Skocz do zawartości

JarekR

Zarejestrowani
  • Postów

    267
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana JarekR w dniu 8 Grudnia 2024

Użytkownicy przyznają JarekR punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G05 X5 40d 2023
    G20 320d 2019
    ex G31 540d 2022

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia JarekR

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

36

Reputacja

  1. Każdy pomarańczowy zdecydowanie lepiej od bieli. Carbon jako sportowy akcent całkowicie gryzie się z glam-bielą. Biel plus pasy M to już w ogóle pomieszanie dresów i lakierków 🙂
  2. Biała brudząca się tapicera (Silverstone) do outdoorowej zieleni (Manhattan)? Mnie nie pasuje. Cognac a jeszcze lepiej Tartufo - jak najbardziej. Czarna również. Jasna tapicerka szybko wygląda na brudną/sfatygowaną. Postarza auto.
  3. Też korzystam w podobny sposób w X5, ale jak nie miałem to jedyny moment, kiedy jej faktycznie brakowało to rower na haku. Dlatego nie brałbym 360, tylko zwykłą (sam tył).
  4. Spec wyklikany przez kogoś z motorsportu i nieodebrany. Szyb ciemnych też nie było, szklanego również. Były za to stoły M, pełne Adaptive Drive, heble M, lasery i wszystkie dodatki stylistyczne. Osobiście wziąłbym tylko kamerę tył z uwagi na przydatność podczas jazdy z hakiem i dodatkową widoczność podczas wyjeżdżania tyłem z ciasnych bram.
  5. W 540dT (konfig pod 500) w ogóle nie miałem kamer. Ani jednej. Przeszkadzało jedynie, gdy woziłem rower na platformie (wtedy PDC były dezaktywowane). Naprawdę ktokolwiek decydując się świadomie na auto tej wielkości potrzebuje obrazu z kamery, mając czujniki parkowania? Rozumiem, że jest to nice-to-have, skoro jest taka opcja, ale nic ponad to.
  6. Mam fabryczne 22” bez RF. Kawał koła, ale wcale nie wygląda na bardzo duże w tym aucie. 21” przy podejściu w stronę użytkowego. Imho Q7 na 21 wygląda trochę lżej niż X5 na 21. Y dużo ciekawszy wzór od U jak dla mnie. Ja mam akurat night gold i mimo, że ani fanem złota nie jestem, a kupowałem stricte z nastawieniem na malowanie na czarno (srebrne tym bardziej bym malował), po przymierzeniu dobrze spasowało z tanzanite i póki co zostaje. Auto ma się podobać właścicielowi, to podstawa podstawy 🙂. Ja tylko zwracam uwagę, że optyczne dołożenie masy i obniżenie prześwitów (Maxton) w połączeniu z srebrnym, niekontrastowym kołem, które optycznie naprawdę nie wygląda na duże w tej masywnej budzie, może dać efekt tuningu z lat 90 (czyli Calibry z dokładkami). Tutaj porównanie, na mój gust bez dokładek z czarnym 22” kołem jest dużo, dużo lepiej: Pomijam już kwestie użytkowe (obniżanie auta, gdzie trade off za gorsze prowadzenie SUVa jest wyższe, praktyczniejsze podwozie), chodzi o sam wygląd. Skrętna powinna być ok, choć nie jeździłem zestawem z pneumatyką a bez aktywnych stabilizatorów. U mnie sama pneumatyka bez skrętnej. Zawieszenie, o którym pisałem nazywa się M Professional (nie Executive). Koszt jeśli dobrze pamiętam 17k + skrętna 6k. Jest w konfiguratorze dla 40i/40d/M60i na pewno. Imho jeśli rezygnować z niego, to tylko świadomie (po testach). Jak ja brałem, bylo niestety całkowicie usunięte z konfiguratora. U mnie świeżynka, więc i większe zapotrzebowanie na miejsce. Decydując się na to auto (przy 2 osobach) miejsca było akurat😅 Teraz trochę się męczymy (przejściowo mam nadzieję). Szklany dach (nawet zasunięty) jest grzejnikiem w lato. Jak ktoś tak jak ja lubi mieć ustawione na 17-17,5 w aucie, to nie będzie zachwycony. Ale znajomemu, który lubi 24-26 zupełnie to nie przeszkadza😅
