Mam kilka problemów z moją jedynką, w skrócie:
Pacjent:
BMW Seria 1 E87
2008 rok
118d 2.0 TDI 100kw
283k przebiegu
Automat
Auto mam od roku, gdy kupiłem gdzieś 2 miesiące po pomarańczowa ikona DPF - w serwisie gdzie robią tylko BMW i maja bardzo dobre opinie za 700zł (październik 2022) zleciłem czyszczenie DPF. Wiem tyle, że został wymontowany, wysłany do zewnętrznej firmy, która sie tym zajmuje, wrocił i został zamontowany. Od tamtej pory nie było z nim problemu jak i z autem.
Problemy:
1. Auto zaczęło się dławić na niskich biegach, tak do 50km/h. Obroty z 1500 na 1800, potem znów na 1500, 1800, 2000 i znów 1800. Tak jakby ktoś nie umiał operować sprzęgłem. Do tego brak mocy i efekt spalenizny po wysiadce z auta. Na zegarach nic, check ok, olej ok. Sprawdziłem wszystkie płyny, minimum w zbiorniczku wyrównawczym, pojechałem 3km do sklepu moto, aby dokupić litrówke i dolać. Wracając pod dość dużą góre max 40km/h - brak mocy, przed samym garażem, na postoju niebieskie dymy z tyłu i po oględzinach tłumika, efekt jakby ktos wymalował białą farbą w środku (załączone zdjęcie). Przetarłem tekturą, coś sproszkowanego, białego.
Z tego co sie dowiedziłem, to prawdopodobnie zatkany DPF, który wczesniej czyściłem. Ponoć spalił jakaś izolacje (to białe), spaliny sie cofały, więc sie auto dławiło. Jest to wielce prawdopodobne, bo gdy zawoziłem auto do warsztatu, pod góre auto juz lepiej szło, a jak dojechałem do samej trasy, pomaranczowa ikona DPF. Kilomentr przed warsztatem auto przestało sie dusić.
Do czego zmierzam, jak wybrnąć z tej sytuacji? Z czyszczenia DPF mam jedynie gdzieś potwierdzenie, nie mam zdjęc jak to wyglądało ani pomiarów. Jeśli DPF umarł, co z tym zrobić? Wiele osob twierdzi, zeby wyciąc i zaslepić EGR, ale jakoś srednio to widze, chcialbym wjezdzać za 2-3 lata do miasta (np. Kraków) i nie mieć problemów za granicą itp. Widziałem na allegro sporo DPFów zamienników do E87, czy to ma w ogole sens? Ceny 1000-2000zł. Uzywane z jakiś BMEk 1500-2000 - ale tu totalna losowość ile to bedzie działać i czy będzie. Nowy oryginalny DPF to pewnie jakieś kosmiczne pieniadze, nawet sie nie orientuje.
Ktoś coś poleca w takiej sytuacji?
2. Auto ma 288k przebiegu, nie mam informacji o rozrządzie i chciałbym go zrobić. Warsztat robi za 5500zl na oryginalnym rozrzadzie BMW. Pytanie jak to w praktyce wygląda, bo dostałem informacje, że taki rozrzad i tak moze pasć po 20-30k przebiegu od wymiany. Silnik N47, pierwszej generacji, gdzie ponoć jest problem z pekajacym blokiem miedzy 2 a 3 cylindrem. Jeden mechanik mi powiedział, zebym nic nie robił, tylko jezdzil aż rozrząd padnie i lepiej bedzie wymienić silnik (ceny zaczynają sie od ok 6000zł).
Mam trochę mętlik w głowie jak do tego podejść?