Skocz do zawartości

michul

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 e83 3.0sd LCI

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia michul

  1. Pokaż jaką masz temp. Spalin przed dpfem podczas jazdy w porównaniu do bank 1
  2. 1. Pierścienie tłokowe: • Pierścienie zgarniające: Nawet jeśli kompresja jest w normie, zużyte lub zapieczone pierścienie olejowe mogą powodować nadmierne zużycie oleju bez znaczącego wpływu na kompresję. • Blow-by spod korka oleju: Duża ilość spalin wydostających się spod korka wlewu oleju sugeruje przedmuchy przez pierścienie tłokowe. 2. Turbosprężarka: • Uszczelnienia turbosprężarki: Mimo że turbosprężarka została sprawdzona, warto upewnić się, że uszczelnienia są w pełni sprawne. • Powrót oleju z turbosprężarki: Nawet niewielkie zablokowanie lub zwężenie przewodu powrotnego oleju może powodować przedostawanie się oleju do układu wydechowego. • Ciśnienie oleju: Nadmierne ciśnienie może przeciążać uszczelnienia turbosprężarki. 3. Układ wydechowy: • Nagromadzenie oleju: Olej, który dostał się wcześniej do układu wydechowego, może się tam gromadzić i wypalać podczas jazdy, powodując dymienie. • Katalizator/DPF: Jeśli są obecne, mogą być nasączone olejem i wymagać czyszczenia lub wymiany przez co generować zbyt duże ciśnienie co wpływa na turbo i jego uszczelnienia. Sprawdź ciśnienie wsteczne jak masz dpf a jak nie to manometrem 5. Głowica • Sprawdzenie obecności płynu chłodniczego w oleju lub spalinach: Biały dym może być wynikiem spalania płynu chłodniczego przez mikropęknięcia
  3. @tomaszj1990 bylbys wstanie u siebie w trakcie jazdy jak wolno/ szybko zmienia wartosci temperatury na BANK 1? Jest to stopniowe i powoli czy momentalnie po odjeciu gazu potrafi temperatura spaść o 30/50 stopni?
  4. @tomaszj1990 do 45g dochodził sam podczas jazdy nigdy przez, ze np. Długo jeździłem po mieście i nie miał szansy włączyć regeneracji - nigdy nie miałem problemu praca DPF każde wypaleniami obserwuję doprowadzam do końca albo wypala sam jeśli mam później więcej jazdy po mieście. A co do nowym wtrysków. tak oczywiście zostały przypisane. Mam bardzo dobry warsztat specjalizujący się w BMW. Niestety mało kto podejmuje się podnoszenia sprawności DPF bo jak sam widzisz to jest niestety eliminacja metodą prób i błędów co jest kosztowne. jedyne co zostało mi do wymiany to tylko przepływomierz ale nigdy nie zauważyłem odchyłki jego pracy… A wracając do 45g sadzy to mimo wszystko ciśnienie wsteczne nie było jakoś wysokie max 15/17mbar ale to już było właśnie tuż przed wypaleniem a przy 4k obrotów 160mbar więc dalej relatywnie niskie… Z pomysłów jakie mi zostały to. 1. Reset wszystkich sterowników do wartości fabrycznych 2. Mapa u tunera żeby odświeżył mapę i dawki i dostosował je do aktualnej kondycji auta
