Skocz do zawartości

mike_G31

Zarejestrowani
  • Postów

    89
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G31 530xd

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mike_G31

  1. Dramat, to jeszcze jeździło?
  2. Moim zdaniem w 286km. W 265km jest plastikowy kolektor z klapkami które dostają luzu i pojawia się drgania na wolnych obrotach (w praktycznie każdym modelu z tym motorem w/g info na zagranicznych forach). Serwis wymienia na taki sam element (nie było update części) albo są firmy co regenerują i poprawiają fabrykę. W 286km (mam go w G31) dolot wygląda całkiem inaczej (nierdzewka?) - moim zdaniem to poprawili ale czy coś innego przy okazji nie nie sp... to nie wiem 😉 Tak ogólnie bardzo przyjemny silnik
  3. Myślę że regularna (dość częsta wymiana) jest tu kluczem. Mogę to potwierdzić na własnym przykładzie (pomijam temat ekstremalnego silnika '4.4 V8 w M50i- na forum są osoby co 3x zmieniły na gwarancji więc czy to tylko przez olej?). Mam taki sam plan (z wymianami co 8-10 kkm)🙂 W moim staruszku Accordzie z B22N1 mam ponad 310kkm na blacie i zero problemów z silnikiem (odpukać). Pomimo sporego przebiegu ładnie pali, równo chodzi. Nie będę rozpisywał się o przebojach z ASO(na pierwszej wymianie po 2,5kkm) ale wtedy zmieniłem ASO i zdecydowałem że będę przepłacał za olej OE Honda C2 0W-30 (chyba Castrol)- wymiany co ok 17-19kkm (interwały 20kkm w/g kompa). Oczywiście doktoryzowałem się z tematu olejowego ale przez problem gwarancji i niechęci ASO do obcego materiału zrezygnowałem z własnego oleju. Od 7-8 lat jeździ na Motul 8100 EcoClean C2 0W-30 z wymianą co 10-12kkm. Dodam że auto sporo jeździło po autostradach zapakowane pod korek z boxem na dachu lub 2-3 rowerami więc nie było łatwo. Olej C2 to "Fuel Save" a jednak taki Honda zaleca (oczywiście nie wyklucza innych jak C3).
  4. To jest właśnie RAM - czyli główna jednostka (m.in. odbiornik DAB, Bluetooth itp) - wzmacniacz (zasila głośniki oprócz subów pod siedzeniami). prawdopodobnie za nim bezpośrednio na tym samym uchwycie jest zamocowany Booster -czyli wzmacniacz do subów. Zaglądałem do X6 LCI (G06) z HK i właśnie w lewym boczku było tak to usytuowane.
  5. Sprawdź jaką masz wersję Booster'a (wzmacniacz audio zasilający subwoofer'y) . We wszystkich modelach "G" z HK (ale to raczej z lat 2020/2021 ?) był problem że Booster tracił połączenie z jednostką RAM. BMW wydało "PUMA" - usunięcie problemu wymiana gwarancyjna Booster'a. Wzmacniacze (RAM i Booster) są w lewym schowku w bagażniku- w G31 łatwo sprawdzisz.
  6. A jaki model planujesz włożyć? Obecny DLS to chyba już nie to samo co kiedyś..? Myślę że głośniki hifi nie są takie złe (mam w LCI), problem to słaby wzmacniacz ( pod względem jakości dźwięku) - przynajmniej tak wynika z tematów co przeczytałem.
  7. Problem jest taki że coraz bardziej restrykcyjne "normy eko" wymuszają zmianę składu mieszanki klocka. Jako że trochę miałem kontaktu ze "sportowymi klockami" (jako użytkownik) zaobserwowałem jak to zmieniało się na przestrzeni lat . Od ok 2021 wycofali miedź i większość dodatków metalicznych przez co pojawiają się różne problemy. Teraz jest taki problem że nawet kupując teoretycznie ten sam klocek można otrzymać coś zupełnie innego. Sam myślę o zmianie OE klocków na inne (upgrade'm) właśnie w hamulcach M. Nie do końca jestem zadowolony z OE. Patrząc na tarczę przy mojej obecnej lekkiej jeździe to wydaje mi się że te klocki są twarde (dość mocno zużywają tarcze a po klockach nie widać zużycia). Natomiast na autostradzie mają duży fade'ing (spadek siły hamowania po rozgrzaniu) nawet po jednym hamowaniu (np: do zjazdu z autostrady) . A może po prostu jestem przyzwyczajony do dobrych klocków jakie mam w starym aucie😉 @ans01 Co do popiskiwania: Jeśli przez te 7000km było jeżdżone lekko (rozumiem że nowe auto skoro jest gwarancja) to faktycznie teraz kilka razy (5-6x) trochę mocniej przyhamować (tak 30-40% maksymalnej siły hamowania powiedzmy z 80km/h do 30km/h) i dać wystygnąć hamulcom przez 15min i można procedurę powtórzyć z trochę większą siłą. Powinny się ułożyć.
  8. W PB też zdarzają się takie historie. Ostatnio był taki temat w B48 (530i)- chodził jak traktor. Zależy jak się trafi. Są auta że przelatają 300+ kkm bez dotykania silnika a czasem trafi się że po 50 kkm silnik padnie (własne doświadczenia).
  9. Na postoju (P) wał się nie kręci wiec nie powinno być wibracji od łącznika wału. Doszukiwałbym się problemów z wtryskami? Dla B57 (3.0d) 265hp jest problem pojawiających się luzów klapkach dolotu (dotyczy różnych modeli G). Objawia się to wibracjami kierownicy na wolnych obrotach (na postoju). Nie wiem jak to jest w B47.
