Skocz do zawartości

mmw

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    6 915
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    14

Ostatnia wygrana mmw w dniu 15 Września 2024

Użytkownicy przyznają mmw punkty reputacji!

O mmw

  • Urodziny 22.10.1973

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Fxx

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mmw

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

52

Reputacja

  1. M3 F80 ma elektryczne wspomaganie, wiec to kolejna teoria z nieba, tak jak z tymi ranflatami. Poza tym tu nie chodzi o to, ze samochody z elektrycznym wspomaganiem sie gorzej prowadza, tylko o to, ze teoretycznie wyczucie samochodu/ukladu kierowniczego nie jest tak dobre jak przy hydraulicznym. Problem ten raczej dotyczyl starszych samochodow z pierwszymi typami elektrycznego wspomagania, skoro obecnie takie przekladnie stosuje sie praktycznie wszedzie, nawet w sportowych autach. Co do Active Sterring, to bym polemizowal, bo to fajny patent przy bardzo dlugich samochodach i przy jezdzie na co dzien, ale raczej nikt tego nie wklada do aut, ktore maja sie super prowadzic pod katem "sportowym", bo to zawsze zmienia wlasnosci trakcyjne auta w stosunku do oczekiwanych. Zawieszenie adaptacyjne, to nie ma co polemizowac nawet, bo daje olbrzymia przewage na szybkich zakretach. 4x4.. hm. Wieksza masa, ale jednak wyciaga auta z zakretu znacznie lepiej niz tylny naped, wiec ciezko powiedziec co da lepszy koncowy efekt. Trzeba by bylo znalezc jakies video z testem porownawczym na torze dwoch blizniaczych modeli.
  2. mmw

    M140i Bez prądu.

    Mam do czynienia na co dzien z setkami samochodow, w ktorych ludzie odpinaja klemy, podlaczaja itd. Nikt zbytnio nie wnika czy to plusowa czy minusowa. Nigdy nic z tego powodu nie pada. A to sa nowe samochody napchane modulami i najnowszymi technologiami po kokarde. Jedyny problem jaki moze sie stworzyc przy odlaczeniu klemy, to wtedy gdy moduly zapisuja cos w pamieci, przekazuja sobie informacje itd. Dlatego najwazniejsze jest aby samochod byl w stanie uspienia. Reszta nie ma znaczenia. Tak naprawde jedynym powodem dla odlaczania najpierw klemy minusowej jest to, ze odlaczona pierwsza klema plusowa moze przez przypadek dotknac gdzies masy i zrobic niefajne zwarcie, bo niektore moduly moga podtrzymywac napiecie, nawet z odlaczona klema. Dlatego odpina sie najpierw minusowa bo ta klema mozesz sobie dotykac karoserii bez problemu.
  3. mmw

    M140i Bez prądu.