  5. @tomaszj1990 po nocy wszystkie czujniki mają bardzo zbliżoną wartość ale co zauważyłem na 100% silnik filtruje czujniki wstosunku do siebie np. Tuż przed zgaszeniem bank 1: 170c bank 2: 220c po zgaszeniu momentalnie bank 1: 155c bank 2 160c lub okolice banku 1 więc bym tak po razy oko to traktował bo na 100% bierze jakiś offset z czujnika temp otoczenia. na nowych wtryskach zrobiłem już ponad 1k km, myślisz, że się nie zaadaptował? Natomiast dodam ciekawostkę, że korekty mam gorsze niż na starych (205k przebiegu) wtryskach 🙈 a przypomnę, że wtryski mam nowe z serwisu… pamiętasz jakie ma ciśnienie wsteczne na pełnym bucie tuż po wypaleniu? 250/300/400? Próbowałem ograniczy egr, puszcza mnie na +87 ale natychmiastowej poprawy nie odczułem… więc wróciłem na serię bo tak lubię 🤣 no i jeżdżę głównie w centrum więc nie chce smrodzić a z autopsji czuję jak te smierdziele dają czadu. mam jeszcze jedno pytanie do ciebie, czy zauważyłeś jak pracuje u ciebie przepustnica? U mnie normlanie pracuje podczas jazdy - jak ściągam nogę z gazu to czasami sie przymyka na 30/50/60% jakby chciał ograniczyc ilosc powietrza to normalne? Nie powinna się zamykać tylko podczas gaszenia i wypalania dpf? mi wypala przy 45-50 gramach najczęściej jak przy 160/170km/h ciśnienie zbliża się do 200mbar
  6. Mam u siebie 6hp28/30 w 35d Xdrive z przebiegiem 210k i ostatnio robiłem czyszczenie mechatroniki. Serwis potwierdził że to jest możliwy przebieg a ja jestem pewny bo mam pewną historię. generalnie to tak jak piszecie nie jest to najbardziej płynna skrzynia ale biegi powinna zmieniać delikatnie bez szarpnięcie i pierwsze 3 biegi są najbardziej odczuwalne (bieżcie pod uwagę że skrzynia czasami rusza z 2 biegu). Pierwsze dwa biegi są najbardziej odczuwalne czasami czuć dosyć mocne zwolenie lub jakby się najechało na kamień. Z 2 na 3 czasami czuć w zależności kiedy dochodzi zmiany biegu, kiedy wcześniej załączył lockup itd. Dalsze biegi powinien zapinać bardzo subtelnie podobnie jak to robi 8hp ale wolniej. Bież pod uwagę, że lockup zapina się różniej, gownie zależy od temperatury oleju ale też od tego z jakiego biegu startuje skrzynia czy z 1 czy 2. Przypominam, że 35d więc trochę inaczej ale: 1->2 przy ruszaniu ze świateł zapina przy 2k (Xdrive) i dalej kontynuuje zmiany jeśli non stop przyspieszamy. jeśli się toczymy to potrafi 2 zapiąć przy 1.5. Generalnie zmienia przy 2k jak przyspieszam. Jak delikatnie operuje gazem to 1.5/1.7k
  7. Cześć Wszystkim, Czy znajdzie się jakaś dobra dusza która byłaby wstanie, najlepiej z 3.0 m57n2 z dpf zalogować/ sprawdzić jak wyglądają parametry (zrobić loga btoolem) czujników temperatury spalin przed katalizatorem i przed dpf? 2008r 35d 286 m57n2 U mnie jak w mordę strzelił dpf w trasie wypala się równo co 300km (do 200km w mieście) (chyba że ciśnie po Niemczech 170+ wtedy wypala co 600/800). Wszystko mam porobione, łącznie z turbiną i 6 nowymi wtryskami (nowe, nie regenrowane). Filtr wypala do zera ciśnienia ma znakomite ale zapełnia się dosyć szybko. Jedyne parametry jakie mi nie pasują to właśnie różnica między czujnikiem temp przed Katem i dpf. - cisnienie paliwa wzorowe bez wahań - oleju nie bierze grama - kompresja rowna na każdym jak w nowym silniku 28.5 bara - turbo regenerowane - nowy EGR i elektrozawór - klapki nowe - czyszczona chłodnica spalin - nowy czujnik różnicy ciśnień i sonda - wszystkie nowe wtryski - dpf prany - czyszczony cały dolot i sprawdzany podciśnieniowi dymiarką Generalnie nie ma do czego się przyjebac oprócz; Bank 1: podczas równomiernej jazdy ma niższa temperaturę od tego przed dpf, między 20 a 50 stopni. Podczas przyspieszania się zrównują lub podczas