Skocz do zawartości

alecto.91

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW e60 LCI, n47 177KM, 2008r.

Osiągnięcia alecto.91

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Właśnie przy niskiej temperaturze i ewentualnym kurczeniu chyba pojawia się sczelność, bo wówczas alarm nie występuje. Zrobiłem w tym sezonie sporo rzeczy przy tym silniku ale tych uszczelek na rurach ostatecznie nie wymieniłem. Ale chyba pora to zrobić i zobaczymy czy kiedy temperatury się podniosą znów będzie pojawiał się błąd.
  2. Dzięki Burza1234 za szczegółowy opis i z pewnością przeanalizuję go dokładnie i sprawdzę co należy :) Z Twojego punktu widzenia widzisz jakąś zależność pomiędzy temp otoczenia a występowaniem tego błędu? Czy nieszczelność układu przed turbosprężarką może być przyczyną? Zimą dostaje się lewe zimne powietrze i system nie wyrzuca błędu? W lecie temp powietrza jest wyższa i komputer to rejestruje jako anomalie?
  3. Witam i odświeżam temat, Cały sezon kasowałem poniższy błąd a on zawsze po kilkudziesięciu kilometrach powracał: 4501 DDE: DDE: Abgasrückführ-Regelung, Regelabweichung Teraz odkąd temperatury są w okolicy zera i poniżej zera po skasowaniu alarmu przez dłuższy czas już nie powraca. Jaka może być różnica i jakie może być pochodzenie alarmu jeżeli temperatura otoczenia ma wpływ na jego występowanie. Będę wdzięczny za odpowiedź
  4. Kolejna próba. Wczoraj umyłem czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze, i przepływomierz. Auto zaczęło inaczej reagować na pedał gazu, wcześniej była dziura po wciśnięciu gazu ok 1,5tys obr. Obecnie zamiast dusić silnik płynnie redukuje bieg i przyspiesza dynamicznie. Niestety błąd 4501 pozostał. Rozebrałem przepustnicę, ponieważ jak pisałem wcześniej nie podobało mi się jak się gasi silnik, oraz jakie dźwięki wydaje nastawnik po wyłączeniu zapłonu. Przepustnica była czysta, pracowała OK, jednak zastanowiło mnie rzegotanie w komorze nastawnika, wideo poniżej: Na logikę z pewnością nie powinno tak być. Czy to jest normalne? Co mogło ulec uszkodzeniu? Czy może to być źródłem metalicznego rzegotania jakie mam pomiędzy 1,5 - 2 tys obrotów, oraz dźwięków wydawanych przez nastawnik po wyłączeniu zapłonu? Czy może mieć to wpływ na to jak wygląda gaszenie silnika? Z luźnych elementów zauważyłem jeszcze luzy w mocowaniu przewodu pomiędzy IC i przepływką, wideo poniżej: Czy to również może być słyszalne podczas przyspieszania? Wymienię po urlopie uszczelki kształtowe w mocowaniu tej rury i dam znać czy luzy się zmniejszyły. Pozdrawiam
  5. Kolejna próba. Podmieniłem zawór EGR na nowy, brak poprawy. Błąd 4501 nadal obecny. Mam wrażenie, że po podmianie zaworu silnik się gasi w inny sposób, zgaszenie jest natychmiastowe. Zastanawiam się czy teraz jest OK, czy przed wymianą zaworu było OK. Poniżej link do filmiku: Próbowałem ustalić w jakich okolicznościach pojawia się błąd. Podczas jazdy wykonywałem kilkukrotne mocne hamowania pulsacyjne i błąd nie wyskakiwał, więc chwilowo odstawiam serwo i pompę vac na bok, zastanawiam się nadal nad przepływką i przepustnicą. Czy przepustnica może mieć powiązanie z błędem 4501? Czy takie gaszenie silnika jest OK? O czym mogą świadczyć odgłosy jakie po wyłączeniu zapłonu wydaje nastawnik przepustnicy (wstawiałem wcześniej filmik)? Wcześniej pisałem że w zakresie 1500 - 2100 obr/min mam metaliczne szumienie / grzechotanie przy przyspieszaniu. Czy taki dźwięk również mógłby pochodzić z przepustnicy? Będę wdzięczny za odpowiedzi.
  6. Niestety się nie udało. Przez pierwsze 25km błąd się nie pojawiał, po tym dystansie zaczął się pojawiać ponownie.
  7. Nie chcę zapeszać, ale widzę pewną poprawę sytuacji. Sprawdziłem lub wymieniłem już praktycznie wszystko i nie stwierdziłem nieszczelności w instalacji vacum. Zacząłem analizować inaczej. Dokonałem adaptacji EGR z poziomu BimmerTool do wartości 0,60mg/stk. Od tej pory przejechałem kilkanaście kilometrów w warunkach w których błąd 4501 zwykle co chwile się aktywował, jak narazie czysto i nie wykazuje ani jednego błędu silnika. Jutro mam trasę 50km to wyjdzie w praniu. https://www.fotosik.pl/zdjecie/3ef6cf177d423d18 https://www.fotosik.pl/zdjecie/ecd7e4280a35725d
  8. Właśnie chcę ustalić dokładną przyczynę i mieć pewność że się nie wepcham w koszty a to i tak nie pomoże. Jest na tym i innych forach mnóstwo wątków odnośnie tego błędu gdzie ludzie mają zaślepiony i wyprogramowany EGR a błąd ciągle im wyrzuca.
  9. Akurat o to zapytałem z czystej ciekawości i przy okazji. Generalnie zależy mi w chwili obecnej najbardziej na wyeliminowaniu błędu 4501. To ostatni błąd który mi wyrzuca komputer, pozostałe wyeliminowałem. To może być powiązane z falowaniem.
  10. Z nastawnika przepustnicy słychać takie chrobotanie jak się przysłuchasz, a pisk jest z jeszcze innego źródła, ale narazie nie zlokalizowałem miejsca
  11. Z ciekawości zapytam się jeszcze czy to normalne że po zgaszeniu auta i wyłączeniu zapłonu przepustnica i nastawnik klap wirowych wydają takie odgłosy? Przez kilka minut i później się wyłącza. Ale czasami wzbudza się przy otwarciu drzwi, otworzeniu maski, lub odpięciu której wtyczki pod maską. Filmiki poniżej:
  12. Wczoraj podmieniłem zaworek podciśnienia Pierburg 7.02318.01.0, niestety nie pomogło. Błąd pozostaje: 4501 DDE: DDE: Abgasrückführ-Regelung, Regelabweichung Czy na podstawie danych które wrzucałem tutaj dotychczas jest ktoś w stanie zasugerować mi jeszcze jakiś trop? Zakupiłem wakuometr. Jak się wpiąć żeby sprawdzić sprawność pompy vacuum i serwa? Jak sprawdzić sprawność przepływomierza? Zauważyłem że błąd pojawił się po raz pierwszy kilka dni po podmiance na używkę czujnika ciśnienia spalin 13 62 7 805 152. Czy ten element może mieć coś wspólnego z tym błędem?
  13. Orientujecie się jaki koszt sprawdzenia i regeneracji takich wtryskiwaczy CR?
  14. Zaworek sterujący EGR to nowy Pierburg, przewody podciśnieniowe założone w ubiegłym tygodniu nowe, jutro odbieram zaworek podciśnienia Pierburg ten pierwsza za pompą olejowo próżniową i spróbuję go podmienić.
  15. Cześć, Wczoraj podpiąłem się pod auto z INPA, poniżej linki do kilku filmików jakie udało mi się nagrać: Czy coś wzbudza podejrzenia lub zachowuje się ewidentnie krytycznie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.