Wczoraj najprawdopodobniej udało mi się naprawić ten sam problem. Ale po kolei.
Szukając informacji w necie, ludzie piszą że mechanizm się zaciera i moduł jakiśtam widzi za duży pobór prądu i odłącza zasilenie. Być może też tak jest, ale u mnie jak wycieraczki już ruszyły to próbowałem zatrzymać je ręką to miały ochotę się złamać, a moduł nic nie wyłączył. Czyli coś tu nie gra z tą teorią.
Wyjąłem mechanizm wycieraczek na stół, odłączyłem dźwignie od ramienia silnika. Wszystkie te ramiona, cięgła chodziły luźno na swoich osiach obrotu. Czyli znowu teoria o oparach pracy odpada.
Rozkręciłem silnik do rosołu, chyba niepotrzebnie. Bo najprawdopodobniej wystarczyło odkręcić tę metalową płytkę (plecy) ze złączem elektrycznym. Ale po wyjęciu wirnika, ramię napędowe też chodziło bez oporów.
Na kole zębatym przekładni są chyba mosiężne bieżnie, po których ślizgają się styki. Ich zadaniem jest danie informacji do sterownika ( zrobienie zwarcia) w odpowiednim momencie że wycieraczki są w skrajnym dolnym, lub górnym położeniu.
Działając po omacku przeleciałem te bieżnie papierkiem bo były zaśniedziałe, odgiąłem trochę te ślizgowe styki. Poskładałem wszystko i póki co działa, wycieraczki chodziły z 10 minut i było okej.
No chyba że to chwilowe i za chwilę znów wysiądzie.
Ale nie dawało mi to spokoju i szukałem dalej. Sprawdziłem w ISTA, a tam oto taka informacja. Co by potwierdzało teorie z brakiem sygnału z koła zębatego napędu.
Funkcja bezpieczeństwa Sygnał styku resetowania napędu wycieraczek (również wycieraczki tylnej szyby w modelu E61) służy jako zabezpieczenie przed zablokowaniem silnika wycieraczek. Jeśli sygnał nie zostanie wysłany przez styk resetowania, gdy silnik wycieraczek jest włączony, silnik wycieraczek zostanie wyłączony. Ponowne włączenie silnika wycieraczek jest możliwe tylko raz. Następnie silnik wycieraczek można włączyć tylko w następujących warunkach: Minęły 3 minuty Zacisk R wyłączony, a następnie zacisk R włączony Silnik wycieraczek można włączyć tylko przez naciśnięcie włącznika wycieraczek (nie automatycznie ze względu na ryzyko obrażeń). Po wykryciu zabezpieczenia przed blokowaniem, pompę spryskiwaczy przedniej szyby i reflektorów można włączyć jeszcze 3 razy.
Także może być taka sytuacja że w smarze są już drobiny startego mosiądzu i przewodzą prąd, albo bieżnie są zaśniedziałe i nie przewodzą. Wtedy sterownik ma błędny sygnał i się zabezpiecza.
Dlatego wydaje mi się że przed wymianą całego mechanizmu warto wyjąć sam silnik i sprawdzić czy to nie jego wina.
Może to komuś pomoże. Gdybym ja miał to info 2 dni temu to poszło by sprawniej. Obyło by się bez demontażu całego mechanizmu.
Bez zrozumienia zasady działania czegokolwiek ciężko rozkminić problem.
Gdyby okazało się że to ślepy trop to napiszę że nic to nie dało.
pzdr.