Odnosnie zimowych i tego ukladu na 20-tce, czyli 4 x 275. Czy tylne koła siedzą wtedy głębiej w nadkolach? To że opona węższa to mozna jeszcze wizualnie przeżyć, pod warunkiem, że zewnętrzna część koła jest na równo z tym co w zestawie letnim. Mam przeczucie, ze w tym przypadku niestety siedzą głębiej w nadkolach. Poniżej jak ja to widzę.
Założmy, że auto wyjezdza z salonu na standardowych felgach z pakietu M, czyli 20".
Wtedy przód to, wg tego co znalazlem w roznych zrodlach, 275/45 R20, felga 9", ET35. Z tego co rozumiem, jezeli chce sie miec zimowe, to wlasnie na takim zestawie to siedzi, 4 x.
Natomiast tył to 305/40 R20, felga 10.5", ET40.
Jezeli ktos bierze w fabryce 21", to ma jak ponizej.
Wtedy przód to 275/40 R21, felga 9.5", ET37.
Natomiast tył to 315/35 R21, felga 10.5", ET43.
Na zestawie letnim, z fabryki, mamy wiec takie roznice miedzy 20" a 21":
Z przodu opona jest taka sama, felga w 21" ma szerokosc 9.5", a w 20" ma szerokosc 9", czyli troche naciąg w 20", wzgledem 21", ale z drugiej strony 20" ma wyzszą ściankę boczną, więc pewnie się to niweluje.
Roznica na szerokosci felgi jest 0.5", czyli ok 1.25 cm, czyli na stronę, to jest po około 6 mm. Zatem felga 20" jest węższa od zewnatrz o 6 mm. Felga 21" ma ET37, a felga 20" ma ET35, czyli BMW podjelo probe wyrownania tego, ale nadal brakuje 4 mm (felga 20" siedzi glebiej w nadkolu o 4 mm).
Z tyłu opona w 21" jest 315, w 20" jest 305, a co ciekawe felgi mają dla odmiany tę samą szerokość. Pewnie znowu chodzi o to, ze 20-tka ma troche wyzsza scianke boczną i mimo lekkiego pozornego naciagu to sie jednak niweluje.
Roznicy w szerokosci felg nie ma, a ET sie rozni. 21" ma ET43, a 20" ma ET40. To by znaczylo, ze 20-tka siedzi 3 mm płycej w nadkolu.
Mimo wszystko to roznice kosmetyczne, natomiast co w zimie? Porownajmy zestaw 20" letni do 20" zimowego:
Przód bez zmian, ta sama felga, jedynie przekładka opony.
Tył:
Lato -> 305/40 R20, felga 10.5", ET40
Zima -> Na tyle ląduje to co na przodzie w lato. 275/45 R20, felga 9", ET35.
Roznica na feldze 1.5", czyli 3.75 cm = 37.5 mm. To jest po ok 18.5 mm na stronę.
Roznica na ET to tylko 5 mm.
18 mm - 5 mm = 13 mm
Czy ja dobrze rozumiem, ze na zimie tylne koło siedzi głębiej w nadkolu aż o 1.3 cm?
Jesli tak, to czy BMW dorzuca domyslnie jakies dystanse do setupu zimowego gdy sie kupuje w ASO? Albo jakie Wy macie rozwiazania?