Skocz do zawartości

isys

Zarejestrowani
  • Postów

    391
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    znikąd

Osiągnięcia isys

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

0

Reputacja

  1. Na niemieckiej stronie pisali o jakiś diodach montowanych w miejsce żarówek. Jak nie znajdziesz innego sposobu to w Poniedziałek poszukam i przetłumaczę. Ponadto, w mojej e91 mam diody - może tędy droga; może należy sprawdzić w serwisie ile taka lampa kosztuje.
  2. Błagam, nie rozpoczynajcie tylko nowego serialu pod nazwą ...a mój to pali 4 l przy dynamicznej jeździe ze średnią 130... Carlo, po pierwsze dane katalogowe mają się nijak do zuzycia rzeczywistego, mają one tylko na celu porównanie róznych samochodów w tych samych warunkach, po drugie spójrz na np spritmonitor.de jakie są rozbieżności pomiędzy samochodami w tym samym wykonaniu. To ile poda Tobie Dominik nie ma żadnego odniesienia do tego ile spali Tobie. Swoją drogą spritmonitor.de jest ciekawym źródłem danych dotyczących zużycia, tyle że tam jeździ się zazwyczaj z prędkościami dopuszczonymi przepisami, więc zużycie paliwa w mieście podane przez Niemca ma się nijak do zużycia w mieście w Polsce. To takie moje spostrzeżenie.
  3. Tyle że nawet ten plastikowy też ma pestkę. W tę pamięć to nie wierz - komunikacja EWS = stacyjka następuje zawsze po przekręceniu kluczyka.
  4. Też uważam ten wynik za bardzo dobry - w tych samych warunkach, choć na innej trasie, e46 320 dT z wirusem paliła 9,6 l/100 km. Moje auto to e91 320 dT 177 KM. Wówczas na oponach zimowych 205/55/16. W drodze powrotnej, w deszczu, z dużo niższą średnią ze względu na duży ruch, auto spaliło około 7,3 l/100 km.
  5. No właśnie tak się zawsze zastanawiałem, o jakiej "średniej" piszą forowicze, bo wyniki jakie osiągali przy swoich średnich były, jak to zresztą często bywa, niedoszacowane. Obawiam się właśnie, że chodzi o prędkość wokół której się poruszają. Niestety nie ma ona wiele wspólnego ze średnią prędkością z trasy. Wynik o którym pisałem powyżej został uzyskany przy prędkości średniej 160,2 km/h, jako że postojów na tak krótkim odcinku nie potrzeba, niestety są ograniczenia do których sie stosuję i stąd taka różnica pomiędzy prędkością podróżną ok 210 km/h i średnią. Tyle gwoli wyjaśnienia - proponuję aby każdy kto ew wpisze tu swój wynik, napisał również jak rozumie prędkość średnią. poozdr
  6. Podaj tylko jak liczysz średnią: 160 km/h to bardzo wysoka średnia. Miałem taką tylko raz w życiu, jechałem pustą drogą na południowy kraniec Niemiec, cały czas, gdzie było można, 210 km/h. Dokładne dane: 160,2 km/h, 8,62 l/100 km, przejechane na zbiorniku 664 km.
  7. Co prawda startuję (startowałem) od 1986 roku, ale wcześniej i tak bywałem na większości imprez i o sklejce nie słyszałem. U mnie od początku była płyta pod połową auta (he, he, auta: jak to brzmi, to był pf126p). Z mojego doświadczenia powiem, że przede wszystkim koncentruj się na sprawnym aucie (nawet seryjnym) i torze jazdy. Jedyne co powinno być nieco lepsze to hamulce, jeśli nauczysz się je wykorzystywać - bo to wcale nie jest takie oczywiste. Jak piszesz coś o widowiskowej jeździe 316 to raczej wyników ci nie wróżę. Przynajmniej do czasu aż się nie nauczysz oszczędzać prędkości. Jak koledzy pisali, opony 175 to maks, znajdź niski profil dla lepszego przełożenia, ale pod żadnym pozorem nie obniżaj auta. Jak dojdziesz do kasy na zmiany to utwardź (przede wszystkim stabilizator z przodu) na seryjnej wysokości. Skok zawieszenia we wszelkich rajdach jest podstawą dobrych czasów. To moje zdanie
  8. Jak widać fotele sportowe, więc: 1 siedzisko przód tył 2 fotel góra dół 3 oparcie w pionie 4 kołyska siedziska (zmiana kąta) 5 przedłużanie siedziska, choć tu akurat płaszczyzna jest zbieżna z p.1. to chyba jest koło pięciu, choć płaszczyzny są faktycznie 4 No i ksenony oczywiście widział w katalogu... :twisted2:
  9. isys

