KeniT8
Zarejestrowani-
Postów
31 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E46
Osiągnięcia KeniT8
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Panowie proszę o pomoc bo nie wiem co jest grane może ktoś mi to wytłumaczyć? Mam 3 termostaty EGR 1. oe bmw który myślałem,że jest niesprawny bo płyn się pojawia na odpowietrzniku 2. Egr behr frezowane logo kupiony tydzień temu 3.Egr behr frezowane logo kupiony wczoraj w intercarsie(to samo co oe bmw bo nie zamazali dokładnie znaczka bmw) ten ostatni kupiłem bo wkur.. mnie cudowanie z odpowietrznikami przekładanie itp tak dla pewnosci. I sprawa taka zamontowałem nowy termostat nie odkręcalem odpowietrznika więc idealni suchy i uszczelka też.Zrobiłem 50km nic sucho.Zostawiłem po tych 50km auto na postoju na 5minut świecę latarką a tam już zaczyna się ''świecić w koło korka delikatnie'' wytarłem fibrą po 10minutach stania auta znów to samo.. i to na każdym z trzech termostatów a odpowietrznik który niby cieknie gdy wkręcam w sztywny przewód lub przy zbiorniczku to nic nie cieknie i dokręcenie tutaj nie ma nic wspólnego bo czy lżej czy mocniej to i tak widać,że coś zielonego wychodzi a przecież był idealnie suchy odpowietrznik(mówię wewnątrz) to czemu tak się dzieje? aha i też zauważyłem,że gdy to się świecia ruszę w trasę i jadę to praktycznie znika..dopiero na postoju gdy auto pracuje pojawia się ''taka otoczka w kołko korka'' nic się nie rozlewa nigdzie.. czemu tak się dzieje?? i to na trzech termostatach nowych? jedyne co sobie przypominam to to,że zamontowałem 3 dni temu nowy oe korek zbiorniczka bmw lecz to jest to samo co mój roczny korek tak samo wygląda tylko pod spodem gdzie napisy numer od bmw to zmazane.. dlatego oe w aso 90zł a ten sam behr 40zł ale co miałby korek nowy do tego? skoro nigdzie indziej nic się nie pojawia.. aha uszczelka ta żółta co siedzi w chłodnicze spalin nowa oczywiście i tam też nic sie nie pojawia.. jedynie na odpowietrzniku termostatu EGR Proszę pomoże ktoś? albo wytłumaczy chociaż czemu tak się dzieje? tak jakby na kazdym odpowietrzniku w termostatach egr płyn delikatnie mijał wewnątrz oring i ciut sobie wychodzi ale to jest kur.. na trzech termostatach nowych i chyba 7 korkach sprawdzonych różnych.. dokładnie takie coś się pojawia:
-
ale jak to jest,że takie coś się dzieje? przecież patrzyłem tam nie ma nic pęknietego wszystko to samo.Nawet odpowietrzniki sa te same :) jedynie cyferki na nich to 14/13 itp to jakim cudem odpowietrznik który cieknie na termostacie,wkręcam go w układ chłodzenia przy zbiorniczku lub na sztywnym przewodzie dokręcam nawet mocniej... i nic nie cieknie :) jak to logicznie zrozumieć??żeby była jakaś różnica w konstrukcji w środku jak odlew itp to jeszcze.. ale to wszystko to samo jest a wolałbym zostawić oe bmw bo dałem za niego 170zł a po drugie albo plecabo albo jest lepiej :roll:
-
@up Panowie wie ktoś może? zależy mi na odpowiedzi bo chciałem jechać na geometrię w pon i nie wiem co robic Sprawa taka termostat egr oe bmw i odpowietrznik jego w komplecie czy lekko czy mocniej się dokręci widać jak zaczyna się świecić z pod śruby płyn tak jak na zdjęciu wyżej co pokazałem. Więc zmieniłem oring na ten z termostatu egr kupionego tydzien temu behr to samo a na behr tym kupionym tydzien temu nic sucho było. Więc zmieniłem całą śrubkę plus oring z tego tydzień temu kupionego termostatu i to samo %) Więc postanowiłem wkręcić śrubkę z oringiem z behra w sztywny przewód powrotny a potem koło zbiorniczka bo to te same