marekp750
Zarejestrowani-
Postów
446 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Warcz k/Gdańska
Osiągnięcia marekp750
Zapalony fan marki (9/14)
0
Reputacja
-
Panowie... ECU sterujące silnikiem M70 (do 90 roku M1.3 po 90 M1.7) mają wejścia na obsługę oxygen sensora... programy w nich zawarte uwzględniają wskazania sond do zmiany czasu wtrysku benzyny To jest oficjalna wersja. Nieoficjalnie zostało wydanych kilka programów do M1.3 i M1.7, które omijają sondy lambda. Ale to już CHIP TUNING. Może gdzieś tam z początku produkcji M70 (86-87) latały wersje bez sond lambda... ale sądzę, że były to wersje testowe, nie wchodzące do oficjalnej produkcji. (Takie moje własne dewagacje na ten temat).
-
w e32 750 są cztero-przewodowe sondy 1V czarny - sygnał z sondy biały - biały - sonda (+12 i masa grzałki) szary - masa sondy
-
Co wy gadacie w kółko o tych ogromnych kosztach utrzymania auta z silnikiem V12????????????????????????? Mam autko już pięć latek. Coś na temat kosztów mogę powiedzieć. Nie ma różnicy w utrzymaniu V8 i V12. Śmię twierdzić, że dostępność części do V12 jest dużo większa przez co są tańsze. To, że masz 4 lub 6 świec więcej nie powoduje jakiś kosmicznych kosztów. Spalanie V12 z racji pojemności nie jest małe... z powodu masy autka i napędu przenoszonego za pomocą automatu oraz wtrysku "połówkowego". Będzie z 20% większe niż w V8. W samym silnik nic się nie psuje. Reszta gratów jest w tej samej cenie czy to V8 czy V12.
-
:) robić maszynkę... oddać na złom? podaj wszystkie dane o aucie: 1. ciśnienie spręzania na cylindrach 2. ciśnienie na listwach wtryskowych 3. czy odłączałeś sondy lambda? 4. sprawdzone były przepływki? 5. sprawdzona była wartość podciśnienia na kolektorach na biegu jałowym i przy 3 krpm? 6. czy układ hamulcowy, łożyska nie trzymają autka (duże spalanie)? 7. niewłaściwie pracująca skrzynia może powodować spore spalanie (później poroazmawiamy o testach). 8. Jak wyglądają świece (wykręcić pstryknąć zdjęcie i pokazać) 9. sprawdzić czujniki cieczy chłodzącej silnika (duży wpływ na spalanie) 10. Jakie błędy zgłąsza Motronic? Ściągnąć sobie schematy elektryczne podpiąć się i pomierzyć. To na początek... ps. pracując nad silnikami robię zawsze ich pełną diagnostykę... bez tego się nie da ustalić przyczyn... to jak u lekarza :)
-
stanowczo za długo trzeba czekać na właściwe ciśnionko... powinno być w ciągu 1 sek... druga sprawa to powinno być 3.5 bara... sprawdź jeszcze wydajność pompy (odłączyć przewód paliwowy od listwy, zewrzeć styki na przekaźniku pompy paliwa). l/min w bentleyu (160-9... 12) jest podane: M60 = 1,75 litra/min
-
TC, sprawdzasz rezystancję tych czujników (najlepiej na złączu ECU1 i ECU2). Rozbierasz wtyzki i od góry sprawdzasz rezystancje na odpowiednich pinach... ściągnąć schematy elektryczne, opisane są tam nr pinów na ECU by się wpiąć. Sprawdzałem dzisiaj, który z czujników powoduje możliwość odpalenia autka na 2 sek i później zgaśnięcie... CZUJNIK IDENTYFIKACJI CYLINDRA sprawdzić, czy nie poleciał przewód WN na 6 cyl (lewa/prawa strona), Sam czujnik się nie psuje ale może nie być iskry na 6 cyl i powstaje ten sam problem
-
Ściągnij sobie schematy elektryczne do 750... tak będziesz tylko kombinował i nie zdziałasz wiele. Na tej stronie masz rozdział "elektronika": Ciekawe rzeczy o E32 1987 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF) 1988 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF) 1989 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF) 1990 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF) 1991 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF) 1992 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF) 1993 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF) Nie podałeś rocznika autka... czasami jest to istotne. A tak w skrócie to masz jeszcze kilka miejsc: ECU1 steruje przekaźnikiem 1 pompy ECU2 steruje przekaźnikiem 2 pompy tutaj posprawdzaj, czy idą masy od ECU, czy jest +12v na przekaźnikach reszta (jeżeli nie była kombinowana) nie "psuje się"...