    Jakie gumy na 17"

    i założę się że jeździ się Tobie na nich wyśmienicie :) ja nie narzekam ale następne będą na 100% wyższe a co do szerokości pomyśle czyli albo 215/45 a najprawdopodobniej takie jak powinny byc 225/45 Jedno mnie zastanawia bo się stanowczo nie zgodzę na opinie kolegi wyżej " załóż 205 szeroką i wysoką na 55". Dlaczego, bo co z rantem? jak ochornić rant felgi jak założysz 205 szeroką oponę? dobra będzie wysoka i w miarę chronić felgę przed tąpnięciem no a rant :? mi na początku ktoś zaproponował 205 jak to usłyszeli moi "oponiarze" to padli ze śmiechu.. u mnie na zdjęciu jak się dobrze przypatrzeć to rant jest na styk chroniony oponą to sobie nie wyobrażam "laczka" 205 zakładaj 225/45/r17 i śmigaj pozdro A zanotował kolega że felgi występują w rożnych szerokościach.Bo jak dla mnie to dotychczas właśnie 205/50/17 były dobrym kompromisem pomiędzy prowadzeniem, oporami i trzymaniem. Tyle że felga wówczas 7 - 7,5 cala a nie 8 jak do 225/45/17. Pozdr no powiedzmy że prawie się zgodzę :) ale ja mam taki rozmiar tych felg BMW 3 ET 35 17" 7.5J i mam 215/40 a powinno być 225/47. Więc czy od razu te pół cala sprawia że można zakładać o tyle węższe opony? jeże;i tak to zwracam honor. Ale i tak uważam, że to temat szeroka rzeka bo wg mnie tak naprawdę powinno się zakładać felgi o taki osadzeniu jak fabryka przewiduje generalnie z delikatną tolerancją i wtedy szukać odpowiednich opon z reguły również wg wymiarów fabrycznych. dlaczego? najlepiej pasują nie bez kozery je sobie wymyślili. I przekłamania na liczniku są niewielkie. Każda inna felga z innymi parametrami wymaga indywidualnego dopasowania opony. Podpisuję się obiema rękami - masz absolutną rację co do rozmiarów opon przeznaczonych dla konkretnych aut (właściwie opon, felg i et). Tyle że 205/50/17 występowała w e46 jako dedykowana (choć być może tylko jako zimówka dla trzylitrówek). co do różnicy w szerokości obręczy: pół cala to przecież około 12-13 milimetrów szerokości. 205 na feldze 7" mniej chroni ranty od 225 na feldze 7,5" ale ta druga powinna byc założona na 8". Wówczas jest jeden cal różnicy, czyli 25,4 mm, czyli więcej niz różnica w szerokości pomiędzy 205 a 225.
  10. isys

