Skocz do zawartości

kapitan.szpunt

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G31 530dX

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia kapitan.szpunt

  1. A ja koledze powiem, ze wcale nie trzeba sie znac na mechanice zeby moc ocenic olej. Wystarczy sie znac na statystyce i miec wiarygodne dane.
  2. Nigdzie nie nazwalem cie debilem, jesli tak to odebrales to przepraszam. Odnosnie meritum, to nawet w tej odpowiedzi popelniasz blad logiczny. Polega on na tym, ze nie mowisz nic o tych autach co NIE przyjezdzaja do tego warsztatu. Jesli przyjezdzaja do niego glownie samochody uszkodzone w powazny sposob, a rzesza tych, w ktorych sie nic nie dzieje tam nie przyjezdza, to sila rzeczy probka samochodow jaka zobaczy ten warsztat bedzie przekrzywiona wzgledem calej populacji. Pokusze sie nawet o stwierdzenie, ze wyspecjalizowany warsztat, ktory jest powszechnie uwazany jako dobry, bedzie czesciej widzial powazne awarie, bo chyba z powazna rzecza nie pojedziesz do Janusza, ktory jeszcze bardziej samochod popsuje? Inny obrazowy przyklad: jesli ktos sie urodzil w biednej rodzinie, i znajomi rodziny to tez ludzie biedni to czy powinien wyciagnac wniosek, ze wszyscy albo wiekszosc ludzi jest biedna? Zebym mogl wyciagac jakies wiarygodne wnioski chce miec dane, ktore beda wygladac mniej wiecej tak: <unikalny identyfikator auta> <jaki przebieg> <stan auta na moment z danym przebiegiem> <jaki olej> <jak eksploatowane auto> ... <jeszcze inne cechy, ktore moga byc istotne> ... Zauwaz, ze auta z ktorymi sie nic nie dzialo tez musza byc uwzglednione w powyzszych danych. Wtedy na podstawie tego moge sobie szacowac korelacje pomiedzy np. olejem a danym rodzajem awarii. Dam ci jeszcze przyklad z ostatnich lat. Jakis czas temu podczas pandemii bylo glosno o amantadynie jako o przypuszczalnie skutecznym leku na COVID. Po przeprowadzeniu rzetelnych badan klinicznych (czyli zrobieniu wlasnie takiej tabelki jak podalem wyzej) wyszlo, ze lek jednak nie wykazuje zadnej skutecznosci. I na koniec, ja nawet nie mowie, ze masz racje albo nie. Mowie, ze poprostu tego nie wiem, bo nie mam wystarczajacych informacji zeby moc to ocenic.
  3. @derlysy Wyciaganie wnioskow z jedngo przypadku jest malo wiarygodne. Rownie dobrze moglbys rzucic raz moneta i stwierdzic, ze zawsze na niej wypada orzel, bo to na niej wypadlo podczas tego jedynego rzutu. Zeby podejsc do tego tematu na powaznie nalezaloby wykonac testy roznych kombinacji parametrow, ktore chcesz przetestowac i na duzej liczbie samochodow, aby otrzymac dostatecznie waskie przedzialy ufnosci. Wynikami takich badan na pewno dysponuja firmy motoryzacyjne i te produkujace oleje, ale watpie, zeby sie chcieli tym podzielic. Jesli chceilibysmy ich przechytrzyc to musielibysmy np. stworzyc serwis, gdzie uzytkownicy dzieliliby sie informacja o swoich usterkach i o sposobie eksploatacji swoich samochodow. Wtedy uzytkownicy sami zbudowaliby sobie takie statystyki po pewnym czasie.
  4. @kris1973 mozna wiedziec z ktorego roku auto?
  5. Czy moglibyscie sie podzielic tym jak wyglada niezawodnosc asystenta utrzymywania pasa ruchu w waszych egzemplarzach? Interesuja mnie szczegolnie modele z poczatku produkcji czyli rok okolo 2017. W moim egzemplarzu asystent czesto traci synchronizacje (te dwie kreski symbolizujace granice pasa zmieniaja kolor z zielonego na szary). Czy da sie cos z tym zrobic? Czy moze byc to wina braku odpowiedniej kalibracji po wymianie przedniej szyby? Wiem, ze poprzedni wlasciciel wymienial przednia szybe z uwagi na ubytki spowodowane kamykami. Czy zrobil potem kalibracje KAFAS, nie wiem.
  6. Te konkretne plusy przewazaja z twojego punktu widzenia. W oczach innej osoby co innego moze byc wazne, co moze powodowac, ze rachunek zyskow i strat bedzie inny dla danego modelu.