śrubki i tam nic nie cieknie.. czy mocno czy lekko się dokręci... Więc postanowiłem przyjrzeć się dokładnie behr frezowane napisy i oe bmw nic w otworze nadzwyczajnie innego nie było.. wszystko to samo.. nawet suwmiarką otwór zmierzyłem i te same wymiary... to co za czary?? owszem jak pojawia się płyn a dokręcę jeszcze ciut mocniej to jeszcze więcej go wyciska.. a jak znów pojawia się płyn a cofnę ciut śrubkę do tyłu wyciek jakby ustaje ale na hmm 5minut.Zrobiłem runde ogrzewanie dawałem od 21 do 32stopni bo coś w inpie sprawdzałem jadę w trasie zatrzymuje się sprawdzam pod maską nic nie cieknie ok.. wracam do domu zostawiam auto na 5minut na wolnych obrotach otwieram maskę i już kropla zaczyna jak na zdjęciu wyłazić.... a przecież tam nie ma nic pękniętego lub czegoś innego.. to no kur.. jak Montowalem 3 behry frezowane logo przez 7 lat jak mam auto i nigdy nie zdarzyło się by podciekało mi coś z odpowietrznika.To z 18letnich nic nie cieknie.. a uszczelki względem nowej bmw ciut ubite.....
-
podpowie ktos coś? co jest do cholery grane jak nic nie jest pękniete itp
-
Panowie pomoże ktos ? nie wiem co jest grane.Zakładalem nowy oring bmw nowy korek,korek z behra tydzien temu kupionego+oring co i jak bym nie założył i czy lekko czy mocniej dokręcę to i tak po 5minutach widać zbiera się płyn delikatnie... a nigdzie nic nie pęknięte itp a znów ten oring plus korek co na nim zbiera się płyn gdy zamocuje np dla testu w sztywny przewód powrotny lub tutaj przy zbiorniczku to NIC NIE CIEKNIE... i nie zależnie czy mocniej czy słabiej dokręce to i tak nie cieknie.Na termostacie EGR OE BMW coś sobie ubzdurało i co by nie robił to podcieka...
-
Panowie proszę o pomoc bo mnie zaraz roz.. coś.. kupiłem termostat oe bmw zamontowałem wszystko odpowietrznik lekko dokręcony i takie jaja: niezależnie czy dokręcę mocniej czy lżej.. ok miałem termostat egr kupiony tydzień temu behr frezowane napisy i był zamontowany sucho było na poprzednich też idealnie sucho (behry frezowane napisy) więc jako,że korki są takie same i te same napisy behr przełożyłem uszczelkę + korek z mojego behra tego nowego do termostatu oe bmw(dodam w środku wszystko wygląda ok tutaj jak gwint i co? dalej pojawia się płyn... WTF?? co jest do cholery?? prze to musiałem już dwa razy przerywać odpowietrzanie auta bo dalej nie było sensu :evil: jak BOGA KOCHAM na wszystkie egry nigdy mi się to nie zdarzyło w dodatku są stare korki na węzu powrotnym płynu sztywnym+przy zbiorniczku i nic nigdy nie wycieka...a odkręcane nie raz były juz...
-
nie już ostatni test.. wydałem 170zł na termostat egr oe bmw+ uszczelka nowa :roll: i tak zostawię najwyżej 170zł będzie mnie kosztować wiedza czy coś się zmieni czy nie aczkolwiek na stronie gdzie kolega wyżej podał link typ pisał,że na oe bmw EGR dopiero utrzymywał w granicach 90stopni silnik a na tym co miał a co miał to nie wiem czy febi czy behr spadała powyżej 2000rpm :roll:
-
Właśnie może winny jest egr behra z frezowanym logo nowy..a człowiek zmienia termostat główny ciagle :roll:
-
Czyli w takim razie termostaty są ok? to czemu po przylocie z trasy 20km dzisiaj miałem na podwórku 86,87stopni ogrzewanie 21.5stopnia nawiew na dwie trzy kreski poszedłem do domu na chwilę po 5minutach jak wróciłem już mi 84 a nawet 83 pokazywało.. :roll: a nie powinno mimo to nie opadać a dobić do 88 jak auto stało? bo właśnie po odpowietrzeniu czemu na postoju mimo ogrzewania trzymał 88 :roll: a nic przeciez nie dłubałem przez te 4 dni tylko auto stało zgaszone..
