Wysokosc ścianki bocznej liczysz z parametrów opony. 22" ma przód 275/35 i tył 315/30, czyli odpowiednio 275 x 0,35 = ścianka boczna 96,25 mm oraz 315 x 0,30 = 94,50 mm. Generalnie to już jest dość mało jak na tak ciężkie auto. Przykładowo, jak masz Mercedesa A35 AMG z fabryczną felgą 18", to tam jest właściwie taka sama ścianka boczna, bo 235/40 R18, czyli 235 x 0,40 = 94,00 mm, a jednak jest to hot hatch. Jak sobie to uświadomiłem, to ostateczna decyzja padła na 21" mimo ze najbardziej podobaja mi sie czarne 22" 742M. Ok, komfort 21" runflat vs 22" nierunflat bedzie w teorii zblizony natomiast:
- opone z nisza scianka boczną łatwiej uszkodzic
- wieksza felge łatwiej zadrapać i zaczyna to miec dodatkowe znaczenie, gdy autem jeździ ktoś oprócz głównego użytkownika
- mając 21" zawsze mozna sprzedac oryginalne opony runflat i kupic w to miejsce nierunflat (dokument na stronie BMW przewiduje dla X5 opony nierunflat 21") i to powinno byc optimum dla tego auta
Co do Sao Paulo, to widziałem auto Bawarii na żywo, jeździłem nim. Kolor jest ekstremalny. Ciekawy to na pewno, ale jesli mialoby to byc moje jedyne auto i to z jakims "zwyklym" silnikiem, a nie M, to nie odważyłbym się. Samochod wyjatkowo mocno zwraca na siebie uwage i nie pasuje do niektorych życiowych sytuacji. Mysle, ze w przyszlosci moze byc problem ze sprzedaza takiej sztuki.