Tak sobie czytam od dłuższego czasu i widzę, że zasada "moje jest mojsze" ma się w najlepsze i to bez względu na temat wątku. A czegom się dowiedział?
1. furda tam, że wątek dotyczy diesla w dwóch wariantach mocy - i tak benzyna najlepsza,
2. że wszystko zależy od rodzaju pojazdu (no zgadzam się w pełni z @Michael1916, delikatnie dodałbym do porównania jeszcze ciężarówki, które ni w cholerę nie chcą być na benzynę),
A czegom się nie dowiedział?
1. po co miałbym dokładać 10 kPLN (październik 24 r. - to tak dla potomnych) do 40i, względem 30d?
2. po kiego grzyba miałbym dopłacać 20 kPLN (nadal jest październik 24 r. ) do 40d względem 40i?
IMO. Paradoksalnie, diesel w mieście sprawuje się b. dobrze (mówię o aspekcie jazdy/przyspieszenia/reaktywności a nie zapychania DPF itp), lepsza i krótsza reakcja na gaz, łatwiej przyspieszyć "z miejsca", łatwiej uciec ze skrzyżowania, łatwiej wyprzedzić/wyminąć. Bo moment robi swoje. A także ZF.
A co do X5, przy 6 cylindrach (przy obecnej ofercie):
1. nawet bym nie spojrzał na 40i i wziął 30d,
2. nawet bym nie spojrzał na 40d i wziął 40i,
3. na żadne z powyższych bym nie spojrzał - jakby mnie było stać - i brał V8 (zupełnie bez znaczenia, czy m60i, czy X5M).
Reasumując, możemy sobie napisać co chcemy, ale BMW (firma w pierwszej 10 największych na świecie) doskonale wie co i ile jest warte na poszczególnych rynkach. I ja bym się tego jednak trzymał.
Pozdrawiam z klekota G01.......