Skocz do zawartości

RafalP73

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    318i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia RafalP73

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Hej, jeszcze raz dzięki za podpowiedź!!!. Prawidłowa wymiana klocków jest kilka razy szybsza od tej opisanej na YT;-) Choć trochę się zdziwiłem jak łatwo poszły te imbusy (8'ki) - lekki jęk przy odkręcaniu, ale poszło z klucza bez żadnego siłowania, czy przedłużek... co jak na tak newralgiczny element to się spodziewałem większego oporu. Kabelek jest faktycznie jeden i już był mocno naderwany więc go tez wymieniłem. Wszystko śmiga bez problemowo. Płyn hamulcowy niedawno miałem zmieniany - więc już nic nie kombinowałem 😉
  2. nie nie, krytyka była słuszna i fajnie że napisałeś... bo ja jako mechanik-amator znalazłem tylko tego gościa na YT i wykazując się siłą odkręciłem całe jarzmo... na szczęście nic się nie dzieje, ale może następni nie popełnią błędu - więc za krytykę to ja dziękuję w imieniu swoim i tych co może z tego skorzystają 😉 za PW dzięki - jak tylko przestanie padać, to zajmę się klockami... 😉 pozdr
  3. Szanowni, czy ktoś może się podzielić info o wymianie klocków z przodu w F30ce? Znalazłem na YT filmik, ale tam koleś zdejmuje cały zacisk (za co zostałem ostro skrytykowany przy wymianie z tyłu... 😉 ) dodatkowe pytanie - czy z przodu jest podobnie jak z tyłu jeden czujnik, czy są dwa przy każdym kole dedykowany? z góry dzięki za pomoc!
  4. super, że sprostowałeś... może komuś w przyszłości się przyda. z odkręcaniem tych prowadnic torxem to niezły patent - nie wpadłem na to :-(
  5. Bardzo ciekawe spostrzeżenie - zwłaszcza że pod tymi gumami nie ma żadnych śrub... jedyne elementy odkręcalne to całe jarzmo... pod tymi gumkami są same prowadnice. BTW - jak jesteś taki doświadczony - mogłeś podpowiedzieć;-)
  6. Szanowni - tak już zamykając wątek po wczorajszej udanej akcji wymiany (i tego co może się komuś przydać): Klocki komplet na tył - wiadomo Czujnik jest JEDEN z prawej strony (myślałem że przy każdym kole będzie osobny - nie, jest jeden tylko z jednej strony) - UWAGA - jak się auto zgłasza na czerwono koniec klocków, to znaczy że czujnik zrobił swoje i mimo że nadal wygląda w miarę na cały to jest to złom i trzeba wymienić... Klucz - potrzebna jest nasadowa 16-ka najlepiej taka "rurkowa" nieco dłuższa niż standardowy klucz nasadowy co do samej wymiany - faktyczne nie jest to proste dla amatorów-mechaników, trzeba odkręcić CAŁE JARZMO - właśnie te dwie śruby 16ki do których dostęp jest co najmniej średni, a śruby idą bardzo ciężko do samego końca... mnie się udało wpakować tam klucz udarowy, ale... tu trzeba ostrożnie. Jak zejdzie całe jarzmo to wtedy wysuwa się te ruchomą część i można wymieniać klocki. Tłoczek wcisnąłem dość lekko. Jest jedna rzecz która może zgubić amatora-mechanika, który wcześniej wymieniał klocki, gdzie nie trzeba było zdejmować całego jarzma - są 2 wystające GUMOWE osłonki które mogą wydawać się, że pod nimi będą jakieś śruby... niestety - to są osłonki pod którymi są prowadnice i pewnie tam można to czasem posmarować. po wymianie klocków i czujnika trzeba zresetować błąd. W tym celu na włączonym zapłonie trzymamy dłużej przycisk po lewej dolnej części deski, następnie przyciskamy przechodząc do kolejnych inspekcji i po znalezieniu tej właściwej resetujemy... i mamy spokój na kolejne 70kkm (tyle przynajmniej wynika z inspekcji). jak komuś się to info przyda - to proszę, a temat to zamknięcia. oczywiście w dzisiejszych czasach pewnie warto dodać, że materiał poglądowy, robisz na własne ryzyko itp 🙂 przydatne może być jeszcze to - trochę śmieszne, ale koleś rozebrał i mnie trochę natchnął:
  7. Szanowni, Szukałem po forum,, ale jakos średnio znalazłem opis, czy też serwis manual (oprócz tego co przenieśli na płatne strony)... Czy ktoś z Was wymieniał i może sie podzielić: czy jest tam jakaś rzecz inna niż odkręcenie kilku śrubek i ich przykręcenie po wymianie czy tłoczek po prostu wciskamy, czy jakoś inaczej - wkręcamy, czy może trzeba jakimś softem diagnostycznym to cofać? (nie podejrzewam - zwłaszcza że ręczny mam ręczny a nie elektryczny, ale wole zapytać) czy czujniki zawsze trzeba wymienić? czy reset wystarczy z poziomu przycisku przy zegarach odpowiednio wyklikać, czy jeszcze powinien jakiś soft serwisowy? czy macie jakieś klocki których trzeba unikać - ja z reguły wymieniam na TRW-Lucas, ale... w BMW wymieniam po raz pierwszy... gdyby ktoś mógł się podzielić - to będę wdzięczny 😉 pozdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.