Skocz do zawartości

Raff.e

Zarejestrowani
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    -

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Raff.e

  1. W M3 chyba można wyłączyć ASD poprzez przycisk wydechu. Zamykają się wtedy klapki ale też ponoć wyłącza ASD. Jeśli to nie zadziała to zostaje bimmercode, gdzie łatwo można dezaktywować ASD. Podobno jest też opcja dłubania przy wzmacniaczu w bagażniku i przełączaniu jakiś kabli ale nie zagłębiałem się w temat.
  2. Gratuluję 😉 Widać wszystko zależy od dealera i szczęścia. Możesz napisać gdzie zamawiałeś?
  3. Zamawiałem m340i w połowie listopada. Nie mam jeszcze daty produkcji. Szczerze wątpię żeby ktoś kto zamawiał pod koniec 23 miał już wyprodukowane auto. Ja mam nadzieję, że nie będę czekał dłużej niż 8 msc. od złożenia zamówienia.
  4. Też wydaje mi się, że 95 nie pasuje do B58. Pytanie czy 100 z Shella zrobi jakąś istotną różnicę w porównaniu do 98 w B58?
  5. Ad 4. Ta chłodnica jest tylko odsłonięta na rynku poza EU gdzie są inne normy emisji spalin i mogą pozwolić sobie na większy radiator. Na rynku EU nie ma w ogóle tej chłodnicy od spodu, jest dodana 1 mała z boku.
  6. Nie odczułem żadnej różnicy. Jak dla mnie modulacja jest taka sama jak w M Sport. Tak samo jak w M Sport ciężko było mi wyczuć ten hamulec ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.
  7. Większe względem M Sport. Pakiet M Technology daje większe tarcze (374 mm vs 348 mm z M Sport), większy zacisk ale nadal 4 tłoczkowy oraz dodatkową chłodnicę. Testowałem obie wersje i nie odczułem różnicy. Trzeba byłoby pojechać na tor lub zrobić hamowanie z 200 km/h żeby poczuć różnicę. PS. w G21 nie można wziąć tego pakietu.
  8. Do tej pory nie znalazłem żadnej oferty gdzie z opcją ogumienia performance były Bridgestone, a trochę przerobiłem Internetu w tym temacie. Za każdym razem były PS4S. Sprawdzałem oferty na otomoto, sprawdzałem jakie konfigi robiły inne osoby i jakie dostawały opony i pytałem kilku dealerów. Część dealerów twierdzi, że na pewno będzie PS4S, a część, że nigdy nic nie wiadomo. Poza tym w G21 nie można wziąć tego pakietu, a przy wyborze ogumienia perf. auta wyjeżdżają na PS4S. BTW ostatnio w salonie widziałem m440i z pakietem M Technology i ogumieniem performance - stał na Pirelli P Zero więc pewnie co model też jest inaczej.
  9. Mam kilka pytań technicznych odnośnie m340i i jego traktowania, tak aby służył jak najdłużej/najlepiej. Proszę podzielcie się swoim doświadczeniami/spostrzeżeniami. 1. Czy do m340i tankujecie 95, 98 czy 100? Na korku wlewu paliwa jest napisane 95 (min. 91) jednak zastanawiam się czy nie lepiej lać 98 lub 100. Nie chodzi mi stricte o osiągi, raczej o kulturę pracy silnika oraz jego żywotność. 2. Wiem, że należy wymieniać olej co 10 tys./1 rok, zastanawiam się nad poszczególnymi typami oleju. Czy przy normalnym użytkowaniu auta (zero jazdy torowej) trochę spokojnej jazdy, trochę agresywnej ale bez pałowania szczególnie na zimnym wybór oleju będzie miał znaczenie? Spotkałem się ze stwierdzeniem, że lepszym wyborem od OEM 0w30 jest 5w40 lub 0w40. 3. BMW twierdzi, że olej w skrzyni i dyferencjale nie wymaga wymiany przez cały okres użytkowania auta. Słyszałem też, że słuszna jest wymiana w obu przypadku po kilkudziesięciu tys. km. Ktoś z Was tak robił?
  10. Długo wałkowałem ten temat i wychodzi na to, że w G20/G21 przy wyborze ogumienia performance powinieneś dostać Michelin PS4S, niezależnie czy bierzesz pakiet M technology. Początkowo też myślałem, że to ten pakiet wpływa na gumę ale jednak nie - to jedynie dodatkowa chłodnica i większe hamulce. Przy zamówieniu na końcu konfiguracji dostajesz etykietę opony i tam wylistowany jest tylko Michelin.
  11. Czyli Twoje m340i wyprodukowane w 2 połowie grudnia ma slot na statku, który wypłynie dopiero 03.02?
  12. Ogumienie performance w G20 występują tylko przy 19 calach i wtedy dostajesz Michelin PS4S, której zwykłą oponą bym nie nazwał. Jeśli jednak weźmiesz standardowe 18'tki z M pakietu wtedy dostaniesz najprawdopodobniej Bridgestone Turanza non RFT. Ja wybrałem zawieszenie M na 19'tkach z ogumieniem perf. Nie miałem okazji przetestować takiego setup'u ale wydaje mi się najciekawszy.
  13. RFT zawsze można zmienić na zwykłe opony. Wiele osób robi taką przesiadkę i bardzo to sobie chwali.
  14. Miałem okazję przejechać się 330i i m340i. Obie na 19 RFT i zawieszenie M. Jak dla mnie nie ma żadnej różnicy. Podobno m340i jest twardsze ale ja tego nie odczułem. Jeździłem też m340i na 19 RFT i zawieszeniu adaptacyjnym. W porównaniu do zawieszenia M jest niewielka różnica. Adaptacyjne jest ciut bardziej miękkie na comfort i twardsze na sport od zwieszenia M. Dla mnie zawieszenie M jest fajnym kompromisem i nie muszę się martwić o stuki. Nie szukaj m340i czy 330i demo ponieważ raczej żaden dealer takiego modelu nie będzie miał. Szukaj w autach używanych. Jest sporo dealerów, którzy posiadają takie egzemplarze i nie ma problemów z jazdą testową. Najlepiej żebyś sam się przejechał i sprawdził co Tobie leży. Niestety w kwestia zawieszenia jest bardzo subiektywna i ile osób tyle opinii.
  15. Cześć, Czy ktoś z Was zakładał zimowe koła 796M 18" do m340i z pakietem M technology? Ponoć to jedyne 18" koła OEM, które pasują do większych zacisków. Podpowiedzcie czy istnieje jakieś ryzyko w sytuacji gdy jest mało miejsca między felgą a zaciskiem? Z tego co widziałem to sporo osób jeździ na takim setupie. BTW czy hamulce z tego pakietu mają tendencję do piszczenia jak to bywa w typowo sportowych hamulcach czy jest tak jak w zwykłych zaciskach sport M?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.