wypalania. Bardzo szybko również się wychładza momentalnie po ściągnięciu nogi z gazu spada o 30/50 stopni. Po ściągnięciu nogi z gazu i chwilowym toczeniu się różnica sięga do 70 stopni. Z tego co widzę w ISTA D komunikat jest taki że temp Bank 1 może być maksymalnie wyższa o 70 stopni tak jakby wskazywał że generalnie temp Bank 1 powinna być wyższa a u mnie jest generalnie maksymalnie równa. Czy ktoś może mi powiedzieć jak to u niego wygląda? Które generalnie osiąga wyższe parametry? Dopiero jak będzie SCT będę usuwał dpf i robił pod 400koni (Silnik 35d) a do tej pory to dupowoz i lubię czyste rurki i że nie kopci więc błagam o nie wypisywanie negatywnych opinii o dpfie bo go lubię i nie generalnie nie mam problemów tylko nurtuje mnie dlaczego skoro wszystko jest prawie nowe dalej ten interwał jest taki se? Czy po tylu wymianach w silniku może muszę mu jakieś parametry przyuczone wyzerować? Które? Czy zwichorwany/ nieszczelny kolektor wydechowy mógłby dawać takie objawy? Ale chyba sonda by to wyłapała a generalnie pokazuje 1000mv kiedy trzeba… Z góry dzięki za pomoc!
  8. U mnie jest tak samo, ale nie wiem czy tak ma być.
  9. @midway Wydaje mi się, ze masz wszystko ok. Mam 35d na dwóch turbinach i jak robie odcinki po 100km to tez mi tak wypala 300/320/350 - dopiero jak robie trasy na wakacje 200 km + to interwały wchodzą na 500/600+. W miescie na odcinkach do 5km i srednia predkoscia 21km/h wypala mi co 150km. Auto mam w pedantycznym stanie utrzymane.
  10. Panowie, Mam taki problem a ze zbliża się małymi krokami sezon letni muszę zacząć myśleć co zrobić i proszę was o radę. posiadam 3.0sd na oryginalnych m-pakowych felgach o różnych szerokościach a na nich homologowane dunlopy sp sport zgodnie z tabliczką znamionową. Przy zmianie opon na zimowe zauważyłem rozcięcie w niefortunnym miejscu między bieżnikiem a rdzeniem opony. komplet ma przejechany jeden sezon ok. 7/9k km. teraz pytanie - czy kupić 2 opony na przód nowe czy cały komplet x 4. Bardzo proszę o rady. pozdrawiam Michal
  11. Mi przy różnicy w obwodzie 0.7mm skrzynka szarpała przy dynamicznym przyspieszaniu oraz efekt uwalonego przegubu przy ruszaniu. Po zmianie opon ustało.
  12. Dzień dobry Panowie, Przychodzę z problemem i prośbą o radę. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że wzrosło mi spalanie w mieście o ok 1.5L/2L. Kiedy temperatury mocno spadły poniżej 0, można było też spotkać przez pierwszy kilometr spadek mocy oraz "buczenie/ wycie" z komory silnika, generalnie też jest jakby troche słabszy przez pierwsze ileś set metrów. Logi podstawowych parametrów wyglądają zdrowo - ale wydaje mi się, że wskazania sondy lambda mają inne wskazania niż jak sprawdzałem pare miesięcy temu. Czy możecie proszę rzucić okiem na logi sondy i doradzić czy wyglądają zdrowo? I gdzie zacząć sprawdzać? Autko mam 3 rok - do tej pory wszystko piko bello. logi wykonane podczas przejazdu po obwodnicy śródmiejskiej Łodzi, ok 15 kilometrów - prędkość średnio 60km/h, spalanie z tego dystansu 8L. Wklejam dwa parametry sony 1) Czerwona linia na wykresie to Napiecię mV -średnio na jałowych 800 - 1000 mV 2) Niebieskej nie potrafie zinterpretować - średnio na jałowych 4.5/4.8 - przy tej wartości dziwnym wskazaniem jest - podczas przyspieszania utrzymywania prędkości ta wartość waha się od 1.5 do 5, ale gdy zaczynam hamować silnikiem wartość skacze do 32! - 3.0sd/m57tu2 - 200k przebiegu - Sonda wymieniana w raz z odmą 2 lata temu - Wtryski sprawdzane w zeszłym roku - Klapki kolektora nowe, czysty kolektor - DPF wypala się w normie - EGR czyszczony - płukanki/ oleje co 8k Z góry dziękuję za czas i rady! Wszystkiego dobrego,
