Skocz do zawartości

Humstler

Zarejestrowani
  • Postów

    60
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d 2000r

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Humstler

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    Wiedziałem, że coś jest nie tak ale myślałem, że to po prostu wina rzadkiego oleju, ikonka zapalała się na dosłownie kilka sekund, po zrzuceniu na luz po szybszej jeździe. No i zdażyło się to może 2 razy przez ponad rok
  2. Jako, że sezon nadszedł, a policji jeździ nie mało, postanowiłem zrobić małą głupotę w postaci odłączenia poduchy w kierownicy i wyprogramowania w NCS, kontrolka nie świeci, a ja w razie czego mogę zrobić sobie większą krzywdę w wypadku…
  3. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    Sytuacja jest o tyle dziwna, że byłem pewny dobrego stanu tego silnika jeśli chodzi o słupek. Olej miałem wymieniany 1kkm wcześniej i był full stan. Wydaje mi się, że pompa oleju mogła nie domagać lub może smok się zapchał. Miałem już chyba 2 razy taką sytuajcę, że po szybszej jeździe w ciepły dzień mrygała kontrolka oleju na wolnych obrotach ale wtedy chwilę się poświeciła i gasła, wyglądało to tak jak by olej się rozrzedził na tyle, że brakowało smarowania, ale nie wiem czy to możliwe, olej na którym jeździłem to PMO 5w30 (wcześniej motul 5w30). Z jednej strony jestem bardzo niepocieszony całą sytuacją, nie spodziewałem się, że uda mi się zatrzeć ten silnik, a raczej dbam o silnik i nie był on upalany. Ale z drugiej strony nawet się cieszę, że będę mieć nowy silnik, może bez wad z którymi męczyłem się do teraz
  4. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    Wracam po dłuższej przerwie, problemu nie zdołałem odnaleźć po wielu próbach i testach, lecz stało się najgorsze i najmniej spodziewane. W niedzielę postanowiłem wybrać się na mały zlot - trochę samochodów i muzyki, ale nie udało się dojechać BM’ka po przejechaniu 20km z prędkością 160-170 przy zjeździe na MOP żeby coś zjeść, zaczęła lekko pomigiwać kontrolka oleju, ledwo zdążyłem stanąć na miejsce parkingowe, silnik zaczął stukać, na słuch - panewka, zgasiłem, zjadłem, wróciłem, odpalam - dalej to samo (a czego innego mogłem się spodziewać…) po chwili zgasł a przy następnej probie odpalnia nie mógł już nawet zakręcić. Udało ogarnąć się tanio lawete po znajomości i do mechanika. Diagnoza - silnik zatarty, nie ma sensu ratować. Silnik zostanie wymieniony na nowy-używany z gwarancją, mam nadzieję, że nie będzie miał tych samych problemów co poprzedni :duh: Ps. Nie spodziewałem się, że ten silnik można zatrzeć zwykłą autostradową jazdą :shock:
  5. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    Zawór jest na miejscu
  6. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    Podciśnienia mam właśnie takimi wężykami, w tygodniu może się wezmę za podłączenie tego jak bawaria przykazała, tylko będę musiał czymś zastąpić ten trójnik, a żeby nie było rzeźby to przydał by się nowy przewód od filtra do pompy, chyba że jakoś to ogarnę, no i do powrotu od pompy też będę musiał dać jakiś trójniczek żeby podłączyć ten od wtrysków, z kolei będzie on chyba za krótki więc trzeba dokonać jakiś zakupów
  7. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    Okej teraz już wiem gdzie to ma dokładnie być, postaram się to zamontować tak jak jak powinno, ale w sumie biorąc pod uwagę to że powrót też ma jakieś minimalne ciśnienie może właśnie ma prawo to tak działać - jest podpięty pod zasilanie pompy i wtedy po prostu wlewa się do węża zasilającego zamiast wracać do baku to wraca do pompy
  8. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    Czyli powrót powinien być wpięty między pompą a zaworem podgrzewania? Wygląda na to że nawet z tym druciarstwem jest powiedzmy że ok tylko nie rozumiem czemu powrót akurat ktoś podłączył w tym miejscu. Nie wziąłem pod uwagę wycieku paliwa z trójnika :duh: może jak bym wcześniej to sobie zatkał to wtedy mógłbym testować. Czyli w teorii zamiast powrotu paliwa to mam ciśnienie idące z powrotem do wtrysków, może w tym leży problem, tylko czemu po takim czasie by się ujawnił?
  9. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    Pooglądałem trochę w internecie jak to ma wyglądać i u mnie to jest w ogóle zrobione jakoś dziwacznie na skróty, dlatego mi to do niczego nie pasuje :shock: nawet nie mam tych przezroczystych wężyków. A co jakbym na testy podczas szarpania silnika odłączył całkowicie wężyk od powrotu i np. wsadził na moment do jakiejś pustej butelki gdzie mogło by sobie spływać i sprawdził czy przestanie?
