Skocz do zawartości

GrzegorzKo

Zarejestrowani
  • Postów

    170
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana GrzegorzKo w dniu 2 Października

Użytkownicy przyznają GrzegorzKo punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Zamówione 340i touring

Ostatnie wizyty

233 wyświetleń profilu

Osiągnięcia GrzegorzKo

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Miesiąc na forum
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Dedicated Unikat

Najnowsze odznaki

43

Reputacja

  1. Pytanie czy od nowego roku nie będzie jakiś mniejszych/większych podwyżek cen przez dyrektywę Caffe. Co by nie mówić to 340i emituje prawie 200g CO2 (w zależności od wersji kół), a jest nadal sporo lepiej wycenione niż audi S5 czy MB C43. Jak masz gwarancję ceny z takim rabatem to bym się nie zastanawiał i czekał. Jak nie to może być argument by potrzeć za czymś na stocku ( gruby masz ten rabat, ja do 20% nie dobiłem, zamawiając pod koniec najlepszego okresu z początku roku. Dobrze wiedzieć, jaki jest sufit przy flocie). Sam aktualnie mam już w końcu status 112 (G21 340i, zamówione maj 2024) - 49 tydzień produkcja, ma być na koniec roku do odbioru. Niby rocznik 2024, ale wole mieć niż nie mieć, samochód na dłuższy okres 🙂 Produkcja 3 z B58 w optymistycznym wariancie potrwa jeszcze niecałe dwa lata do momentu, aż pojawi się neue klasse. Na koniec jak okaże się, że nie będzie więcej R6 bez plug ina to pójdzie więcej zamówień, może być ciężko aby się na to załapać. Może zły przykład bo to inna klasa samochodu, ale zobaczcie co się stało z cenami Audi R8. Produkcja miała się zakończyć pod koniec 2023, dostali tyle zamówień, że jeszcze przedłużyli do wiosny 2024. Przyczyna wycofania, jest tak jak macana. Nie emicje tylko system nie spełniał wymogów UE w zakresie cyberbezpieczeństwa, przez co musieli go wycofać z rynku. Już wiadomo, że nie będzie więcej silnika V10 w lambo i Audi bez hybrydy (nie licząc zapewne limitowanych lambo + następca aventadora). Ceny R8 pierwsze generacji, pamiętam jak 2 lata temu były po 150-200k i szły w dół, nagle te +10latki podskoczyły do 300k. Tak samo przez dłuższy okres czasu nowe R8 z ostatnich lat produkcji, będą trzymać świetnie ceny. O lambo nawet nie wspominam. M5 G30 czy 550i, z tego co zauważyłem też lekko idą do góry, a na pewno nie spadają po premierze G60 (pomimo złej opinii o jednostce napędowej). Może mówię na wyrost, nie chce naganiać, ale jest to chyba najlepszy moment na zakup nowego samochodu z większym silnikiem. Nie warto się zastanawiać jak puszcza kasa, tylko brać, aby potem nie żałować. Cicha nadzieja, że Trump wymusi zmianę polityki, przez co samochody spalinowe wrócą łask. Ilość elektryków powinien regulować popyt, nie fanatyczne cele dla dobra nie wiadomo kogo. Poczekamy zobaczymy 🙂 Osobiście choć na razie technologia jest w pieluchach, to trzymam kciuki za paliwa syntetyczne/samochody na wodór. Wtedy ta motoryzacja, nadal byłaby ta jaką znamy od lat. A B58 na takim paliwie (być może na lekkich przeróbkach), za pewne pojadą. Więc w przyszłości jako klasyki, będą nam też latać.
  2. Jest ich mało i moim zdaniem szybko to się nie zmieni. Niestety minusów jest nadal bardzo dużo, a wartość danego samochodu generuje rynek. Ceny katalogowe są odjechane, przez to jest nie duży popyt więc rabaty są również odjechane. Jakie inne BMW/AUDI/MB poza jakimiś stockowymi limuzynami klasy F sprzed roku można kupić z upustem +30%? Potem taki używany elektryk, nie jest samochodem poszukiwanym na rynku samochodów używanych, więc spadki są tam dużo większe niż spalinówki. Bądźmy uczciwi poza krajami jak np. Norwegia gdzie opodatkowano bardzo spalinówki, a na elektryki zrobili preferencyjne warunki. Model sprzedażowy z dominacją