Witam wszystkich.
Pacjent BMW f11 530d n57 258km najechane 255 tys. Ze wzgledu ze na codzien mieszkam za granica, pare razy w roku wyjedzam do Polski. Po powrocie do Niemiec z dlugiej trasy okolo 2000km pokazuje na kompie ubytek oleju, wyliczylem 0.2l/1000km . Gdy jezdze pare miesiecy po miescie(lub sporadycznie krotkie dystanse po autostradzie) jest to okolo 4-6 tys km miedzy podrozami do Polski, nie znika nic. Chcialem tez dodac ze podczas takiej dluzszej trasy nie jezdze wolno. Silnik jest suchy, jak cos jest do wymiany to od razu staram sie robic. Pare miesiecy temu wymienilem membrane odmy(nie pomoglo nic), sprawdzalem intercooler i weze (lekki osad oleju, nic cieklego) polasilem sie nawet o ceramizer ktory tez nic nie pomogl. Moje pytanie brzmi czy prawdopodobne jest zeby pierscienie lub uszczelniacze puszczaly tylko na dlugiej trasie pod wplywem temperatury lub cisnienia. Czy jednak moze byc to pomalu puszczajaca turbina ktora jest od nowosci( luzow wirnika nie sprawdzalem, mam zamiar nie dlugo to zrobic). Rura wydechowa czarna, po wyczyszczeniu 2,3 dni znowu okopcona, dpf sprawdzany, drozny, wypala sie, cisnienia w normie. Moze mial ktos takie ubytki wylacznie po dluzszych odcinkach i udalo mu sie je wyeliminowac lub ma dla mnie jakies porady co moge jeszcze sprawdzic w tym silniku, bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam