Skocz do zawartości

JarekR

Zarejestrowani
  • Postów

    257
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana JarekR w dniu 8 Grudnia

Użytkownicy przyznają JarekR punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G05 X5 40d 2023
    G20 320d 2019
    ex G31 540d 2022

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia JarekR

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

33

Reputacja

  1. Były jeszcze night gold (do Brooklyna chyba średnio) i zawsze można pomalować na czarno (ja się do tego początkowo skłaniałem - wygląda wtedy bardzo dobrze).
  2. Jeśli nie wyczuwałeś kierownicy zamontowanej z lekkim przekosem w stosunku do płaszczyzny siedziska, to być może po prostu nie zwracasz uwagi na szczegóły? No offence 😉 Nie jest to oczywiście hardkorowo beznadziejny poziom Mercedesa E W213 czy AMG 4-Door dodatkowo z offsetem 4-5 cm w prawą stronę, ale - moim zdaniem - powinno być wyczuwalne już po chwili dla kierowcy. Podobnie może być z kołami (275 wąsko osadzone vs 315). Jeśli kierowca nie odczuwa różnicy w prowadzeniu, to raczej znaczy, że niewystarczająco czuje auto, niż że "z moim autem jest wszystko ok". Jeśli znajomy pieje nad zespołem napędowym BMW, to zupełnie mu się nie dziwię. Natomiast jeśli chwali prowadzenie auta przy dużych prędkościach, to naprawdę nie wiem, jaki ma punkt odniesienia. Chyba, że zawias Professional faktycznie zmienia wszystko. Jest dobrze jak na SUVa i generalnie tym autem się przyjemnie jeździ (z gwiazdką, że jednak nie przy dużych prędkościach - tu hałas i stabilność są poniżej tego, do czego byłem przyzwyczajony).
  3. To sporo aut bedzie do sprawdzenia🤭
  4. A krzywe kierownice w e60 i f10 wyczuwałeś?
  5. Rozumiem o czym mówisz i potwierdzam. Zarówno seria 3, 5, jak i X5 mają te delikatne ruchy karoserii przy bardzo szybko pokonywanych łukach, a mimo to auto dalej się trzyma. Z mojego doświadczenia Touring na ogół nieco bardziej niż sedan tej samej serii (w serii 5 różne zawieszenia na tylnej osi, różna powierzchnia boczna). Mówię tylko tyle, że jadąc autostradą podczas wiatru na tych 20" (275) napompowanych na standard (czyli 2,3 p+t, też istotna kwestia), w trybie Comfort/Adaptive, przy prędkości zaledwie 150, jest "walka" o utrzymanie auta na swoim pasie wyjeżdżając np. z ciągu ekranów gdy auto dostaje podmuch. Mega nieprzyjemne, wymaga ciągłego wzmożonego skupienia. Zmieniając koła na 21" (315) i pompując na Eco (p 2,7 a t chyba 3,1), problem znika, a ja się zastanawiam, jakim cudem producent homologował rozwiązanie p.t. węższe koła (275) osadzone głębiej w nadkolach. W G20 320d mam do dziś podobne rozwiązanie (18" o tej samej szerokości 225 na zimę oraz 19" z szerszymi tyłami 255 na lato), różnica w prowadzeniu jest odczuwalna, ale w kierunku auta bardziej zwinnego i lepiej przyśpieszającego - nie w kierunku nerwowości. W G05, gdyby nie wyższy środek ciężkości i gigantyczna powierzchnia boczna, byłoby pewnie podobnie... ale nie jest.
  6. Alokacje już się kończą? Jak z rabatami? Jakaś oferta wyprzedażowa?
  7. ktoś może się pochwalić rabatami przy zamówieniu w grudniu?
  8. Mercedes wypuszcza auta z krzywo zamontowanymi kierownicami od dziesiątek lat. Najnowsze BMW X1 aktualne też ma krzywy montaż. Wypuszczone zostało X5 45e z układem PHEV doklejonym na sztukę z tyłu, co dało w rezultacie chyba najbardziej nerwowo prowadzące się auto na wietrze, jakim jechałem. Dalej pytasz, czy wierzę w coś? 😀 Nie stoi to w kontrze odczucia gorszej stabilności, o którym piszesz przy przesiadce z 8GC na X5. Piszę, że zmiana z 315 na 275 z tyłu (węższe koła siedzą głębiej w nadkolach) jeszcze bardziej pogłębia to odczucie. Komuś może to nie przeszkadzać, ktoś może akceptować, ja zmieniłem koła zimowe na szersze i jestem zadowolony z efektu.