elektryków jest nie realny teraz i zapewne w kolejnej dekadzie. Ten zakaz 2035, już chyba wszyscy wiedzą, że realny nie jest i nie będzie. Patrząc na kondycje gospodarki UE to jest niepokojąca, czuć w powietrzu recesje. Jak nie ma pieniędzy w kieszeni to nikt o ekologii nie myśli. Dla mnie aktualnie elektrykiem powinna być zainteresowana osoba która: a) ma własny domek z fv na starych zasadach, która generuje nie wykorzystywane nadwyżki. Będzie to dla niego 2-3 samochód, na krótkie odcinki. Samochód kupi na rabacie np. 35% + weźmie dotacje jak dają jeszcze. Wtedy jest to super zakup i można powiedzieć, że ekonomicznie się opłaca. b) osoba która pracuje w mieście, w czasie dnia dużo po nim jeżdżąc a samochód dostaje z firmy. Znajomy ma nissana dostawczego elektryka, którego utrzymuje mu firma. Śmiga póki można buspasami, co generuje oszczędności czasu. Ładuje się pod marktami oraz ma parking obok mieszkania gdzie samochód zostawia na noc, wszystko opłaca kartą paliwową firmy. Samochodem jeździ tylko po mieście, poza nie wyjeżdża ma oprócz tego swój prywatny samochód, który ekologiczny i ekonomiczny to nie jest:) I być może w kilku innych modelach się to sprawdzi, indywidualne przypadki.
  3. A może to był BEV a nie PHEV?
  4. Mnie to zastanawia ponieważ na codzień montuję falowniki na instalacja PV oraz dupne przemienniki częstotliwości do silników przemysłowych, jakim cudem może generować to takie koszty. Znając życie to w większości samochodów są inwertery plug and play jeśli chodzi o wymianę. 100 tys. zł z baterią nie jest dla mnie szokujące, 100 tyś za sam falownik jak maxox pisał to już są moim zdaniem jaja. 20k w ASO + robota i części ok. Znając życie jak się dobrze poszuka i wyśle maila do fabryk w chinach to można to wyrwać taniej, oni często produkują te falowniki dla zachodnich koncernów, które przyklejają nalepkę.
  5. Musial być czysty elektryk i coś z bateria, nie możliwe koszta dla plug in. Taki falownik to koszt kilka k max. Chyba że robocizna powalona i np. wymiana falownika odbywa z wyniana baterii.
  6. Jeździłem kiedyś dwa tygodnie EQE z tym nowym system. Dwa razy się zdarzyło, że cały system scrashował w taki sposób, że się musiałem na poboczu zatrzymać aby ponownie uruchomić samochód i zrobić reset. Cześć rzeczy nie dało się zmienić po prostu się system zawieszał, a prędkościomierz reagował z 3 sekundowym opóźnieniem. Niebezpieczna sytuacja, dlatego dla mnie mercedes to jest i będzie kupa. Plastiku tona, ekrany a system padaka. Może to poprawili update softu. A c-klasa konkurencja BMW jest nie do jazdy. Znajomy ma, nie wiedzieć czemu ktoś wpadł na pomysł aby zrobić mega mały prześwit we wszystkich wersjach zawiasu poza wersją all terrain. Nie da się tym jeździć, znajomy potrafi przytrzeć samochodem przejeżdzającąc przez większę progi zwalniające. Samochód zamówiony w ciemno, ma z nim uciekać. Więc moim zdaniem nie masz co żałować. Pojawiają się pierwsze testy A5, ludzie chwalą ale tam jest tylko 4x4 lub FWD nie ma RWD. Jest w sumie alfa, lexus IS nie jest u nas dostępny. Ten Lexus to jest ogólnie potwór ma 5.0 V8 472HP RWD, masa przycisków tak jak G20 przed LCI, kosztując tylko w tej wersji ok. 60k$ w podstawie = 240k zł https://www.lexus.com/models/IS500 Może bardziej konkurencja M3, ale kosztuje tyle co 340i. Samochód z 2024 roku, zrobiony wydech to jest nie pojęte jak to brzmi 😛 Sam będę myślał, aby ściągnąć sobie takiego do Polski za jakiś czas jako fun car.
  7. 1. Jeśli będziesz mieć koła 225/45 - cztery sztuki, to są opony nie będące runflatami z homologacja BWM. Przykład: https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/goodyear-ultra-grip-performance-3-225-45-r18-95-v-xlfr-163391#1528287 2. Do RWD z tego co kilka osób pisało nie trzeba stosować opon z *BMW, tylko ma to znaczenie przy gwarancji na xDrive. 3. W salonach BMW coraz bardziej mam wrażenie, że zatrudniają ludzi nie mających pojęcia co sprzedają... dramat.