    Mysle, ze wiekszosc problemow moze wynikac ze bledow popelnionych w momencie odpinania klem lub z konsekwencji wczesniejszych problemow z odpalaniem samochodu przy bardzo rozladowanym akumulatorze. Jezeli samochod nie zostal prawidlowo uspiony, a do tego akumulator odpieto na zaplonie, to mamy gotowy przepis na problem. Jezeli przed odpieciem klem, samochod calkowicie sie uspil (najlepsza opcja to poczekac okolo 10 minut az terminal 30B rowniez pojdzie spac), to nie ma szans aby wystapil jakikolwiek problem.
  4. https://static.bmw.com/content/dam/bmw/staticContent/static_bmw_com/bluetooth/index.html?content=content_en.json&v1.0 Niby tu mozna sprawdzic i Twoj samochod nie moze byc uaktualniony pod katem BT. Wiec w sumie powinno dzialac. Ja na Twoim miejscu zaczal bym od sprawdzenia czy inne telefony sa w stanie znalezc Twoje auto. Moze po prostu masz antene BT odpieta albo inny problem. Musialbys sie udac do kogos kto ma pojecie co i jak zeby Ci wszystko posprawdzal. Sam tu nic nie zdzialasz, jezeli oczywiscie sie okaze, ze problem nie jest w Twoim telefonie. Mozna tez sprobowac uaktualnic oprogramowanie w Twojej jednostce glownej, ale to juz trzeba zrobic ISTA albo ESYS. Watpie zeby to pomoglo w sumie. A tak jeszcze nawiasem mowiac, to BMW potwierdza, ze idzie w bardzo zla strone, bo na ich stronie internetowej nie ma juz mozliwosci sciagniecia softu i w ogole olali wszystkie stare auto bo przeciez wszystko wg nich sie dzieje ONLINE. W ogole uwielbialem te firme od 30 lat ponad, ale to co sie z nia dzieje ostatnio to jest porazka. Od stylistyki samochodow zarowno zewnetrznej jak i wnetrza, utratu stylu i charakteru typowego dla BMW, po ich typowe korporacyjne podejscie do wszystkiego, czyli teraz najwazniejsze jest LGBT, walka z klimatem i inne chore ideologie.
  5. A to widzisz, pokrecilem z przedliftami. Bo chyba w 4ce przedlift tez ma migacze ledowe jak polift, w przeciwienstwie do 3ki, gdzie sobie mozna zarowke pomaranczowa zalozyc. Cos mi switalo, ale nie do konca prawidlowo. :))
  6. No u Ciebie ewidentnie BT i zlacze USB jest podlaczone bezposrednio do jednostki glownej ("nawigacji"). Patrzac na wyposazenie Twojego samochodu, to bral to jakis mlody gniewny. Auto mialo szybko jechac a muza dobrze grac, nic wiecej. 😉 Czyli rozumiem, ze funkcje BT w telefonie mozesz uruchomic? Nie jest jakas zaszarzona? Czy probowales testowac to z innymi telefonami? Moze po prostu musisz sciagnac oprogramowanie ze strony BMW i uaktualnic (poprzez pendrive sie to robi). Auto ma 13 lat, wiec jak nikt tego nie zrobil, to moze nie wspolpracowac z jakimis nowymi modelami telefonow i typow BT. W Twoim aucie nie odtworzysz muzyki poprzez BT. Musialbys miec bogatsza wersje BT. Nie da sie tego uruchomic kodowaniem. Pozostaje Ci tylko odtwarzanie z pendrive albo radio. 🙂 Jest jeszcze opcja wymiany ekranu na androidowy, co Ci rozwiaze wszystkie problemy multimedialne.
  7. Jak dobrze pamietam, to akurat w F30 nie trzeba przerabiac lamp. W 4ce chyba trzeba, bo tam migacz jest na ledach.
  8. Wg mnie nie masz komunikacji miedzy tym malym modulem w kierownicy (ktory uruchamia wibrator i grzalke kierownicy) a tzw pajaczkiem czyli Steering column switch cluster (SZL). Jezeli wymieniles tasme i jest to samo, to musisz po prostu sprawdzic polaczenie LIN pomiedzy tymi dwoma modulami (niebieski kabel) albo po prostu zmierzyc napiecie na tym kablu od strony kierownicy, czyli tego malego modulu i sprawdzic czy jest LIN, a jak jest ok, to sprawdzic czy dochodzi zasilanie, czyli zobaczyc czy jest 12V na czerwonym kablu i czy jest masa na brazowym kablu (6 pinowa wtyczka nr 4 na grafice). Jezeli jest wszystko ok, to moze sam w sobie modul jest uszkodzony, lub byla wymieniana kierownica (wywalone poduchy) i moze modul w ogole jest od inngo modelu lub inna historia. Rownie dobrze podczas wystrzalu poduszki lub naprawy (a blacharze to najlepsi przyjaciele elektrykow samochodowych, bo daja im duzo pracy), mogl gdzies kabel sie uszkodzic albo sam modul. Zacznij od pomiarow, ktore wyzej opisalem to sie duzo dowiesz. Skoro nie dziala Ci zarowno grzanie jak i wibrator, to odpusc temat tych dwoch urzadzen i skup sie na module i problemie komunikacji. I nie wiem na jakiej podstawie jestes taki pewny, ze nikt przed Toba nie sciagal kierownicy. Bez problemu mozna ja sciagnac bez robienia sladow. Ciekaw tez jestem w jaki sposob dobrze sprawdzono wibrator, skoro jest napedzany pradem przemiennym z tego modulu, ale domyslam sie, ze jak dostal stale zasilanie to po prostu sie lekko ruszyl i stad wniosek ze jest ok. Tak jak pisalem wyzej, nie ma to wiekszego znaczenia w tym przypadku. Tak tylko mnie zaciekawilo w sumie jakim cudem ktos to sprawdzil.
  9. mmw

    f20 Nawigacja NBT EVO HU

    Probowalem to tu wstawic, ale niestety na tym forum sie nie da wstawiac wiekszych grafik, wiec jakosc spada tam mocno, ze nie da sie nic odczytac. Daj jakis email na priv czy cos to Ci wysle. PS. teraz zauwazylem jak stary jest ten temat. 🙂 Pewnie juz dawno ogarnales.
  10. mmw

    M140i Bez prądu.

    W mojej opinii spokojnie mozesz odlaczyc minusowa kleme na okres wyjazdu albo w ogole wyciagnac akumulator. Nic sie nie stanie.
  11. W bardzo prostych wersjach wyposazenia, BT jest w jednostce glownej i modul telekomunikacyjny (ten pod podlaga bagaznika) nie jest potrzebny. Daj no swoj VIN, to Ci sprawdze dokladnie.
  12. No to jak bys tak opisal od razu, to by Ci kazdy odpisal, ze sa dwie opcje: aku lub rozrusznik. :) Wazne ze naprawione.
  13. A wytlumacz mi kolego jedna rzecz. Skoro na "zwyklych" oponach czyli nie RunOnFlat, samochod tak "plywa", skacze i zle sie prowadzi, to dlaczego fabrycznie M5 wychodzi na tych kiepskich, zwyklych oponach? Albo dlaczego wszystkie auta typu Ferrari, Lambo, McLareny itd. tez fabrycznie maja montowane zwykle opony?
  14. Poki beda sie znajdowali ludzie, ktorzy za te auta beda placic takie chore kwoty to beda je robic. Upadajaca cywilizacja.
  15. Rejestracja nowego akumulatora nie moze miec zwiazku z takimi problemami. Wielu ludzi nie rejestruje w ogole i jezdza. Ja bym sprawdzil dokladnie wtyczke od przekladni kierowniczej na poczatek. Moze woda tam sie dostala/dostaje. Wbrew pozorow nie jest ona az taka szczelna jak producent zaklada.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.