  10. System działa non stop. Zauważ ze w rysunku zamieszczonym przez @s0nar ten elektryczny siłownik zastępuje zwykły sztywny stabilizator (metalowy pręt). W zawieszeniu M-Pakiet jest grubszy (sztywniejszy. Daje to taki plus że zawieszenie każdego koła jest niezależne (zwykły stabilizator niejako spina koła na jednej osi) i przez to komfort jest lepszy. Dla wyjaśnienia : w LCI cały czas było dostępne Adaptive Drive czyli aktywne stabilizatory i amortyzatory EDC. W M550i M-professional (S2VW) jest dodatkowo obniżone o 10mm i przez to utwardzone (jak zawias M-sport) - czyli jest to jakby połączenie Adaptiv Drive z M-Sport. Dodatkowo w pakiecie jest tylna oś skrętna. W cennikach z US zwane DHP (Dynamic Handling Package). Faktem jest że połączenie Adaptiv Drive i osi skrętnej jest niemożliwe poza M550i. Dlatego konfigurując np:540i trzeba wybrać AD lub oś skrętną.
  11. Nie testowałem w ten sposób. A błąd wraca? po wyjęciu silniczka żaluzje działają lekko (możesz je zamknąć i otworzyć ręką)? Auto miało jakieś przygody (wypadkowe)? W G01 preLCI po wymianie silniczka otwarcie samochodu powodowało otwarcie i zamknięcie rolety - taki cykl sprawdzający po kilku razach została zamknięta na stałe . Po wymianie silniczka błąd górnej rolety nie wrócił. Pojawiały się w dalszym ciągu błędy z dolnej (m.inn. o za małej regulacji). Kilka razy skasowałem błędy z dolnej , która rozruszała się (powtarzam się). Moja opinia: jak górna nie pracuje prawidłowo to dolna też przestaje (dlatego zastała się). Update z 31.12 G01 pre LCI: Błędy nie wróciły (ani z górnej ani dolnej). Dolna pozostaje otwarta na postoju, po uruchomieniu silnika zamyka się. Po wyłączeniu silnika otwiera się. Górna pozostaje zamknięta. W trakcie wypalania DPF otwierają się obydwie. Względem LCI jest taka różnica że obydwie rolety na postoju są zamknięte, odpalenie silnika nic nie zmienia ale włączenie AC powoduje otwarcie dolnej rolety (pisze tu na przykładzie G31 LCI). Wypalanie DPF czy duże zapotrzebowanie na chłodzenie to otwarte obydwie rolety (tu już podobnie jak w preLCI) Myślę że po wymianie silniczka w G01 (preLCI) działa to prawidłowo. Tak naprawdę auto było w 2022 na aktualizacji sterowników w ASO ze względu na chłodniczkę EGR. Dlatego trudno było dojść do tego czy otwarte górne rolety to celowe działanie sterownika (po aktualizacji) czy wada. ASO nie potrafiło odpowiedzieć, trochę olało temat i oczywiście zaproponowało odpłatną diagnostykę (ale po co się doszukiwać skoro nie ma "Check'a" - argument właściciela:)
  12. Nie wiem czy widziałeś bliźniaczy wątek:
  13. Chyba nie, nie pamiętam na 100%. Raczej to pasowało w jednym położeniu. Ja tez zakładałem nowy silniczek na otwarte rolety. Skoro otworzył i zamknął to powinno działać. W G01 odkręciłem kawałek osłony pod silnikiem (prostokątny kawałek tak 60cm x 80cm)- na kilku śrubach i był dostęp do wtyczki od dolnej rolety. W G31 (co prawda LCI) też widziałem podobny element do odkręcenia więc może się uda odpiąć wtyczkę. Na pewno trzeba zderzak ściągnąć do wymiany dolnej rolety (planuje na wiosnę wyjąć w G01 i wyczyścić mechanizm). Co do otwartej dolnej rolety. W tym G01 preLCI tez jest otwarta przez większość czasu -np: zaparkowany/zamknięty samochód. Zamyka się po odpaleniu silnika (przy wyłączonej klimie). Mam wrażenie że jak był problem z górną roletą to dolna też "zgłupiała" i obydwie działały "losowo". Po wymianie silniczka w górnej i skasowaniu błędów dolna rozruszała się. Chodziło mi o podtrzymanie napięcia akumulatora w samochodzie- mam prostownik z funkcją zasilacza. Napęd górnej rolety rozebrałem- jest zgrzewany/klejony ale da się go otworzyć dość łatwo. Po otwarciu można podłączyć 12V DC pod piny silniczka w celu sprawdzenia.
  14. To jest preLCI? Miałem ten błąd w G01 preLCI , również wymieniłem silniczek od górnej żaluzji. Kasowałeś Istą ten błąd? Po wymianie silniczka otwarcie/zamknięcie samochodu powodowało test górnej żaluzji (tak jak opisałeś jej otwarcie/zamknięcie). Po kilku cyklach otwarcia/zamknięcia samochodu pozostaje zamknięta i błąd nie wrócił. Również nie mogłem zrobić testu ISTĄ (- brak reakcji na komendę otwórz/zamknij). Miałem komunikat o niskim napięciu aku poniżej 12,55V w ISTA-może przez to sterownik "nie słuchał". Przy okazji spróbuję po podpięciu pod zasilacz. Dodatkowo miałem błąd dolnej żaluzji. Sprawdziłem wtyczkę dolnej i była w stanie idealnym- możesz na próbę odpiąć dolna żaluzję. Wykluczysz że dolna coś "sieje". Generalnie ten stary silniczek górnej rolety przyciera się na uszczelce kółka napędzającego żaluzję (rozebrałem, w środku jak nowy).
  15. Niestety nie tylko w Polsce ale "cała Europa" jest w d... W USA klient ma wszelkie prawa i firmy traktują go poważnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.