  8. Mnie się za to każdy Volskwagen kojarzy z tym passatem. A szczególnie z jednym posiadaczem tego modelu, wożącym u mnie na wsi kilkaset kilo drewna na zamocowanym do dachu pojemniku (jak to wytrzymało, nie mam pojęcia) 😛
  9. Ludzie jak zobaczą neue klasse w zaproponowanym kształcie będą mówić prędzej o ostatnim normalny BMW 😜 Ogólnie ciekawy jestem czy naprawdę takie coś wypuszcza. Moim zdaniem jest to trochę ryzykowne. Futurystyczne samochody kojarzą się z dalekim Wschodem, nie konserwatywnymi Niemcami. Chyba że chcą się wyróżnić. Np. M3 przez kontrowersyjnego bobra jest mega popularna.
  10. Tylko jeszcze pytanie jak kto się lubi z nowymi technologiami. Ja np. nie mam problemu z rozbudowanymi systemami, codziennie użytkując samichodu nauczę się wszystkiego. Wieczorem sobie nawet poświęcę na doczytanie instrukcji, by zapamiętać czesc funkcji jakie mnie interesują. Zobaczymy jak będzie, oby tylko nie crashowalo 😜
  11. BMW przynajmniej zostawiło w tej trójce w ramach LCI2 pokrętło do xDriva. A ty Jacku ze względu na LCI, nie masz starszego systemu względem drugiego liftingu? Moim zdaniem skoro G60, ma chyba te same systemy co trójka po liftingu, powinno być przyzwoicie. Natomiast ten tablet jako osprzęt ma 2 lata. Audi ma natomiast nowe systemy/ekrany, które pierwszy raz się pojawiły raptem w nowym modelu Q6, więc zakładam że będzie wszystko świeżutkie. Co do wnętrza to w przypadku Audi bym piano w środku po jakimś czasie customowo wymienił/okleił matowym carbonem. Takie dywagacje jak los stwierdzi, że trójka mi nie dana 😀 Najwyzaniejsze jest dla mnie na ten moment prowadzenie. Z tego powodu mogę trójce wybaczyć kilka niedociągnięć. Jakby był samochód idealny, to każdy by jezdził tym samym. Jak z telefonami ktoś woli iphona, Samsunga, chińczyka po jakimś czasie zmienia, przeskakuje między producentami bo chce coś innego. Sam miałem Audi 5 lat, nie zepsuło się nic, wnętrze stan idealny. Złego słowa nie mogę powiedzieć, ale się znudziło, prowadzenie mało angażujące. Obsluga podczas oczekiwania na samochod nieporównywalnie lepsza niż BMW. Jest chęć zmian poprostu, oby bez negatywnego zakończenia😉
  12. Jeśli chodzi o rabat to udało się mi wynegocjować 15% w jednym salonie na S5. Myślę, że 16-17% byłoby możliwe przy większych negocjacjach. 450k? Ja zrobiłem sesowny w 400k. Wyszło mi 30k więcej, ale leasing na lepszych warunkach więc ta różnica spadła do 20k. Moj pierwszy wybór beta natomiast jest to jakiś plan B. Audi S5 cięższe 150kg, ma mniejszy bagaznik 50l (kombi) od 340. Zgoda jeśli chodzi o ilość piano black, przytłacza. Na plus w podstawie dużo opcji np. felga 19, sportowe fotele S, za 3000zl jest gwarancja na 5 lat, na pewno będzie świeże jeśli chodzi o systemy. Nowy model więc się będzie wyróżniać na drodze. Ciekawy kolor, nie widziałem go na żywo. Zdecydowałem się na skyscraper, ale arctica rozważałem.
  13. Nowa S5 jest. Ma V6, mild hybrid, torq splitter. Jedyny minus to jeszcze większą masa niż 340i, kotę lekkie nie jest... Na autostradę spoko, serpentyny gorzej.
  14. To dobrze słyszeć, że Ci się wyprodukowało. Ja mam maksymalny odbiór do 1 grudnia w umowie. Wpisany przez handlowca jako ,, bardzo bezpieczny ". Po tym terminie już zacznę się też ,,kłócić", z groźba rezygnacji z zamówienia.
  15. Kup felgi 18 mieszane oraz opony z gwiazdka. Moim zdaniem 225, będzie wyglądać słabo od tyłu. Z trakcja też czasem może być problem, oczywiście dużo też zależy od opon, ale lepiej mieć większą powierzchnię kontaktu gumy z podłożem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.