-
oczywiście, że nie... prawdopodobieństwo padnięcia wtrysków (w takiej ilości by silnik nie chodził) wynosi 0%. Widziałem silnik M70 działający tylko na 5 cyl... (czyli nie chodziło 7) daleko mu było do eleganckiej pracy ale kręcił się i nie gasł na biegu jałowym. U Ciebie należy sprawdzić po kolei czujniki. 1. czujniki identyfikacji cylindra (po jednym na stronę) 2. czujnik obrotu wału (po jednym na stronę) 3. ciśnienie paliwa na listwach paliwowych (po jednej na stronę) 4. zamienić stronami przepływki 5. zamienić stronami ECU1 z ECU2 To na początek, jakaś tam diagnostyka musi być i na podstawie tych danych możemy dalej spekulować. Miłego grzebanka
-
coś tutaj kombinuje ten kolega od diagnostyki... Motronic 1.7 nie ma diagnostyki pojedyńczych wtryskiwaczy... Nie da się ustalić czy padnięty jest jeden, dwa czy ileś tam wtrysków. Jedyna możliwość sprawdzenia wtrysków (w sensie zwarcia) to pomiar ich rezystancji na gnieździe we wtryskiwaczu. Motronic może zebrać tylko kod błędu wtryskiwaczy (jeżeli zostaną odpięte, któryś padnie (lub kilka) i zmieni się znacząco rezystancja ukłądu. Przypomnę, że silnik M70 pracuje 4xpo 3 cylindry. Czyli na jednym motronicu masz wyjście na cylindry 1,3,5 i 2,4,6 (wtrysk połówkowy na jedną stronę) Na drugim motropnicu to samo tylko dla drugiej połówki silnika. Co do przekaźnika pompy paliwa... też nie ma takiego kodu błędu. Jeżeli miłbyś coś nie tak z jednym przekaźnikiem (są 2, po jednym na każdą stronę) to i tak silnik by zapalił na jednej połówce i by sobie pracował.
-
odpowietrzenie: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=11_1156&hg=11&fg=15
-
Jeżeli masz zapieczony np. pierścień zgarniający to pomiar ciśnienia pokaże dosyć dobre wartości. Ogólnie może być nawet tak, że pomiar będzie robiony ala "próba olejowa" (nie zgarnia już oleju) i wartość ciśnienia będzie duża. Prawidłowa wartość dla M70 to okolice 12 barów +/- 0,5 bara Jeżeli góra silnika jest OK to pokaże wartości powyżej 13 bar... a to oznacza, że jest źle... Najpierw pomiar ciśnienia sprężania, później dyskusja.
-
Jeżeli dymi podczas przyspieszania to na 90% pierścienie. Jeżeli uszczelniacze to dymi podczas hamowania silnikiem. Pierścienie w M70 zapiekają się nie z powodu przegrzania silnika ale z powodu nierawidłowo działających zaworów PCV (odpwietrzanie skrzyni korbowej). Jeżeli są zapieczone pierścionki to można je próbować "odpiec". Jest kilka metod. Nie zawsze są skuteczne ale w porównaniu z rozkładaniem silnika i wymianą pierścieni to tylko delikatna zabawa. Są zakłądy, które wykonują takie usługi. Nie ma oczywiście pewności, że to odpuści. Co do drożności i prawidłowego działania zaworów odpowietrzających silnik (są 2) to jest to konieczność sprawdzenia i ewentualnego udrożnienia.
-
Panowie, jeżeli źródło podaje widełki między (np.) 10,5 a 12,5 bara to znaczy, że silnik w dobrym stanie powinien trzymać w okolicy górnej granicy. Wiadomo, że jak się silnik zużywa to maleje ciśnienie sprężania. Dolna granica podaje ciśnienie kiedy powinno się myśleć o remoncie... czyli jak ciśnionko blisko 10 bar to już jest cieniutko. Ciśnienie sprężania zależne jest od stopnia sprężania. Czym wyższy stopień sprężania tym wyższa granica ciśnienia sprężania. Silniki o stopniu sprężania 10:1 mają zazwyczaj ciśnienie sprężania w okolicach 13,5 bara... (mówimy tu o standardowych silnikach, bez modyfikacji dolotu).
-
nie, to nie sączy się płyn hamulcowy Płyn od wspomagania kierownicy i płyn do wspomagania hamulców to jedno i to samo. Masz 2 obwody od pompy wspomagania. Jeden na kierownicę i drugi na wspomaganie hamulców. Na realoem znajdziesz nr tego czujnika. Jedna uwaga, ten poziomy nie będzie pasował (ma inny numer), pracuje w innym zakresie ciśnień.
-
Jeżeli skrzynia 4 biegowa pasuje, to zostawić sterowanie z E32. Czyli przepustnice, sterowanie wtryskiem z M70, skrzynię biegów. 0,4 litra pojemności nie powinno mieć wpływu na pracę silnika (sądzę, że nie trzeba zmieniać map) Nie instalować wiązek elektrycznych z E38.