  9. Musiałbym sprawdzić kilkanaście różnych X5 w takiej sytuacji. Nie widziałem X5, które by tego "problemu" (a może jednak cechy?) nie miało. Najgorsze było przedliftowe 45e - rozmieszczenie układu PHEV jest w tym aucie fatalnie. BMW było tego świadome. Z tego co widziałem na schematach, przy okazji liftu i wersji 50e korygowali to. Nie udało mi się dotychczas przetestować zawieszenia z aktywnymi stabilizatorami (Executive). Ciekawy jestem, na ile to by pomogło. W 540d miałem taki zawias (AD) i auto jeździło dużo lepiej od egzemplarzy wyposażonych w standardowe, czy zwykłe adaptacyjne (EDC). Mój egzemplarz X5 nie różni się od innych testowanych 40d na pneumatyce i kołach 22" pod kątem prowadzenia. Egzemplarze na 20" wąskiej zimie, którymi jeździłem, prowadzą się tak samo lub jeszcze bardziej (te na zwykłym zawieszeniu adaptacyjnym) nerwowo, a auta na szerszych tyłach odczuwalnie lepiej, ale dalej nieidealnie pod kątem stabilności. Po wielu tys. km może i można się do tego trochę przyzwyczaić, ale przez pierwsze tygodnie różnicą między autami kombi a SUV delikatnie mówiąc nie byłem zachwycony. Na pewno pomogła zmiana oczekiwań i stylu jazdy, gdy na tylnej kanapie pojawił się fotelik. Obstawiam, że część kierowców jednak po prostu nie widzi jakichś rzeczy / nie przeszkadzają im. Ileś osób w końcu kupuje te MB z krzywo montowanymi kierownicami i są w stanie się wręcz wykłócać, że kierownica siedzi idealnie prosto, podczas gdy większość modeli ma ten koszmarny offset 4-5 cm a kolumna kierownicy nie jest prostopadle do siedziska. W prasie motoryzacyjnej też cisza. Kwestia została zauważona tylko raz, przez aG, podczas testu pierwszego GLK: https://autogaleria.pl/mercedes-glk-350-cdi-4matic-blueefficiency Do jazdy autostradowej dużo lepiej sprawdzał się poprzednik - 540d Touring, czy nawet V90CC. Allroady również.
  10. Imho całe czarne z tym lakierem robią najlepszą robotę. Lakier jest obłędny na żywo. Gdybym brał własną konfigurację X5/X7, to wyłącznie Manhattan.
  11. 741m (Y) super wygladaja przemalowane na czarno. srebrnych nie lubię. mam night gold, zamierzałem malować na czarno, ale podeszły mi na tyle, ze przynajmniej na ten sezon zostawiam. wpisz w google - znajdziesz sporo zdjęć. plus autoscout24. Nowy wzor U 21" brzydkie. też mi nie leżą.
  12. Tu nie chodzi o profil. Profil sam w sobie nie jest aż taką przeszkodą. Koła 275 tył mają węższy rozstaw niż 315 tył, są głębiej schowane w nadkolach. To jest największy problem powodujący gorszą stabilność.
  13. Bardzo stabilnie to w ogóle w X5 nie jest. W żadnej konfiguracji 🙂 Przynajmniej każde z aut, którymi wcześniej jeździłem, było bardziej stabilne / nie było niestabilne. Tu na 22 jest w akceptowalnie przy niższych prędkościach i delikatnie nerwowo przy wyższych (180+). Na 20" z wąskimi tyłami było na tyle źle już przy 150, że poważnie zastanawiałem się nad zmianą auta i powrotem do jakiegoś normalnego lub podniesionego kombi. Jeśli ktoś jeździ bardziej dynamicznie, zdecydowanie odrazam 20" (275).
  14. MB mają krzywo zamontowane kiery. To jest koszmar. Plus słabe wykończenie i styl wnętrza trochę odpust.
  15. Mam lato 22" bez RF i zimę 21" z RF. Nie odczułem polepszenia komfortu. Aczkolwiek przy 22" napompowanych na max nie narzekam, i tak jeżdzę najczęściej na Sport w pneumatyce.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.