Widzę natomiast, że już długo nie było żadnej aktualizacji. Cierpię na chroniczny brak czasu, a auto jeździ niemal tylko i wyłącznie w trasy, razem zrobiliśmy już ponad 35 000km. Jak dotąd bezawaryjnie i oby tak dalej 🙂 Jako, że jest koniec roku, ja właśnie mam "akcję serwisową", to znalazł się czas na mały update.
W 2023 troszkę sobie pojeździliśmy, kilometrów nastukaliśmy.
W styczniu przejechaliśmy się po Austrii, ale warunki jak to poprzedniego sezonu były słabe, więc napędu nie było okazji przetestować.
W lutym natomiast przyszedł czas serwisu, więc wpadł standardowy zestaw Mobil 1 oraz Archoil. Przebieg 200900km.
W kwietniu, również bezproblemowo, przejechaliśmy się zestawem 4er 420i & 5er do Włoch na zakończenie sezonu.
Maj i czerwiec przyniósł trochę jazdy po Niemczech, Czechach oraz Polsce. Tutaj już w doborowym towarzystwie z SL500.
A jak już pojeździliśmy, to przyszedł czas na kolejny serwis. Tu już przy przebiegu zbliżającym się do 209kkm. Tym razem po wielu poleceniach, zastosowałem nowy olej Mihel. Standardowo filtr oleju MANN, powietrza Hengst. Wymieniłem również płyn chłodzący.
A po małym przeglądzie, czas na przejażdżkę po Europie, przez lekko ponad tydzień zrobione 4500km po drogach Słowenii, Włoszech, Chorwacji oraz Austrii.
Przy prędkościach autostradowych głównie 160-180 spalanie średnie mieściło się w zakresie 9 do 9,5l/100km. Częste wymiany oleju i dodawania dodatków redukujących tarcie chyba faktycznie ma sens, patrząc tylko i wyłącznie po spalaniu.
Lada moment miną nam razem 2 lata z F10 😄 Człowiek powoli myśli o zmianie, ale dochodząc do momentu znalezienia dla siebie następcy... kończy się to wyborem kolejnej F10/11 lub G30. Naprawdę fantastyczne są te samochody.