  7. Nie no, alpineweiB to przecież nie kolor🤪 Za to biel mineralna jest naprawdę ciekawa.
  8. Ja mam 2/3 auta w PPF, resztę w ceramice. Po myjni wycieram flufferem cały do sucha. Problem w tym, widać każdy maziaj, każdy zaciek, pyłki kurzu już po powrocie z myjni. Żona ma Szafir. Auto ma już parę lat, ale bardzo mały przebieg. Mimo to, tam gdzie nie ma PPF, widać mikrorysy pod światło. To są oczywiście moje natręctwa jakieś, ale niestety widzę to wszystko. Uroki ciemnych lakierów. Stok to stok, poza niemetalikiem białym alpejskim żadnego bym nie odrzucił, ale do własnej konfiguracji bym sobie tego nie zrobił 🙂
  9. Mam Tanzanite. Piękny lakier, bardzo ciekawie mieni się w słońcu i pasuje do X5. Pod warunkiem, że jest czysty… a czysty jest tylko chwilę po wyjeździe z myjni. To jest generalny problem ciemnych lakierów. Gdybym zamawiał nowe auto, moja lista byłaby następująca: 1. Manhattan 2. Dravit 3. Brooklyn Wizualnie bardzo lubię Carbon i Tanzanite, natomiast mam/miałem auta w obydwu tych kolorach i niestety, non stop widać na nich cały brud. Ofc wtedy full shadow dodatki, żadne chromy.
  10. Bardzo subiektywnie, więc no offence. Nie wiem, czy cokolwiek weźmiesz z tego, bo najwyraźniej mamy różne preferencje 🙂 Maxton imho agrotuning, dokładanie Maxtona do koła, które już wygląda na małe w tym aucie (21" Y - akurat mam takie na zimę) da przekomiczny efekt. Po mojemu nie ma to szans wyglądać dobrze. Koła zimowe - już była o to wojenka na forum. Tylko 21" z tyłami 315. Wąskie 20" (275) schowane w nadkolach będą niestabilne, jeśli jeździsz szybciej / zwracasz uwagę na takie rzeczy. To jest fakt. Ale nie wszyscy zwracają ofc. Natomiast warto wiedzieć, że na tych wąskich 20" auto będzie mocniej reagowało na podmuchy wiatru już przy prędkościach rzędu 150. Szklany dach. Mam. Problemów z pracą / szczelnością brak. Problemem jest to, że auto mocno nagrzewa się nawet przy zaciągniętej rolecie a ja nie znoszę jak jest mi duszno / muszę podkręcać klimę. Latem jeździsz z grzejnikiem nad głową. Plus dodatkowy hałas. Wystarczy, że X5 samo w sobie jest dość głośnym autem. Gdybym nie brał stoka, na pewno był nie kliknął tej opcji. Ale jak nie jest grzejnikiem (wiosna, jesień) to jest fajny. Sensafin & masaż. Jestem na nie dla sztucznej skóry (chociaż faktycznie sam Sensafin robi na żywo dobre wrażenie, nawet zapachowo). Fotele z masażami (nie mówię na przykładzie tych konkretnych) lubią skrzypieć, co akurat mnie bardzo przeszkadza. Kolor biały (Silverstone) kompletnie mi nie leży, zwłaszcza do jasnego lakieru. Białe fotele do szaro-srebrnego lakieru - jak dla mnie to się gryzie 😉 U siebie skrętnej osi nie mam i zupełnie nie odczuwam jej braku. Jeździłem X7 ze skrętną, auto było kompaktowe i lekkie w prowadzeniu. Przy dużych prędkościach (okolice Vmax) tylna oś nie powodowała żadnych nerwowości (ale tu były aktywne stabilizatory). Natomiast bardziej od skupiania się, czy ma być skrętna, czy nie, spróbowałbym przetestować zawieszenie Executive z aktywnymi stabilizatorami. Miałem w 540dT, testowałem w X7 (tu w Executive Pro jest dodatkowo pneumatyka) i imho warte