burzalka
Zarejestrowani-
Postów
59 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
BMW X6 G06
-
Lokalizacja
Baranów
-
Zawód
Programista
Osiągnięcia burzalka
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
Właśnie pojawił mi się komunikat o konieczności dodania AdBlue ( G06, 30D, niespełna 11000 km) i zastanawiam się jakie dolać - czy po prostu jechać na Orlen i kupić czy też jakieś konkretne wybierać żeby nie mieć problemów. Pytam bo przy przebiegu ok. 500 km, auto zaczęło mi odliczać km to zatrzymania z powodu błędu AdBlue. Teoretycznie naprawiono to aktualizacją oprogramowania, ale wolał bym "dmuchać na zimne". Tak więc jakie AdBlue tankujecie?
-
Jak sprawdzić kiedy włączają się lasery?
burzalka opublikował(a) temat w elektryka/elektronika ogólnie
Cześć. Mam pytanie - jak w temacie: Skąd mam wiedzieć kiedy włączają się światła laserowe? Wiele razy jechałem po ciemku przez las i się zastanawiałem czy to już? Nigdy nie zauważyłem żadnej kontrolki za to odpowiedzialnej. Światła przełączają się pomiędzy drogowymi i mijania, wycinają inne pojazdy itp, ale temat laserów pozostaje dla mnie tajemnicą. -
Gratulacje. Wygląda dobrze, jeździ też (choć doświadczenia mam tylko z jazd próbnych). Co do przyciągania wzroku przechodniów - u mnie "na wsi" takie auta giną w tłumie - tzn. obecnej generacji zarówno siódemki jak i np. G06 które ja kupiłem, nie jeździ wiele, ale na tle wszystkich Bentlei, Porsche, Ferrafi, a nawet Rolls-Royce'ów, takie "zwykłem BMW, Mercedes czy Audi" nie wzbudzają sensacji i tylko znajomi się za mną oglądają. Wiem jednak że wystarczy pojechać choćby do Wrocławia i już się zwraca uwagę...
-
Myślałem o włączaniu kamer manualnie - nie zawsze chciałbym mieć uruchamiane kamer z automatu. W samym garażu problem się rozwiązał sam, bo jak tylko czujniki wykryją bliskość ścian, to od razu aktywuje się kamera, lecz czasem chciałbym włączyć ją całkowicie ręcznie - przykład z wczoraj - przejeżdżałem w miejscu w którym był wąski przesmyk przez stojące auta - było na tyle wąsko że chciałem się posiłkować kamerami. Niestety, żeby je włączyć musiałem wrzucić wsteczny bieg, czym wywołałem zdziwienie kilku osób.
-
Ja przejechałem od czasu tego dziwnego komunikatu ok 4000 km, w międzyczasie wymieniając olej i aktualizując oprogramowanie. Nigdy więcej problem nie wystąpił więc może soft? W każdym razie, teraz jeżdżę czasem spokojnie a czasem ostro (sprawdzanie ile wyciągnę do 100, zamykania licznika itp.).
-
Mam kamery 360 st. Cofając włączają mi się samoczynnie. Chciałbym móc włączyć sobie podobny widok z kamer przy jeździe do przodu - mam wąski wjazd do garażu i najlepiej sprawdzał by mi się widok 3d lub "wjazd na myjnię". Niestety nie potrafię ręcznie wywołać tego widoku. Naciskając przycisk od kamer włącza mi się widok kamery z tyłu (lub z przodu, po wybraniu D). Dłuższe przyciśnięcie przycisku uruchamia Drive Recorder. Posiłkuję się wywołując funkcję automatycznego parkowania, ale wadą tego rozwiązania jest próba znalezienia miejsca przez auto. Czy jest jakiś sposób na uruchomienie podglądu z kamer po naciśnięciu przycisku, lub w inny sposób niż wybieranie biegu wstecznego/trybu parkowania?
-
U mnie już też jest ta wersja - wgrali ją w serwisie.
-
Mam od tygodnia G06 30D. Puki co jeżdżę spokojnie. Przejechałem ok 1313 km. Zastanawiam się przy jakim przebiegu zmieniać olej - 1500, 2000 km? Kolejna sprawa to kiedy mogę zacząć jeździć dynamiczniej - rozumiem że nie od razu po zmianie olej, ale jakoś powoli się rozkręcać? Przy jakim przebiegu będzie bezpieczne "zamykanie licznika"?
