Skocz do zawartości

eSzet94

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia eSzet94

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

3

Reputacja

  1. Uwielbiam takie podpowiedzi… chce wydać 120 a ktoś mu palnie co tam dorzuć 5 dych i bierz nowe. Jak kupujesz auto za 800-1 mln to te 50 tys może być łatwo osiągalne,ale tu? Każesz mu dołożyć prawie 1/3 żeby miał teoretycznie więcej spokoju? co do g20 mogę służyć pomocą i jakąś poradą. Generalnie w tym budżecie masz pole manewru,ale też nie jakoś spektakularnie duże. Jak zależy Ci też na wyposażeniu a budżet ogranicza rozejrzyj się za 330e. Często w Holandii można trafić wypasioną wersję włącznie z deską w skórze. 318/320 bym odpuścił tylko i wyłącznie z racji na późniejszą odsprzedaż. Zawsze po latach to co zaczynało cennik jest najmniej porządane
  2. Stałem przed podobnym dylematem i tam gdzie spokojnie wybrałem 330d to w przypadku 5 ograniczałbym się do 2.0d. niestety budżet na fajne g20 nie jest wystarczający na g30 no chyba,że wolimy większe auto,ale skromnie wyposażone więc w takim wypadku g20 nie ma podjazdu do g30. szukałem aut w premium selection na terenie UE i możliwie jak najniższy przebieg. Niestety 99,9% aut jest serwisowanych wedle komputera co w przypadku BMW a szczególnie silników benzynowych nie wróży zbyt dobrze. Dodatkowo od jakiegoś czasu już nie ma 12 miesięcy 30 tys km tylko wydłużyli do 24 miesięcy. Więc jak ktoś nie robił przebiegu to serwis co dwa lata. Filtry też mają ustawiony chory interwał a olej w skrzynii biegów czy xdrive to nawet nie jest przewidywany. To niestety wpływa na to,że ludzi spotykają niespodziewane i drogie awarie. Dlatego ja polecam słuchać rozsądku a nie serca i z cierpliwością poszukać auta z jak najniższym przebiegiem. Bo takie z dotartym silnikiem i krótszymi serwisami to tylko możesz nabyć od pasjonatów i to ten 0,1 %,ale wtedy każdy sobie krzyczy parę zł więcej za to,że o auto dbał. Mały przebieg to klucz do w miarę sensownego i spokojnego użytkowania aczkolwiek nie zawsze.Dzisiejsze auta premium mają bardzo krótką żywotność i niestety BMW jest też tego sztandarowym przykładem. Najlepiej te auta po prostu użytkować przez parę lat i nie brać na głowę kwestii związanych z wymianą drogich podzespołów czy szukaniem sensownych mechanikow.
  3. Wszystko jest też kwestia tego czy musisz przeciąć wstęgę na nówce czy jednak jakiś wypasiony2/3 latek też wchodzi w grę. fakt wybierać w takim budżecie tak naprawdę można wszystko. Panamera w dieslu, Bentayga w dieslu. Continental v8. To musisz sobie jakieś mimo wszystko preferencje ustalić bo wybór masz ogromny. Ford 💩 wart pamiętaj ;). To już lepiej nowy Land Cruiser z 3.3 dieslem. Silnik BMW zmodyfikowany przez Toyote. Drogo w cholerę jest,ale one zawsze dobrze trzymają cenę i tu raczej inaczej nie będzie. z elektryków w tak dużym budżecie to chyba nic nie ma zbyt wielkiego sensu jako nowe. Mimo wszystko wydasz kupe kasy a jak przyjdzie co do czego to będziesz musiał jeździć jak eqe.
  4. Słonik, elektryka jeszcze zdążysz kupić.Na razie sami widzicie co się dzieje z elektrykami premium i ich gigantycznym spadkiem wartości a jeszcze bardziej z problemem odsprzedaży. Tak więc według mnie nie kombinuj tylko szalej i korzystaj jak masz budżet na naprawdę porządne auto. Nie żałuj sobie emocji i radości bo niedługo większość z nas będzie zobligowana do wybierania tylko wśród plastikowych,tandetnych pudełek,które po gwarancji będą się nadawały do utylizacji. Taki to nam zaserwowała trend Teslunia.
  5. Polecam Ci słonik zwrócić uwagę na serię 8. Jest to już zapewne końcówka modelu i wybór jest dość sensowny. Jest 840 rwd,awd, jest diesel jak i v8. Nie ma już linii podstawowej tylko wszystko ma m pakiet. Z placu to już w ogóle można za fajną kasę upolować tak samo jak g70. seria 8 to chyba ostatnie fajne prawdziwe BMW z laserami i innymi bajerami.
  6. W g60 3.0d dopiero będzie pojawiać się na drogach więc chwila cierpliwości i ktoś jakieś relacje zda. Ten wariant silnika jest już oferowany np w nowej serii 7 i tam daje spektakularne efekty. Jasne nie jest to rakieta,ale bardzo sprawnie sobie radzi z ciężką budą a przy prędkościach autostradowych pali śmiesznie mało. W mieście nie miałem okazji dłużej pojeździć. Co do trwałości nikt nic Ci tu nie powie nowego bo znowu silnik został zmodyfikowany i przebiegi użytkowników muszą pokazać mniej więcej co po jakim okresie wymaga troski. Osobiście im nowszy diesel tym bym się nastawiał na jego krótsze użytkowanie. 4/5 lat 200 tys km przedłużona gwarancja i do widzenia. G60 raczej nie zasługuje na to by o niej poważnie myśleć na przyszłość.
  7. Zamiast szukać w USA i zastanawiać się nad rwd vs xdrive to ogranicz się lepiej do rynku europejskiego a szczególnie Polskiego jeśli chodzi o m340i. Auta przedliftowe trzymają cenę,ale nie jest już tak bardzo drogo jak jeszcze do niedawna. W PL większość użytkowników dba o te auta w sposób należyty więc rzadko się zdarza by akurat ten konkretny model był serwisowany według producenta. Ja mam 30d rwd i przyjemnie zamiata tyłkiem a od niedawna mam modyfikacje na 310 km i to już jest taki mam wrażenie maks jeśli chodzi o wrażenia z jazdy jak i bezpieczeństwo związane z przeniesieniem mocy na jedną oś. Na pewno m340i rwd fajnie śmiga,ale tej mocy już może być odrobinkę za dużo i względem xdrive sporo tracimy na osiągach. Mimo,że jestem wielkim fanem rwd to jednak już powyżej pewnej mocy lepiej mieć 4 koła napędzane a w m340i można śmiało tak auto ustawić by mieć dużo frajdy i zabawy z jazdy.
  8. I jeszcze kupił BMW 😂… dajcie spokój nie ma sensu polemika z tego typu ludźmi bo jest to jak człowiek z Lewicy skrzywiony w swoim kierunku i nawet jak nie ma racji i siedzi cicho to gdy tylko dostanie okruszek argumentu to wyskakuje z nory i drze się na cały regulator i przekonuje do swojego. mnie to tylko dziwi,że nikt inny raczej nie wchodzi na fora tesli czy innych elektryków i nie pluje non stop na daną markę a tu niby wielki fan BMW a tak naprawdę naczelny krytyk i człowiek obrzydzający każdą dyskusje bo w ilu to już wątkach przewija się to samo. chyba mamy oczy i widzimy co się dzieje z BMW,ale czy wszystko musi się sprowadzać do narzekania i puenty,że tesla jest najlepsza… mam w domu g20 330d, v60 2.4d, Tesle 3… każde auto ma swoje wady zalety i każde lubię na swój sposób,ale to nie oznacza,że będę tu pisał banialuki i na siłę kogoś przekonywał bierz to bo tam jest tak i tak… wszystko ma jakieś granice.
  9. Benzyna od BMW żeby brzmiała musi mieć coś pokombinowane przy wydechu. Seryjne m340i i m3 brzmią bardzo słabo,ale niewielki koszt modyfikacji i już potrafi to pięknie grać. Diesel to już inna bajka. Od e60 po dzisiejsze czasy jego dźwięk jest charakterystyczny a to co można usłyszeć z rur nie ma już większego znaczenia. R6 w dieslu brzmi świetnie,ale trzeba to po prostu lubić bo dla innego to gnojownik i tyle. Chociaż mam w sąsiedztwie 745d i dźwięk tego diesla v8 jest jeszcze fajniejszy a gdy się przyspiesza czuć potęgę tego motoru chociaż cyferki na dzień dzisiejszy wrażenia nie robią bo 6/7 sekund do 100. Chociaż jego elastyczność w trasie jest świetna,majestatyczna… chętnie bym taką do garażu na niedzielę kupił,ale problem jest ze znalezieniem egzemplarza.
