Odpowiem na ten i kilka powyższych postów:
- modele od 06.2020 mają zablokowane DME - jakaś forma szyfrowania, coś jak iPhone. I tak samo jak istnieje gdzieś narzędzie do łamania iPhone (ten nie-słynny Pegasus), tak samo istnieje jedna jedyna na świecie firma (Femto), która świadczy usługi odblokowywania DME. Wyjmuje się DME z auta (gdy V8 to są to dwa DME), wysyła do Finlandii (kiedyś do Rosji...), po tygodniu wraca odblokowany. Koniecznie trzeba wyłączyć aktualizacje OTA, gdyż zablokują one spowrotem DME i przywrócą fabryczne mapy.
- z odblokowanym DME (lub modele przed 06.2020), można już robić wszystko - instalować Bootmod, MHD, MG Flasher, wycinać GPF, odblokowywać speedo-limiter, instalować flexi fuel, port injection - wszystko co oferują te platformy.
- alternatywą do odblokowywania DME jest racechip (np JB4), ale potencjał jest niższy.
- niestety zarówno odblokowanie DME jak i używanie racechipa jest wykrywane przez Ista, samochód jest oflagowany w bazie BMW więc z gwarancją może być krucho w przypadku padu silnika/skrzyni.
- jedyną chyba rzeczą którą można zrobić bez odblokowania DME (i podobno nie jest to wykrywane obecnie przez serwisy), to xHP, czyli strojenie automatu.
I to tyle w temacie, stan wiedzy na kwiecień 2024.