-
Panowie chyba nic się nie zmieniło a wydałem 360zł na dwa termostaty.Dziwne bo gdy odpowietrzałem auto około 2h chodziło na wolnych obrotach aż dolny wąż chłodnicy zrobi się gorący tak się uczyłem zawsze odpowietrzać i mechanik też tak robił.Po tych 2h pojechałem w trasę 20km i temperatura w mieście była 87-88 a na trasie 88-89 wróciłem i nic nie robiłem po czterech dniach odpaliłem auto i pojechałem dzisiaj trasę 20km to temperatura podczas jazdy 86-87 a 88 mi się nie pokazało.Czujnik na zewnątrz wskazywał -1stopień zaś jak wróciłem i zostawiłem auto na postoju miałem 86/87 stopni z ogrzewaniem na 21.5stopnia nawiew na 3 kreski to po 5minutach (gdy auto stało) miałem temperaturę 84stopnie..gdzie bezpośrednio po odpowietrzeniu 88 ale wtedy auto chodziło 2h na postoju a tu od razu z marszu trasa zatankować i dalej w drogę Jedynie podczas jazdy na tych nowych oe bmw i egr behr frezowane logo mam 86/87 a na tym reklamowanym 85,86 Dziwne to trochę czemu gdy auto pracowało 2h na postoju bez dotykania gazowania itp osiągnęło 88stopni.Dolny wąż przy 88 dopiero zaczynał robić się letni/ciepły gdzie na tym reklamowanym przy 86 już ciepły się robił i tak jak wspomniałem wyjechałem w trasę bezpośrednio po odpowietrzeniu i temperatura 88 w mieście.A dziś po 4 dniach stania od tamtej trasy wyjazd i już 88 nie pokazało się a jedynie 86-87 Czemu tak?
-
Zmieniłem ponownie dwa termostaty.Egr behr frezowane logo i główny OE BMW :roll: 5.5l zlałem płynu i wlałem 5.5 pl nowego prestone :roll: reszta to została w bloku.No i sytuacja ta sama co w przypadku tego rocznego gdy był zamontowany po raz pierwszy.Miasto 87,88 na postoju z ogrzewaniem 21.5stopnia 88 z wahaniem na 87.Trasa 88-89 A ten roczny oe bmw na postoju z ogrzewaniem 21.5stopnia 86/85 wahania.Trasa 86.Miasto 86,85 :roll: Też zalezy jak się jedzie bo jak ma się np 87 a ciśnie się na trójce to i na sekundę na 86 wskoczy po czym zaraz na 88 a na tym rocznym to bym miał 84 na trójce a potem 85/86 Ciekawe co w aso powiedzą bo oddaje na reklamację tamten bo ma rok dopiero.Poprzedni mi nie uznali :roll:
-
Witam Panowie pytanie bo pilnie potrzebuje odpowiedzi.Rok temu zmieniałem termostaty egr i główny spusciłem płyn z bloku itp.Teraz muszę ponownie zmienic główny i nie chciałbym ruszać tam śruby w bloku bo raz,że podkładki takiej nie mam uszczelniającej to dwa upaćka znów pół bloku jak siknie Czy jeśli spuszczę płyn z chłodnicy tylko,uniose lekko przód auta zmienię termostat to teraz procedura zalewania płynu tzn wiem jak odpowietrzyć tylko czy jeśli płyn został w bloku np 2L a w tis pisze podczas zalewania płynu do zbiorniczka nalezy zalać do krawędzi jest to opis przy kompletnym zalewaniu płynu.To przez to,że mam 2l np zostawione w bloku szybciej mi płyn podniesie się do krawędzi? tzn wleje np 2 l mniej ? nie oszuka mnie tak,ze będę nalewał i nalewał i przeleje jakimś cudem za dużo?
-
ziomuś sprawdz w obecnych temperaturach w teście 7.0 i daj znać :)
-
a wiesz moze jaką masz temperaturę w teście 7.0 ? :)