-
Wersja softu jaką mam wydaje się nieco leciwa (przynajmniej sądząc po numerze) i dlatego chciałem zapytać jaką wersję Wy posiadacie? Moja wersja to:07/2020.48
-
Nie wiem czy pobiję rekordy awaryjności BMW, ale co tam. G06 odebrałem w poniedziałek. Pojeździłem po okolicy. We wtorek zrobiłem sobie wycieczkę do Warszawy (ok. 250 km w jedną stronę). Po przejechaniu ok. 120km ze stałą prędkością ok 120 km/h na S8, pojawił się komunikat o problemie z AdBlue i konieczności wizyty w serwisie. Próbowałem z poziomu systemu auta umówić się na wizytę, ale bezskutecznie. Postanowiłem jechać dalej. Po kolejnych ok 12-15 km. pojawił się drugi komunikat o awarii związanej z AdBlue. Tym razem dodatkowo zostałem poinformowany że po przejechaniu 400 km silnik się wyłączy i nie da się go już uruchomić! Zadzwoniłem więc do salonu w którym auto kupiłem. Usłyszałem tylko że mogę zadzwonić na assistance BMW i że laweta ściągnie mi auto, a ja na 3 dni dostanę zastępcze. Stwierdziłem jednak że skoro da się jeszcze jechać, a mój dom jest w zasięgu przebiegu który jeszcze mogę zrobić, to pojadę i z domu zadzwonię po assistance. Po przejechaniu ok. 20 km. komunikat nagle zniknął. Wszystko wróciło do normy. W systemie status auta wyświetla się OK. Zmieniłem plany i pojechałem jednak do stolicy. Nic się więcej nie wydarzyło. Jestem umówiony na sprawdzenie auta 02.07.2021. Zastanawiam się jednak kiedy problem powróci i czy akurat nie będę poza UE, co na pewno utrudni skorzystanie z assistane, gwarancji itp. Dlatego zapytam - miał ktoś takie przygody? Jak to się skończyło? Dodam jeszcze że komunikaty i odliczający się zasięg przejazdu to były jedyne problemy - nie zauważyłem spadku mocy (choć ze względu na przebieg, jeżdżę bardzo delikatnie), czy innych problemów.
-
Auto już kupiłem (wczoraj odebrałem). Wybrałem opcję model z zawieszeniem pneumatycznym. Jest naprawdę nieźle, ale w BMW 7 którym jechałem było bardziej komfortowo - fakt że w tamtym aucie o ile pamiętam były felgi 19", a ja mam 21" runflat.
-
Ja miałem komforty i miałem zmienić na zwykłe z powodu braku podparcia lędźwiowego - ale bez podparcia to ja sobie nie wyobrażam auta.
-
Moje G32 miało 120, spadło na 105. W międzyczasie sprzedałem poprzednie auto (w bardzo dobrej cenie) i zostałem z autem żony - czyli praktycznie chodzę pieszo :-) Ale wracając do meritum - G32 na stocku nie znalazłem (jedynie 620d stoją), więc zdecydowałem się na G06, mniej więcej w oczekiwanej przez mnie konfiguracji. Podczas rozmowy z dealerem u którego miałem zamówione G32, jak i tym od G06, potwierdzili mi że jest coraz gorzej i że np. Systemy asystujące kierowcy proffesional mogą wylecieć z produkcji do połowy przyszłego roku! Jak dla mnie dramat i tyle, aż przez chwilę żałowałem że się z poprzednim autem rozstałem. Ale X6 odbieram w przyszłym tygodniu więc na tę chwilę jestem happy, bo choć chciałem odejść od SUW'ów, to od zawsze mi się podobało to auto.
-
Ja chciałem leasing operacyjny i był on na przyzwoitych warunkach. Nie wiem jak wygląda wynajem w Mercedesie, bo mnie ta forma nie interesowała. Co do rabatu wstępnie dostałem 5%, ale przynajmniej do 6% da się dobić. Jeśli nie masz floty aut to na więcej bym nie liczył, bo sprzedawcy sobie ten samochód wyrywają z rąk, a jeden taki do nich jedzie. Jeśli chcesz, to mogę Ci wysłać skany oferty którą dostałem.
-
Gdyby ktoś chciał, to mam wstępnie zarezerwowanego Mercedesa GLE 400d dobrze wyposażonego (między innymi pakiet premium plus, pakiet night, stopnie przyprogowe i hak). Auto przypłynęło już do Niemiec i jeszcze w czerwcu powinno być do odbioru. Ja nie jestem nim zainteresowany, ale jeśli ktoś reflektuje to piszcie na priv - wyślę kontakt do handlowca na którego jest rezerwacja bodajże do poniedziałku