Skocz do zawartości

Tarcza

Zarejestrowani
  • Postów

    54
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 325Ci 2001
    G22 430i 2021

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Tarcza

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. U mnie drgania póki co zupełnie zniknęły, tak od przynajmniej pól roku. Auto z 06.2021, 30k przebiegu. Mam nadzieję że jak się mocniej ochłodzi to nie wrócą, bo zazwycaj w zimnie były częstsze.
  2. Pomiar 0-100 to chyba akurat powinien wychodzić w miarę podobnie bo z gazem w podłodze wydaje mi się, że auto będzie jechać na pełnej mocy niezależnie od trybu
  3. Akurat homologacja producenta ma wpływ na to, że ta opona nie jest identyczna ze standardową - polecam filmik z objaśnieniem:
  4. Tarcza

    BMW e46 Touring

    Co do smrodu oleju to przyjrzałbym się czy z pod pokrywy zaworów nie ścieka na wydech - to jedna z częstych przyczyn. Olej przy świecy też obstawiałbym tą wewnętrzną uszczelkę pod pokrywą co oddziela 3 otwory świec od wałków. Plus jak widać od przodu, że jest coś z nią nie tak bo przycięta - to już 3 powody żeby się tą uszczelką zainteresować plus sprawdzić czy sama plastikowa pokrywa nie jest zdeformowana. To też częsty przypadek, że ze starości się pokrzywiła i sama wymiana uszczelki nie wystarcza, a trzeba wsadzić nową pokrywę. Swoją drogą jakbyś się zabierał za regenerację vanosów to i tak tą pokrywę trzeba zdjąc wieć optymalnie byłoby pewnie zrobić to wszystko za jednym zamachem.
  5. Patrząc po poniższym filmiku tak to po prostu działa, przy małym wciśnięciu gazu jest w stanie wysterować krokowcem: Autor filmiku borykał się z podobym problemem (falowanie, opóźniona reakcja na gaz) i udzielał tutaj: https://www.bmwklubpolska.pl/forum/topic/69705-m54b25-minimalnie-opóźniona-reakcja-na-gaz/page/33/ ale niestety jednoznacznej prostej konkluzji na problem brak mimo tego, że tam dość mocno się wgryzł w ten temat
  6. Zmiana dotyczyła kolektora wydechowego ze względu na nowe normy spalania: www.bimmertoday.de/2021/06/01/bmw-b48-ab-juli-mit-245-ps-die-hintergrunde-von-co-bis-zik/amp/
  7. Zerknąłbym w pierwszej kolejności na wiązkę pomiędzy klapą bagażnika a nadwoziem bo lubi się przecierać po latach wyginania. https://youtu.be/erToPyT9TGk?si=y87PfFZBe0aEgVIY
  8. Tarcza

    Bluetooth problem

    U mnie od nowości był problem, BT działał ok przez tydzień a potem przestawał działać. Pomagał jedynie reset iDrive - przez 30 sek wciśnięty guzik włączania radia. Po tygodniu znów przestawał działać i tak po 4 razach zglosiłem to na gwarancji i wymienili cały iDrive na nowy, bo podczas diagnostyki poznajdowało w nim błędy.
  9. Tarcza

    Hamulce w M440

    Może być też kwestia wagi auta - z tego co widzę G26 440ix 1900kg, a te same hamulce wsadzają też przecież do 318i M-sport, które waży ponad 300kg mniej. Jeśli instalacja ta sama to siłą rzeczy w lżejszym będzie 'ostrzejsza' reakcja, a w cięższym aucie trochę mocniej trzeba depnąć.
  10. Błędy są 'Vor-KAT' czyli sond przed katalizatorami. I to wydaje się być spójne z problemami po rozgrzaniu, bo na zimnym zanim sondy się nie rozgrzeją to chyba chodzi na sztywnych korektach, a potem jak powinny one zacząć sterować mieszanką to głupieje. Plus przepływka dająca błedy też pewnie nie pomaga. Wygląda jakby po kasowaniu błędów jakimś cudownym sposobem sterownik wrócił do stanu z przed 'modzenia', bo to byłby spory zbieg okoliczności, żeby akurat coś innego się popsuło w tym samym momencie. A co do wyłączonych sond - możliwe, że wyłączone były te za katalizatorami, a nie przed?
  11. U mnie w G22 430i z 06.2021 objawem było metaliczne stuknięcie przy dobiciu do maksymalnego skrętu kierownicy w lewą stronę na postoju, tak jakby na końcu zakresu skrętu przekładnia uderzała w jakiś metalowy odbojnik. Przy skręcie w prawo była cisza. Pojawiło się to po niecalych 2 latach przy przebiegu około 13k. W ASO wymienili przekładnie i dźwięk zniknął, wg ich mechanika te przekładnie tak miewaja, bo 'przycierają się przy końcach'. Przy wymianie dostałem też info, że numer części przekładni którą wstawili zmienił się w stosunku do tej co była więc możliwe, że coś tam w międzyczasie ulepszyli. Podejrzewam, że u mnie wpływ na szybkie uwydatnienie się problemu mogło mieć częste wjeżdżanie do garazu (4-6x dziennie), gdzie mam trochę manewrowania właśnie z maksymalnym skrętem na boki.
  12. Możesz sam zmienić to w ustawieniach, to jest termin badania technicznego i domyslnie jest ustawiony na rok, a dla nowego auta jest wymagany dopiero po 3 latach
  13. Aktualnie to będzie chyba w 'BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym' ewentualnie pakiet który to zawiera
  14. Być może problem jest związany z opisanym tu uszkodzeniem klapy: Wygląda na to, że przy wymianie filtra na obiegu otwartym można uszkodzić klapkę związaną z zew/wew obiegiem powietrza. Jeśli masz klime na auto to trzymając na dworze może odpalać obieg wewnętrzny żeby szybciej zagrzać, a przy wyjeździe z garażu tego nie robi stąd być może różnica w działaniu. Myślę że warto zbadać temat z tej perspektywy. Edit: w tym pdf szerszy opis i też jak zweryfikować: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/MC-10205096-9999.pdf
  15. Car-> ustawienia -> drzwi i dostęp do pojazdu -> złóż lusterka przy blokowaniu (ostatnia opcja na dole)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.