    Jakie gumy na 17"

    i założę się że jeździ się Tobie na nich wyśmienicie :) ja nie narzekam ale następne będą na 100% wyższe a co do szerokości pomyśle czyli albo 215/45 a najprawdopodobniej takie jak powinny byc 225/45 Jedno mnie zastanawia bo się stanowczo nie zgodzę na opinie kolegi wyżej " załóż 205 szeroką i wysoką na 55". Dlaczego, bo co z rantem? jak ochornić rant felgi jak założysz 205 szeroką oponę? dobra będzie wysoka i w miarę chronić felgę przed tąpnięciem no a rant :? mi na początku ktoś zaproponował 205 jak to usłyszeli moi "oponiarze" to padli ze śmiechu.. u mnie na zdjęciu jak się dobrze przypatrzeć to rant jest na styk chroniony oponą to sobie nie wyobrażam "laczka" 205 zakładaj 225/45/r17 i śmigaj pozdro A zanotował kolega że felgi występują w rożnych szerokościach.Bo jak dla mnie to dotychczas właśnie 205/50/17 były dobrym kompromisem pomiędzy prowadzeniem, oporami i trzymaniem. Tyle że felga wówczas 7 - 7,5 cala a nie 8 jak do 225/45/17. Pozdr
  11. isys

    Drżenie auta

    No właśnie, tak na prawdę to należało by sprawdzić wszystko po kolei, tyle że problemy mniej prawdopodobne w drugiej kolejności. Szczególnie że w przypadku drgań na pewno nie pomoże serwis, chyba że wymieniając wszystko po kolei, na nasz koszt oczywiście...
  12. isys

    Drżenie auta

    Nie, no ok, tyle że kolega pisał wyraźnie o zakresie prędkości obrotowej w jakiej drżenie występuje, a drżenie kół, niezależnie od powodu (niewyważenie, bicie, luz na drążkach), występuje przy określonej prędkości jazdy, niezależnie od obrotów.
  13. isys

    Drżenie auta

    hmmm... nie bardzo kumam co ma drżenie auta podczas przyspieszania w konkretnym zakresie obrotów silnika do krzywych czy niewyważonych kół. Ale może mało wiem. Ja bym szukał w trzech miejscach: dwumas (mocno prawdopodobne), podpora (dość prawdopodobne, drgania występują w okolicach maksymalnego momentu, czyli maks obciążenia napędu) i mocowanie tylnego zawieszenia - w Twoim roczniku chyba się jeszcze wyrywało - efekt byłby podobny, znów zależnie od obrotów silnika, czyli wartości momentu obrotowego. Niestety nie znam skutecznego sposobu na sprawdzenie koła wielomasowego. Życzę powodzenia
  14. isys

    opony Run Flat tire

    Przyjacielu, RF nie wymagają żadnych czujników ciśnienia (nie tak jak np w e46 bez RFT) - system ocenia ciśnienie po obwodzie opony, za pomocą czujników ABS-u. Pozdr
  15. A Ty kolego nie oceniaj czyjegoś portfela po poglądach, bo troszkę snobizmem to zalatuje. No i dlatego zaznaczyłem "bez urazy". Moja wypowiedź nie dotyczyła w żadnym wypadku zasobności czyjegoś portfela a jeśli to raczej stosunku tegoż do posiadanego auta. I snobem nie jestem, choć nie bardzo podoba mi się łatanie całkiem niezłych aut po garażach. Mój, prywatny pogląd i nikogo do niego nie zmuszam. Odnośnie doświadczenia w ASO - również znam je z obu stron - wiele czasu spędziłem tam na praktykach i choć było to wiele lat temu, to dzisiaj zarówno ludzie jak i ich podejście mało się zmieniło - mam w firmie FIATY - a to właśnie w ówczesnych POLMOZBYTACH a dzisiaj bardzo często serwisach tej marki miałem praktyki. Po prostu dramat. Nie wspomnę o stukach w przednim zawieszeniu mojej BMki, których zdiagnozować jak na razie się nie udało. Chyba zrobię to sam lub skorzystam z serwisu we Frankfurcie. Nadal pozdrawiam serdecznie i na prawdę nie bierzcie zbyt dosadnie moich opinii o portfelach - mam dość osobliwe podejście do zakupu, a przede wszystkim eksploatacji samochodu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.