Skocz do zawartości

tomeks64

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 330i, G20, 2024

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tomeks64

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Współtwórca Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Miesiąc na forum
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Chodzi o koła? Dałem 9900 we wrześniu za 796M. Czytałem tu ostatnio, że niższe ceny ludzie płacili, ale inne dealerskie oferty miałem wtedy o 1000 droższe i bez dostawy. Nie rozpaczam 🙂 Plus dostałem karbonową pokrywę korka wlewu paliwa, którą może uda mi się spieniężyć.
  2. Ja bardzo nie chciałem opon RF ze względu na rzekomy brak komfortu, ale po podliczeniu kosztów kupowanych oddzielnie nowych felg, opon, czujników, montażu, umawiania, oczekiwania itd, uznałem, że idę w gotowe nowe koła BMW z dobrym rabatem z darmową dostawą do domu. Pirelli Sottozero homologowane. Jeśli chodzi o komfort to nie odczuwam różnicy w stosunku do letnich nie-RF, a jeśli już tylko to na niektórych nawierzchniach, jak już bardzo chcę się doszukiwać różnic. Koła 225/45R18. Letnie to mieszane 18-ki. Zawieszenie sportowe nie adaptacyjne. Do mnie osobiście nie przemawiają argumenty o możliwości jazdy na dziurawej oponie RF w zimie, ale to wynika z moich wieloletnich doświadczeń. Gumę uniemożliwiającą jazdę złapałem dwa razy, oba w letnich warunkach za granicą. Niemniej, nie ma się co bać utraty komfortu. Mam na myśli 18-ki. Może kolejne letnie będą RF? 😉
  3. Nowe auto 330i, M pakiet, RWD, sportowy układ hamulcowy M (nie M performance). Przy zmianie kół na zimowe zauważyłem, że prawa tarcza w jednym miejscu ociera o klocek przy obracaniu. Jakbym miał wydać odgłos paszczą to byłoby takie sz-sz-sz-sz 🙂 Przy obracaniu lewej tarczy szmerek jest równomierny. Skojarzyłem to z jakby nierównomiernym hamowaniem (delikatne drgania nadwozia), które było od początku ale nie przejmowałem się tym bo zauważałem to jedynie na bardzo gładkim asfalcie, i tylko w niektórych sytuacjach/sile hamowania. Żadnych wibracji kierownicy czy pedału hamulca. Poczytałem różne fora i pomyślałem, że warto sprawdzić w serwisie czy to faktycznie jest problem krzywej tarczy czy piasty. Dziś podjechałem do serwisu i serwisant poinformował mnie, że mistrz serwisu się przejedzie i jak zauważy bicie to zmierzy tarcze. Jeśli jednak zauważy drgania, i zdecyduje się na wykonanie pomiaru, ale tarcza okaże się być "krzywa w normie" to będę musiał zapłacić 880 zł. Jeśli będzie krzywa ponad normę to oczywiście wymienią na gwarancji. Podziękowałem i wyszedłem. I teraz pytanie, czy jest normą, że w przypadku wykrycia drobnej wady czy usterki auta na gwarancji, która po wykonaniu pomiarów zmieści się w normie, serwisy BMW życzą sobie zapłaty za diagnostykę problemu? Nie spotkałem się z tym w serwisie Audi, który mogę tylko chwalić... Czy w ogóle warto się martwić jeśli nie czuję szarpania kierownicy a tylko lekkie (i tylko czasem wyczuwalne) drgania budy?
  4. Dokładnie! Też mam zawias M (nie adaptacyjny) i letnie 18tki nie RF, a od wczoraj zimowe 18tki RF. Nie czuje specjalnej różnicy po zmianie. Moje i mojej żony odczucia przy tym zawieszeniu i na 18kach: czuć po czym się jedzie. ZERO dyskomfortu. Oczywiście ciśnienie zalecane dla częściowego obciążenia: 2.3 bara. Pewnie dla jednej osoby można zejść niżej, ale wtedy może być za miękko na szybszych zakrętach.
  5. Ze słupka. A ciśnienie sprawdzam elektronicznym manometrem. Zgadza się z tym co pokazuje na zimno idrive. To co pokazuje mi kompresor to bzdura.
  6. Ja po jeździe testowej autem z zawieszeniem M pakietowym na 19 calowych runflatach zamierzalem zamówić zawieszenie M adaptacyjne. Na nierównej drodze była masakra. Potem wziąłem na weekend auto na 17-kach zimowych nie run flat. Było lepiej ale też za twardo. Ale przed oddaniem auta sprawdziłem ciśnienie opon. Były nabite jak dla pełnego obciążenia... Po spuszczeniu powietrza do wartości cisnienia odpowiedniej dla częściowego obciążenia okazało się że zawieszenie jest super wygodne. Nie twardsze od "komfortowego" w Audi a4 b9, którym wtedy jeździłem. Przed ostateczną decyzją zrobiłem kółko po Warszawie swoim Audi, a następnie tą samą trasę BMW z M sportowym stałym zawieszeniem na 18-tkach letnich. Sprawdzając przed jazdą, że ciśnienie to "tabelkowe" 2,3 bara. Subiektywnie odczuwany przeze mnie komfort był wyższy w BMW na 18tkach ze stałym zawieszeniem M pakietowym, niż w Audi na 18tkach z zawieszeniem "komfortowym". I z takim zawieszeniem, i na takich kołach zamówiłem auto. Po blisko 5 tys km przejechanych od końca sierpnia jestem zachwycony i komfortem i prowadzeniem auta, i cieszę się, że nie dałem się namówić sprzedawcy na adaptacyjne zawieszenie. Ale oczywiście komfort dla każdego może oznaczać coś innego.
  7. Przy włączonym auto-hold możesz nie uruchamiać tej funkcji jeśli nie naciśniesz MOCNO na hamulec przy zatrzymaniu na światłach. Auto samo ruszy po puszczenia hamulca.
  8. Czy ktoś ostatnio robił montaż Car Eye 3.0? Ile kosztuje w G20 330i LCI? Niby mam drive recorder ale zastanawiam się nad dołożeniem Car Eye ze względu na ochronę parkingową.
  9. Koniec września, 330i, 650 zł w Fus. W Bawarii wołali 600 ale miałem jeszcze poprawki ceramiki u Fusa, i dojazd wygodniejszy. DWA razy jeździłem na poprawki ceramiki...
  10. Ja mam samochód świeższy, z 11 lipca, odebrany wczoraj, zainstalowałem aktualizację i nic się nie zmienilo, Setem nadal można wyłączyć ostrzeżenia.
  11. U mnie było to samo. Z tym że deska była w nowym kształcie ale w DĘBIE który w nowym kształcie nie występuje. Wczoraj auto widziałem i jest wszystko LCI1. Wizualizatory przekłamują. Co ciekawe w jednym było ID8 a w drugim Id8. 5... O 14:30 odbieram.
  12. Zamawiałem w połowie lutego i w czerwcu dostałem ofertę zamiany na LCI2 lub pozostania przy lci1. Niestety (albo stety) musiałoby to być nowe zamówienie z niższym rabatem i dopłatą do tego czego nie planowałem mieć, a co weszło by do konfiguracji po zmianach pakietów. Zostałem przy LCI1 i starej cenie, i samochód wszedł do produkcji 11 lipca. Jutro odbieram. Dzis oglądałem i mimo obrazu wnetrza LCI2 plus fotele lci1 w wizualizacjach, w realu wnętrze jest 100% LCI1.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.