdaniem do 3 nie trzeba dawać jakoś bardzo dużo dodatków, aby była dobrze wyposażone. Zastanów się czy dużo jeździsz tras wtedy nie warto brać pakietu innowacji oraz systemów pro. Jak dużo jeździsz sam to warto zrezygnować z elektrycznych foteli. Jak trzymasz samochód w ciepłym to nie bierz ogrzewania postojowego (choc przy tych zimach, tez sie jakos czesto nie przyda jak trzymasz pod chmurka). Szyberdach zbędną opcja, chyba że lubisz. Warto wziąć moim zdaniem pakiet repair na 4 lata, ale zawsze do 90 dni od odbioru możesz go dokupić poza konfiguracja.
  12. G21 produkują się w Niemczech tylko.
  13. Może dealer Ci udostępni samochód na weekend z 30i oraz 20i? Moim zdaniem 20i daje radę do codziennej jazdy. Jeśli potrzebujesz samochodu do poruszania się z punktu A-B w sposób komfortowy z zapasem mocy to wystarczy. Podstawowe pytanie jakie trzeba sobie zadać to czy chcesz coś więcej? Jeśli Ci się marzy trochę bardziej sportowy samochód, szczególnie jeśli kupujesz samochód z myślą na dłużej (nie każdy zmienia samochód po 2-3 lata) to warto dołożyć do 30i. Różnica w kosztach eksploatacji nie jest duża, a masz samochód szybszy niż 98% samochodów, które spotkasz na drodze w normalnych warunkach. xDrive ma charakterystykę tylnonapędową, więc prowadzić się będzie na pewno super. Dodatkowo zawsze masz samochód, który śmiało można zabrać w góry, a przy odsprzedaży napęd 4x4 jest zwykle bardziej pożądany na rynku wtórnym. Na pewno musisz się liczyć z większym spalaniem, ale serwisy to te same pieniądze. Co warto dodać 4x4 zawsze lepiej zbiera z miejsca przez co 0-100 jest zauważalnie lepsze, tak samo trakcja na mokrym oddaje. Jedynie trzeba się pilnować z oponami i kupować homologowane opony z gwiazdką BMW aby zachować gwarancje na xDrive.
  14. Ale ja nie napisałem nic że ktoś to potrzebuje i jedyny prawilny silnik. Jedynie rozpisałem jak ta różnica wygląda gdy się porówna tak samo wyposażone modele bo modele m performance mają lepsze wyposażenie w standardzie. Precyzyjnie mówiąc była to odpowiedź na Twój komentarz: ,,a to faktycznie należy uznać, że 30D na tle 40i jest w atrakcyjnej cenie". Różnica między 20i a 30i jest podobno do różnicy między 30d a 40i. Więc czy naprawdę jest atrakcyjna cena na tle 40i? Nie po prostu dobrze wyceniony samochód między 20d a 40d. Bo jak sobie weźmiesz cenę typowo z cennika to 40i kosztuje 327k a 30d 265k (różnica spora). Jak wyrównasz wyposażenie do standardu 40i to 30d kosztuje 300k. Należy przyjąć 30k dopłaty między sąsiednimi wersjami silnikowymi, a nie że coś jest atrakcyjnie wycenione.
  15. Moim zdaniem nie prawda. Jak dołożysz do 30d m pakiet + fotele elektryczne, przyciemniane szyby, hifi oraz sportowe hamulce (wszystko standard w 340i) do różnica spada do 27k. A 340i dodatkowo ma szperę która nie jest dostępna aby dokupić jako opcja do 30d. Więc różnica jak między 320i a 330i idąc tym tropem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.