Skocz do zawartości

croowab

Zarejestrowani
  • Postów

    571
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    :
    był E36 318i 1996 Touring
    był E46 320d 2000 Sedan
    jest E30 M52b28tu1986 coupe
  • Lokalizacja
    NL

Osiągnięcia croowab

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Troszke to zajelo. Wal mierzony czujnikiem zegarowym. Przy laczniku elastycN na polczeniu ze skrzynia wal ma ok 0,5mm bicia. podpora wymieniona 2 razy na febi. Gowno- febi omijac z daleka. Stare lozysko z podpory wymienione na fag. Teraz cicho na lozysku a wczesniej dziwne piszczenia. jednak wibracje dalej zostaly. lozysko w wale centrujace wymienione. po wszelkich pomiarach wychodzilo ze wal ma bicie. lacznik elastyczny wyglada jak nowy ale zdecydowalem na wymiane bo taniej niz 8tys za nowy wal. mimo, ze lacznik elastyczny wygladal jak nowy- zadnych pekniec itp problem wibracji zostal zazegnany.
  2. Zmagam się z wibracjami odczuwalne po przekroczeniu 100km/h Przewertowałem sporo stron, tematów itp związanych z wibracjami i ciężko coś zlokalizować. A mianowicie. F30 z 2012 z silnikiem 3.0biT 306KM Kupione przy przebiegu ciut ponad 80kkm. Auto od kupna miało tą "dolegliwość", co dziwne bo właściciel uprawiał "emeryt style". W ciemno obstawiałem wał więc ten został wyciągnięty z auta i sprawdzony w ponoć dobrej firmie. Wał jest dobry. Koła odpadają! Tarcze proste. most suchy. Wewnątrz auta przy jeździe "na podnośniku" wibracje są odczuwalne przy ok 120-140km/h. Na zewnątrz cisza. Starając się na wyczucie sprawdzić skąd wibracje mogą pochodzić jest to trudne do zlokalizowania. Przy żadnej półosi nie czuć większego bicia. Sam dyferencjał też nie okazuje jakoby miał wibracje. Przy teście na podnośniku został od dodatkowo podparty lewarkiem aby sprawdzić czy wibracje maleją lub się powiększają. bez zmian. Gumy zawieszenia dyfenecjału jak nowe. Obecnie jest ponad 100tyś na liczniku i wibracje są takie same jak przy 80. W przyszłym tyg mam zamiar rozłączyć wał napędowy i sprawdzić czy oby te wibracje nie pochodzą ze skrzyni aut. W sumie piszę ten post bo może ktoś pomoże naprowadzić lub jak uda się rozwiązać problem to dla pokoleń...
  3. Bmw F30 335i. Borykam sie z wybracjami i buczeniem przy ok 100km/h. Chcialem sciagnac wal i oddac do wywazeni ale nie moge go rozlaczyc przy deferencjale. Sa dwie nakretki ktore zapewne trzeba odkrecic ale nie wiem ktora i w ktora strone. Czy ktos moglby podpowiedziec co zrobic?
  4. Co by nie zakladac nowego tematu. Od niedawna stoi e30 cabrio w wersji amerika. To ogloszenie; https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-cabrio-oplacona-oryginal-zdrowa-ID6BMSTt.html#gallery-grid Czy ktos moze ma informacje na temat tego auta? Moze po vinie ktos cos moze znalezc, powypadkowosc itp?? Wydaje sie, ze jako baza do odnowienia jest to ciekawe auto... zanim sam rusze dupsko aby dokladnie obaczyc jak ten egzemplarz wyglada to najpierw zrobie wywiad srodowiskowy. Bylbym wdzieczny za jakakolwiek pomoc.
  5. Jeżeli masz specjaliste który potrafi spawać aluminium to można skrówcić krzyżak z e36 jak dobrze pamiętam 12cm. Ja tam mam profesjonalnie pospawane i jest Ok.
  6. Z tego co wiem, wał pasuje tez z e36 2.5l ? Jest ktoś to w stanie potwierdzić ? Mowa o wał na swap m50, m52
  7. A czy ktoś wie jakie są rozmiary łącznika od strony skrzyni ?
  8. Witajcie ponownie :) Mam te same pytanie. Ukręciłem wał w moijej e30. Teraz mam do kupienia wał z e30 td ale chciałębym przed zakupem wiedzieć ile wał ma długości? Inaczej może, jaką długość wał na swap do m50, m52 powinien meić. Z tego co wiem z td ma 149cm , ktoś jest w stanie to zweryfikowac ?
  9. croowab

    Nie dogrzewa sie M52B20

    Niestety delegacje i mało czasu mam. Problem jest cały czas. Wie ktoś od czego jest ten czujnik ?? Chłodnica oczywiscie ciepła. Puszcza termostat na obieg duży. Dziwne bo termostat sprawdzany w garnku otworzył się przy 98*C. NOwy był odsyłany do fabryki bo myśleliśmy, że jest uszkodzony, odeslai z testem, że sprawny i nadal problem. następny nowy i ewidentnie otwarty duży obieg.
  10. croowab

    Nie dogrzewa sie M52B20

    m52b28tu jest termostat zespolony z czujnikiem.
  11. croowab

    Nie dogrzewa sie M52B20

    Jeszcze tkie pytanie. Do czego służy czujnik na termostacie ??
  12. croowab

    Nie dogrzewa sie M52B20

    Zegary wykluczam. 3 czujniki się nie mogły popsuć. Nawet by mogły ale czuć, że z nagrxewnicy leci niedogrzane powietrze.
  13. croowab

    Nie dogrzewa sie M52B20

    Jak byś czytał uważnie to byś zauważył, że płyn idzie na duży obieg. Wisko działające cały czas wydłuża czas nagrzewanie silnika. Ja już je wymieniłem. Sprawdzałem 2 terostaty w gotującej się wodzie i obydwa otwierały sie przy 98st. Niestety silnik nadal się niedogrzewa.
  14. croowab

    Nie dogrzewa sie M52B20

    Właśnie nie, czujnik do komputera mam oryginalny, a czujnik do wskaźnika jest z m50b25 wsadzony w głowicę. Komputer pokazuje temperaturę rosnącą do 70st i później stop. Czujnik do wskaźnika działa na 99% poprawnie. Co prawda wisko się skończyło i kręci cały czas i może to jest przyczyna. W tyg postaram się zrobić instalację do elektrycznego i zobaczę co z tego wyjdzie.
  15. croowab

    Nie dogrzewa sie M52B20

    Zrobilem wczoraj test poprzedniego termostatu. Wrzucilem go do garnka z woda i otworzyl sie dokladnie przy 97st. Jednak jak byl podlaczony do komputera to plyn nagrzewal sie tylko do 70st. Ma ktos jakis pomysl?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.