W przypadku ręcznego ustawiania rozpoznawania BMW MUSIAŁO dać taką możliwość, bo wynika to z przepisów UE z 2014 roku o wprowadzeniu obowiązku posiadania przez nowe samochody systemu TPMS – krótko mówiąc naprawa i wymiana kół może być wykonywana poza autoryzowanym serwisem.
Natomiast „automatyczne rozpoznawanie” to już ficzer od BMW. Realizowane jest to poprzez przypisanie do czujnika informacji w systemie o rozmiarze koła i „zaptaszkowaniu” czy jest opona letnia czy zimowa.
Dane te są automatycznie usuwane po utracie ciśnienia przez czujnik przez co najmniej 2 min. Dlatego, jak tu ktoś wcześniej napisał, nawet po zmianie na identyczne opony system już ich nie rozpoznaje automatycznie.
Dlatego też mogą się pojawiać komunikaty o „częściowym nierozpoznaniu” np. po naprawie jednego koła.
BMW ma narzędzie za pomocą którego wprowadza dane opon (mogą skanować QR z opony). U mnie tak robili i po zmianie kół w garażu za chwile mam komunikat, że założyłem koła zimowe lub letnie.
Dlatego Ci, którzy kupili całe koła od BMW powinni się domagać wprowadzenia danych do systemu, aby auto rozpoznawało automatycznie koła, bo za to zapłacili.
Ci natomiast, którzy kupowali na własną rękę, jak chcą mieć automatyczne rozpoznawanie muszą udać się do serwisu i uiścić.