  10. W mojej ocenie opony to taki mały przykład czy kogoś stać na auto danej klasy. Nic nie mam przeciwko zaradności,oszczędności,ale wszystko ma swoje granice zdrowego rozsądku. kombinujecie z oponami,rozmiarami a potem masa mitów odnośnie awaryjności xdrive czy tego co z autem czy gwarancją producenta jest nie tak… naprawdę dziadowanie i szukanie paru złotych oszczędności czasami nie ma sensu… a tak naprawdę nie ma nigdy sensu jeśli chodzi o nasze bezpieczeństwo. BMW musi mieć dobrą i adekwatną do pojazdu oponę bo czasami ten ułamek sekundy czy metr na drodze zawdzięczamy właśnie kawałkowi gumy. A,że cena wysoka… no cóż. W piątek zakładałem do swojej 30d już zimowe opony świeżo kupione. 4 szt michelin alpin 255 tył, 225 przód. 3500 PLN.
  11. Spraw sobie modyfikacje do 40d to zobaczysz jak ten silnik odżyje. Ciekawy też jest realny v max szczególnie aut poliftowych. Wszystko wydaje się dobijać do 254 licznikowych. Przedlifty 260-263… nie żeby to było ważne,ale ciekawe.
  12. Stolarz z ulicy wziął taką na samym początku. 520d felgi 21 i w sumie wszystko chyba co mogło być. Ponad 400 tys a miesiąc temu oddał i wziął roczne g70. Inna liga i w 7 chociaż odrobinę czuć za co się płaci.
  13. 40d level wyżej? Bo ma mild hybrid i obligatoryjnie napęd na 4 ? tak naprawdę nawet jak porównasz serię to nie ma przepaści. Popatrz sobie na czasy 30d rwd vs 40d. Według mnie to przyjemniej jeździ przez te parę kg mniej i jakoś nie czuję braku drugiej turbosprężarki a to co lubisz czyli uderzenie od momentu obrotowego jest równie mocne jak w 40d. I powyżej 100kmh 30d zrobione przyspiesza naprawdę ochoczo i żwawo. co do samego tuningu to ja nie mam nawet mild hybrid więc teoretycznie ten motor może lepiej znieść bardziej wysiloną eksploatację. Cholera wie jakie koniec końców konsekwencje dla silników i osprzętu będą miały te układy. Gdybym miał MH to bym nic nie grzebał w silniku bo i sterownik jedynie jakimś boxem można oszukać a miałem raz boxa w aucie i więcej nie chce.
  14. Jak nie można porównywać 30d do 40d to przecież b57. W takim wypadku po co to całe porównywanie i dyskusja odnośnie 340i a 340d… nie ma sensu tego porównywać w takim wypadku. mnie to nie interesuje jaki materiał jest na tłoku czy jaki stop metalu został w danym miejscu zastosowany… Mnie interesowało by mieć rwd i oszczędzić sobie problemów z napędem xdrive. Mnie interesowało by potencjalnie mieć jedną turbinę do ogarnięcia a nie dwie i mild hybrid no i na koniec starszy typ sterownika,który powoduje,że z powodzeniem są te silniki modyfikowane i nic się z nimi nie dzieje. i niestety na Twoje nieszczęście 40d mimo całej swojej zaje*istości może gorzej jeździć niż lżejsze 30d z napędem na tył,ale to nie zmienia faktu,że r6 w g20/21 to po prostu poezja tak samo jak b58 i cieszmy się,że jeszcze są tego typu możliwości bo coś czuję,że niedługo seria 3 również będzie wykastrowana z najfajniejszych silników. Kwestia czasu
  15. 540d jeździ już po drogach czy dopiero się produkują? Cholera w okolicy wystawili podemonstracyjne 520d g60 różne kolory wszystkie w cenie 249 tys. Można narzekać na spadek jakości,można narzekać na powolne 20d,ale w takiej cenie takie auto gdzie passat,superb nie są dużo tańsze to według mnie okazja i fajna sprawa by wejść w świat BMW. sam jestem trochę rozczarowany tym co oferuje od strony wykończenia i jakości g60 bo gdy zestawie to ze znanym mi m550d g31 z nightivision,bowersem i wszystkim co się da to… jedyne czym się broni g60 to design zewnętrzny.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.