Mnie się za to przytrafiła typowa (kwalifikuję to jako fabryczną) usterka diesli b47 (i może n47) - mianowicie nieszczelność czujnika paliwa. W czujniku są 2 oringi, z czasem przepuszczają i olej napędowy po wiązce idzie sobie wesoło do sterownika silnika. Potrafi wręcz pływać sterownik w tym oleju. Wiadomo co się wtedy dzieje. Usterka ogólnie dot. silników b47, a nie tylko X5 F15.
Usterka znana, pojawia się losowo. U mnie przy przebiegu 150 000 km. Na szczęście mechanik zajrzał prewencyjnie i do wymiany mam wiązkę i czujnik, a nie do tego cały sterownik.
Robię na ori częściach to chyba coś 3000 zł ponad same te graty.
Jaki morał - profilaktycznie zaglądajcie do wtyczki czujnika czy nie ma w niej oleju napędowego. Ogarnięty mechanik wie, że trzeba to zrobić przy każdym serwisie olejowym bo to typowy problem. Jak palące się EGR.