Skocz do zawartości

Lukas68

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW F40 120i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Lukas68

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Rok na forum Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Lukas68

    G22 LCI

    Jest już nawet w polskim konfiguratorze
  2. Lukas68

    118 vs 120

    Jako wskazówkę mogę napisać, że ja mam w 120i adaptacyjne zawieszenie, koła 18 i uważam, że jest mało komfortowo. Jechałem też na sportowym i w Krakowie chyba bym zwariował. Trzeba jednak pamietać, że to są indywidualne preferencje, dla kogoś innego może być fajnie. Na oponach letnich bez run flat jest jeszcze ok, ale na zimowych z run flat jak dla mnie słabo. Co do ciśnień, to z tego co pamiętam na tabliczce dla 225/40/18 minimalne dla letnich bez run flat 2.5 i 2.3, a dla zimowych z run flat 2.8 i 2.4.
  3. Lukas68

    F40 v F44 v inne B38

    Ja miałem porównanie mojego 120i do 220i GC. Co do spraw silnikowych, to nie zaobserwowałem różnic w star-stop czy jeżeli chodzi o wibracje. Co do wyciszenia też bez większych różnic, ale tutaj wystarczy że opony były cichsze i może być duża różnica. Natomiast co do zawieszenia to różnica jest spora w komforcie, 220 dużo przyjemniejsze pod tym względem. Ale prawda jest taka, że F40 jest mało komfortowe jeżeli chodzi o zawieszenie, a sam mam adaptacyjne i podziwiam jak ktoś jest wstanie jeździć na sportowym 🙂
  4. Lukas68

    118 vs 120

    Takich smaczków jak podwójny wydech można by jeszcze znaleźć sporo w 120i. Samo brzmienie silnika i kultura to inna bajka. Dźwięk pewnie podbity z głośników, ale wrażenia są bardzo fajne, bo przy normalnej jeździe kompletna cisa i spokój, a przy ostrzejszej wrażenia dające już chociaż namiastkę sportowego brzmienia. Lecąc dalej, w 120i można zabrać zawieszenie adaptacyjne jeśli ktoś chce, jest powiększony zbiornik paliwa w standardzie i pewnie szukając jeszcze coś by się znalazło.
  5. Lukas68

    118 vs 120

    Generalnie, to poza silnikiem i skrzynią duża różnica jest w samym prowadzeniu. W zasadzie te samochody inaczej się prowadzą, przednie zawieszenie jest zmodyfikowane, jest rozpórka itd. Jeżeli chodzi o spalanie, to w marcu cały miesiąc jeździłem tylko po Krakowie i miałem 9.5. Tyle tylko, że ja nigdy jakoś specjalnie nie walczę o jak najniższe spalanie, w mieście zawsze w trybie comfort z wyłączonym start-stop, czasami nawet w trybie sport. Pewnie gdybym jeździł bardziej eco, to byłoby niższe. Na autostradzie przy prędkościach 140-150 w trybie eco miałem ostatnio 6.3. Dzisiaj trasa 70km, troszeczkę miasta i reszta jazda z prędkościami do 100km/h i spalanie 5.3 w trybie comfort :) więc potencjał na ekonomiczną jazdę raczej jest.
  6. Nic się nie wyświetla. Faktycznie musi być tak, że przy instalacji przez serwis informacje o wersji nie występują
  7. Niestety, ale nie wyświetla mi się Release Notes . Chyba, że ja nie potrafię tego odpalić. Osobiście nie zauważyłem nic poza tym, że auto teraz praktycznie nie wibruje na postoju, a na tym mi zależało żeby to wyeliminować
  8. Tak jak pisałem, zaktualizowane przez serwis, więc zakładam że to wersja ostateczna. Chyba, że robię za beta testera :)
  9. Dla mnie istotną sprawą jest to, że aktualizacja w 70-80% wyeliminowała wibracje jakie pojawiały się na postoju. Bardziej gładko i płynnie silnik się podnosi z najniższych obrotów. Generalnie czuć różnicę w kulturze pracy na postoju i przy spokojniej jeździe. Innych rzeczy nie zauważyłem, co nie znaczy że nic innego nowego nie ma :) Ewidentnie są zmiany w sterowniku silnika i skrzyni i może innych układach związanych z napędem.
  10. Ostatecznie serwis zaktualizował samochód, bo z tą wersją którą miałem fabrycznie było coś nie tak i sam się nie aktualizował. Chyba też przebije wszystkich w wersji softu :) Mam teraz 03/2023.30
  11. Lukas68

