Skocz do zawartości

LoGik

Zarejestrowani
  • Postów

    109
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW F11, 530d (245km); BMW E46 318i (143km)

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia LoGik

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. No i ostatnia rzecz geometria i zbieżność bo już 2 lata minęło: Robota zrobiona w warsztacie: Euromaster SOCHACKI Okazuje się że dziury na drodze robią swoje... + lewa przednia felga miała wgniecenie - wedle warsztatu nie czuje się bicia krzywej felgi ale zawieszenie dostaje swoje
  2. Kolejna rzecz to wymiana rączki plastikowej po stronie pasażera - zakupiona tania NTY UCHWYT WEWNĘTRZNY DRZWI PRZÓD PRAWY BMW 5 F10 F11 + pasuje - krawędzie ostre i trzeba je piłować (ori ma zapiłowane, zaokrąglone krawędzie) - inne kolor - bardziej jasny (ale to mi się wydaje przez to że ori plastiki już z od czasu mają ciemniejszy wypalony kolor) Czy kupił bym jeszcze raz? - nie lepiej ori - kupywałem na lewą strone kierowcy - i pasował odrazu i kolorem i krawędziemi Cena - 20 zł NTY i 200zł ori BMW... 🤑
  3. Dawno nic nie pisałem co się dzieję z autem, a więc przytrafiła się przygoda parkingowa, wszyscy cali zdrowi, a żelazo się wyklepie. Taka szkoda parkingowa: Naprawiane w warsztacie Woinart Okazało się że już ten samochód miał podobny wypadek (szpachla zdjęciu po prawej no i tylne ćwiartki P+L przemalowane), bo uszkodzona klapa była malowana w kolor (zrobione bardzo dobrze w warsztacie powiedzieli że raczej ASO) Problem został rozwiązany zakupem innej klapy z szybą w kolorze A52 i przerzuceniem wiązki i osprzętu na inną klapę (straty - stycznik otwierania szyby - musiałem zamówić inny)
  4. Kilka nowych rzeczy zrobionych (niestety nie posiadam zdjęć): Serwis - BW WORKSHOP - polecam (po czyszczeniu kolektora była ucieczka powietrza - znalezione i usunięte w drodze reklamacji), robota zostaje wpisana do kluczyka/historii BMW - Wymiana tarcz/klocków na nowe ATE, niestety poprzednie zaczęły bić (może mycie auta po autostradzie w zimie było przyczyną, a może dla tego że były jednoczęściowe chińczyki) (ATE: tarcze 24.0130-0218.2, klocki 13.0460-7275.2, czujnik 24.0710-2057.3) - Wymiana wahaczy dolnych przednich (LEMFÖRDER 36218/36219) - Czyszczenie kolektora i dolotu w silniku granulatem
  5. Jednak - 1 cewka była zepsuta, już niema błędu ponad 300km z czujnikiem lambda, mam zamiar wymienić wszystkie cewki i świece i zobaczę jak to pojedzie
  6. Opis: BMW E46 (produkcja 04.2004), N46 silnik, 318i, wedle dowodu/dokumentacji norma spalin euro4 Pytanie: Mam dylemat, co do tłumika - wymieniać czy wykodować sondę lambda/zaślepić? Jeśli do EURO3 tłumik cały to ~1000zł to do EURO4 od 2-2,5k zł Problem: - na zimno podczas uruchomienia silnika coś grzechocze - pali się kontrolka silnika, błąd czujnika lambda (błąd z ISTA - 29F4 – DME: Catalytic-converter conversion 1 ) - nie równo chodzi silnik na zimno kiedy jest niska temperatura: wydaje mi się tak od 5*C w dół (latom jest ok) Inwestygacja: Byłem w serwisie BMW i warsztacie zajmującym się tłumikami - zamontowany katalizator (nie oryginalny/ zamiennik), który wedle warsztatu już się wypalił w środku i wkład lata po puszce - grzechotanie pod czas uruchomienia, też lambda szaleje i błąd wyskakuje - błąd po skasowaniu wraca po +- 200km przebiegu - sprawdziłem świece i cewki i wszytko jest ok - filtra powietrza nowy - przepływomierz też sprawdziłem jest ok
  7. Skrzynia biegów i pytanie czy resetować ustawienia? - odpowiedź zawsze po wymianie statycznej czy dynamicznej oleju trzeba robić reset i 200km jeździć na małych obrotach żeby skrzynia się adoptowała do "świeżego" oleju W moim przypadku w skrzyni było 2 razy wymieniany olej - 1 raz przy około 120k km (zakładam że statycznie), 2 raz - przeze mnie przy 220k km statycznie. Nie zrobiłem resetu po wymianie i działo mi sie 2 rzeczy - skrzynia przy 50-90-110 trzymała obroty na około 1100... do tego skrzynia z 2-go biegu zaciągała załączenie na 3-ci. Zrobiłem reset ustawień i zaciąganie niestety nie minęło ale "trwa krócej" 🧐 (była poprawa na chwile ale jakoś wróciło, sprzęgło C ma duża wartość może to jest winą...) ale np. teraz skrzynia trzyma 1300-1400 obrotów co daje lepsze ciśnienie oleju
  8. Cześć, Potrzebuje tarcze + klocki na przód + czujnik + sprężynki na zacisk, vin: C943868 Nie mogę znaleźć czy to jest 348 x30 czy 348x36 Czy jest jakiś zestaw naprawczy do prowadnic i tłoczków przód/tył? (Chciał bym zdjąć to wszystko zrobić rewizję oddać do piaskowania/malowania)
