Autorze postu na jaki napęd ostatecznie zdecydowałeś się? Stoję przed podobym dylematem. G20 330i, po okresie gwarancyjnym nie wykluczam niewielkiego podniesienia mocy jeżeli auto zostanie dalej ze mną. Mieszkam na wybrzeżu, zim właściwie u nas nie ma. Drogi zaśnieżone 3-5 dni w roku. Opady deszczu natomiast częste. Mam doświadczenie jedynie z FWD, obecnie 190KM. Mam dość agresywny styl jazdy, zdarza się że przód mi wyjedzie na rondzie, trochę wstyd się przyznać ale czasem zachowuje się za kierownicą impulsywnie. BMW kupuje dla poczucia tej sloganowej "radości z jazdy" i prowadzenie samochodu jest dla mnie priorytetem, ale przy tym nie może być kompromisów w temacie zachowaniu komfortu, pewności że wszędzie wjadę/wyjadę i 100% właściwości całorocznego auta daily. Poczytałem, posłuchałem i wnioski co do xdrive mam takie: ZA: - Lepszy start na suchym/dużo lepszy na śliskim - Lepiej zbiera się 0-100 - Trudniej zerwać przyczepność w każdych warunkach - Poczucie pewności ale tez przez to bardziej możliwe przepałowanie PRZECIW: - Gorszy fun z jazdy - Gorsza dynamika przy wyższych prędkościach - Wyższe o 0,5 - 1l zużycie paliwa - Większe zużycie opon i kombinacje z rozmiarem opon - Potencjalna awaryjność - Droższa eksploatacja - Gorszy promień skrętu i średnica zawracania - Konieczności obserwacji zużywania ogumienia - dodatkowe 10k PLN :) Nie pomaga mi to jednak w ocenie co będzie lepsze w moim przypadku a jazda próbna nie pozwala na ocenę tego wszystkiego. Rozum mówi xdrive, serce RWD :)