Skocz do zawartości

broniek

Zarejestrowani
  • Postów

    117
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana broniek w dniu 4 Listopada 2024

Użytkownicy przyznają broniek punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X5 G05 40i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia broniek

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

5

Reputacja

  1. broniek

    X5 G05 4.0i 2025

    Ano mogliby się czepiać. W przypadku boxa może być jak przy ingerencji w ECU, wpis do książki serwisowej i bye bye gwarancjo. Pytanie jaką masz pewność, że nie montując boxa Aso wykona każdą naprawę gwarancyjną silnika lub jego podzespołów? Dużo zależy do kogo i gdzie pojedziesz, z RaceChipem jest to samo. Da się zrobić tak, że będzie dobrze. Wykonując jakiekolwiek modyfikacje trzeba być świadomym ryzyka a kto ma jakiekolwiek obawy i chce spać spokojnie niech jeździ serią.
  2. broniek

    X5 G05 4.0i 2025

    Mam RaceChip. Montowałem go jak miałem auto jeszcze na gwarancji. Aso o tym wiedziało i nie robiło problemów. Na przeglądy go nawet nie demontowalem. Owszem box zostawia ślad i można go wykryć, mimo że został zdemontowany. Ja ogólnie miałem to gdzieś, chciałem żeby auto lepiej jeździło i koniec.
  3. broniek

    X5 G05 4.0i 2025

    Też mam 40i z 2021 r. i tam katalogowo było 333KM i 450Nm. Początkowo również brakowało mi mocy i mementu, na hamowni wyszło mi 332KM i 511 Nm, więc niby moment nie taki zły. Teraz na boxie mam 381KM i 571Nm czyli pewnie tyle ile wychodzą wersje 40i LCI i uważam, że jest to drastyczna poprawa odczuć tego silnika. Jest apetyt na więcej bo silnik ma potencjał ale zablokowany sterownik i konieczność wysyłki do Finów nieco komplikuje sprawę. Trochę można jeszcze ugrać wydechem ale to by było na tyle.
  4. Odblokowanie sterownika to chyba najdalsza i najkosztowniejsza droga, żeby coś zmienić w ustawieniach klap wydechu. Co do wydechu w MG, jaki zakres robiłeś i jakie są Twoje odczucia?
  5. Nie będę nikogo namawiał ani przekonywał do tankowania 98 do B58 ale generalnie jest zasada, że bezpieczniejszym paliwem do turbodoładowanej benzyny jest 98 i bynajmniej nie chodzi tu o zwiększenie mocy i momentu przy wystrojeniu fabrycznym pod 95. Myślę, że można to porównać do serwisu skrzyni ZF8HP, gdzie producent w ogóle nie przewidywał wymiany oleju a jak czas pokazał nie było to najlepsze rozwiązanie. Silnik B58 jest silnikiem dość dużym stopniu kompresji i wrażliwym na kiepskiej jakości paliwo. Stosowanie 95 MOŻE powodować podwyższenie temperatury spalin, tendencję do spalania stukowego i w konsekwencji uszkodzenia tłoków i cylindrów. Nie twierdzę, że tak się stanie w każdym silniku ale są to zalecenia wielu mechaników i tunerów, wiec pod względem lepiej lać 98. Ze stwierdzeniem, że jest to spalanie pieniędzy w ogóle nie nie zgadzam.
  6. Może tak być jak piszesz. W takim razie bez aplikacji się nie obejdzie żeby otworzyć klapę po prawej.
  7. Klapa jest jedna, tylko po prawej. Z tego co pamiętam przy cold start spaliny idą obiema końcówkami stąd myślę, że wtedy klapa jest otwarta. Po nagrzaniu klapa się zamyka i pracuje tylko lewa końcówka. Oczywiście mogę się mylić i nie mam jak tego sprawdzić bo mam teraz 2 klapy i inny tłumik.
  8. Nigdzie nie napisałem że samo lanie 98 dodaje mocy czy momentu w aucie wystrojonym pod 95😉
  9. Tego nie wiem bo mam przedlifta. Zawsze można spróbować wyjąć bezpiecznik F203 przy cold start bo wtedy na bank jest klapa otwarta.
  10. Ja mierzyłem swoje 40i 333KM na Verva 98 i wyszła prawie dokładnie seria tj. 332KM i 511Nm (katalog 450Nm). Nie wiem ile by wyszło na 95 ale na paliwie nigdy nie oszczędzam. Czy jest to seria, box czy program do turbodoładowanej benzyny zawsze leje 98.
  11. Nie wiem jaki masz wydech ale zawsze po otwarciu klapy będzie głośniej. Musisz mieć moduł OBD i zainstalować Bimmer Link. Przez aplikację sterujesz klapą na postoju, pojeździj sobie z otwartym wydechem i zobacz czy Ci to wystarcza. Jeśli nie to trzeba zmienić tylny tłumik lub iść dodatkowo w downpipe.
  12. Dkatego warto dorobić dodatkowe sterowanie. Jedyne co działa na postoju przy przełączaniu trybów to podbicie dźwięku głośnikami. Nie wiem tylko czy normalny wydech tak ma ale na pewno tak jest w sportowym.
  13. W każdym 40i jest klapa po prawej a sama zmiania trybów jazdy nie powoduje otwarcia klapy. Przy cold start klapa się otwiera i działają obie końcówki, później klapa się zamyka i dziala tylko lewa końcówka. To komputer steruje klamami i jest to zrobione w świat. Klapa otwiera się jak depniesz w podłogę przy wyższych obrotach. Można sterować tym też przez aplikację Bimmet Link, z kierownicy przez soft MHD lub dodatkowy moduł z pilota jak mam u siebie.
  14. Czy ktoś z was rozpracowywał czym dokładnie różni się wydech sportowy od zwykłego? Klapa jest na pewno w prawej końcówce w obu ale pewnie różnica tkwi w tłumikach. W swoim sportowym robiłem DP i tylny tłumik, plus końcówki i sterowanie klapami i wyszło dużo głośniej niż w zwykłych 40i.
  15. Dużo zależy jaką masz mogę. Realne spalanie przy jednakowej jeździe zawsze będzie wyższe w 50i niż 40i o jakieś 1,5-2l. Jeśli Twoje V8 bierze tyle co moje 40i znaczy, że nie szalejesz i jeździsz spokojnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.