każdej złotówki... o ile lubisz prowadzić auto, a nie toczyć. Adaptive Drive w G31 540dT i Executive Pro w X7 40d to były dwa zawieszenia, które były odczuwalnie lepsze od całej reszty różnych rozwiązań, jaką jeździłem. Dlatego namawiam do sprawdzenia tych aktywnych stabilizatorów 🙂 HK całkowicie spełnia moje oczekiwania. Nie ma jakiegoś spektakularnego efektu wow, ale też nie ma powodów do narzekania. Dlatego jeśli nie jesteś audiofilem jak ja (tzn. lubię dobrą jakość dźwięku, ale słuchu muzycznego kompletnie nie mam), to chyba powinien być ten wybór. Jeśli masz dzieci, zobacz czy ilość miejsca z tyłu jest wystarczająca. Moim zdaniem jest za mało (zwłaszcza przy tych wymiarach auta) zarówno z tyłu, jak i w bagażniku.
  11. Były jeszcze night gold (do Brooklyna chyba średnio) i zawsze można pomalować na czarno (ja się do tego początkowo skłaniałem - wygląda wtedy bardzo dobrze).
  12. Jeśli nie wyczuwałeś kierownicy zamontowanej z lekkim przekosem w stosunku do płaszczyzny siedziska, to być może po prostu nie zwracasz uwagi na szczegóły? No offence 😉 Nie jest to oczywiście hardkorowo beznadziejny poziom Mercedesa E W213 czy AMG 4-Door dodatkowo z offsetem 4-5 cm w prawą stronę, ale - moim zdaniem - powinno być wyczuwalne już po chwili dla kierowcy. Podobnie może być z kołami (275 wąsko osadzone vs 315). Jeśli kierowca nie odczuwa różnicy w prowadzeniu, to raczej znaczy, że niewystarczająco czuje auto, niż że "z moim autem jest wszystko ok". Jeśli znajomy pieje nad zespołem napędowym BMW, to zupełnie mu się nie dziwię. Natomiast jeśli chwali prowadzenie auta przy dużych prędkościach, to naprawdę nie wiem, jaki ma punkt odniesienia. Chyba, że zawias Professional faktycznie zmienia wszystko. Jest dobrze jak na SUVa i generalnie tym autem się przyjemnie jeździ (z gwiazdką, że jednak nie przy dużych prędkościach - tu hałas i stabilność są poniżej tego, do czego byłem przyzwyczajony).
  13. To sporo aut bedzie do sprawdzenia🤭
  14. A krzywe kierownice w e60 i f10 wyczuwałeś?
  15. Rozumiem o czym mówisz i potwierdzam. Zarówno seria 3, 5, jak i X5 mają te delikatne ruchy karoserii przy bardzo szybko pokonywanych łukach, a mimo to auto dalej się trzyma. Z mojego doświadczenia Touring na ogół nieco bardziej niż sedan tej samej serii (w serii 5 różne zawieszenia na tylnej osi, różna powierzchnia boczna). Mówię tylko tyle, że jadąc autostradą podczas wiatru na tych 20" (275) napompowanych na standard (czyli 2,3 p+t, też istotna kwestia), w trybie Comfort/Adaptive, przy prędkości zaledwie 150, jest "walka" o utrzymanie auta na swoim pasie wyjeżdżając np. z ciągu ekranów gdy auto dostaje podmuch. Mega nieprzyjemne, wymaga ciągłego wzmożonego skupienia. Zmieniając koła na 21" (315) i pompując na Eco (p 2,7 a t chyba 3,1), problem znika, a ja się zastanawiam, jakim cudem producent homologował rozwiązanie p.t. węższe koła (275) osadzone głębiej w nadkolach. W G20 320d mam do dziś podobne rozwiązanie (18" o tej samej szerokości 225 na zimę oraz 19" z szerszymi tyłami 255 na lato), różnica w prowadzeniu jest odczuwalna, ale w kierunku auta bardziej zwinnego i lepiej przyśpieszającego - nie w kierunku nerwowości. W G05, gdyby nie wyższy środek ciężkości i gigantyczna powierzchnia boczna, byłoby pewnie podobnie... ale nie jest.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.