Siódmy_7
Zarejestrowani-
Postów
18 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
F10 525xd 2013
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Siódmy_7
-
Sprawa rozwiązana! Po sprawdzeniu kąta położenia kierownicy przy wyprostowanych kołach pokazywało -360 stopni, więc dopiero po jednym pełnym obrocie w lewo wartość wynosiła 0 stopni. Rozłączyłem następnie przegub, żeby obrócić "na pusto" kierownicę raz w lewo po czym spiąłem ponownie układ. Wniosek jest taki, że podczas naprawy krzyżaka błędnie założyłem przed jego spięciem z kolumną kierowniczą, że kierownica powinna być ustawiona o tyle samo obrotów w lewo i w prawo (przy rozpiętym przegubie wychodzi po około 2,5 obrotu od pozycji 0). Gdy przegub jest spięty z kolumna kierowniczą, to układ potrzebuje tylko 1,5 obrotu, żeby wykonać maksymalny skręt. Dziękuję Panowie za zainteresowanie i wskazówki, dzięki którym spostrzegłem się, co powinienem poprawić. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekendu!
-
Dokładnie to samo powiedziała mi jedna osoba, która zajmuje się programowaniem/kodowaniem, z której usług już kiedyś korzystałem. Nie zmieniałem kolumny kierownicy, lecz przegub między kolumną kierownicy a drążkiem od maglownicy (ten, który przechodzi przez karoserię). A czy mógłbyś wskazać na załączonych przeze mnie zdjęciach, który dokładnie elementu jest tym czujnikiem kąta skrętu? Chodzi o tą małą białą zębatkę połączoną z tą dużą centralną zębatką? Czy może jest to ten plastikowy element z trzema "łapkami", który odczytuje dane z tego złotego kółka? Z racji tego, że nigdy tego nie sprawdzałem i nie mam punktu odniesienia, to jakie wartości powinienem uznać za te z nieba? Jaki zakres wartości jest normą? Dziękuję Panowie za wskazówki! Życzę miłego dnia!:)
-
Dziękuję Adamie za zainteresowanie tematem! Co do kąta położenia kierownicy, to nie próbowałem go odczytywać, ponieważ nie wiedziałem, że mogę coś takiego zrobić (co do napraw auta, to jestem amatorem samoukiem, a jeśli chodzi o ISTĘ, to wciąż się jej uczę) i co dalej miałbym z tą informację zrobić? Czy chodzi Ci o to, że jeżeli nie dam rady odczytać tego kąta położenia kierownicy, to będzie to kolejny dowód na to, że pająk kwalifikuje się do wymiany? Właśnie chodzi mi o to, żeby sprawdzić to, co jest możliwe do sprawdzenia ISTĄ, by mieć pewność, że wymiana pająka jest konieczna, dlatego dziękuję Ci za Twoją sugestię. Mówisz o ustawianiu pająka w pozycji "0" po zdjęciu kierownicy… Napiszę dla jasności: gdy naprawiałem ten przegub, to kręciłem nim, aż poczułem skrajność i wówczas przestałem, więc niech ktoś nie pomyśli, że kręciłem nim daleko poza wszelki opór😂 Kierownicę miałem już zdjętą, żeby właśnie dostać się do pająka, by móc go rozebrać i jest ustawiony w pozycji "0", czyli w takiej, że trzeba wykonać tyle samo obrotów zarówno w lewą, jak i prawą stronę, by poczuć opór. Co do próby kalibracji czujnika kąta skrętu, to owszem - robiłem to po skasowaniu tej litanii błędów (zostały tylko te niezwiązane z kwestią kierownicy). Gdyby ktoś jeszcze miał jakieś pomysły, to będę wdzięczny ze wszelkie sugestie. Pozdrawiam i życzę Wam miłego dnia!