  7. Generalnie na pytanie "jaki silnik kupic?" nie da sie precyzyjnie odpowiedziec nie majac zadnych informacji o twoich preferencjach. Musisz okreslic na czym ci zalezy, w przeciwnym razie kazdy silnik bedzie spelnial twoje kryteria (bo zbior kryteriow jest pusty). Z przydatnych informacji, moge sie podzielic tym, ze sam posiadam G31 530xd z 2017 roku. Kupilem 2 lata temu przy przebiegu ~70k. Obecnie dobijam do 100k. W tym czasie nie uswiadczylem zadnych usterek oprocz jednorazowego zapalenia sie check engine. Blad dotyczyl silniczka sterujacego klapami wirowymi w dolocie powietrza. Po skasowaniu bledu wiecej sie nie pojawil, wiec najprawdopodobniej byl to jakis przejsciowy problem. Z elementow wyposazenia cenie sobie kamere 360 (widok jak w GTA 2), ktora pozwala naprawde precyzyjnie parkowac. Oraz tempomat. Mam adaptacyjny, ale korzystam z niego jak ze zwyklego glownie uzywajac przycisku cancel (przerywa naped / przywraca poprzednia predkosc), ktory jest wygodnie umiejscowiony po lewej stronie kierownicy. To co nie dziala za dobrze to utrzymywanie w pasie ruchu. System czesto sie deaktywuje po kilkudziesieciu sekundach od wlaczenia. Ponoc to zostalo usprawinone w nowszych modelach. Latem na autostradzie da sie zejsc ze spalaniem ponizej 6 L jesli odpowiada ci jazda z predkoscia ~120 km/h.
  8. Model: G31 530d xDrive 2017 W ostatnich tygodniach na desce rozdzielczej zaczela pojawiac sie kontrolka CheckEngine. Najczesciej jest zapalona, chociaz czasem zdarzy sie ze zgasnie. Komputer pokazal nastepujace kody bledow: 263900 (swirl flap actuator; short circuit over load) 2FAA00 (swirl flap actuator; mechanically defective near open position) 263300 (swirl flap actuator; control maximum current exceeded) Okolo poltora roku temu mialem czyszczony kolektor dolotowy, wiec raczej wykluczam nagromadzenie sie produktow spalin jako powod. Pytania: 1. Jak pilna do naprawy jest to usterka, czytaj czy moge z tym troche pojezdzic? Niby pali sie CheckEngine, ale zdaje sie, ze to nic krytycznego. 2. Dla osob z podobnymi doswiadczeniami: czy ten silniczek sterujacy klapami da sie chirurgicznie wyjac bez niepotrzebnego zdejmowania dolotu lub innych czesci wokol? Jest on wszakze na wierzchu, ale dostep do srub go mocujacych wydaje mi sie, ze moze byc utrudniony.
  9. Z ciekawosci, ile taki pakiecik w BMW kosztuje?
  10. Mozecie sie podzielic tym jak niezawodnie u was dziala utrzymywanie pasa ruchu na autostradzie? W mojej G31 z 2017 roku, jest to raczej bardzo slabe. System bardzo czesto (niekiedy co kilka/kilkanascie sekund) sie samoczynnie deaktywuje. Poprzedni wlasciciel wymienial przednia szybe z powodu pekniecia. Nie wiem czy robil kalibracje kamer. Pytam, bo zastanawiam sie czy w mojej wersji poprostu system jeszcze nie byl dobrze dopracowany, czy jednak to jakas wada.
  11. Na filmie gosc pokazuje potencjalna przyczyne i to jak sie jej pozbyc. Jak bede mial okazje to sprawdze u siebie czy mam to samo.
  12. Dzieki za podzielenie sie swoim doswiadczeniem. Ja auto kupilem uzywane. Efekt raczej nie pojawil sie nagle. Pamietam, ze zaraz po zakupie jakies dzwieki podczas manewrowania zwrocily moja uwage, ale dopiero teraz zaczalem mocniej zwracac uwage. Chetnie posluchalbym opinii osob specjalizujacych sie w diagnostyce/naprawach usterek o podobnych objawach. EDIT: Czy kontaktowales sie moze w tej sprawie z ASO?
  13. Od jakiegos czasu przy ostrym skrecaniu przy niskiej predkosci (podczas parkowania) z przodu dochadzi glos jakby skrzypienia. Dzwiek pojawia w momencie wykonywania skretu kierownica i utrzymuje sie podczas jazdy chwile po wykonaniu skretu gdy kola sa juz docelowo skrecone. Jakies pomysly co to moze byc? Pacjent to G31 z 2017 roku. Przebieg 75kkm. Adaptacyjnego zawieszenia brak.
  14. A czy mozliwa jest aktualizacja do iDrive 7?
  15. @Krakurs ten interfejs na zdjeciu to jakas nowa wersja oprogramowania? Moje G31 z 2017 roku tego nie ma. Wersja oprogramowania, ktora mam to: Tel: TB-006.074.002 Media: MB-006.074.002
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.