    Wibracje 120i

    Problem wibracji po aktualizacji softu zmniejszył się tak na szybko oceniając o jakieś 70-80%. Nie jest to całkowicie wyeliminowane, ale poprawa jest bardzo duża. Przypuszczam, że gdybym odebrał samochód z takimi jakie są teraz, to bym nie zwrócił na to uwagi, a jestem po prostu przewrażliwiony. Poprawiła się też kultura pracy silnika przy ruszaniu, jest jakby płynniej, chociaż ciężko to tak w słowach opisać.
  12. Dzięki, sprawdzałem i mam włączone. Chyba pozostaje konsultacja z serwisem, albo po prostu dla mojego samochodu nie ma żadnych aktualizacji :)
  13. Tak, tak mam zainstalowane My BMW i sparowane z samochodem. Wszystko się łączy poprawnie, ale aktualizacji żadnych nie pokazuje. Chyba, że jest jakiś magiczny sposób na jej wywołanie ? :)
  14. Mam pytanko, jak to jest z tymi wersjami. Ja mam 11/2022.30 od nowości i nic się ani raz nie aktualizowało. Czy to oznacza że dla mojego konkretnie samochodu nie ma nowszej wersji ? Bo widzę, że inni użytkownicy mają wersje z końcówką 31,44,50,60 :) przynajmniej o tych wiem. Czy ta ostatnia liczba to jest numer kompilacji dla danej wersji samochodu, czy po prostu u mnie nie pojawiają się nowe aktualizacje z jakiegoś nieznanego powodu.
  15. Lukas68

    Wibracje 120i

    Hej Lukas68, Wlasnie trafilem na Twoj post, i widze ze sprawa zostala wyjasniona :) szczesliwie. Pisze, gdyz rowniez zauwazylem taki sam problem u siebie - sprawdze juz jutro czy wylaczenie klimy/wentylacji to naprawi. Swoje 120i odebralem 11 lutego z Krakow Dobrzanski. Po/okolo 2tys. km planuje wymienic olej po "docieraniu" (ktore notabene tak srednio mi wyszlo - ogolnie jezdze spokojnie, ale zdazylo mi sie kilka razy wdepnac gaz w podloge na maxa w trybie comfort.. 5tys obrotow). Orientujesz sie moze, jakie oleje BMW akceptuje przy wymianie, tak by nie stracic gwarancji (chce pojechac do warsztatu niezaleznego)? Wymieniales juz olej? Jesli tak, czy mozesz podzielic sie informacja na jaki? Dzieki, pozdrawiam, Tomasz Cześć Generalnie, to problem wibracji nie został rozwiązany :) Jedyne co na ten moment wiem, to : - serwis zauważa problem, natomiast nie ma na to żadnego rozwiązania, a centrala twierdzi że tak ma być :) - wyłączenie wentylacji eliminuje wibracje praktycznie całkowicie, - rozmawiałem z innymi użytkownika i większość też je czuje, myślę że reszta też je ma tylko może tego tak indywidualnie nie odczuwają. Co do wymiany oleju, to mam niecałe 3 tysiące kilometrów i zastanawiam się nad wymianą. Natomiast prawda, jest taka że w każdym poprzednim nowym samochodzie nigdy nie zmieniałem oleju po "docieraniu" i nigdy nie miałem najmniejszych problemów zarówno z benzynami jak i dieslami. Jedynie zawsze trzymałem się tego, żeby wymieniać co rok lub po 12-13 tysiącach. Oszczędzania silnika przez te dwa pierwsze tysiące też się zawsze trzymałem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.