  9. Na pierwszej stronie mam zdjęcia z jakiegoś portalu zdjęciowego i ich widzę, natomiast ostatnie, czyli np Strona 3 - żadne nie działa, poniżej wkleiłem odnośniki (próbowałem na Chromie w "Privat mode", w Chome nowy profil, w Edge, w Firefox) Mam błąd 404, albo tych zdęć niema pod linkiem, albo możliwe że nie ma dostępu do tych zdjęć (żadne z nich nie widzę u siebie ani załogowany ani bez logowania) Zdjęcie 1 Zdjęcie 2 Zdjęcie 3 Tu stworzyłem nowy profil w chrome i próbowałem sie dostać do pojedynczego zdjęcia nie ważne czy zalogowany cze nie taki sam wynik https://www.bmwklubpolska.pl/forum/uploads/monthly_2024_01/image.png.fd191b9fbb1a3a2d70a11671e41d4580.png
  10. Hej, czy robi sie coś z obrazkami, bo po migracji na nowy URL wszystko trafił szlak... widać w poście zacytowanym... chyba że to ja mam problem i nie widzę.. to samo w dziale "moje auto" wszystkie nowe zdjęcia dodane po migracji nie wyświetlają się
  11. podpinam się, proszę włączyc. Migrowaliście ostatnio forum znowu... teraz nie mam żadnego obrazku z galerii samochodu co ostatnio dodałem i nie mogę je zmienic/dodać
  12. Ziama - zimą, nowy rok przyszedł - czas na nowe remonty 🙂 Wymiana o raz poprzedni remont tylnego zawieszenia przeprowadzony w warsztacie - Bimmer's specjalizacja BMW Tym razem zabrałem się za wał napędowy, wymieniono: - złączę elastyczne przód (od skrzyni) - Febi Bilstein 43482 - złączę elastyczne tył (od dyfra) - Febi Bilstein 171174 (105mm) - miałem wątpliwości bo w RealOEM było 110 i 105mm - podpora wału - Febi Bilstein 32864 Każdy element był w zestawie z elementami mocującymi i dodatkowymi (tuleja centrująca) oprócz podpory 🙂 Też miałem w okropnym stanie elementy mocowania plastików/osłon od dołu, więc też poszedł zestaw śrub i blaszek Numery OE: 07147311312, 07129904150, 07149213164
  13. Dziekuję za opinie! - drzwi tył (Zdjęcie 1) - u mnie było to samo, okazało się w uszczelce zbierała się woda, zrobiłem dziurkę i jest lepiej. Prawdopodobnie gdzieś do wywietrznika tej uszczelki trafia woda, bo uszczelka ma kilka dziurek, też ma na dole jedną czy dwie ,ale tam woda nie wychodzi... - gąbka (Zdjęcie 2) - rozbierałem to, wedle YouTube - to jest czarna gąbka, ogólnie to ta gąbka służy wyłącznie dla tego żeby tam nie trafiły grube śmieci - liście, gałązki, igły z choinek etc., można to zamienić na coś podobnego, bo cała pokrywa z tym filtrem to koszt ~250zł a tak to można tylko wymienić tą gąbkę. Właśnie na wiosnę będę u siebie robił z tym porządek bo coś mi głośno wiatrak chodzi. - U mnie była stłuczka parkingowa (tak poprzedni właściciel powiedział, zdjęć nie widziałem), ale poklejony wlot mówi że to było coś większego :). Jeśli chodzi o wymianę to najdroższy jest silniczek i jest maga popularny ten wlot, ja kupowałem z rozbiórki to sprzedawca mówił że to jedna z najbardziej sprzedających się części, roboty trochę jest (~3-4h na wszystko) bo trzeba zdjąć zderzak, a później równo zamocować z powrotem. Warto z tym zrobić porządek bo latem samochód nie chłodzi się dobrze (kiedy 30+ stopni), w podróży z zdjęcia ze spalaniem długie podjazdy pod górki mocno podwyższały temperaturę. - spalanie - hehe, "Eco Pro manualne" (Zdjęcie 3). Jeden tryb "sport" który mam to na skrzyni biegów. Mam to szczęście że nie mam jako opcji ani start/stop silnika, ani trybów jazdy. Spalanie z drogi 2800km polska-chorwacja-polska (75% autostrady - tempomat 110-120km/h, 25% drogi podmiejskie - 70-90km/h). Mega mnie wkurza skrzynia 8HP tym że trzyma 1000-1100 obrotów silnik, zastanawiam się nad wgraniem softu z Alpiny - podobno tam lepiej przełącza i trzyma obroty wyżej. Zdjęcie 1 Zdjęcie 2 Zdjęcie 3
  14. Dziękuje za odpowiedź, w takim razie "jeździć obserwować".
  15. Reflektory maja wywietrzniki i zaparowanie jest ok, oczywiście jeśli z czasem wysycha a nie robią się krople. Regenerowałem reflektory w styczniu, rok temu - wymiana kloszy, nowy klej - pierwsza jesień i zaparowane, ale wysychają. Jeden raz było mocniej zapocone to wrzuciłem woreczek z granulkami i po 30 min już była sucha lampa - może właśnie u Ciebie też wilgoć trzeba zabrać wewnątrz z lampy, jak piszą wyżej. W tym roku już nic nie paruje, może lekka mgiełka raz była i tyle
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.