Znam trzy przypadki, gdzie seryjny tłok nie wytrzymał dynamicznej jazdy po tulejowaniu alu bloku i tłok spuchł, zacierając cylinder przez gorsze przenikanie ciepła (3-4krotnie gorsze stali). Kultura pracy się pogarsza gdy pójdziemy jak trzeba czyli luźniej pasowany tłok i pierścienie (słychać w starszych Porsche chłodzonych powietrzem charakterystyczne"mlaskanie"). Mało kto tak robi, bo tulejowanie na ori tłokach to dużo tańsze rozwiązanie, gdyby zapewniało takie same parametry BMW by na gwarancji nie wrzucało nowego motoru. Mikiciuk, e39rRestoration i kilku innych przedstawiało temat, mi on obcy nie jest jak błędnie napisałeś. Tak dla jasności jeżdżę eMkami od ponad dekady, robiąc w tym czasie blisko 100 tysięcy kilometrów, nie raz na torze, lotnisku czy autobahn na sparingach i tylko raz wracałem lawetą, więc trochę już widziałem, a liczba postów nie jest tu żadnym wyznacznikiem :wink: