Nie pracuję w L4 lecz postaram sie w miarę rozsądnie i logicznie wytłumaczyć ten fakt na podstawie doświadczeń z własnej firmy. Była tam rozpatrywana kwestia również AC więc generalnie bywa tak, że dla każdej wartości samochodu są przewidziane pewne stawki wyjściowe, od których naliczane są zwyżki i zniżki. Nie znam oczywiście tych progów dla L4 lecz jest tak że im droższy samochód tym stawka wyjściowa jest niższa i jeżeli obydwa badane samochody kształtują się gdzieś mniej więcej na granicach to różnica na stawce wyjściowej będzie większa niż kwota różnicy w sumie ubezpieczenia. To jest jedna sprawa, a druga to to np. mozliwa żniżka za wartość pojazdu istniejąca np. w w Warcie gdzie samochód pow. 40000 ma 10% zniżki dodatkowej tylko za wartość. Więc w końcowych wyliczeniach może się tak wydarzyć, że składka za większą pojemność będzie mniejsza, ale relatywnie z pojemnością nie ma to nic wspólnego. Nie jestem również fachowcem w kwestii tego jak L4 bada szkodowość dla modelu natomiast w większości TU jest badana szkodowość marki więc to też nie powinno mieć wpływu.