Cześć,
Parę dni temu odebrałem z salonu X5 40i w fullu i nie mogę dojść do porozumienia z tempomatem (assistant professional). Na wstępie zaznaczam, że system jest zaktualizowany, a systemy wspomagania są włączone.
Przesiadam się A7 '20 i tam z topowym tempomatem wystarczyło ustawić nawigację do celu, kliknąć wajchę a on już jechał według ograniczeń z mapy i sczytywanych znaków, zwalniając na rondach, zakrętach i trzymając się ograniczeń. Jeździłem paroma nowszymi modelami z grupy VAG z roczników '22 i '24 i nic się nie zmieniło.
W moim X5 robiąc podobnie, jedyne co system robi po zauważeniu zmiany ograniczenia prędkości ze znaków to pika 3 razy (które to pikanie można wyłączyć dłużej przytrzymując przycisk `SET`) oraz na zegarach/head-upie wyświetla nową sugerowaną prędkość którą można ustawić klikając `SET`.
Jest to mega irytujące i w sumie niebezpieczne. Nie da się czegoś w ustawieniach przełączyć tak, żeby sam brał ograniczenia ze znaków?
Poniżej wycinek z opisu opcji `Systemy asystujące kierowcy Professional` z konfiguratora:
Gdzieś w innych (starszych) tematach znalazłem wzmianki o tym, że to ograniczenie wynikające z naszych lokalnych przepisów, jednak średnio to do mnie przemawia skoro taki VAG czy Tesla (o innych nie wiem) mają tę opcję o lat na naszym rynku i żadne przepisy ich nie ograniczają.
ps. żeby nie było z samochodu jestem mega zadowolony, jest pod każdym względem lepszy od A7 i za żadne skarby bym nie wrócił. Tanzanite Blue + sport pro + fotele koniak + felgi 22" wyglądają jak milion baksów, żałuję jedynie że wziąłem deskę srebrny szlif zamiast antracytowego matu