Nigdzie nie nazwalem cie debilem, jesli tak to odebrales to przepraszam. Odnosnie meritum, to nawet w tej odpowiedzi popelniasz blad logiczny. Polega on na tym, ze nie mowisz nic o tych autach co NIE przyjezdzaja do tego warsztatu. Jesli przyjezdzaja do niego glownie samochody uszkodzone w powazny sposob, a rzesza tych, w ktorych sie nic nie dzieje tam nie przyjezdza, to sila rzeczy probka samochodow jaka zobaczy ten warsztat bedzie przekrzywiona wzgledem calej populacji. Pokusze sie nawet o stwierdzenie, ze wyspecjalizowany warsztat, ktory jest powszechnie uwazany jako dobry, bedzie czesciej widzial powazne awarie, bo chyba z powazna rzecza nie pojedziesz do Janusza, ktory jeszcze bardziej samochod popsuje?
Inny obrazowy przyklad: jesli ktos sie urodzil w biednej rodzinie, i znajomi rodziny to tez ludzie biedni to czy powinien wyciagnac wniosek, ze wszyscy albo wiekszosc ludzi jest biedna?
Zebym mogl wyciagac jakies wiarygodne wnioski chce miec dane, ktore beda wygladac mniej wiecej tak:
<unikalny identyfikator auta> <jaki przebieg> <stan auta na moment z danym przebiegiem> <jaki olej> <jak eksploatowane auto> ... <jeszcze inne cechy, ktore moga byc istotne> ...
Zauwaz, ze auta z ktorymi sie nic nie dzialo tez musza byc uwzglednione w powyzszych danych. Wtedy na podstawie tego moge sobie szacowac korelacje pomiedzy np. olejem a danym rodzajem awarii.
Dam ci jeszcze przyklad z ostatnich lat. Jakis czas temu podczas pandemii bylo glosno o amantadynie jako o przypuszczalnie skutecznym leku na COVID. Po przeprowadzeniu rzetelnych badan klinicznych (czyli zrobieniu wlasnie takiej tabelki jak podalem wyzej) wyszlo, ze lek jednak nie wykazuje zadnej skutecznosci.
I na koniec, ja nawet nie mowie, ze masz racje albo nie. Mowie, ze poprostu tego nie wiem, bo nie mam wystarczajacych informacji zeby moc to ocenic.