-
Witam! Podczas wymiany przegubu kolumny kierowniczej niestety przekręciłem kierownicę chyba dalej, niż powinienem i poskutkowało to tym, że podczas jazdy próbnej po naprawie przy pierwszym skręceniu kierownicy w prawo pojawił się komunikat "Stabilizacja toru jazdy..." a później "Układ kierowniczy". Po podłączeniu ISTY wyskoczyła litania błędów związanych z tą kwestią. Jednym z błędów jest 80340B - "Czujnik kąta skrętu: czujnik kąta skrętu powyżej maksymalnej wartości" Reszta błędów związanych z tą naprawą wydaje się być pochodną od tego czujnika (przynajmniej ja tak myślę), ponieważ wcześniej nie było tych wszystkich błędów. Gdy próbowałem zrobić kalibrację tego czujnika, to pojawia się komunikat "Błędne napięcie zasilania lub usterka następującego sterownika: Przełącznik zespolony kolumna kierownicy" Po rozebraniu "pająka" nie rzuciło mi się w oczy żadne uszkodzenie mechaniczne (zerwana taśma, urwany kabelek itp.), więc pytanie brzmi: Czy jest tu jakaś dobra Duszyczka, która podpowie, co i w jaki sposób mogę jeszcze sprawdzić, by mieć pewność, że konieczny jest zakup nowego "pająka"? Dodaję też kilka zdjęć, byście sami mogli rzucić okiem. Swoją drogą który element tego "pająka" to ten czujnik? Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego wieczoru!:)
-
Witam! Informatyk, z pomocy którego korzystałem, mówił, że u mnie brakuje jakiegoś pliku, który zaczyna się od liter CAFD... Nie wiem, co to oznacza, bo się nie znam na tym, ale mówił, że jeżeli nic się nie dzieje, to nie ma konieczności ruszać tego. Pozdrawiam!
-
Dzień doberek! Dzisiaj zajrzałem do czujnika AUC i okazało się, że wtyczka nie była wpięta. Tam też już kiedyś były czyjeś ręce, bo obudowa wtyczki jest częściowo wyłamana. Po wpięciu wtyczki błędy związane z tym czujnikiem już się nie pojawiają. Zostało mi zakodowanie nowego lusterka oraz usunięcie błędu od VTG po wymianie oleju, ale o tym muszę najpierw gdzieś poczytać, bo u mnie w IŚCIE nie ma do wyboru opcji "Wymiana oleju", a kalibrację robiłem i błąd mimo to dalej się wyświetla. Znalazłem na YT filmik, w którym gość wymienia ten silikonowy żel i tłumaczy, na jakiej zasadzie działa ten czujnik, więc wkleję tutaj link, może komuś się przyda U mnie przełączenie świateł działa prawidłowo, nie zauważyłem, żeby przełączały się za wcześnie. A jeśli chodzi o wycieraczki, to też już działają tak, jak powinny, bo robiłem test wodą i reakcja jest prawidłowa. Cieszę się, że udało się to ogarnąć:)
-
Wiesz co, wtyczka wyglądała na dobrze wpiętą, bo żeby ją wypiąć, musiałem wcisnąć ten mały ząbek, ale może po prostu nie łączyło coś. No i widać, że sprawdzenie wtyczek od modułu FZD też miało znaczenie, bo dzięki temu też ubyło kilka błędów:) Mam nadzieję, że jeśli chodzi o czujnik AUC, to też skończy się tylko na czyszczeniu... Po niedzieli ogarnę kwestię dopisania dodatkowego wyposażenia i będzie cacy:) Dobrej nocki Koledzy!
-
Oto błędy, które zostały po sprawdzeniu (odpięciu i ponownym zapięciu) wtyczek od modułu FZD oraz czujnika deszczu https://ibb.co/hLY0sJb, a te są po odpięciu wtyczki od czujnika deszczu https://ibb.co/nQydfMt, także sprawa jest już dużo prostsza. Wygląda na to, że samo poruszenie wtyczek już dużo pomogło. Teraz zajrzę jeszcze do czujnika AUC, bo prawdopodobnie będzie z nim coś nie tak. Kiedyś widziałem filmik, jak niektórzy go czyszczą, a jeśli to nie przyniesie rezultatu, to kupię inny. Ale i tak już się cieszę, że sytuacja znacznie się wyklarowała :dance: Dziękuję Panowie za pomoc i zaangażowanie w ten temat! :)
-
Zrobiłem tak na szybko test z wodą i faktycznie wycieraczki chodzą w swoim tempie zachowując takie same odstępy czasu bez względu na ilość wody, nawet na sucho. Postaram się jeszcze dzisiaj sprawdzić to napięcie miernikiem... A co do szyb, to błąd już się nie pojawia, bo je skalibrowałem tak, jak wcześniej kolega Adam podpowiedział, dziękuję! :) EDIT: Sprawdziłem napięcie miernikiem i na 1. pinie mam około 12V, a na 2. około 7,2V, więc prąd dochodzi...
-
Ok, postaram się sprawdzić czy do czujnika deszczu dochodzi napięcie. Czy piny 1 i 3 będą podpisane, czy muszę ogarnąć jakiś schemat? A czy gdybym na suchą szybę w miejscu czujnika deszczu polał wodę i wycieraczki by się włączyły, to nie oznaczałoby to, że dochodzi do niego napięcie? Czy taki test nie będzie jednak miarodajny?
-
WBAXA11050D320100 A tutaj link do zdjęcia modułu JBE https://ibb.co/19xWPgM
-
Więc u mnie nie ma pozycji 319 na liście wyposażenia po rozkodowaniu VIN-u, a przyciski na lusterku są. Kolega Adam miał rację twierdząc, że z takim lusterkiem auto nie wyjechało z fabryki, bo po zdjęciu obudowy czujnika zobaczyłem na lusterku biały napis "F30", więc funkcja pilota do bramy została dołożona później. I dlatego pewnie moduł FZD (na jego obudowie widnieje data 03.2011) został zmieniony na taki, który potrafi obsługiwać taką funkcję. Czyli teraz trzeba to po prostu odpowiednio zakodować, żeby auto wiedziało, że ma nową funkcję, dobrze rozumiem? Jeśli chodzi o szyby, to wszystkie działają, ale po włączeniu zapłonu na zegarach pojawia się komunikat "Ochrona antyściskowa ruchu szyb".
-
Po czym to stwierdziłeś, że auto nie wyjechało z fabryki z pilotem do bramy garażowej? Czy takie wyposażenie byłoby widoczne po rozkodowaniu VIN? Mam rozkodowany VIN tego auta i tam nic nie ma na temat tego pilota do bramy. Za kodowanie nie zamierzam się brać, bo się na tym nie znam, ale chciałbym wiedzieć co to znaczy VO (319)? Tak, jak mówisz-w wolnej chwili zajrzę do tego lusterka i sprawdzę wszystko na tyle, na ile będę umiał. Miłego popołudnia!
-
Witam Was! W lusterku są przyciski od bramy garażowej, ale czy ta funkcja działa, to nie wiem, bo nie mam możliwości sprawdzenia tego. Dodam, że w tym aucie przednia szyba była już wymieniana i łącząc to z tym, że był już też wymieniany moduł FZD, wskazuje to na fakt, że po prostu było tam już coś robione. Nie wiem, czy takie coś mogłoby mieć znaczenie, ale jak patrzę na czujnik deszczu, to jego szklany (chyba mogę to tak określić;)) element jest częściowo zakryty. Dodaję zdjęcie, żebyście mogli mnie lepiej zrozumieć... https://ibb.co/rt8M5dP Bezpieczniki sprawdziłem i są w porządku. A co do drgania wskazówek na zegarach i wycieraczek, to mam rozumieć, że jest to norma w tych autach? Ogólnie podzielam Twoją sugestię, ale w tej chwili nie mam takiej możliwości, żeby oddać auto do elektryka, dlatego na razie próbuję samemu zagłębić się w temat. Na chwilę obecną na komponenty nic nie wydałem, bo moduł JBE mogłem oddać, a za sprawdzenie FRM nic nie zapłaciłem. Jeśli na chwilę obecną sam lub z Waszą pomocą nie dojdę do tego, co tu jest grane, to w przyszłości skorzystam z pomocy speca;) Pozdrawiam i dziękuję Wam bardzo za zainteresowanie tematem!:)
-
Cześć Wam! Dałem moduł FRM3 do sprawdzenia i stwierdzono, że jest w porządku. Zresztą nie występują u mnie typowe objawy uszkodzenia tego modułu. Wtyczki, które wchodzą do tego modułu wyczyściłem i popryskałem sprayem poprawiającym kontakt. Osoba, która zakodowała mi "nowy" moduł JBE zauważyła, że w tym aucie wymienione zostały wcześniej moduł FZD oraz liczniki. Samo w sobie występowanie tych błędów mi nie przeszkadza, bo ogólnie autko śmiga fajnie, oprócz tego, że parktronik raz działa a raz nie. Czasami też przy gaszeniu silnika poruszą się delikatnie wycieraczki, a przy włączaniu zapłonu drgną delikatnie wskazówki liczników, ale akurat te objawy nie wpływają na funkcjonalność auta. Dodaję listę błędów https://ibb.co/k3Q4pH0 Jeśli ktoś może podzielić się wiedzą, z której strony to ugryźć, to będzie miło :wink: Pozdrawiam Was serdecznie!