  13. Panowie, moze moje autko z innej epoki ale jezdze non stop z podpietą aplikacja i obserwuje wypalania - żadne jeszcze nie umkneło moim oczom. Ergo; Mieszkam w Łodzi, 1km od Piotrkowskiej wiec ścisłe centrum - jak wyjeżdzam w dzien to zawsze w jakis korek, duży ruch. Poza wypadami na wycieczki i wakacje średnio przez ostatni rok robiłem 400-600km miesięcznie. Auto: 3.0 bi-turbo 286koni X3 2008r. Z moich obserwacji; Same interwały nie polegają na samym obliczeniu zadymienia bo jest tyle parametrów od których to zależy, ze komputer dostałby zajoba kiedy ma wypalać i każde wypalanie miałoby inny interwał. Choćby obserwacja ciśnienia wstecznego jak się zmienia podczas jazdy. Im mocniej rozgrzany tym większe ciśnienie. ale do meritum. poza sezonem wakacyjnym kiedy poruszam się tylko w mieście i najczęściej tylko po bulki do sklepu kiedy odcinki średnie to 3km do 6km dpf potrafi się wypalać co 160 km do 250km. jeśli jazda mieszana czyli co chwile wypada za miasto gdzie jest trasa powyżej 50km wypalanie wychodzi co 250km do 350km Jak latam tylko autostradami to wypala co 550 do 700km. spalanie miasto 12/13 lato, zima 15z spalanie mieszane 10/11 spalanie autostrada 11/13 - głównie latam 160km/h - 190km/h w zależności od ruchu, ale też nigdy nie zrobiłem więcej jak 450km na raz. czasami występuje taki niuans, że jak dużo latam w trasie i wypala co 600km i nagle wjadę do miasta to następne wypalanie potrafi zrobić juz po 120km ale później już się normuje Dodam też, że nie oszczędzam na aucie i pakuje tyle aby zawsze było sprawne max. mam pełną serie, EGR (ograniczony komputerowo ale pracuje normalnie tylko mniej się otwiera), DPF, klapki w kolektorze, jeżdzę na oleju 5w30 jak zaleca producent. Z obserwacji wypalania występują wy następujących wartościach jeśli latam głównie w trybie mieszanym i trasach: obroty jalowe: 17mbar 2000rpm: 30-70 4500rpm: 200 Jeszcze jedna obserwacja jest taka: że ECU stara sie dostosować do trybu w jakim porusza się silnik i IMHO jeśli głównie jeździmy po mieście to interwały są krótsze, nie tylko dlatego, że występuje tak zwiększone zadymienie oraz roboczo godziny przepracowane na jałowych ale też dlatego, żeby DPF miał szanse wypalić się szybciej w trybie miejskim. Mam nadzieje, ze to wam trochę rozjaśni jak wypala się DPF, ale proszę pamiętajcie, ze to są tylko moje wnioski z obserwacji i logika a nie potwierdzone źródłami (nie znalazłem nigdzie takiego kompendium)
  14. Sprawdzam to przez napięcie akumulatora czy którą pozycją?
  15. Dzięki za odpowiedz i miłe słowa:) Wczoraj odpaliłem auto przy otwartych drzwiach i wiec oświetlenie było w aucie było włączone, kiedy zaczęło falować obrotami to oświetlenie w aucie również zaczęło pulsować, wiec to może regulator napięcia?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.