Skocz do zawartości

tomac79

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X1 F48 LCI xDrive20i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tomac79

  1. tomac79

    Key less

    Miało być: a lusterka pozostaną rozłożone.
  2. tomac79

    Key less

    Niedawno kodowałem opcję lusterek u siebie i jest tylko jeden wpis za to odpowiadający. Standardowo trzeba było przytrzymać przycisk na pilocie lub palec na klamce 3 sekundy, teraz jest to około 0.5 sekundy. Mnie akurat takie rozwiązanie odpowiada, bo są sytuacje, gdy lusterka chciałbym pozostawić rozłożone (np. podczas mrozów) - wtedy można szybko wykonać akcję zamknięcia samochodu, a lusterka zostaną złożone.
  3. Witam, Zastanawiam się nad aktualizacją sterowników w mojej X1 F48 LCI (z końca roku 2019). Żeby było jasne - w samochodzie wszystko działa bez zarzutu. Ponadto jest to model po lifcie, więc zakładam, że sterowniki mogą już być odpowiednio dopieszczone w trakcie cyklu życia wersji przedliftowej. Pytanie czy jest sens aktualizować? Czy można też gdzieś znaleźć informacje (gdzie?) ile takich aktualizacji wypuszczono i co one poprawiały?
  4. Ja mam zalanego Shella AM-L 5W30. Za dwa miesiące kolejna wymiana, więc zastanawiam się jeszcze nad: Shell Helix Ultra ECT 0W-30 lub Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30. Podobno ten pierwszy to odpowiednik oryginału BMW.
  5. tomac79

    Dylemat zakupowy

    Może kontrowersyjnie (bo auto z półki niżej), ale mnie bardzo podoba się Cupra Formentor. Właśnie wchodzi na rynek wersja po liftingu, więc zakładam, że co było do poprawy to poprawili.
  6. Instalowałem hak w zeszłym roku, również używany tylko do przewozu rowerów. Rozważałem tylko dwie firmy: Brink i Westfalia. Oryginalnie w X1 był montowany hak Brink. Natomiast haki Westfalii są montowane w wyższych modelach BMW. Zdecydowałem się na Westfalię A40V + dedykowana wiązka Westfalii. Nie trzeba było nic kodować. Montaż wykonałem u dystrybutora w Omega Group w Gliwicach: https://www.westfalia-automotive.com/pl/znajdz-dystrybutora/
  7. Wysokość łatwo policzyć. 225/50/18 to będzie: 225*0,05 to wysokość opony z jednej strony 18*2,54 to średnica felgi w cm w sumie: 225*0,05 *2 + 18*2,54 = 68,22 cm - średnica całego koła analogicznie dla 225/45/20: 225*0,045 *2 + 20*2,54 = 71,05 cm analogicznie dla 225/35/20: 225*0,035 *2 + 20*2,54 = 66,55 cm Czyli średnica będzie o 3cm większa niż dla 18". Natomiast trzeba brać też pod uwagę, że koło jest skręcane i żeby wtedy miejsca nie zabrakło. Jeżeli planujesz też taki rozmiar na zimę to dochodzi kwestia braku możliwości założenia łańcuchów i pytanie czy śnieg będzie miał choć trochę miejsca na obklejenie nadkola. Nawiasem mówiąc to byłem przekonany, że max rozmiar, jaki można zainstalować to 19". Tak czy inaczej proponowałbym trzymać się zalecanego przez producenta rozmiaru kół.
  8. Pardon, nie doczytałem, że masz panoramę. Ja nie mam.
  9. U mnie jest również osobny włącznik na tył - na suficie nad tylną kanapą. Natomiast z przodu na kokpicie górnym mogę włączać tylko oświetlenie dla kierowcy i osoby obok.
  10. Zauważyłem, że też mam taki efekt i niestety tych białych punktów jest coraz więcej. Podejrzewam, że warstwa maskująca światło się wykrusza i zaczyna ono przebijać przez maskowanie - wtedy wystarczyłoby wymienić żarówkę/diodę lub samo maskowanie (zależnie jak to jest zbudowane).
  11. Podświetlenie tego górnego panelu działa tylko przez kilkanaście sekund i potem gaśnie.
  12. Wejdź na strony czołowych producentów i skorzystaj z ich wyszukiwarek, przykładowo: https://www.pirelli.com/tires/en-ca/car/products/us:us_en:bmw:x3m:3.0l480:2019:0?size=255_45R20&year=2023
  13. tomac79

    BMW X1 vs BMW serii 3

    Po przeczytaniu tematu myślałem, że wahasz się pomiędzy X1 a X3. Dopiero odpowiedzi wyprowadziły mnie z błędu, że jednak chodzi o "zwykłą" 3. Wiele zależy od tego, w jaki sposób użytkujesz samochód - czy głównie miasto czy trasy. W mieście wygodniej na pewno będzie w X1, bo jest nieco mniejsze, wyżej siedzisz i ma większy prześwit. Natomiast w trasach (tudzież wyjazdach urlopowych) pewnie większa przyjemność z jazdy byłaby w serii 3. Aczkolwiek jeżeli ma to być auto dla rodziny 2+2 to osobiście nie brałbym w ogóle sedana pod uwagę, ewentualnie kombi. Po prostu do sedana bardzo trudno będzie spakować rodzinę na dłuższy wyjazd (oprócz normalnego bagażu dojdzie wózek i inne sprzęty dla dziecka) i nie dlatego, że ma mały bagażnik, ale z uwagi na otwór załadunkowy. Szwagier miał BMW 5 i pamiętam jak przeklinał podczas pakowania, bo to wyglądało jak układanie tetrisa. Poza tym - już czysto subiektywnie - nie podoba mi się podejście BMW do projektu deski, gdzie to stawiają duży ekran w ogóle nie wkomponowany w nic dookoła, a tak to właśnie wygląda w serii 3. Pod tym wzdlędem w X1 jest nieco lepiej.
  14. Można jeszcze prosić o zdjęcia od dołu na mocowanie haka? Interesuje mnie jak wygląda wycięcie na hak oraz gniazdo zasilania. Ja montowałem w zeszłym tygodniu hak Westfalii A40V (u autoryzowanego dystrybutora Westfalii, czyli poza ASO) i spodziewałem się, że blacha aluminiowa zostanie odpowiednio wycięta. Zamiast tego została na całej długości zagięta i w związku z tym wygląda to średnio (choć oczywiście z normalnej pozycji nic nie widać). Podobno specjalnie nie tną tej blachy, bo krawędzie są bardzo ostre i jej zamocowanie w oryginalnym punkcie byłoby możliwe tylko z jednej strony (po której nie ma gniazda), no i w razie demontażu haka można blachę ponownie odgiąć i zamontować...
  15. Chyba pierwsza recenzja:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.