  10. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    Z tego rysunku trochę ciężko jest mi zrozumieć co do czego, ale widzę, że u mnie jest zrobione coś na podobę tego tylko, że w druciarski sposób. Powrót u mnie idzie tym wężykiem który widać na zdjęciu prosto do tego trójnika, którego pokazałem. Z kolei te węże wyżej - z prawej strony idzie do filtra paliwa a z lewej do pompy z tego co pamiętam Tak jak pisałem wcześniej, tam gdzie na zdjęciu widać goły trójnik wcześniej był podłączony kawałek wężyka (ok.5cm) i zatkany śrubką, zrobiłem tak jak wcześniej tylko, że z nowym wężykiem
  11. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    Co do wężyka od powrotu, tak jak na zdjęciu widać jest podłączone do tego trójnika i jeśli dobrze rozumiem zamysł tego kto to drutował miało ono wracać z powrotem do węży od filtra paliwa(?), jest zaślepiona druga strona tego trójniczka i nie do końca wiem po co i dlaczego, było tak odkąd kupiłem samochód i wcześniej nic się złego nie działo. Mam taką myśl - co jeśli ten trójnik lub wężyk wyżej się zapchał i to paliwo zamiast wracać tam gdzie ma wracać w zamyśle fabryki, zostaje zatrzymane w tym miejscu i wraca do szyny cr, myślę, że ta teoria ma jakiś sens - gdy auto jest zimne, paliwo nie wraca (albo w mniejszej ilości) i wtedy nie ma objawu szarpania, gdy ten się rozgrzeje, paliwo chce wrócić wężykiem powrotu ale nie ma wtedy gdzie więc szaleją korekty i zamiast powrotu mamy je znowu w szynie, jeśli dobrze rozumiem powrót paliwa jest tylko na jałowych obrotach? chyba że na obrotach też ono wraca, no to wtedy moja teoria bierze w łeb. Gdy odłączałem te wężyki od trójnika to polało się z niego trochę paliwa (na oko ilość nie większa, która mogła by się do niego zmieścić - może z 8ml). Pytanie nastaje takie - gdzie ten wężyk właściwie powinien być podłączony? Co do EGRa, zaglądałem do niego na zgaszonym silniku z obawy, że coś zepsuję. Jestem całkiem zielony w tematach około-silnikowych, moja dotychczasowa "wiedza" bierze się tylko z internetu. Postaram się do tego jeszcze zajrzeć na dniach. Czytałem kiedyś już o odczuciach co do zaślepiania EGR i nie pasuje to totalnie do tego co dzieje się u mnie, jest jakby na odwrót, gdy był odłączony, jazda była bardzo męcząca a wręcz irytująca, poza tym, że i tak już niewiele zostało z przyjemności z jazdy przez przegub wału, który jest na śmietnik. Co do spalania - mam wrażenie, że przed wymianą sprzęgła palił jeszcze mniej - teraz na warunki zimowe otrzymywałem spalanie w granicach 8 litrów, moja jazda nie jest jakaś ostra (lecz też nie jeżdżę cały czas jak senior) przez co raczej dużo mi tego paliwa nie schodzi, komputer z kolei wylicza mi zazwyczaj około 6.5l. Z informacji podanych przez poprzedniego właściciela owy chip tuning jest zrobiony pod kątem niższego spalania stąd tylko 211km a nie na przykład 230.
  12. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    Spostrzeżenia co do EGRa - gdy jest odłączony i „zaśrubkowany” wężyk to silnik pracuje niekulturalnie, przy jeździe na obrotach słychać jak głośno terkocze i szarpanie występuje cały czas i nie chce przestać. Gdy EGR jest podłączony silnik na wolnych obrotach zaczyna robić charakterystyczne ale ciche „dududu” lecz pracuje kulturalniej i nabiera lepszego dźwięku na obrotach, co więcej lepiej wkręca się na obroty i dużo lepiej ciągnie do przodu no i poza tym szarpanie jest dużo mniejsze i rzadsze
  13. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    No to tak, EGR odłączony, wężyk zaślepiony śrubką, po zdjęciu rury mało widać ale wygląda na zamknięty więc zostawię tak i będę jeździł i tak chciałem się go pozbyć. https://zapodaj.net/5f4b1881b9ca3.jpg.html Tutaj zdjęcie jak pięknie ktoś zdrutował powrót paliwa z wtryskiwaczy, na zdjęciu z jednej strony brakuje wężyka, wyciągnąłem go, był zaślepiony śrubką, ale w agonalnym stanie, prawdopodobnie mogło się stamtąd sączyć paliwo dlatego pokrywka i mocowanie filtra oleju było mokre, uciąłem wystarczający kawałek wężyka od powrotu i podpiąłem tam z drugiej strony trójnika również zaślepiając śrubką i jest właściwie tak jak było tylko, że szczelnie. Nastaje pytanie czy jeśli powrót paliwa z wtryskiwaczy jest nieszczelny to może dochodzić do takich akcji? Tego nie wiem lecz zamierzam sprawdzić jeszcze dzisiaj, będę jechał do miasta, silnik się rozgrzeje i będę testował. Jestem ciekawy jak to właściwie powinno wyglądać fabrycznie, na pewno nie trójniczek i zaślepiony wężyk :silenced: Update: nic się nie zmieniło Update2: jest nawet gorzej i komfort jazdy spadł do zera. Szarpie silnikiem na postoju przy każdym zatrzymaniu, dochodzi do tego jeszcze szarpanie przy odpuszczeniu i dodaniu gazu i głośno terkoczący silnik
  14. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    Wszystko jasne, w takim razie u siebie też odłączę i zaślepię śrubką i pojeżdżę trochę, i spróbuję ogarnąć co tam jeszcze może być nie tak
  15. Humstler

    Korekty wtryskiwaczy m57

    Jutro będę testował i opowiem co tam się dzieje, u siebie masz go wywalonego całkiem czy tylko właśnie odłączony?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.