Skocz do zawartości

LoGik

Zarejestrowani
  • Postów

    125
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW F11, 530d (245km); BMW E46 318i (143km)

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia LoGik

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. na forum zalecali - https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=31336796763 - KILEN - warsztat zaproponował KYB, zobaczę czy różnica w 100zł za szt zrobi wielka różnicę w użytkowaniu Do sprawdzenia były amortyzatory, ale stwierdzili że jest ok i tylko osłony i odboje wymienili Zawieszenie w eFce jest dosyć wytrzymałe, pierwsze testy BMW robiło w E39... więc F seria jest już 3-cią generacją, mówią że G seria ma jeszcze lepsze zawieszenie (mniej awaryjne), bardziej dopracowane.
  2. Jeśli spaliny w aucie to - pokrywa zaworów - uszczelka puszcza (lekko sprawdzić bo zbiera sie olej na rogu silnika od razu nad DPFem) Olej na rurze po turbo to wężyk odmy/odma do wymiany - wiec pokrywa zaworów do wymiany (w N57 odma nie jest wymienna, raczej tylko z pokrywą) do tego nie warto iść w ori pokrywę bo cieknie co 5-7 lat więc każde noName ujdzie i cena 3x mniej
  3. ***do poprzedniego komentarza - zróbcie coś z edycją - skrót - CTRL+ENTER - dodaje komentarz, edytować to tylko 3 min mam...*** Pojechałem raz z przyczepą ~500-700kg, przyczepa wystająca na 50-70cm ponad samochód - jak żagiel to hamowało samochód więcej niż 120 nie jechałem. Musiałem jechać na manualnym trybie bo ciągle zrzucało mi na 1100 obrotów i obawiałem sie za silnik 🙂 Więc trzymałem ~1700obr Prehistoria i trochę nauki o ZF 8HP: W moim aucie raczej było ciągano przyczepy bo w Szwecji to lubią robić nawet jak trzeba jedną deskę przewieźć 🙂 (nie mam pojęcia o skali tego ciągania przyczep moim samochodem, ale wyniki poniżej) Na chwilę obecną wygląda to tak: 1-sza wymiana była na około 120-140k km - widać po osłonie/filtrze oleju skrzyni, jaki rodzaj wymiany nie wiem (statyczny/dynamiczny) 2-ga wymiana moja na około 220k km - statyczna (to jest bezpieczniejsza wymiana), mam zamiar po 60k km zrobić kolejną nie czekać 100-120k km Niestety mam kopanie skrzyni na 2-m biegu, to jest prawdopodobnie od tego ciągania przyczep, ale nie jestem pewien Inną przyczyną znowu może być to że 1-szy bieg jest używany wyłącznie do ruszania i dalej skrzynia zrzuca tylko do 2-go biegu, czasem nawet rusza używając 2-go biegu np. jak się toczę do świateł na sek się zatrzymuje i ruszam, więc najczęściej używane są pakiety 2-go biegu Kolejna rzecz którą zauważyłem tylko 1 i 2 bieg to są jedyne biegi pływające, tzn działają jak klasyczna skrzynia biegów używając sprzęgła hydro kinetycznego, od 3-go - biegi są jak by w manualu - czyli obroty silnika nie spadają po odpuszczeniu gazu (ZF 8HP ma sprzęgło/mechanizm, który blokuje sprzęgło hydrokinetyczne) A teraz o tym jak żyje skrzynia, zauważyłem że to zależy czy miasto czy trasa to będą różne adaptacje... ogólnie to cały czas się zmieniają - BTW - to odpowiedź czy kasować adaptacje przy wymianie oleju w skrzyni - 100% trzeba kasować, już po 200km będą wracać do normy Adaptacje w miliBarach A -14 -38 -38 -14 -14 10 B -124 -124 -124 -124 -124 -100 C 238 229 235 199 199 226 D -221 -221 -245 -245 -245 -197 E -73 -73 -73 -73 -73 -73 Adaptacje w ms A 1 -2 -2 1 1 1 B -19 -19 -19 -19 -13 -13 C -2 -3 -3 0 -4 -6 D 2 -1 5 5 5 8 E 0 0 0 0 0 0
  4. W moim aucie raczej było ciągano przyczepy bo w Szwecji to lubią robić nawet jak trzeba jedną deskę przewieźć 🙂 (nie mam pojęcia skali te ciągania przyczep) Na chwilę obecną wygląda to tak:
  5. 250k km przebieg, na pewno wiem że nawet jak mi spala to dolewa ropą i jest poziom równy 🙂 Jeżdżę 40/60 miasto(korki)/autostrady - 10k km rocznie Ogólnie to mi z badań wynika że bierze 0 oleju, ale... Badanie - 7 pomiarów co miesiąc, ilość wypaleń DPF za 7 miesięcy 35, ilość km - 9300, ilość startów silnika 360, godzin pracy silnika 160 Poziom oleju wedle Bimmertool 53,3 51,3 53,3 55,1 54,2 56 57,1 Badam to 2 lata... wygląda to tak: 53,3 -> 51,3 tu miałem podróż 3500km - zjadało trochę 53,3 -> 55,1 tu jeździłem miastem ~700km - przerywane wypalenie więc przybyło Silnik działa dobrze, korekty wedle bimmertool i ista od -0,5 do +0,5, wydech czysty, z wypaleniami to rożnie w mieście co ~200km na trasie od ~400 do ~1000km
  6. no właśnie oto mi chodzi że nawet sprowadzając F11 4.4 za ~20k EUR + oplaty + dodatkowo przeznaczyć ~20-30% na gumki, tulejki, plastiki etc - tylko wtedy będzie wozidło na 5 lat bez wkładu - tylko olej i filtry do wymiany 😁
  7. Dziękuje za odpowiedzi, ja nie robiłem swapów, a raczej mój mechaniczny "acziłment" - to wymiana uszczelek czy hamulców. Ale co to mi przeszkadza jeśli mam chęć i motywacje nauczyć się i zrozumieć jak to działa 🙂 W poprzednim samochodzie to za 6 lat wycieraczki wymieniłem bo nie chciało mi się... z BMW zacząłem się interesować - ja co i gdzie działa... np. teraz teraz mam już szerszy wgląd do tej zmiany - elektryka (CAS, DME, wiązki), poprzednio mierzyłem tylko mechanicznie
  8. jest jeden problem natury subiektywnej - ja chce F11 - kombi - nie znoszę sedanów
  9. Dzień dobry, Problem: - wykończony katalizator i puszka od razu za silnikiem koło skrzyni - tłumikaż zaleca wymianę całego wydechu jak leci od silnika do zderzaka - paląca się ikonka silnika - błąd sond lambda Co chcę osiągnąć: - układ wydechowy który przejdzie przegląd - wyeliminować błąd DME/sond - nie kupować ori tłumik (12k zł) czy drogi zamiennik (~3k zł) Rozwiązanie: - katalizator sportowy EURO4? - wykodowanie/zaślepienie sond lambda Czy ktoś coś podobnego robił?
  10. hmm, no ok - ile kosztuje F11 z 4.4 w dobrym stanie bez wkładu własnego? a ile kosztuje f10 z USA z 4.4 i przełożenie wszystkiego co trzeba w moja F11? mówimy tu o 4.4 N63TU2 Nie patrzę na to jak zaoszczędzić, tylko jak zrobić "ultimate driving mashine"
  11. W moim wydech jest tak samo czysty w środku - 2011 rok 3.0, nalot ~250k km - wypalanie - korki miasto 200-300km, trasa różnie - czasem co 450km czasem 900 km 🧐
  12. Nowy rok właściciela BMW się zaczyna od planowania i ustawiania priorytetów na rok 🙂 Niestety przy sprawdzeniu opon (wyważanie i usuwania nieszczelności) mechanik poinformował o pękniętej sprężynie z przodu... i cały plany poleciał w pi... 😝 1. Wymiana sprężyn x2 KYB RA3398, przy okazji wymienione osłony i odboje KYB 910196, wszystko z dbałością zrobione w warsztacie Bimmer's specjalizacja BMW 2. To akurat zaplanowane na dobrą pogodę - wymiana 4 drążków od czujników poziomowania swiateł - juz są skorodowane i w razie zacięcia zazwyczaj lamią ramie czujnika - drążek jest o wiele tańszy 🙂
  13. Dziękuję za dobre słowa. Staram sie tu wrzucać wszystko co robię z samochodem - jak wpadnę na pomysł sprzedaży tego cuda 🙂 żeby mieć księgę online
  14. Dzień dobry, Proszę o pomóc z doborem sprężyn na przód, VIN C943868
  15. jak rolki są wymienione to wystarczy zdjąć pasek i uruchomić silnik... jak nie będzie dźwięków to osprzęty albo pasek - później tylko sprawdzenie pokolei
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.